• Buradasın

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar:
    • Rokeach'e Göre:
      • Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler 2.
      • Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri 2.
    • Nelson'a Göre:
      • Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler 2.
      • Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler 2.
      • Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı) 2.
    • Spranger'a Göre:
      • Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme 2.
      • Dini Değer: İnancı önceleme 2.
      • Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme 2.
      • Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma 2.
      • Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme 2.
    • Schwartz'a Göre:
      • Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz 5.
      • Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik 5.
    Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil edilen bazı değerler: Adalet; Dostluk; Dürüstlük; Öz denetim; Sabır; Saygı; Sevgi; Sorumluluk; Vatanseverlik; Yardımseverlik. Ayrıca, okul öncesi eğitim programında yer alan değerler arasında sorumluluk, saygı, iyilik ve hoşgörü, sevgi, özgüven, yardımlaşma-işbirliği, dürüstlük ve barış bulunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı, değerler eğitimi programlarını oluştururken UNESCO tarafından belirlenen değerlerle de örtüşen değerleri temel almaktadır.

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan çalışmalar için usul ve esasları belirler. Bu yönerge kapsamında: Amaçlar: Öğrencilere haklarını kullanma, sorumluluk alma, demokratik ve evrensel değerlere saygı gösterme gibi bilinçlerin kazandırılması hedeflenir. Kapsam: Resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarını kapsar. Dayanak: 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilgili yönetmeliklere dayanır. Uygulama: Okul Yürütme Kurulları tarafından yönetim ve organizasyon sağlanır, tüm öğretmenler eşit sorumluluk taşır. Değerlerin Belirlenmesi: Değerler, İl Yürütme Kurulları tarafından belirlenir ve eğitim yılı başında açıklanır. Yönergeye göre, değerler eğitimi akademik başarı kadar önemlidir ve toplumun ortak değerlerine saygı gösteren bireyler yetiştirmeyi amaçlar.

    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?

    Değerler eğitimi aylık plan yaparken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi: Kazandırılacak değerler ve bu değerlerle ilişkili nitelikler belirlenir. 2. Materyallerin Hazırlanması: Ders ve çalışma kitapları, etkinlik formları, Kur’an-ı Kerim, hikaye kitapları gibi gerekli materyaller hazırlanır. 3. Etkinliklerin Planlanması: Değer analizi veya bütüncül yaklaşım gibi yöntemlerle etkinlikler planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler aylık süreçte uygulanır. 5. Değerlendirme: Süreç ve sonuçlar değerlendirilir, gerektiğinde düzenlemeler yapılır. Örnek bir değerler eğitimi aylık planı için Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Değerler Eğitimi Aylık Çalışma Planları" veya Multibem Değerler Eğitimi Programı incelenebilir. Ayrıca, sosyalbilgiler.biz sitesinde CEDES'e uygun değerler kulübü yıllık çalışma planı örneği bulunmaktadır. Değerler eğitimi aylık plan yapımı için bir uzmana danışılması önerilir.

    Lise değerler eğitimi konuları nelerdir?

    Lise değerler eğitimi kapsamında ele alınan bazı konular şunlardır: Sorumluluk. Saygı. Sevgi. Yardımlaşma ve işbirliği. İyilik ve hoşgörü. Vatanseverlik. Barış. Dürüstlük. Özgüven.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: Rol yapma oyunları. Hikaye anlatımı. Grup çalışmaları. Değerler panosu. Drama ve canlandırmalar. Ayrıca, beklemeyi öğreten oyunlar, bulmaca çözme aktiviteleri ve ödül sistemleri sabrı geliştirmeye yardımcı olabilir.

    Değerler eğitiminde kaç temel değer var?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın değerler eğitimi müfredatında 10 temel değer bulunmaktadır. Bu değerler şunlardır: 1. Adalet. 2. Dostluk. 3. Dürüstlük. 4. Öz denetim. 5. Sabır. 6. Saygı. 7. Sevgi. 8. Sorumluluk. 9. Vatanseverlik. 10. Yardımseverlik. Ayrıca, UNESCO'nun önerdiği 12 evrensel değer de değerler eğitimi kapsamında ele alınmaktadır.

    Değerler eğitimi içerik analizi nedir?

    Değerler eğitimi içerik analizi, değerlerin öğrencilere nasıl kazandırıldığını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri inceleyen bir analiz türüdür. Değerler eğitimi içeriği genellikle aşağıdaki konuları kapsar: - Temel değerler: Başarı, özgürlük, eşitlik gibi nihai değerler. - Araç değerler: Temel değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış tarzları (cesaret, sorumluluk, gerçeklik gibi). Değerler eğitimi yaklaşımları arasında ise şunlar yer alır: - Telkin yaklaşımı: Öğretmenlerin değerleri sözleriyle, davranışlarıyla ve ödül-ceza sistemleriyle öğrencilere aktarması. - Değer analizi yaklaşımı: Sosyal problemleri içeren olayların analiz edilerek öğrencilere mantıksal ve bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılması. - Ahlaki ikilem yaklaşımı: Öğrencilere ahlaki yargılarını ortaya çıkarmaları için ikilemlerin sunulması ve bu ikilemler üzerinden empati kurma, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi.