Medya reklamı

Medya reklamı, markayı ve tekliflerini en görünür konumlarda tanıtmak ve iş hedeflerine dönüşüm hunisinin tüm aşamalarında ulaşmaya yönelik bir geniş erişimli reklam başlatma araçları setidir. Medya banner’ları, video reklamlar, video banner’lar ve ayrıca arama çubuğu altı banner, premium billboard ve Yandex Arama’da medya formatları gibi premium formatlar arasından dilediğinizi seçebilirsiniz.

Hangi hedeflere uygundur?

Markayı tanıtmayı

Medya reklamı, marka ile duygusal bir bağ kurarak geniş erişimli iletişim kurmanıza yardımcı olur, marka bilinirliğini artırır. Satın alma niyetini ve diğer marka metriklerini etkiler.

Kullanıcı dikkatini çekmeyi

Medya reklamı, ürününüzün özelliklerini anlatmanıza, potansiyel alıcıların gözünde ürünün değerini artırmanıza, arama ilgisini ve tanıtılan sitenin ziyaretini artırmanıza yardımcı olur.

Hedeflenen işlemlerin sayısını artırın

Akıllı teknolojiler sayesinde medya reklamı, brandformance (marka performansı) sonuçları elde etmenize ve sitede kullanıcılar tarafından yapılan satın alma, başvuru ve diğer hedeflenen işlemlerin artışını teşvik etmenize yardımcı olur.

Yerleşim formatları

Açık artırma modelli kampanyalar

Medya kampanyaları için araçlar

Sorular ve yanıtlar

Medya reklamı nedir?

İmaj reklamı, kullanıcıların gözünde belirli bir marka imajı oluşturmayı amaçlar. Bu özellik sayesinde yeni ürün veya hizmet hakkında geniş bir kullanıcı kitlesini bilgilendirebilir, markanızı tanıtabilir veya markanızı müşterilerinize hatırlatabilirsiniz.

Yandex Direct’te bu tür amaçlara yönelik olarak aşağıdaki kampanya türleri mevcuttur:

Medya reklamı yerleştirmenin maliyeti nedir?

Medya reklamı açık artırma modeli veya bin gösterim sabit maliyeti ile yerleştirilebilir.

Reklam maliyeti seçilen formata, işin özelliklerine, sektöre, rakiplerin etkinliğine, hedeflemelere ve diğer faktörlere bağlı olacaktır. Örneğin banner’lar, videolar veya video banner’larla medya kampanyaları için bin gösterim maliyeti (CPM) 5 rubleden başlar. Yandex Direct’in tahmin aracı en uygun teklifi önerecektir. Gösterim maliyeti, reklamverenler arasında yapılan açık artırma sonucunda belirlenir. Gösterim fiyatı, ikinci açık artırma prensibine göre, en yakın rakibin sunduğu teklif + pazarlık adımı formülüne göre belirlenir.

Arama çubuğu altı banner’lar için fiyat eşikleri gösterim bölgesine bağlı olarak belirlenmiştir.

Premium formatlar, bin gösterim sabit maliyet modeli (fixCPM) ile satın alınır. Her format için koşullar hakkında daha fazla bilgi – Reklam Portalı sayfalarında: Arama çubuğu altı banner, Yandex Arama’da premium banner, Yandex Arama’da video banner, Yandex Arama’da mini banner, Premium billboard.

Reklam nerede gösterilir?
  • Yandex Browser’ın yeni sekmesinde banner

    Ya.ru’nun masaüstü ve mobil versiyonunda, bilgisayarlar için Yandex Browser’ın yeni sekmesinde ve Yandex ağı sitelerinde gösterilir. Bu sayfada sadece 1 banner yayınlanır. Bu, reklam verenlerimiz için sunduğumuz özel bir fırsattır.

  • Premium billboard

    43 milyon kullanıcıya varan erişim. Yandex servislerinde ve YRA sitelerinde dikkat çekici bir konumda yer alır ve ekranın tüm genişliğini kaplar.

  • Yandex Arama’da mini banner, premium banner ve video banner

    85 milyon kullanıcıya varan erişim. Yandex Arama’daki tek medya formatlarıdır, sonuçların sağında yer alır ve performans reklamlarıyla rekabet etmez.

