• Buradasın

    Değerler Eğitiminde 4+4+4 programı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4+4+4 programı, Türkiye'de uygulanan eğitim sisteminin kademelendirilmesini ifade eder ve şu şekilde özetlenebilir:
    1. İlk 4 yıl: İlkokul dönemi, bütün bireyler için tek tür okul ve tek öğretim programı 4.
    2. İkinci 4 yıl: Ortaokul dönemi, farklı öğretim programlarının uygulanabileceği bir okul dönemi 4.
    3. Son 4 yıl: Lise dönemi, ortaöğretim 14.
    Değerler eğitimi bağlamında, bu program öğrencilerin etik, ahlaki ve toplumsal değerleri daha küçük yaşlardan itibaren geliştirmelerini hedefler 5. Bu amaçla, okullarda rehberlik ve yönlendirme etkinlikleri, öğrencilerin kendilerini tanımaları ve uygun eğitsel kararlar alabilmeleri için düzenlenir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitiminde kaç temel değer var?
    Değerler eğitiminde on kök değer bulunmaktadır. Bu değerler şunlardır: 1. Adalet; 2. Dostluk; 3. Dürüstlük; 4. Öz denetim; 5. Sabır; 6. Saygı; 7. Sevgi; 8. Sorumluluk; 9. Vatanseverlik; 10. Yardımseverlik.
    Değerler eğitiminde kaç temel değer var?
    Değerler eğitiminde hangi konular işlenir?
    Değerler eğitiminde işlenen konular şunlardır: 1. Saygı: Başkalarının haklarına, fikirlerine ve duygularına saygı göstermek. 2. Sevgi: Sevgi dolu bir iletişim kurmak ve çevresindekilere şefkat göstermek. 3. Dürüstlük: Doğruyu söylemek ve davranışlarında açık olmak. 4. Sorumluluk: Kendi davranışlarının sonuçlarını üstlenmek. 5. Paylaşma: Sahip olduklarını başkalarıyla paylaşmak. 6. Adalet: Herkese eşit davranmak ve adil olmak. 7. Yardımseverlik: İhtiyacı olanlara yardım etmek. Ayrıca, empati, iş birliği, sabır, hoşgörü ve öz disiplin gibi konular da değerler eğitiminin önemli parçalarıdır.
    Değerler eğitiminde hangi konular işlenir?
    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?
    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Ulusoy ve Dilmaç (2016): Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarında değerlere doğrudan yer vermeye başlaması ve bu konudaki araştırmaları incelemiştir. 2. Gökdemir (2019): 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitiminin etkililiğini araştırmış ve öğrencilerin değer kavramını olumlu bir şekilde algıladıklarını belirlemiştir. 3. Çarboğa (2019): Farklı ülkelerde değerler eğitimi politikalarını karşılaştırmış ve coğrafya, dini bakış açısı gibi faktörlerin değer algılarını etkilediğini tespit etmiştir. 4. Kaya (2019): Kur'ân'da geçen Hz. Dâvûd ve Hz. Süleyman kıssalarının değerler eğitimi açısından tahlilini yapmıştır. 5. Özenç (2019): Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerleri ve matematik eğitimi değerlerini incelemiştir. 6. Akıtürk ve Bağçeli-Kahraman (2019): Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamış ve en çok akla gelen değerlerin yardımlaşma, sevgi, hoşgörü ve saygı olduğunu tespit etmiştir. 7. Sapsağlam (2015): Okul öncesi eğitiminden yararlanan öğrencilere sosyal değerler eğitimi programının sosyal becerileri kazanım süreci üzerindeki etkisini araştırmıştır.
    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?
    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?
    Değerler eğitimi aylık planı yaparken aşağıdaki adımları izlemek faydalı olabilir: 1. Amaç Belirleme: Her ay için belirlenen değerlerin ve kazanımların neler olacağını netleştirmek. 2. Etkinlikler Planlama: Kazanımlara ulaşmak için drama, rol oyunları, grup çalışmaları gibi çeşitli etkinlikler düzenlemek. 3. Materyal Hazırlama: Hikayeler, masallar, şiirler, atasözleri gibi değerleri pekiştirecek materyaller seçmek. 4. Aile Katılımı: Velileri sürece dahil etmek, onların da evde değerler eğitimine devam etmelerini sağlamak. 5. Değerlendirme: Her ay sonunda yapılan etkinliklerin ve çocukların gelişim durumlarının değerlendirmesini yapmak.
    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?
    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?
    Değerler eğitimine dahil olan değerler, çatı değerler ve diğer değerler olarak iki ana kategoride toplanabilir: 1. Çatı Değerler: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi, diğer değerlerle yoğun kesişim noktaları olan değer yapılarını ifade eder. 2. Diğer Değerler: Bu değerler, kişisel, aile ve sosyal çevre ile fiziksel çevreye göre ayrılır: - Kişisel Değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam ve çalışkanlık. - Aile ve Sosyal Çevre Değerleri: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik ve aile bütünlüğü. - Fiziksel Çevre Değerleri: Temizlik, duyarlılık, estetik ve merhamet. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerler eğitimi kazanımları arasında adalet, öz denetim, sabır, saygı, sevgi gibi değerler de yer almaktadır.
    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?
    Değerler eğitimi kaç tane konu var?
    Değerler eğitimi kapsamında ele alınan konular çeşitli başlıklar altında toplanabilir. İşte bazı ana konular: Azimli olmak. Başkalarına saygı göstermek. Sorumluluk almak. Ulusal kimlik bilincine sahip olmak. Bağlılık. Dürüstlük. Empati. Sevgi. Hoşgörü. Yardımseverlik. Ayrıca, çevre bilinci gibi konular da değerler eğitimi içerisinde yer alır.
    Değerler eğitimi kaç tane konu var?
    Değerler eğitimi nedir?
    Değerler eğitimi, çocuklara evrensel değerlerin öğretilmesi sürecidir. Bu eğitim, çocukların sosyal gelişimleri için son derece önemlidir ve aşağıdaki amaçları taşır: Karakter gelişimini desteklemek. Empati ve hoşgörüyü teşvik etmek. Sorun çözme ve karar verme yeteneklerini geliştirmek. Toplumsal uyumu ve barışı desteklemek. Değerler eğitimi, okul öncesi dönemden itibaren anaokullarında ve eğitim kurumlarının çeşitli programlarında yer alır.
    Değerler eğitimi nedir?