Birleşik Performans Kampanyası
Birleşik Performans Kampanyası (BPK), bağlamsal reklam uzmanları için tek bir kampanya çerçevesinde performans görevlerini kapsamlı bir şekilde çözmeye olanak tanıyan bir araçtır. Yeni kampanya türü, görsel, metinsel ve görsel ve de ürün reklamlarının olanaklarını birleştiriyor ve genişletiyor.
Reklamlar, arama sonuçlarında ve Yandex Reklam Ağı’nda, masaüstü bilgisayarlarda, tabletlerde ve cep telefonlarında gösterilir.
Avantajları
BPK’nın yapısı anlaşılır ve alışılmış bir mantıkla şu şekilde oluşturulmuştur:
-
Kampanya düzeyinde gösterim yerleri (tüm platformlar, sadece arama, sadece Yandex Reklam Ağı, ürün galerisi), strateji, kampanya süresi, program ve tüm gruplar için uygulanabilecek ek ayarlar gibi genel ayarlar belirlenir.
-
Grup düzeyinde hedef kitleye yönelik gösterim coğrafyası, otomatik hedefleme, tematik kelimeler, ilgi duyulan alanlar ve alışkanlıklar, yeniden hedefleme ve kitle seçimi, platformların içerik türü ve grup içindeki tüm reklamlar için uygulanabilecek ayarlar gibi hedeflemeler belirlenir.
-
Reklam düzeyinde, metin, resim, video, hızlı bağlantılar, açıklamalar, iletişim bilgileri yükleme alanları gibi, reklamın dış görünüşleriyle çalışmak için her şey mevcuttur. Ürün reklamları için de feed yükleme ve filtre ayarları var.
BPK’daki reklam türleri
Bir kampanyada farklı reklamlar olabilir. Mevcut tüm platformlarda gösterim yapmak için olabildiğince çok çeşit oluşturmanızı öneririz.
Ürün |
|
|
Ürün teklifleri için otomatik reklamlar, reklamını yapmak istediğiniz her ürün için, siteden veya feed’den oluşturulur. |
Katalog sayfaları |
|
|
Katalog sayfaları için otomatik reklamlar, reklamını yapmak istediğiniz bölümler için, siteden veya feed’den oluşturulur. |
Metin-grafik |
|
|
Metinli, metinsel ve görsel
|
|
Resimli veya döngülü, metinsel ve görsel
Görsellere sahip reklamlar ağlarda gösterilir. Resimler veya döngü slaytları nasıl eklenir? |
|
Videolu, metinsel ve görsel
Video içeren reklamlar video ağında ve Yandex Reklam Ağı’nın diğer uygun platformlarında OutStream ve InStream bloklarında yer alır. Videoyu 5. saniyeden itibaren atlayabilirsiniz. |
Grafik |
|
|
Bunlar teklifinizi tek bir resimle anlatır. Resme tıklamalar reklamverenin web sitesine yönlendirme yapar ve medya etkisinin avantajlarını ve bağlamsal reklam teknolojisini etkili bir şekilde birleştirir. Görsel reklamlar yalnızca ağlarda gösterilir. |
Reklam, birden fazla reklam türünü birleştiren birleşik bir formatta gösterilebilir. Örneğin, bir mağaza hakkında metinsel ve görsel reklam ve ürün reklamları veya katalog sayfaları için reklam ve ürün reklamları.
Bunun için bir gruba metinsel ve görsel, ürün reklamları ve katalog sayfaları için reklamlar gibi farklı türde reklamlar ekleyin. Grup için hedeflemeleri ayarlayın. Örneğin anahtar ifadeler. Bunlar gösterim koşulları niteliğinde de olacaktır. Birleşik formatın katalog sayfaları ve ürünlerin reklamını içermesi için, her iki reklam türü de aynı kaynaktan, feed veya site üzerinden üretilmelidir.
Sıkça sorulan sorulara cevaplar
Kampanyaların eski Yandex Direct arayüzünde görüntülenmesi mümkün mü?
Kampanyaların eski arayüzde görüntülenmesi mümkün değildir. Kampanya ayarlarını, kampanyalar, gruplar ve reklamlar arasında üst sekmeler veya belirli bir kampanya içinde yan menü aracılığıyla geçiş yaparak kampanya sayfasında belirleyebilirsiniz.
Sadece aramadaki gösterimlerle dinamik reklamlar içeren bir kampanya oluşturmak mümkün mü?
Evet, Birleşik Performans Kampanyası içinde tüm reklam gösterim seçenekleri mevcuttur. Örneğin, dinamik reklamlar oluşturmak için gösterim yerini Arama
olarak seçmek, grup düzeyinde hedeflemeleri yapılandırmak ve Ürün reklamları seçeneğini seçmek, bunları feed veya site üzerinden yapılandırmak yeterlidir.
Gösterim yeri, kampanyadaki tüm reklamlar için hemen belirlenir. Bunları her reklam türü için ayrı ayrı yönetmek mümkün değildir.
Hangi stratejiler kullanılabilir?
Birleşik Performans Kampanyasında, ağlarda ve karışık kampanyalarda (aramadaki ve Yandex Reklam Ağı’ndaki gösterimleriyle) manuel teklif yönetimi hariç tüm stratejiler mevcuttur. Ayrıca, birden fazla BPK’yı birleştirme imkânı sağlayan paket stratejisinde örneğin farklı gösterim yerleri veya reklam türleri içeren kampanyalar birleştirilebilir.
