• Buradasın

    Değerler eğitiminde hangi program kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitiminde kullanılan bazı programlar şunlardır:
    • Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (Living Values Education Program) 1. Barış, saygı, sevgi, iş birliği gibi evrensel değerleri savunan, 60'tan fazla ülkede uygulanan bir programdır 1.
    • Karakter Eğitimi Ortaklığı (The Character Education Partnership-CEP) 1. Adalet, saygı gibi öz etik değerler ile problem çözme gibi performans değerleri üzerinde odaklanan bir programdır 1.
    • Pozitif Eylem (Positive Action) Programı 1. Düşüncelerin davranışları, davranışların ise hisleri belirlediği felsefesine dayanan bir programdır 1.
    • Multibem Değerler Eğitimi Programı 3. Merhamet, sabır, paylaşma, sorumluluk, adalet gibi değerleri kazandırmayı hedefleyen, okul öncesinden ilkokul dönemine kadar olan çocuklara uygun bir programdır 3.
    Ayrıca, değerler eğitimi için "Değerler Eğitimi Sertifikalı Eğitim Programı" ve "Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı" gibi çeşitli sertifikalı eğitim programları da bulunmaktadır 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimi toplum hizmeti olarak ne yapılabilir?

    Değerler eğitimi kapsamında toplum hizmeti olarak yapılabilecek bazı etkinlikler şunlardır: Huzurevi ziyaretleri. Ağaç dikme etkinlikleri. Çocuk esirgeme kurumu ziyaretleri. Atık kağıt ve atık pil toplama kampanyaları. Sivil toplum kuruluşlarını ziyaretler. Kardeş okul gezileri. Kan bağışı kampanyaları. Tarihi ve kültürel geziler. Bilimsel etkinliklere katılım (panel, konferans, kongre, sempozyum). Bu tür etkinlikler, toplumsal değerlere saygıyı artırır, sosyal uyumu destekler ve bireylerin topluma katkıda bulunan bireyler olmasını teşvik eder.

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri şunlardır: Akıl yürütme ve mantıklı olma. Empati kurma. Benlik (öz) saygısı geliştirme. İş birliği geliştirme. Ayrıca, değerler eğitimi, bireylerin doğru, adil ve sorumlu davranışlar sergilemesini teşvik eder ve toplumsal dayanışmayı artırmayı hedefler.

    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?

    Değerler eğitimi aylık plan yaparken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi: Kazandırılacak değerler ve bu değerlerle ilişkili nitelikler belirlenir. 2. Materyallerin Hazırlanması: Ders ve çalışma kitapları, etkinlik formları, Kur’an-ı Kerim, hikaye kitapları gibi gerekli materyaller hazırlanır. 3. Etkinliklerin Planlanması: Değer analizi veya bütüncül yaklaşım gibi yöntemlerle etkinlikler planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler aylık süreçte uygulanır. 5. Değerlendirme: Süreç ve sonuçlar değerlendirilir, gerektiğinde düzenlemeler yapılır. Örnek bir değerler eğitimi aylık planı için Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Değerler Eğitimi Aylık Çalışma Planları" veya Multibem Değerler Eğitimi Programı incelenebilir. Ayrıca, sosyalbilgiler.biz sitesinde CEDES'e uygun değerler kulübü yıllık çalışma planı örneği bulunmaktadır. Değerler eğitimi aylık plan yapımı için bir uzmana danışılması önerilir.

    Değerler eğitimi için hangi oyunlar?

    Değerler eğitimi için kullanılabilecek bazı oyunlar şunlardır: Eşleştirme oyunları. Çarkıfelek oyunları. Labirent kovalamaca. Drama oyunları. Ayrıca, "Değerler Eğitimi Oyunları" için Pinterest'te birçok fikir bulunmaktadır. Değerler eğitimi için uygun oyunları seçerken, oyunun amacı, süresi, gerekli araç-gereçler ve uygulama önerileri gibi detayları içeren kaynaklar kullanılabilir. Değerler eğitimi oyunları, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, psiko-motor ve sosyal becerilerinin gelişimine katkı sağlar.

    Değerler Eğitiminde 4+4+4 programı nedir?

    4+4+4 eğitim programı, Türkiye'de 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran bir sistemdir. Bu sistem, eğitimi üç kademeye ayırır: 1. İlkokul: 4 yıl (1, 2, 3, 4. sınıflar). 2. Ortaokul: 4 yıl (5, 6, 7, 8. sınıflar). 3. Lise: 4 yıl (9, 10, 11, 12. sınıflar). Değerler eğitimi bağlamında, bu sistemde ortaokul ve liselerde Kur'an-ı Kerim ve Hz. Peygamber'in Hayatı gibi derslerin seçmeli olarak sunulması öngörülmüştür.

    Değerler eğitimine neden ihtiyaç vardır?

    Değerler eğitimine ihtiyaç duyulmasının bazı nedenleri: Toplumsal uyum ve huzur: Değerler eğitimi, empati, hoşgörü ve sorumluluk gibi değerleri kazandırarak toplumsal dayanışmayı artırır ve huzurlu bir ortam oluşturur. Bireysel gelişim: Bu eğitim, bireylerin sosyal becerilerini geliştirir, duygusal zekâlarını artırır ve kendi değerlerini keşfetmelerine yardımcı olur. Akademik başarı: Değerler eğitimi alan çocukların akademik başarılarının olumlu yönde etkilendiği gözlemlenmektedir. Kültürel değerlerin korunması: Kültürel değerlerin nesilden nesile aktarılmasını sağlar, böylece toplumların kimliklerini ve özgün yaşam biçimlerini korumalarına imkan tanır. Ahlaki bilinç: Bireylerin doğru ile yanlışı ayırt etmelerini sağlar, ahlaki kararlar almalarına yardımcı olur.

    Değerler eğitimi saygı nasıl anlatılır?

    Değerler eğitimi kapsamında saygı şu şekillerde anlatılabilir: Oyunlarla anlatım. Sohbet ve tartışma. Tablonun hazırlanması. Örneklerle anlatım. Videolarla anlatım. Saygı, değeri, üstünlüğü, yaşlılığı dolayısıyla bir kimseye veya bir şeye karşı dikkatli, özenli, ölçülü davranmaya neden olan bir duygudur.