• Buradasın

    Maarif Türkçe atölyeleri nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Türkçe Atölyeleri, Türkiye Maarif Vakfı (TMV) tarafından yürütülen Türkçe eğitimi ve kültür tanıtım faaliyetleri kapsamında yer alan etkinliklerdir 13.
    Bu atölyeler, Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretimi ve Türk kültürünün tanıtımı amacıyla aşağıdaki alanlarda çalışmalar yapmaktadır:
    • Ders Kitapları ve Yardımcı Okuma Kitapları: K-12 seviyeleri için Türkçe ders kitapları ve seviyelendirilmiş yardımcı okuma kitapları geliştirilmesi 13.
    • İki Dilli Çocuklara Türkçe Öğretimi: Avrupa'daki Türk çocuklarına yönelik iki dilli eğitim merkezleri ve "Maarif Türkçenin İki Dilli Çocuklara Öğretimi Modeli" ile ana dillerinin gelişimine katkı sağlanması 13.
    • Hizmet İçi Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme: Türkçe öğretmenlerinin modern dil öğretim yöntem ve teknikleriyle eğitilmesi ve sertifika programları düzenlenmesi 3.
    • Kültürel Duyarlılık: Türkçe kitap setlerinde Hacivat ile Karagöz, Nasreddin Hoca, Keloğlan gibi halk kahramanlarının yer alması ve telaffuz bölümleri ile Türkçenin söyleyiş inceliklerinin sezdirilmesi 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türkçe nasıl öğretilecek?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türkçe öğretimi şu şekilde gerçekleştirilecektir: 1. Dört Temel Dil Becerisi: Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine eşit önem verilecektir. 2. Güncel Öğretim Teknikleri: Sezdirme yöntemi ve örnekten kurala gitmek gibi güncel öğretim teknikleri kullanılacaktır. 3. Milli ve Manevi Vurgu: Türk kültürüne ve tarihine yapılan vurgu artırılacak, öğrencilerin milli kimliklerini güçlendirmeleri sağlanacaktır. 4. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli: Öğrencilerin öğrenme çıktılarını kalıcı yaşantılara dönüştürmeleri desteklenecek, öğretmenin rehberliğinde sorumluluk alma süreçleri işlenecektir. 5. Metin Tabanlı Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin öz yeterliliğini ölçmek için metin sonunda değerlendirmeler yapılacaktır. 6. Üretim Atölyeleri: Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri denetlemeleri ve bunlardan hareketle yeni ürünler ortaya koymaları için atölyeler düzenlenecektir.

    Maarif programına uygun beceri nedir?

    Maarif programına uygun beceriler, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında çeşitli alanlarda tanımlanmıştır: Türkçe alan becerileri: Dinleme/izleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri. Matematik alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma, veriye dayalı karar verme ve matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma. Fen bilimleri alan becerileri: Bilimsel becerileri uygun ve etkili bir şekilde kullanma. Sosyal bilimler alan becerileri: Yirmi birinci yüzyıl becerileri ile ilişkili on altı alan becerisi. Sanat alan becerileri: Sanatın farklı alanları aracılığıyla yerel ve evrensel kültürleri tanıma, estetik bakış açısı kazanma. Beden eğitimi, oyun ve spor alan becerileri: Fiziksel uygunluk, takım çalışması, problem çözme, stratejik düşünme, karar verme. Bilişim teknolojileri ve yazılım alan becerileri: Teknoloji tasarım, mühendislik, mimarlık, biyomimikri, görsel iletişim, pazarlama, bilgisayar destekli tasarım ve yapay zekâ uygulamaları. Din eğitimi ve öğretimi alan becerileri: Temel kaynakları kullanma, dinî kaynakları tetkik, tahkik, tefekkür, dinî delillere başvurma, tatbik, tilavet ile hitabet ve mesleki uygulama. Yabancı dil alan becerileri: Finansal, görsel, eleştirel okuryazarlık gibi çeşitli beceriler.

    MEB maarif müfredatı nedir?

    MEB Maarif Müfredatı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan ve 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan yeni öğretim programları bütünüdür. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olarak adlandırılan bu müfredat, milli bilince sahip, ahlaklı, erdemli, topluma ve insanlığa faydalı olmayı amaçlayan, beden, zihin, kalp ve ruh bütünlüğüne önem veren bilge nesiller yetiştirmeyi hedefler. Müfredat, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: İnsanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini destekler. Erdem-değer-eylem çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı amaçlar. Beceriler çerçevesi: Kavramsal, alan, sosyal-duygusal öğrenme ve okuryazarlık becerilerini tanımlar. Müfredat, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda uygulanmaya başlayacaktır.

    Türkçe atölyesi nedir?

    Türkçe atölyesi farklı bağlamlarda çeşitli anlamlara gelebilir: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (ESOGÜ TÖMER) Türkçe Atölyesi. Türkçe Atölyesi (İstanbul). Çevirmenler için Türkçe Atölyesi. Türkçe Atölyesi (Fundomundo).

    Maarif modeli öğretim programları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır. Bazı öğretim programları: Okul Öncesi: Temel Eğitim. İlkokul: Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi. Ortaokul: Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Orta Öğretim: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Türk Dili ve Edebiyatı, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Coğrafya, Felsefe, Tarih, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük. Bu model, öğrencilere daha bütüncül bir eğitim deneyimi sunmayı amaçlamaktadır.

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: Kavramsal beceriler. Fiziksel beceriler. Eğilimler. Alan becerileri. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar. Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde hangi beceriler var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı beceriler: Kavramsal beceriler: Kendini düzenleme, iletişim, iş birliği, sosyal farkındalık, esneklik, sorumlu karar verme, uyum. Alan becerileri: Matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma, matematiksel muhakeme, problem çözme, veri ile çalışma, coğrafi gözlem ve saha çalışması. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Empati yapma, duygularını yönetme, destekleyici ilişkiler kurma, sağlıklı benlik geliştirme. Okuryazarlık becerileri: Sistem okuryazarlığı, karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme. Eğilimler: Empati, sorumluluk, girişkenlik, güven, oyunseverlik. Ayrıca, model, erdem-değer-eylem çerçevesi ve bütüncül eğitim yaklaşımı gibi bileşenleri de içermektedir.