• Buradasın

    Değerler Eğitiminde 4+4+4 programı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4+4+4 programı, Türkiye'de uygulanan eğitim sisteminin kademelendirilmesini ifade eder ve şu şekilde özetlenebilir:
    1. İlk 4 yıl: İlkokul dönemi, bütün bireyler için tek tür okul ve tek öğretim programı 4.
    2. İkinci 4 yıl: Ortaokul dönemi, farklı öğretim programlarının uygulanabileceği bir okul dönemi 4.
    3. Son 4 yıl: Lise dönemi, ortaöğretim 14.
    Değerler eğitimi bağlamında, bu program öğrencilerin etik, ahlaki ve toplumsal değerleri daha küçük yaşlardan itibaren geliştirmelerini hedefler 5. Bu amaçla, okullarda rehberlik ve yönlendirme etkinlikleri, öğrencilerin kendilerini tanımaları ve uygun eğitsel kararlar alabilmeleri için düzenlenir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimi kaç tane konu var?

    Değerler eğitimi kapsamında ele alınan konular çeşitli başlıklar altında toplanabilir. İşte bazı ana konular: Azimli olmak. Başkalarına saygı göstermek. Sorumluluk almak. Ulusal kimlik bilincine sahip olmak. Bağlılık. Dürüstlük. Empati. Sevgi. Hoşgörü. Yardımseverlik. Ayrıca, çevre bilinci gibi konular da değerler eğitimi içerisinde yer alır.

    Değerler eğitimi içerik analizi nedir?

    Değerler eğitimi içerik analizi, değerlerin öğrencilere nasıl kazandırıldığını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri inceleyen bir analiz türüdür. Değerler eğitimi içeriği genellikle aşağıdaki konuları kapsar: - Temel değerler: Başarı, özgürlük, eşitlik gibi nihai değerler. - Araç değerler: Temel değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış tarzları (cesaret, sorumluluk, gerçeklik gibi). Değerler eğitimi yaklaşımları arasında ise şunlar yer alır: - Telkin yaklaşımı: Öğretmenlerin değerleri sözleriyle, davranışlarıyla ve ödül-ceza sistemleriyle öğrencilere aktarması. - Değer analizi yaklaşımı: Sosyal problemleri içeren olayların analiz edilerek öğrencilere mantıksal ve bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılması. - Ahlaki ikilem yaklaşımı: Öğrencilere ahlaki yargılarını ortaya çıkarmaları için ikilemlerin sunulması ve bu ikilemler üzerinden empati kurma, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi.

    Değerler eğitimi için hangi kaynaklar kullanılabilir?

    Değerler eğitimi için çeşitli kaynaklar kullanılabilir: 1. Hikayeler ve Masallar: Ahlaki dersler içeren hikayeler, çocukların empati ve paylaşım gibi kavramları öğrenmesine yardımcı olur. 2. Oyunlar ve Etkinlikler: İşbirliği gerektiren oyunlar, çocukların toplumsal değerleri anlamasını sağlar. 3. Okul Öncesi Eğitim Materyalleri: Multibem gibi setler, çocukların değerlerle tanışmasını destekler. 4. Görsel Materyaller: İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan kısa film, video, slayt ve sunular değerler eğitiminde kullanılabilir. 5. Öğretmen Kılavuz Kitapları: MEB tarafından yayımlanan değerler eğitimi yönergeleri ve kılavuz kitapları. Ayrıca, ebeveynlerin doğru davranışları sergilemesi ve çocukları övmesi gibi günlük hayattaki uygulamalar da değerler eğitiminin bir parçası olabilir.

    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?

    Değerler eğitimi aylık planı yaparken aşağıdaki adımları izlemek faydalı olabilir: 1. Amaç Belirleme: Her ay için belirlenen değerlerin ve kazanımların neler olacağını netleştirmek. 2. Etkinlikler Planlama: Kazanımlara ulaşmak için drama, rol oyunları, grup çalışmaları gibi çeşitli etkinlikler düzenlemek. 3. Materyal Hazırlama: Hikayeler, masallar, şiirler, atasözleri gibi değerleri pekiştirecek materyaller seçmek. 4. Aile Katılımı: Velileri sürece dahil etmek, onların da evde değerler eğitimine devam etmelerini sağlamak. 5. Değerlendirme: Her ay sonunda yapılan etkinliklerin ve çocukların gelişim durumlarının değerlendirmesini yapmak.

    Değerler eğitimi ve kök değerler aynı mı?

    Değerler eğitimi ve kök değerler kavramları birbiriyle ilişkilidir ancak aynı şeyler değildir. Değerler eğitimi, çocukların ve gençlerin pozitif değerleri keşfedip geliştirmeleri için yürütülen eğitimsel faaliyetleri ifade eder. Kök değerler ise, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen ve eğitim programlarında yer alan, toplumun temel ahlaki ve etik ilkelerini oluşturan değerlerdir.

    Değerler eğitimi programı kaç saat?

    Değerler eğitimi programları farklı sürelerde olabilir. Bazı değerler eğitimi programlarının süreleri: - "Erken Çocukluk Döneminde Etkinliklerle Değerler Eğitimi" kursu 72 saat sürmektedir. - "4-6 Yaş Grubu Değerler Eğitimi Programı" ise haftalık 5 saat olarak uygulanmaktadır.

    Değerler eğitimi saygı nasıl anlatılır?

    Saygı değerleri eğitimi çocuklara çeşitli yöntemlerle anlatılabilir: 1. Hikayeler ve Masallar: Ahlaki dersler içeren hikayeler, çocukların empati ve paylaşım gibi kavramları öğrenmesine yardımcı olur. 2. Oyunlar ve Etkinlikler: Paylaşım oyunları ve işbirliği gerektiren etkinlikler, çocukların toplumsal değerleri anlamasını sağlar. 3. Örnek Olma: Ebeveynlerin ve öğretmenlerin doğru davranışları sergilemesi, çocuklara model oluşturur. 4. Ödüllendirme: Doğru bir davranış sergileyen çocuğun övülmesi, bu davranışın pekişmesine yardımcı olur. 5. Açık İletişim: Çocukların sorularını sabırla dinleyip anlamlı cevaplar vermek, onların değerleri öğrenmesini kolaylaştırır. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı'nın değerler eğitimi müfredatı kapsamında, saygı değeri ile ilgili çeşitli etkinlikler ve projeler de düzenlenebilir.