• Buradasın

    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mikro öğretimde değerlendirme şu adımlarla yapılır:
    1. Ön hazırlık: Öğretmen adayı, belirli bir öğretim yaklaşımı veya becerisiyle ilgili ön bilgi edinir 13.
    2. Ders sunumu: Aday, küçük bir öğrenci grubuna ders verir 13.
    3. Geri bildirim toplama: Dersi izleyen öğrencilere ve diğer öğretmen adaylarına değerlendirme formları dağıtılır 13.
    4. Eleştirel analiz: Dersi izleyen diğer adaylar ve gözetmen, hem formlardaki geri bildirimleri hem de video kayıtlarını kullanarak adayı değerlendirir 13.
    5. Geri bildirim paylaşımı: Öğretim elemanı ve diğer adaylarla birlikte eleştiriler yapılır, eksikler giderilir ve hatalar düzeltilir 13.
    6. Öz değerlendirme: Aday, kendini de değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerini belirler 13.
    Değerlendirme genellikle not verme amacı taşımaz, daha çok adayın performansını geliştirme amacını taşır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mikroöğretimin temel ilkeleri nelerdir?

    Mikroöğretimin temel ilkeleri şunlardır: Sınıf büyüklüğünün azaltılması. Ders süresinin kısaltılması. Öğretim becerilerine odaklanma. Yapay ortam oluşturma. Geri bildirim sağlama. Tekrar ve deneme. Teori ile uygulama arasında bağlantı kurma. Bu ilkeler, öğretmen adaylarının öğretim becerilerini geliştirmelerine ve güven kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlar.

    Mikro öğrenme yöntemi nasıl uygulanır?

    Mikro öğrenme yöntemi şu şekilde uygulanabilir: 1. Konu seçimi ve hazırlık. 2. Dersin sunumu. 3. Geri bildirim alma. 4. Dersin yeniden düzenlenmesi. 5. Dersin tekrar sunumu. 6. Son değerlendirme. Mikro öğrenme genellikle kısa videolar, infografikler, mini quizler veya interaktif kartlar gibi kısa ve öz içerikler aracılığıyla uygulanır.

    Mikro öğretim tekniği nedir?

    Mikro öğretim tekniği, özellikle öğretmenlerin hizmet öncesi eğitiminde kullanılan ve onların öğretmenlik davranışları açısından sistemli bir şekilde deneme yaparak yetiştirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Mikro öğretim tekniğinin aşamaları: 1. Planlama. 2. Öğretim. 3. Geri bildirim alma. 4. Yeniden planlama. 5. Tekrar öğretim. 6. Yeniden geri bildirim alma. Mikro öğretimin amacı, öğretmen adayına her seferinde belirli bir nitelik veya beceriye konsantre olma fırsatı sağlamak için sınıftaki karmaşıklığı azaltmaktır.