• Buradasın

    Mikroöğretimde kaç öğrenci olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mikroöğretimde 5-10 öğrenci olması önerilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Mikro öğretim nedir?
    Mikro öğretim, özellikle öğretmenlerin hizmet öncesi eğitiminde kullanılan ve onların öğretmenlik davranışları açısından sistemli bir şekilde deneme yaparak yetiştirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Mikro öğretimin temel özellikleri: - Derslerin kısa tutulması: 5-20 dakika arasında. - Öğrenci sayısının az olması: 5-10 kişi. - Dersin amacının açıklanması. - Zaman ayarlamasına dikkat edilmesi. Mikro öğretim süreci: 1. Planlama: Kısa bir ders hazırlanır. 2. Öğretim: Planlanan ders anlatılır. 3. Dönüt alma: Anlatımın başarısı hakkında geri bildirimler alınır. 4. Tekrar planlama: Geri bildirimler ışığında ders yeniden planlanır. 5. Tekrar öğretim: Yeni plana göre ders tekrar anlatılır. 6. Tekrar dönüt alma: İyileştirmelerle ilgili geri bildirimler alınır.
    Mikro öğretim nedir?
    Mikroöğretimin temel ilkeleri nelerdir?
    Mikroöğretimin temel ilkeleri şunlardır: 1. Kısa Süreli Dersler: Mikroöğretimde dersler 5-20 dakika arasında tutulur. 2. Az Sayıda Öğrenci: Öğrenci sayısı 4 ile 20 arasında olmalıdır. 3. Planlama: Öğretmen adayları, ders öncesi detaylı bir planlama yapar. 4. Teknoloji Kullanımı: Ders anlatımı sırasında teknoloji kullanılarak görsel materyaller hazırlanır. 5. Video Kayıt: Dersler video kameraya veya taşınabilir kayıt cihazlarına kaydedilir. 6. Geri Bildirim: Öğretmen adayları, kendi performanslarını videodan izleyerek öz eleştiri yapar ve uzmanlardan geri bildirim alır. 7. Tekrar: Alınan geri bildirimler ışığında ders tekrar planlanır ve öğretilir.
    Mikroöğretimin temel ilkeleri nelerdir?
    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?
    Mikro öğretimde değerlendirme, aşağıdaki adımlar izlenerek gerçekleştirilir: 1. Ders Hazırlığı: Belirlenen konuda kısa bir ders planı hazırlanır. 2. Ders Sunumu: Planlanan ders uygulanır ve bu süreç video, teyp gibi araçlarla kaydedilir. 3. Geri Bildirim Alma: Ders sunumu sonrası, öğretmen adayı ve izleyiciler tarafından sözlü, yazılı veya sesli geri bildirimler alınır. 4. Tekrar Planlama: Alınan geri bildirimler ışığında ders yeniden planlanır. 5. Tekrar Sunum: Ders, yapılan yeni plana göre tekrar anlatılır. 6. Son Değerlendirme: Yeni uygulamadan sonra, ders hem öğretmen adayı hem de uzman grup tarafından yeniden değerlendirilir. Değerlendirmede dikkate alınan bazı kriterler şunlardır: sözlü sunum becerileri, jest ve mimikler, öğrencilerle etkileşim, dersin örgütlenmesi ve öğretim araç-gereçlerinin kullanımı.
    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?