• Buradasın

    Maarif modeline uygun okul öncesi öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif modeline uygun okul öncesi öğretmen dosyası hazırlamak için aşağıdaki belgeler ve düzenlemeler dikkate alınmalıdır:
    1. Dosya Kapak Sayfası: Dosyanın ilk sayfasında öğretmen ile ilgili gerekli bilgileri içeren bir kapak sayfası bulunmalıdır 1.
    2. Türk Bayrağı ve Atatürk Portresi: Dosyanın ikinci ve üçüncü sayfalarında sırasıyla Türk bayrağı ve Atatürk portresi yer almalıdır 1.
    3. İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe: Dördüncü sayfada İstiklal Marşı'nın 10 kıtası, beşinci sayfada ise Gençliğe Hitabe bulunmalıdır 1.
    4. Öz Geçmiş: Öğretmenin doğum tarihi, okul bilgisi, eğitim durumu gibi bilgileri içeren bir öz geçmiş belgesi eklenmelidir 1.
    5. Talim Terbiye Kurulu Öğretim Programı: İlgili branşa göre Talim Terbiye Kurulu tarafından belirlenen öğretim programı dosyada yer almalıdır 1.
    6. İş Takvimi ve Yıllık İş Günü Çalışma Planı: Her iki dönemi de kapsayan güncel bir iş takvimi ve yıllık iş günü çalışma planı hazırlanmalıdır 13.
    7. Günlük ve Haftalık Planlar: Günlük ve haftalık ders planları oluşturulmalıdır 13.
    8. Zümre Tutanakları: Okulun branş zümreleri tarafından paylaşılan zümre tutanakları dosyada bulundurulmalıdır 1.
    9. Performans ve Proje Değerlendirme Formları: Performans ve proje değerlendirme formları eklenmelidir 14.
    10. Öğrenci Dosyaları: BEP'li öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı dosyaları hazırlanmalıdır 1.
    Ayrıca, MEB Sosyal Etkinlikler ve Kulüp Yönetmeliği gibi ilgili yönetmelikler ve yönergeler de dosyada yer almalıdır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul Öncesi Eğitim Programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin Karşılaştırılması Nedir?

    Okul Öncesi Eğitim Programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli karşılaştırıldığında şu farklılıklar öne çıkmaktadır: 1. Yaklaşım: Her iki program da yapılandırmacı yaklaşımı benimsemekle birlikte, 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli daha çok beceri temelli bir yaklaşıma sahiptir. 2. Yapı: 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı gelişimsel model temelinde eklektik ve sarmal bir yapıya sahipken, 2024 modeli bütüncül bir yaklaşımla beceri edinimi odaklıdır. 3. Amaçlar: 2024 modelinde amaçlara "içinde yaşanılan toplumun değerlerine uygun davranışlar sergilemelerini sağlamak" ilkesi eklenmiştir. 4. İçerik: 2024 modelinde kazanım ve göstergeler yerine öğrenme çıktıları ve alt öğrenme çıktıları, sosyal duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri yer almaktadır. 5. Öğrenme Süreçleri: 2024 modelinde açık hava etkinlikleri ve okul dışı öğrenme ortamlarına daha fazla zaman ayrılması önerilmektedir. 6. Değerler Eğitimi: 2024 modelinde değerler eğitimi daha geniş bir perspektifle ele alınmış ve çocuklara milli ve manevi değerlerle birlikte beceriler kazandırılması hedeflenmiştir.

    Maarif Modelinde öğretmen nasıl değerlendirilir?

    Maarif Modelinde öğretmenlerin değerlendirilmesi, sekiz temel alanda gerçekleştirilir: 1. Planlama: Öğretmenin yıllık ve aylık planları zümre öğretmenleriyle birlikte hazırlaması ve çevresel faktörleri dikkate alması. 2. Konu Alan Bilgisi: Öğretmenin dersin öğretim programının felsefesini ve hedeflerini bilmesi, konuları diğer derslerle ilişkilendirebilmesi. 3. Öğrenciyi Tanıma: Öğretmenin öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini ölçmesi, gözlem ve görüşmelerle gelişimlerini takip etmesi. 4. Öğrenme Ortamları: Öğrenme ortamının öğrencilerin ilgisini çekecek araç-gereçlerle desteklenmesi ve dijital araçların etkin kullanılması. 5. Öğretme Süreci: Öğretmenin konuları öğrencilerin gerçek hayatla ilişkilendirebileceği şekilde işlemesi ve öğrenme etkinliklerini bireysel ihtiyaçlara göre çeşitlendirmesi. 6. Ölçme ve Değerlendirme: Öğretmenin öğrencilere motivasyon artırıcı geri bildirimler vermesi ve proje, performans görevi gibi çeşitli değerlendirme yöntemlerini kullanması. 7. İletişim ve İş Birliği: Öğretmenin velilerle düzenli olarak iletişim kurması ve meslektaşlarıyla deneyimlerini paylaşması. 8. Mesleki Gelişim: Öğretmenin seminer, kurs veya dijital platformlardan mesleki gelişimini desteklemesi. Ayrıca, öğretmenlerin Maarif Modeline yönelik tutumları ve uygulama sürecindeki zorlukları da değerlendirilmektedir.

