• Buradasın

    Maarif modeli gelişim raporu nasıl doldurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif modeli gelişim raporunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için yayımlanan "Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu" ve "Gelişim Raporu" öğretmen bilgilendirme kılavuzlarına şu sitelerden ulaşılabilir:
    • tegm.meb.gov.tr 2. "2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu (Ana Sınıfı/Uygulama Sınıfı) Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu" ve "2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Okul Öncesi Eğitim Gelişim Raporu (Anaokulu) Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu" 2.
    Gelişim raporları, 2025 yılı itibarıyla ilkokul 1. sınıf öğrencilerine karnelerin yerine verilecek ve öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal-duygusal becerilerini de değerlendirecek 345. Raporlar, e-Okul üzerinden velilerin erişimine açılacak 345.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gelişim raporu değerlendirme nasıl yapılır?

    Gelişim raporu değerlendirmesinin nasıl yapılacağına dair bazı bilgiler şu şekildedir: Gözlem. Dört düzeyli değerlendirme. Aile işbirliği. Standart testler ve ek yöntemler. Yorum ve geri bildirim. Gelişim raporu değerlendirme süreci, çocuğun bireysel ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir.

    Gelişim raporu örnekleri nereden alınır?

    Gelişim raporu örnekleri aşağıdaki kaynaklardan alınabilir: anneninokulu.com. tegm.meb.gov.tr. tr.pinterest.com. Ayrıca, 2025 eğitim-öğretim yılından itibaren ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin gelişim raporları e-Okul üzerinden de velilerin erişimine açılacaktır.

    Gelişim raporu örnekleri nasıl yazılır?

    Gelişim raporu örnekleri yazarken şu adımlar izlenebilir: 1. Giriş: Raporun başında, çocuğun adı ve gelişim alanlarına ya da görüş ve öneriler kısmına yazılabilir. 2. Değerlendirme: Bilişsel gelişim: Dikkat, problem çözme, merak gibi özellikler değerlendirilebilir. Dil gelişimi: Konuşma, sözcük bilgisi, nezaket ifadeleri kullanma gibi unsurlar yazılabilir. Sosyal-duygusal gelişim: Öz bakım becerileri, başkalarıyla ilişkiler, sorumluluk alma gibi konular ele alınabilir. Fiziksel gelişim: Motor beceriler, denge, nesne kontrolü gibi alanlar değerlendirilebilir. 3. Öneriler: Çocuğun gelişimine yönelik ek değerlendirmeler ve öneriler "Genel Değerlendirme" bölümünde eklenebilir. Örnek raporlar için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: anneninokulu.com sitesinde, "Ece-UNICEF Programına Uygun 1. Dönem Gelişim Raporu Örnekleri" bulunmaktadır. okuloncesitr.net sitesinde, "Seviyeye Göre Gelişim Raporu Örnekleri" mevcuttur. pinterest.com sitesinde, "Özel Eğitim Gelişim Raporu Örneği" başlıklı fikirler yer almaktadır.

    Anasınıfında maarif modeline uygun gelişim raporu ne zaman verilir?

    Anasınıfında Maarif modeline uygun gelişim raporu, ilk kez 17 Ocak 2025 tarihinde başlayacak yarıyıl tatilinde verilecektir. Bu raporlar, e-Okul sistemi üzerinden de velilerin erişimine açılacaktır.

    Beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı mı?

    Hayır, beceri edinim raporu ve gelişim raporu aynı değildir. Beceri Edinim Raporu: Okul öncesi eğitim kurumlarında, çocukların Türkçe, matematik, fen, sosyal, sanat, müzik, hareket ve sağlık gibi alanlardaki gelişimlerini değerlendirmek için hazırlanan rapordur. Gelişim Raporu: İlkokul 1. sınıf öğrencileri için, 2025 yılından itibaren karnelerin yerine verilecek rapordur.

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: Kavramsal beceriler. Fiziksel beceriler. Eğilimler. Alan becerileri. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar. Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler.

    Maarif modeli okul öncesi hangi kazanım?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde okul öncesi eğitimin kazanımları şunlardır: 1. Temel Beceriler: Çocukların yaşlarına uygun temel becerileri kazanmaları. 2. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Paylaşma, işbirliği, duygularını ifade etme, arkadaş edinme gibi sosyal ve duygusal becerilerin geliştirilmesi. 3. Dil Gelişimi: Kelime hazinesi, hikaye anlatımı, şarkılar, tekerlemeler yoluyla dil becerilerinin artırılması. 4. Motor Gelişim: İnce motor becerileri (çizim, kesme), kaba motor becerileri (koşma, atlama) gibi fiziksel becerilerin geliştirilmesi. 5. Sanat ve Spor Aktiviteleri: Resim, müzik, dans, spor oyunları gibi sanatsal ve sportif faaliyetlerin yapılması. 6. Bilimsel Merak ve Keşif: Basit deneyler, doğa gözlemleri, bilimsel hikayeler aracılığıyla bilimsel merakın uyandırılması. 7. Değerler Eğitimi: Çocuklara vatanseverlik, dürüstlük, saygı gibi değerlerin kazandırılması.