• Buradasın

    Hizmet İçi Eğitim kaç yılda bir yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hizmet içi eğitimin kaç yılda bir yapıldığı, eğitimin türüne ve personelin statüsüne göre değişiklik gösterir.
    • Adaylık süresi içinde yapılan hizmet içi eğitim, temel eğitim, hazırlayıcı eğitim ve staj şeklinde, 27/6/1983 tarihli ve 18090 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yönetmelik" esaslarına göre gerçekleştirilir 134.
    • Asli memurluk süresi içinde yapılan hizmet içi eğitim ise, bilgi tazeleme eğitimi, değişikliklere intibak eğitimi, üst görev kadrolarına hazırlama eğitimi gibi çeşitli kategorilerde, ilgili yönetmelikler çerçevesinde, genellikle yılda bir veya birkaç kez düzenlenir 134.
    Hizmet içi eğitimlerin planlanması ve uygulanması, ilgili genel müdürlük veya eğitim kurulu tarafından yıllık eğitim planlarına dayanarak yapılır 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hizmet içi eğitim kaç gün zorunlu?

    Hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılım zorunludur. Yüz yüze eğitim yoluyla düzenlenen hizmet içi eğitim faaliyetlerinin süresi, beş gün olarak planlandığında 25 ders saatinden az, 40 ders saatinden fazla olamaz.

    Hizmet içi eğitim nedir?

    Hizmet içi eğitim, özel ve tüzel kişilere ait iş yerlerinde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakta olan bireylere görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğitimdir. Hizmet içi eğitim; istihdam edilmiş iş gücünün mesleğe uyum, meslekte ilerleme ve gelişme ihtiyaçlarını karşılayan her türlü eğitim-öğretim faaliyetidir. Hizmet içi eğitim faaliyetleri şu şekilde dört başlık altında toplanabilir: İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim. Meslek kazandırma eğitimi. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler.

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri nasıl yapılır?

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri, merkezi ve mahalli eğitimler şeklinde gerçekleştirilir. Merkezi eğitimler, Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından planlanır. Mahalli eğitimler, il milli eğitim müdürlükleri tarafından planlanıp uygulanır. Hizmet içi eğitimlerin bazı türleri: Teknolojiye uyum eğitimi. Mesleki gelişim eğitimi. Yöneticilere yönelik eğitimler (örneğin, proje yönetimi, zaman yönetimi). Hizmet içi eğitimlerin yapılma şekilleri: Senkron ve asenkron uzaktan eğitimler. Sanal kütüphane kullanımı. Mesleki gelişim toplulukları. Okul temelli mesleki gelişim programları. Hizmet içi eğitimlerin amacı, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak, bilgilerini yenilemek ve motivasyonlarını yükseltmektir.

    Hizmet-içi eğitim türleri nelerdir?

    Hizmet içi eğitim türleri şunlardır: 1. Oryantasyon Eğitimi: Kuruma yeni gelen personelin kurumun amaç ve politikasını, yapısını, görev, yetki ve sorumluluklarını tanıması için yapılan eğitim. 2. Temel Eğitim: İşe başlayacak personele, yapacağı işin gerektirdiği temel bilgi, beceri ve tutumları kazandırmak üzere yapılan eğitim. 3. Geliştirme Eğitimi (Retraining): Personelin kendi alanı ile ilgili gelişmeler ve yenilikler hakkında yetiştirilmesi ve yeteneklerini geliştirmesi için uygulanan eğitim. 4. Tamamlama Eğitimi (Additional Training): Görev değişikliği yapması gereken personel için yeni görevinin gerektirdiği yeterlilikleri kazanması için uygulanan program. 5. Yükseltme Eğitimi (Further Training): Kurum yapısındaki kadrolama ve personelin yükseltme ihtiyacını karşılamak üzere hazırlanan program. 6. Özel Alan Eğitimi: Personeli özel hizmetler için çeşitli alanlarda yetiştirmek üzere uygulanan programlar. Ayrıca, hizmet içi eğitimler iş başında veya iş dışında da gerçekleştirilebilir.

    Öğretmenler 5 yılda bir eğitime alınacak mı?

    Evet, öğretmenler 5 yılda bir eğitime alınacaktır. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in açıklamasına göre, mevcut öğretmenler beşer yıllık periyotlarla Milli Eğitim Akademisi'nde istediği eğitimi alacaktır. 2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren zorunlu hale gelecek olan bu eğitimler, yaz ve sömestr tatillerinde gerçekleştirilecektir.

    Hizmet İçi Eğitim kimler katılabilir?

    Hizmet içi eğitime katılabilecek kişiler: Millî Eğitim Bakanlığı personeli: Merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatında görev yapanlar. Özel öğretim kurumlarında görevli personel: Özel öğrenci yurtları ve benzer statüdeki kurumlar. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevli personel: Kurumları tarafından teklif edilmesi ve giderlerin kendileri veya kurumlarınca karşılanması kaydıyla. Katılım, personelin eğitim ihtiyacı, talebi, programın özellikleri ve eğitimin amacı dikkate alınarak oluşturulan başvuru kriterleri doğrultusunda belirlenir. Ayrıca, geçerli mazereti olmaksızın hizmet içi eğitim faaliyetine katılmayan veya toplam ders saatinin beşte birinden fazla devamsızlık yapanların hizmet içi eğitim faaliyeti ile ilişiği kesilir.