• Buradasın

    Değerler eğitimi kaç tane konu var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimi kapsamında ele alınan konular çeşitli başlıklar altında toplanabilir 1. İşte bazı ana konular:
    • Azimli olmak 1.
    • Başkalarına saygı göstermek 14.
    • Sorumluluk almak 14.
    • Ulusal kimlik bilincine sahip olmak 1.
    • Bağlılık 1.
    • Dürüstlük 14.
    • Empati 14.
    • Sevgi 14.
    • Hoşgörü 14.
    • Yardımseverlik 14.
    Ayrıca, çevre bilinci gibi konular da değerler eğitimi içerisinde yer alır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimi içerik analizi nedir?

    Değerler eğitimi içerik analizi, değerlerin öğrencilere nasıl kazandırıldığını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri inceleyen bir analiz türüdür. Değerler eğitimi içeriği genellikle aşağıdaki konuları kapsar: - Temel değerler: Başarı, özgürlük, eşitlik gibi nihai değerler. - Araç değerler: Temel değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış tarzları (cesaret, sorumluluk, gerçeklik gibi). Değerler eğitimi yaklaşımları arasında ise şunlar yer alır: - Telkin yaklaşımı: Öğretmenlerin değerleri sözleriyle, davranışlarıyla ve ödül-ceza sistemleriyle öğrencilere aktarması. - Değer analizi yaklaşımı: Sosyal problemleri içeren olayların analiz edilerek öğrencilere mantıksal ve bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılması. - Ahlaki ikilem yaklaşımı: Öğrencilere ahlaki yargılarını ortaya çıkarmaları için ikilemlerin sunulması ve bu ikilemler üzerinden empati kurma, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi.

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki fark nedir?

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki temel farklar şunlardır: Odak Noktası: Değer eğitimi, daha çok belirli ilke ve kuralların içselleştirilmesine odaklanırken, karakter eğitimi bireyin nasıl bir kişi olması gerektiğine geniş bir bakış açısıyla odaklanır. Kapsam: Değerler eğitimi, ahlaki, insani, demokratik, estetik, toplumsal, ekonomik ve siyasi alanlardaki değerleri kapsar. Yaklaşım: Değer eğitimi, değer aktarma ve değer geliştirme yaklaşımlarını içerirken, karakter eğitimi daha bütüncül bir yaklaşımdır ve değer geliştirme ile değer telkini eğilimlerini birleştirir. Duyuşsal Boyut: Karakter eğitimi, duyuşsal boyutlara daha fazla önem verir. Amaç: Değer eğitimi, değerlerin davranışa dönüşmesini beklerken, karakter eğitimi bireylerin sahip oldukları erdemleri ve karakter güçlerini geliştirmeyi hedefler.

    Değerler Eğitiminde 4+4+4 programı nedir?

    4+4+4 eğitim programı, Türkiye'de 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran bir sistemdir. Bu sistem, eğitimi üç kademeye ayırır: 1. İlkokul: 4 yıl (1, 2, 3, 4. sınıflar). 2. Ortaokul: 4 yıl (5, 6, 7, 8. sınıflar). 3. Lise: 4 yıl (9, 10, 11, 12. sınıflar). Değerler eğitimi bağlamında, bu sistemde ortaokul ve liselerde Kur'an-ı Kerim ve Hz. Peygamber'in Hayatı gibi derslerin seçmeli olarak sunulması öngörülmüştür.

    Aralık ayı değerler eğitimi konusu nedir?

    Aralık ayı değerler eğitimi konuları arasında güler yüzlü ve tatlı dilli olmak, sorumluluk, sevgi ve saygı, vatan sevgisi gibi temalar yer alabilir. Güler yüzlü ve tatlı dilli olmak: Bu konuda, tatlı dilli ve güler yüzlü insanların toplumun en neşeli ve samimi insanları olduğu, bu kişilerin yanında insanların sıkılmadığı ve onları dinlemekten mutluluk duyduğu anlatılır. Sorumluluk: Bu konuda, çocukların sorumluluk bilincinin geliştirilmesi hedeflenir. Sevgi ve saygı: Saygı, insanlara kendisinin önemsendiğini ve değer verildiğini gösteren söz ve davranışlar olarak tanımlanır. Vatan sevgisi: Bu konuda, vatan sevgisi kavramı işlenir ve bu değerin toplum içinde içselleştirilmesi amaçlanır.

    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?

    Değerler eğitimi aylık plan yaparken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi: Kazandırılacak değerler ve bu değerlerle ilişkili nitelikler belirlenir. 2. Materyallerin Hazırlanması: Ders ve çalışma kitapları, etkinlik formları, Kur’an-ı Kerim, hikaye kitapları gibi gerekli materyaller hazırlanır. 3. Etkinliklerin Planlanması: Değer analizi veya bütüncül yaklaşım gibi yöntemlerle etkinlikler planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler aylık süreçte uygulanır. 5. Değerlendirme: Süreç ve sonuçlar değerlendirilir, gerektiğinde düzenlemeler yapılır. Örnek bir değerler eğitimi aylık planı için Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Değerler Eğitimi Aylık Çalışma Planları" veya Multibem Değerler Eğitimi Programı incelenebilir. Ayrıca, sosyalbilgiler.biz sitesinde CEDES'e uygun değerler kulübü yıllık çalışma planı örneği bulunmaktadır. Değerler eğitimi aylık plan yapımı için bir uzmana danışılması önerilir.

    Değerler eğitimi için hangi kaynaklar kullanılabilir?

    Değerler eğitimi için kullanılabilecek bazı kaynaklar: Masallar ve hikayeler: Ahlaki dersler içeren hikayeler, çocukların empati, sorumluluk ve toplumsal değerleri öğrenmesine yardımcı olur. Kitaplar: "Değerler Her Zaman Her Yerde" mottosuyla hareket eden kaynaklar, hikayeler ve masallar aracılığıyla değerler eğitimini destekler. Etkinlikler ve oyunlar: Paylaşım oyunları, işbirliği gerektiren etkinlikler ve grup çalışmaları, çocukların toplumsal değerleri öğrenmesine katkı sağlar. Görsel materyaller: İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan video, slayt, sunu ve etkinlik planları, değerler eğitimi sürecinde kullanılabilir. Okul içi etkinlikler: Bilgi yarışmaları, sergiler, konserler, belirli gün ve haftalar kapsamında düzenlenen törenler ve topluma hizmet projeleri (huzurevi ziyaretleri, atık toplama kampanyaları) değerler eğitimi kapsamında organize edilebilir.

    Değerler eğitimi programı kaç saat?

    Değerler eğitimi programının süresi, farklı programlara göre değişiklik göstermektedir: Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAUSEM) Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı: 1 ay sürmektedir. 4-6 Yaş Grubu Değerler Eğitimi Programı: Haftalık 5 saat olarak uygulanır. Erken Çocukluk Döneminde Etkinliklerle Değerler Eğitimi Kurs Programı: 72 saat sürmektedir.