• Buradasın

    Maarif programına uygun beceri nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif programına uygun beceriler, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında çeşitli alanlarda tanımlanmıştır:
    • Türkçe alan becerileri: Dinleme/izleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri 1.
    • Matematik alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma, veriye dayalı karar verme ve matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma 1.
    • Fen bilimleri alan becerileri: Bilimsel becerileri uygun ve etkili bir şekilde kullanma 1.
    • Sosyal bilimler alan becerileri: Yirmi birinci yüzyıl becerileri ile ilişkili on altı alan becerisi 1.
    • Sanat alan becerileri: Sanatın farklı alanları aracılığıyla yerel ve evrensel kültürleri tanıma, estetik bakış açısı kazanma 1.
    • Beden eğitimi, oyun ve spor alan becerileri: Fiziksel uygunluk, takım çalışması, problem çözme, stratejik düşünme, karar verme 1.
    • Bilişim teknolojileri ve yazılım alan becerileri: Teknoloji tasarım, mühendislik, mimarlık, biyomimikri, görsel iletişim, pazarlama, bilgisayar destekli tasarım ve yapay zekâ uygulamaları 1.
    • Din eğitimi ve öğretimi alan becerileri: Temel kaynakları kullanma, dinî kaynakları tetkik, tahkik, tefekkür, dinî delillere başvurma, tatbik, tilavet ile hitabet ve mesleki uygulama 1.
    • Yabancı dil alan becerileri: Finansal, görsel, eleştirel okuryazarlık gibi çeşitli beceriler 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif Modeli'nde kullanılması istenen çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri nelerdir?

    Maarif Modeli'nde kullanılması istenen çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri şunlardır: 1. Oyun: Çocukların büyüme ve öğrenme sürecindeki en temel unsurdur, onların düşünme becerilerini ve yaratıcılıklarını keşfetmelerine yardımcı olur. 2. Açık Hava Öğrenmeleri: Çocukların hareket özgürlüğü ve açık havadan faydalanmalarını sağlar, günlük güneş ışığı alım imkânı sunarak daha sağlıklı olmalarına destek olur. 3. Erken Okuryazarlık Etkinlikleri: Okuma yazmaya başlamadan önceki becerileri edindirmeyi amaçlar. 4. Dijital Teknolojilerin Kullanımı: Çevrimiçi testler, etkileşimli ödevler ve dijital portfolyolar gibi çeşitli değerlendirme biçimlerinin kullanılmasını içerir. 5. Öz, Akran ve Grup Değerlendirmesi: Öğrencilerin kendi performanslarını değerlendirme ve geri bildirim alma süreçlerine aktif olarak katılmalarını sağlar. 6. Gözlem ve Görüşme: Çocukların davranışları ve kişilik özellikleri hakkında doğrudan bilgi toplama yöntemleridir.

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredat modelidir. Bu model, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ve alana ait bilgi kümeleri gibi bileşenlerden oluşan bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Maarif Modelinde yazma nasıl yapılır?

    Maarif Modelinde yazma şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Harflerin Yazılışı: Harfler, önce küçük sonra büyük şekilde yazılır. 2. Kalem Tutuşu: Kalem, baş ve işaret parmağı ile kavranır, orta parmak ile desteklenir. 3. Yazı Yönü: Yazı yönü, soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğrudur. 4. Çizgi Çalışmaları: Harflerin yapısal özelliklerine ve yazım yönlerine uygun çizgi çalışmaları yapılır. 5. Bağımsız Yazma: Öğrenciler, satır dizgesi üzerinde harfi bağımsız olarak yazarlar. Ayrıca, ilk okuma yazma öğretiminde üç çizgili, iki aralıklı yazı defteri kullanılır ve yazı defteri kullanımı öğretmenin ve öğrencinin tercihine bırakılır.

    MEB maarif müfredatı nedir?

    MEB Maarif Müfredatı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan ve 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan yeni öğretim programları bütünüdür. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli olarak adlandırılan bu müfredat, milli bilince sahip, ahlaklı, erdemli, topluma ve insanlığa faydalı olmayı amaçlayan, beden, zihin, kalp ve ruh bütünlüğüne önem veren bilge nesiller yetiştirmeyi hedefler. Müfredat, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: İnsanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimini destekler. Erdem-değer-eylem çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı amaçlar. Beceriler çerçevesi: Kavramsal, alan, sosyal-duygusal öğrenme ve okuryazarlık becerilerini tanımlar. Müfredat, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda uygulanmaya başlayacaktır.

    Maarif Modelinde değerler eğitimi nasıl olacak?

    Maarif Modelinde değerler eğitimi, süreç temelli bir yapıyla ele alınır ve öğrencilerin bireysel potansiyellerini geliştirmeyi hedefler. Bazı özellikler: Çatı değerler: Adalet, sorumluluk ve saygı gibi değerler, diğer değerlerin temelini oluşturur. Bütüncül yaklaşım: Değerler, programın diğer ögeleriyle entegre edilir; ünite veya tema ile uyumlu şekilde işlenir. Hiyerarşik olmayan yapı: Değerler, dikey bir hiyerarşiye göre değil, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olarak birikimli bir şekilde desteklenir. Gerçek hayata uyum: Değerler, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara ahlaki ve estetik bir bakış açısıyla yaklaşmalarını sağlayacak şekilde işlenir. Çeşitli alanlar: Değerler, insan, aile ve toplum, çevre gibi farklı alanlarda sınıflandırılır. Maarif Modeli, çocuklara adalet, dürüstlük, yardımlaşma, sorumluluk, çevre bilinci gibi evrensel değerler kazandırmayı amaçlar.

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: Kavramsal beceriler. Fiziksel beceriler. Eğilimler. Alan becerileri. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar. Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler.

    21YY becerileri eğitimi ne işe yarar?

    21. yüzyıl becerileri eğitimi, bireylerin günümüzün hızla değişen ve gelişen dünyasında başarılı olabilmeleri için gereken temel yetenekleri ve bilgileri kazanmalarını sağlar. Bu eğitim, katılımcılara şu becerileri kazandırır: İletişim ve iş birliği. Eleştirel düşünme ve problem çözme. Yaratıcılık ve inovasyon. Dijital okuryazarlık (bilgi, medya ve teknoloji okuryazarlığı). Esneklik, girişimcilik ve sosyal beceriler. Üretkenlik ve sorumluluk. Bu beceriler, iş dünyasında rekabetçi olmayı, akademik başarıyı artırmayı ve kişisel gelişimi desteklemeyi sağlar.