Birleşik Performans Kampanyası’nın Kampanya Sihirbazı ve ürün kampanyasından temel farkları nelerdir?
Temel fark, uzman modunun sağladığı şu olanaklarıdır:
-
Gösterim yerini seçme imkânı: Sadece karışık kampanyalar değil, sadece Arama veya sadece Yandex Reklam Ağı seçilebilir.
-
Tek bir kampanya çerçevesinde birden çok grup.
-
Grup düzeyinde hedeflenen işlem fiyatını ayarlama.
-
Stratejileri ve hedeflemeleri daha esnek yapılandırabilme.
-
Birden fazla BPK’yı paket stratejilerde birleştirme imkânı.
-
Rapor Sihirbazı’nda ayrıntılı istatistikler.
-
Toplu işlemler.
Birleşik Performans Kampanyasının uzman modundaki diğer kampanya türlerinden temel farkları nelerdir?
-
Metinsel ve görsel ve de görsel reklamlarla aynı kampanyada ürün reklamları oluşturma imkânı.
-
Grup seviyesinde hedef değeri ayarlayarak kampanya KPI’larında ek esneklik.
-
Gelecekte yeni reklam formatları ve işlevselliği geliştirme olanağı.
Zaten başlatılmış kampanyalar varsa BPK’nın etkinliği nasıl test edilir?
Aktif metinsel ve görsel kampanyalarınız, Dinamik reklamlar kampanyaları, Smart banner’lar varsa, “Deneyler” blokundan faydalanabilir ve trafiği eşit parçalara bölebilir ve bir A / B testi yapabilir ve kampanyalar geliştirildikten sonra kampanyaların etkinliğini karşılaştırabilirsiniz.
Kampanya Sihirbazı’nda veya ürün kampanyalarında aktif kampanyalarınız varsa, A / B testi yapamazsınız.
Kampanyalar BPK’ya nasıl doğru bir şekilde geçirilebilir?
Kademeli olarak, en az etkili kampanyalarda azaltarak geçirmek yerinde olur. Kampanyaların, ürün kampanyasından BPK’ya sorunsuz bir şekilde geçirmenin yolu, ürün kategorileri veya bölgeler üzerinden aktarmak gibi görünüyor.
-
BPK’da, ürün kampanyasında bulunan belirli bir ürün kategorisi veya bölgeye yönelik bir reklam grubu oluşturun.
-
Reklam kampanyasının gösterimlerinin başlamasını bekleyin.
-
Olumlu sonuçlar alınması durumunda, seçilen kategori veya bölgeyi ürün kampanyasından çıkarın.
Kampanyaların tamamen geçirilmesine kadar bu adımları uygulayın. Kademeli geçiş, başlatılan kampanyaların etkinliğini daha ayrıntılı değerlendirmeyi sağlar.
Günlük harcama sınırı, otomatik stratejilerde %35’ten fazla olmayacak şekilde BPK’da çalışacak mı?
Evet, harcamalar her zamanki gibi devam edecek.
Bütçe, grup seviyesinde bölünebilir mi?
Hayır, şu anda böyle bir işlevsellik yok. Farklı gösterim yerlerinde reklam vermeye ve iş görevlerini yerine getirmek için normal bütçe harcamasına öncelik veriyorsanız ayrı kampanyalar oluşturabilirsiniz.
Grup seviyesinde etkinleştirilmekle birlikte ürün reklamları veya katalog sayfaları için reklamlar oluşturulmamışsa, teklife yönelik yeniden hedefleme koşulu yerine getirilecek mi?
Teklife yönelik yeniden hedefleme, sitenizde belirli tekliflerle veya kataloglarla etkileşime geçmiş kullanıcılara reklam gösterimi için kullanılır. Bunlar ürünler, arabalar, gayrimenkuller, hizmetler veya bunların bir karışımı olabilir. Kullanıcılar uygulamada tekliflerle veya kataloglarla etkileşime geçtiyse, Yandex Reklam Ağı’nda yalnızca ürün reklamlarını görürler. Ürün reklamları veya katalog sayfaları için reklamlar oluşturulmamışsa, yeniden hedefleme koşulları belirlenmeyecek ve reklam gösterilmeyecektir.
Teklife yönelik yeniden hedefleme, diğer yeniden hedefleme koşullarında “VE” ile mi yoksa “VEYA” ile mi çalışır?
Yandex Reklam Ağı’ndaki tüm hedeflemeler, coğrafi hedefleme ayarları hariç, “VEYA” mantıksal operatörü ile çalışır. Reklam gösterimi, kullanıcı en az bir koşula uyuyorsa yapılacaktır.
Eklenen negatif ifadeler, otomatik hedeflemenin, aramada ve YRA için çalışmasını etkiler mi?
Evet, negatif ifadeler, reklam gösterimleri için hem aramada hem de YRA’da çalışır.
Vaka çalışmaları ve faydalı materyaller
-
Birleşik Performans Kampanyası yardımıyla KPI’lar dahilinde dönüşümler nasıl elde edilir?
-
Yandex Direct, aramada kullanıcının sorgusuna göre reklamları uyarlar
-
Promosyon ayarlarında, promosyon kodunu artık ayrı olarak belirtebilirsiniz
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.