• Buradasın

    Maarif Türkçe atölyeleri nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Türkçe Atölyeleri, Türkiye Maarif Vakfı (TMV) tarafından yürütülen Türkçe eğitimi ve kültür tanıtım faaliyetleri kapsamında yer alan etkinliklerdir 13.
    Bu atölyeler, Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretimi ve Türk kültürünün tanıtımı amacıyla aşağıdaki alanlarda çalışmalar yapmaktadır:
    • Ders Kitapları ve Yardımcı Okuma Kitapları: K-12 seviyeleri için Türkçe ders kitapları ve seviyelendirilmiş yardımcı okuma kitapları geliştirilmesi 13.
    • İki Dilli Çocuklara Türkçe Öğretimi: Avrupa'daki Türk çocuklarına yönelik iki dilli eğitim merkezleri ve "Maarif Türkçenin İki Dilli Çocuklara Öğretimi Modeli" ile ana dillerinin gelişimine katkı sağlanması 13.
    • Hizmet İçi Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme: Türkçe öğretmenlerinin modern dil öğretim yöntem ve teknikleriyle eğitilmesi ve sertifika programları düzenlenmesi 3.
    • Kültürel Duyarlılık: Türkçe kitap setlerinde Hacivat ile Karagöz, Nasreddin Hoca, Keloğlan gibi halk kahramanlarının yer alması ve telaffuz bölümleri ile Türkçenin söyleyiş inceliklerinin sezdirilmesi 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli öğretim programları nelerdir?

    Maarif Modeli Öğretim Programları, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında aşağıdaki bileşenlerden oluşmaktadır: 1. Öğrenci Profili: Yetkin ve erdemli insan yetiştirmeyi hedefler. 2. Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı amaçlar. 3. Beceriler Çerçevesi: Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerilerini içerir. 4. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: İnsanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini destekler. 5. Program Dışı Etkinlikler: Öğrencilerin ilgi alanlarını keşfetmeleri ve toplum bilincine sahip aktif vatandaşlar olmaları için sunulur. Bu programlar, 2024-2025 eğitim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5 ve lise 9. sınıflarda uygulanmaya başlanmıştır.

    MEB maarif müfredatı nedir?

    MEB Maarif Müfredatı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan ve 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan yeni öğretim programları bütünüdür. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olarak adlandırılan bu müfredat, milli bilince sahip, ahlaklı, erdemli, topluma ve insanlığa faydalı olmayı amaçlayan, beden, zihin, kalp ve ruh bütünlüğüne önem veren bilge nesiller yetiştirmeyi hedefler. Müfredat, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: İnsanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini destekler. Erdem-değer-eylem çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı amaçlar. Beceriler çerçevesi: Kavramsal, alan, sosyal-duygusal öğrenme ve okuryazarlık becerilerini tanımlar. Müfredat, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda uygulanmaya başlayacaktır.

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: Kavramsal beceriler. Fiziksel beceriler. Eğilimler. Alan becerileri. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar. Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler.

    Türkçe atölyesi nedir?

    Türkçe atölyesi farklı bağlamlarda çeşitli anlamlara gelebilir: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESOGÜ TÖMER) Türkçe Atölyesi. Türkçe Atölyesi (İstanbul). Çevirmenler için Türkçe Atölyesi. Türkçe Atölyesi (Fundomundo).

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde hangi beceriler var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan beceriler şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Kavramsal Beceriler: Temel ve bütünleşik becerileri içeren, zihinsel faaliyetlerin ürünü olan becerilerdir. 2. Alan Becerileri: Kavramsal becerileri ve/veya alana özgü bütünleşik becerileri kapsayan becerilerdir. 3. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: Benlik, sosyal yaşam ve ortak birleşik becerileri içeren becerilerdir. 4. Okuryazarlık Becerileri: Sistem okuryazarlığı gibi çeşitli okuryazarlık türlerini kapsayan becerilerdir. 5. Eğilimler: Tüm becerilerin tetikleyicisi olarak kullanılan unsurlardır. Ayrıca, Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi kapsamında adalet, saygı ve sorumluluk gibi çatı değerler etrafında kümelenen yirmi değer de bu modele dahildir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türkçe nasıl öğretilecek?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türkçe öğretimi şu şekilde gerçekleştirilecektir: 1. Dört Temel Dil Becerisi: Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine eşit önem verilecektir. 2. Güncel Öğretim Teknikleri: Sezdirme yöntemi ve örnekten kurala gitmek gibi güncel öğretim teknikleri kullanılacaktır. 3. Milli ve Manevi Vurgu: Türk kültürüne ve tarihine yapılan vurgu artırılacak, öğrencilerin milli kimliklerini güçlendirmeleri sağlanacaktır. 4. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli: Öğrencilerin öğrenme çıktılarını kalıcı yaşantılara dönüştürmeleri desteklenecek, öğretmenin rehberliğinde sorumluluk alma süreçleri işlenecektir. 5. Metin Tabanlı Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin öz yeterliliğini ölçmek için metin sonunda değerlendirmeler yapılacaktır. 6. Üretim Atölyeleri: Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri denetlemeleri ve bunlardan hareketle yeni ürünler ortaya koymaları için atölyeler düzenlenecektir.

    Maarif programına uygun beceri nedir?

    Maarif programına uygun beceriler, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında çeşitli alanlarda tanımlanmıştır: Türkçe alan becerileri: Dinleme/izleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri. Matematik alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma, veriye dayalı karar verme ve matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma. Fen bilimleri alan becerileri: Bilimsel becerileri uygun ve etkili bir şekilde kullanma. Sosyal bilimler alan becerileri: Yirmi birinci yüzyıl becerileri ile ilişkili on altı alan becerisi. Sanat alan becerileri: Sanatın farklı alanları aracılığıyla yerel ve evrensel kültürleri tanıma, estetik bakış açısı kazanma. Beden eğitimi, oyun ve spor alan becerileri: Fiziksel uygunluk, takım çalışması, problem çözme, stratejik düşünme, karar verme. Bilişim teknolojileri ve yazılım alan becerileri: Teknoloji tasarım, mühendislik, mimarlık, biyomimikri, görsel iletişim, pazarlama, bilgisayar destekli tasarım ve yapay zekâ uygulamaları. Din eğitimi ve öğretimi alan becerileri: Temel kaynakları kullanma, dinî kaynakları tetkik, tahkik, tefekkür, dinî delillere başvurma, tatbik, tilavet ile hitabet ve mesleki uygulama. Yabancı dil alan becerileri: Finansal, görsel, eleştirel okuryazarlık gibi çeşitli beceriler.