• Buradasın

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır:
    • Kavramsal beceriler 12. Temel, bütünleşik ve üst düzey becerileri içerir 2.
    • Fiziksel beceriler 12.
    • Eğilimler 12. Benlik, sosyal ve entelektüel eğilimleri kapsar 2.
    • Alan becerileri 12. Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler gibi derslerde kazanılır 2.
    Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar 14.
    Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli ne zaman yürürlüğe girdi?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 9 Eylül 2024 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu model, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanmaya başlanmıştır.

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredat modelidir. Bu model, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ve alana ait bilgi kümeleri gibi bileşenlerden oluşan bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Maarif modeli gelişim raporu nasıl doldurulur?

    Maarif modeli gelişim raporunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için yayımlanan "Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu" ve "Gelişim Raporu" öğretmen bilgilendirme kılavuzlarına şu sitelerden ulaşılabilir: tegm.meb.gov.tr. Gelişim raporları, 2025 yılı itibarıyla ilkokul 1. sınıf öğrencilerine karnelerin yerine verilecek ve öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal-duygusal becerilerini de değerlendirecek.

    Maarif Modelini kim hazırladı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmıştır. Modelin hazırlanmasında büyük bir ekip görev almıştır: Akademisyenler. Öğretmenler. Diğer paydaşlar.

    Maarif modeli okul öncesi hangi kazanım?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde okul öncesi eğitimin kazanımları şunlardır: 1. Temel Beceriler: Çocukların yaşlarına uygun temel becerileri kazanmaları. 2. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Paylaşma, işbirliği, duygularını ifade etme, arkadaş edinme gibi sosyal ve duygusal becerilerin geliştirilmesi. 3. Dil Gelişimi: Kelime hazinesi, hikaye anlatımı, şarkılar, tekerlemeler yoluyla dil becerilerinin artırılması. 4. Motor Gelişim: İnce motor becerileri (çizim, kesme), kaba motor becerileri (koşma, atlama) gibi fiziksel becerilerin geliştirilmesi. 5. Sanat ve Spor Aktiviteleri: Resim, müzik, dans, spor oyunları gibi sanatsal ve sportif faaliyetlerin yapılması. 6. Bilimsel Merak ve Keşif: Basit deneyler, doğa gözlemleri, bilimsel hikayeler aracılığıyla bilimsel merakın uyandırılması. 7. Değerler Eğitimi: Çocuklara vatanseverlik, dürüstlük, saygı gibi değerlerin kazandırılması.

    Maarif Modelinin etkisi ne olacak?

    Maarif Modelinin eğitim sistemine ve topluma çeşitli etkileri olması beklenmektedir: Yetkin ve erdemli bireyler: Model, bilgi, beceri, eğilim ve değerleri bir arada bulunduran yetkin ve erdemli insanlar yetiştirmeyi hedefler. Bilimsel bakış açısı: Eleştirel düşünme, problem çözme ve analitik becerilerin geliştirilmesine katkı sağlar. Değerler eğitimi: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi değerlerin kazandırılmasını amaçlar. Yerli ve milli eğitim: Model, yerli ve milli bir eğitim sistemi kurmayı hedefler. Fırsat eşitliği: Dezavantajlı öğrencilerin eğitim sürecini iyileştirmeyi amaçlar. Ancak, bazı uzmanlar modeldeki bazı yaklaşımların uygulamada kafa karıştırıcı olabileceğini ve ders içeriklerinin sadeleştirilmesinin eğitim kalitesini düşürebileceğini belirtmektedir.

    Maarif Modelinde değerler eğitimi nasıl olacak?

    Maarif Modelinde değerler eğitimi, süreç temelli bir yapıyla ele alınır ve öğrencilerin bireysel potansiyellerini geliştirmeyi hedefler. Bazı özellikler: Çatı değerler: Adalet, sorumluluk ve saygı gibi değerler, diğer değerlerin temelini oluşturur. Bütüncül yaklaşım: Değerler, programın diğer ögeleriyle entegre edilir; ünite veya tema ile uyumlu şekilde işlenir. Hiyerarşik olmayan yapı: Değerler, dikey bir hiyerarşiye göre değil, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olarak birikimli bir şekilde desteklenir. Gerçek hayata uyum: Değerler, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara ahlaki ve estetik bir bakış açısıyla yaklaşmalarını sağlayacak şekilde işlenir. Çeşitli alanlar: Değerler, insan, aile ve toplum, çevre gibi farklı alanlarda sınıflandırılır. Maarif Modeli, çocuklara adalet, dürüstlük, yardımlaşma, sorumluluk, çevre bilinci gibi evrensel değerler kazandırmayı amaçlar.