• Buradasın

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimine dahil edilen bazı değerler:
    • Adalet 13;
    • Dostluk 13;
    • Dürüstlük 13;
    • Öz denetim 1;
    • Sabır 1;
    • Saygı 13;
    • Sevgi 13;
    • Sorumluluk 13;
    • Vatanseverlik 13;
    • Yardımseverlik 13.
    Ayrıca, okul öncesi eğitim programında yer alan değerler arasında sorumluluk, saygı, iyilik ve hoşgörü, sevgi, özgüven, yardımlaşma-işbirliği, dürüstlük ve barış bulunmaktadır 2.
    Milli Eğitim Bakanlığı, değerler eğitimi programlarını oluştururken UNESCO tarafından belirlenen değerlerle de örtüşen değerleri temel almaktadır 3. Bu değerler arasında özgürlük, mutluluk, barış, sevgi ve huzur da yer almaktadır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimi saygı nasıl anlatılır?

    Değerler eğitimi kapsamında saygı şu şekillerde anlatılabilir: Oyunlarla anlatım. Sohbet ve tartışma. Tablonun hazırlanması. Örneklerle anlatım. Videolarla anlatım. Saygı, değeri, üstünlüğü, yaşlılığı dolayısıyla bir kimseye veya bir şeye karşı dikkatli, özenli, ölçülü davranmaya neden olan bir duygudur.

    Değerler eğitiminde hangi program kullanılır?

    Değerler eğitiminde kullanılan bazı programlar şunlardır: Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (Living Values Education Program). Karakter Eğitimi Ortaklığı (The Character Education Partnership-CEP). Pozitif Eylem (Positive Action) Programı. Multibem Değerler Eğitimi Programı. Ayrıca, değerler eğitimi için "Değerler Eğitimi Sertifikalı Eğitim Programı" ve "Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı" gibi çeşitli sertifikalı eğitim programları da bulunmaktadır.

    Değerler eğitimi dersi hangi sınıflara zorunlu?

    Değerler eğitimi dersi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın uygulamasına göre ilkokul 4. sınıftan itibaren zorunlu olarak okutulmaktadır.

    Değerler eğitimine neden ihtiyaç vardır?

    Değerler eğitimine ihtiyaç duyulmasının bazı nedenleri: Toplumsal uyum ve huzur: Değerler eğitimi, empati, hoşgörü ve sorumluluk gibi değerleri kazandırarak toplumsal dayanışmayı artırır ve huzurlu bir ortam oluşturur. Bireysel gelişim: Bu eğitim, bireylerin sosyal becerilerini geliştirir, duygusal zekâlarını artırır ve kendi değerlerini keşfetmelerine yardımcı olur. Akademik başarı: Değerler eğitimi alan çocukların akademik başarılarının olumlu yönde etkilendiği gözlemlenmektedir. Kültürel değerlerin korunması: Kültürel değerlerin nesilden nesile aktarılmasını sağlar, böylece toplumların kimliklerini ve özgün yaşam biçimlerini korumalarına imkan tanır. Ahlaki bilinç: Bireylerin doğru ile yanlışı ayırt etmelerini sağlar, ahlaki kararlar almalarına yardımcı olur.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: Rol yapma oyunları. Hikaye anlatımı. Grup çalışmaları. Değerler panosu. Drama ve canlandırmalar. Ayrıca, beklemeyi öğreten oyunlar, bulmaca çözme aktiviteleri ve ödül sistemleri sabrı geliştirmeye yardımcı olabilir.

    Değerler eğitiminde kaç temel değer var?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın değerler eğitimi müfredatında 10 temel değer bulunmaktadır. Bu değerler şunlardır: 1. Adalet. 2. Dostluk. 3. Dürüstlük. 4. Öz denetim. 5. Sabır. 6. Saygı. 7. Sevgi. 8. Sorumluluk. 9. Vatanseverlik. 10. Yardımseverlik. Ayrıca, UNESCO'nun önerdiği 12 evrensel değer de değerler eğitimi kapsamında ele alınmaktadır.

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Ulusoy ve Dilmaç (2016): Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarında değerlere doğrudan yer vermeye başlaması ve bu konudaki araştırmaları incelemiştir. 2. Gökdemir (2019): 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitiminin etkililiğini araştırmış ve öğrencilerin değer kavramını olumlu bir şekilde algıladıklarını belirlemiştir. 3. Çarboğa (2019): Farklı ülkelerde değerler eğitimi politikalarını karşılaştırmış ve coğrafya, dini bakış açısı gibi faktörlerin değer algılarını etkilediğini tespit etmiştir. 4. Kaya (2019): Kur'ân'da geçen Hz. Dâvûd ve Hz. Süleyman kıssalarının değerler eğitimi açısından tahlilini yapmıştır. 5. Özenç (2019): Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerleri ve matematik eğitimi değerlerini incelemiştir. 6. Akıtürk ve Bağçeli-Kahraman (2019): Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamış ve en çok akla gelen değerlerin yardımlaşma, sevgi, hoşgörü ve saygı olduğunu tespit etmiştir. 7. Sapsağlam (2015): Okul öncesi eğitiminden yararlanan öğrencilere sosyal değerler eğitimi programının sosyal becerileri kazanım süreci üzerindeki etkisini araştırmıştır.