    MEB okul öncesi eğitim materyalleri nelerdir?

    MEB okul öncesi eğitim materyalleri şunlardır: 1. Görsel Materyaller: Resimler, posterler, flash kartlar. 2. Duyusal Materyaller: Kum ve su oyunları, sesli oyunlar. 3. Oyun Materyalleri: Yapı blokları, puzzle ve şekiller. 4. Teknolojik Materyaller: Eğitici uygulamalar, e-öğrenme platformları. Ayrıca, yeni MEB okul öncesi eğitim materyalleri kapsamında hazırlananlar: - "Okul Öncesi Çocukları İçin Şiirler". - "Okul Öncesi Çocukları İçin Tekerlemeler". - "Okul Öncesi Çocukları İçin Parmak Oyunları".

    Okul öncesi eğitim programı ekleri nelerdir?

    Okul öncesi eğitim programı ekleri şunlardır: 1. Aile Eğitimi ve Katılımı: Program, aile eğitimi ve katılımını önemser, böylece okul ve ev arasındaki devamlılığı destekler. 2. Değerlendirme Süreci: Çocukların, programın ve öğretmenin kendini değerlendirmesi çok yönlü olarak yapılır. 3. Öğrenme Merkezleri: Eğitim ortamlarının, çocukların serbest oyun oynama gereksinimlerini karşılayacak şekilde düzenlenmesi. 4. Özel Gereksinimli Çocuklar İçin Uyarlamalar: Program, özel gereksinimli çocukların gereksinimlerini de dikkate alır. 5. Rehberlik Hizmetleri: Eğitim süreçleriyle rehberlik hizmetlerinin bütünleştirilmesi. 6. Örnek Kılavuz Kitapları: Öğretmenlere, ders planlarını oluştururken rehberlik etmek için sunulur.

    Maarif modeli okul öncesi hangi program?

    Maarif Modeli Okul Öncesi Programı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yer almaktadır. Bu program, 7 alan becerisini (Türkçe, Matematik, Fen ve Sosyal, Müzik, Sanat, Hareket ve Sağlık) kapsayan, beceri temelli ve bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Maarif modeli gelişim raporu nasıl doldurulur?

    Maarif Modeli gelişim raporu doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Öğrenme Çıktıları: Öğrencinin öğrendiği konular ve yapabildiği beceriler somut örneklerle gösterilmelidir. 2. Süreç Bileşenleri: Öğrencinin öğrenme sürecinde gösterdiği çaba, katılım ve karşılaştığı zorluklar değerlendirilmelidir. 3. Sosyal-Duygusal Beceriler: Öğrencinin arkadaşlarıyla ilişkileri, empati kurma becerisi, problem çözme yeteneği gibi sosyal ve duygusal becerileri değerlendirilmelidir. 4. Öneriler: Velilere, öğrencinin gelişimini desteklemek için somut önerilerde bulunulmalıdır. Uygulama Detayları: - İlk gelişim raporları, 17 Ocak 2025'te başlayacak yarıyıl tatilinde öğrenci ve velilerle paylaşılacaktır. - Raporlara, e-Okul sistemi üzerinden dijital olarak erişilebilecektir. - Öğretmenler, değerlendirme süreçlerinde kullanacakları detaylı ölçütlere göre hareket edeceklerdir.

    Okul deneyimi dosyası nasıl hazırlanır okul öncesi?

    Okul öncesi öğretmen adayları için okul deneyimi dosyası hazırlama adımları şunlardır: 1. Çalışma Planı: Okul deneyimi dersi süresince yapılacak etkinliklerin yer aldığı bir çalışma planı hazırlanmalıdır. 2. Etkinlik Raporları: Gözlem ve görüşmelere dayalı olarak her etkinlik için bir rapor yazılmalıdır. 3. Öz Değerlendirme Raporu: Staj sürecine ilişkin kendi güçlü ve zayıf yönlerini değerlendiren bir rapor hazırlanmalıdır. 4. Ek Belgeler: Dosyada ayrıca devam çizelgesi, öğrenci değerlendirme formu, oyun gözlem formları gibi ek belgeler de yer almalıdır. Önemli noktalar: - Yazılar anlaşılır ve düzgün bir Türkçeyle, bilgisayar çıktısı veya okunaklı el yazısı ile yazılmalıdır. - Dosyada yer alan tüm bilgiler temiz, düzenli ve karalamalardan arındırılmış olmalıdır.