• Buradasın

    Değerler eğitimi programı kaç saat?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimi programının süresi, farklı programlara göre değişiklik göstermektedir:
    • Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAUSEM) Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı: 1 ay sürmektedir 1.
    • 4-6 Yaş Grubu Değerler Eğitimi Programı: Haftalık 5 saat olarak uygulanır 2.
    • Erken Çocukluk Döneminde Etkinliklerle Değerler Eğitimi Kurs Programı: 72 saat sürmektedir 45.

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?

    Değerler eğitimi aylık plan yaparken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi: Kazandırılacak değerler ve bu değerlerle ilişkili nitelikler belirlenir. 2. Materyallerin Hazırlanması: Ders ve çalışma kitapları, etkinlik formları, Kur’an-ı Kerim, hikaye kitapları gibi gerekli materyaller hazırlanır. 3. Etkinliklerin Planlanması: Değer analizi veya bütüncül yaklaşım gibi yöntemlerle etkinlikler planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler aylık süreçte uygulanır. 5. Değerlendirme: Süreç ve sonuçlar değerlendirilir, gerektiğinde düzenlemeler yapılır. Örnek bir değerler eğitimi aylık planı için Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Değerler Eğitimi Aylık Çalışma Planları" veya Multibem Değerler Eğitimi Programı incelenebilir. Ayrıca, sosyalbilgiler.biz sitesinde CEDES'e uygun değerler kulübü yıllık çalışma planı örneği bulunmaktadır. Değerler eğitimi aylık plan yapımı için bir uzmana danışılması önerilir.

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan çalışmalar için usul ve esasları belirler. Bu yönerge kapsamında: Amaçlar: Öğrencilere haklarını kullanma, sorumluluk alma, demokratik ve evrensel değerlere saygı gösterme gibi bilinçlerin kazandırılması hedeflenir. Kapsam: Resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarını kapsar. Dayanak: 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilgili yönetmeliklere dayanır. Uygulama: Okul Yürütme Kurulları tarafından yönetim ve organizasyon sağlanır, tüm öğretmenler eşit sorumluluk taşır. Değerlerin Belirlenmesi: Değerler, İl Yürütme Kurulları tarafından belirlenir ve eğitim yılı başında açıklanır. Yönergeye göre, değerler eğitimi akademik başarı kadar önemlidir ve toplumun ortak değerlerine saygı gösteren bireyler yetiştirmeyi amaçlar.

    Değerler Eğitiminde 4+4+4 programı nedir?

    4+4+4 eğitim programı, Türkiye'de 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran bir sistemdir. Bu sistem, eğitimi üç kademeye ayırır: 1. İlkokul: 4 yıl (1, 2, 3, 4. sınıflar). 2. Ortaokul: 4 yıl (5, 6, 7, 8. sınıflar). 3. Lise: 4 yıl (9, 10, 11, 12. sınıflar). Değerler eğitimi bağlamında, bu sistemde ortaokul ve liselerde Kur'an-ı Kerim ve Hz. Peygamber'in Hayatı gibi derslerin seçmeli olarak sunulması öngörülmüştür.

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil edilen bazı değerler: Adalet; Dostluk; Dürüstlük; Öz denetim; Sabır; Saygı; Sevgi; Sorumluluk; Vatanseverlik; Yardımseverlik. Ayrıca, okul öncesi eğitim programında yer alan değerler arasında sorumluluk, saygı, iyilik ve hoşgörü, sevgi, özgüven, yardımlaşma-işbirliği, dürüstlük ve barış bulunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı, değerler eğitimi programlarını oluştururken UNESCO tarafından belirlenen değerlerle de örtüşen değerleri temel almaktadır.

    Değerler eğitiminde hangi program kullanılır?

    Değerler eğitiminde kullanılan bazı programlar şunlardır: Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (Living Values Education Program). Karakter Eğitimi Ortaklığı (The Character Education Partnership-CEP). Pozitif Eylem (Positive Action) Programı. Multibem Değerler Eğitimi Programı. Ayrıca, değerler eğitimi için "Değerler Eğitimi Sertifikalı Eğitim Programı" ve "Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı" gibi çeşitli sertifikalı eğitim programları da bulunmaktadır.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.

    Değerler eğitimi kaç tane konu var?

    Değerler eğitimi kapsamında ele alınan konular çeşitli başlıklar altında toplanabilir. İşte bazı ana konular: Azimli olmak. Başkalarına saygı göstermek. Sorumluluk almak. Ulusal kimlik bilincine sahip olmak. Bağlılık. Dürüstlük. Empati. Sevgi. Hoşgörü. Yardımseverlik. Ayrıca, çevre bilinci gibi konular da değerler eğitimi içerisinde yer alır.