  • Görüntülü medya reklamları

    Medya banner'ları, Yandex'in kendi servislerinde ve sıkı moderasyondan geçen Reklam Ağı sitelerinde yayınlanır. Bu şekilde reklamların istenmeyen ortamda yayınlanma olasılığını ortadan kaldırır. Akıllı telefonların, tabletlerin, bilgisayarların veya akıllı TV cihazlarının ekranlarında yapılan reklam gösterimleri reklamların hedef kitle kapsamını ve etkisini arttırır.

    Yandex Reklam Ağı hakkında daha fazla bilgi

  • Video reklamları

    Reklam videosu video akışına, site sayfasına veya mobil uygulamaya dahil edilebilir. Markanın avantajlarını kullanıcıya dönüşüm hunisi aşamalarında en özlü formatta iletmenizi sağlar.

  • Video banner’lar

    İki formatın avantajlarını birleştirir ve banner fiyatına kaliteli bir videolu iletişim sağlar. Otomatik oynatmalı dinamik video döngüsü sayesinde etkileşimi artırmaya yardımcı olur.

Medya banner’ları ve video reklamları için ayrı özel kampanyalar oluşturmaya gerek var mıdır? Yoksa farklı türlerdeki reklam gruplarını tek bir kampanyaya eklemek mi daha uygundur

Hedefleri ve reklam mesajları farklı, bütçeleri ayrı olan farklı pazarlama etkinlikleri için ayrı kampanyalar oluşturmayı öneririz. Farklı medyalarda ortak bir etkinlik planlanıyorsanız ve ortak bütçeyi gerektiğinde isteğe göre en uygun kanala yönlendirme olanağınız varsa, ortak kampanya oluşturmak daha uygun olur.

Ortak kampanyada farklı envanter türleri için özel teklif düzenlemeleri ayarlayabilirsiniz.

Daha fazla bilgi

Medya reklamını daha önce gösterdiğim kişilerle iletişimde bulunmaya devam edebilir miyim?

Farklı iletişim senaryoları oluşturmak, örneğin içerik reklamını hedeflemek veya teklifleri düzenlemek için reklamınızı gören kullanıcılardan özel bir segment oluşturabilirsiniz.

Medya banner'ınızı gören kullanıcılardan özel bir segment oluşturmak için Yandex Audience'ta piksel oluşturarak reklam ayarlarında belirtmeniz gerekir. Videonuzu gören kullanıcılardan segment oluşturmak için reklam grubu ayarlarında, segmente dahil olabilmek için videonun hangi bölümünün görüntülenmiş olması gerektiğini belirtmeniz yeterlidir.

Hedef kitle toplama yöntemleri hakkında daha fazla bilgi:

Medya banner'larının grafik reklamlardan farkı nedir?

Medya içerikli kampanyalar; marka bilinirliğini veya talebi artırma gibi pazarlama hunisinin üst kısmındaki görevlere yöneliktir. Medya kampanyası ayarları sayesinde gösterimleri hedeflemek için çok çeşitli potansiyel müşterilere başvurabilirsiniz: Gösterimleri kullanıcı profiline göre hedefleyebilir, Minimum fiyata maksimum gösterim veya Tekrarlanan gösterim fiyatının düşürülmesi gibi stratejileri kullanabilirsiniz. Medya banner'ınızı gören kullanıcılar segmenti için ilerideki etkileşim için farklı senaryolar oluşturabilirsiniz.

Medya kampanyasında gösterim sıklığı sınırlaması nasıl çalışır?

Reklam kampanyası süresince veya (30’dan fazla olmamak üzere) belirli bir gün sayısı için bir kullanıcıya yapılacak gösterimlerin maksimum sayısını belirleyebilirsiniz.

Sınırlama, kullanıcının tüm cihazları için (cihazlar arası) uygulanmakta olup hem banner'lar hem de videolar için geçerlidir. Bu şekilde, bir kişi reklamınızı en fazla belirtilen sayı kadar görür.

Gösterim sıklığı sınırlaması hakkında daha fazla bilgi

Belirtilen gösterim sıklığı neden uygulanmıyor?

İstatistiklerde gösterim sıklığı göstergelerine kampanya ayarlarında belirtilen süre için bakmanız gerekir. Örneğin, gösterim sıklığı 7 günde 3 olarak belirtildiyse, istatistiklere 7 günlük süre için bakılmalıdır.

Farklı cihaz kullanan kullanıcıları tespit eden algoritmaların çalışmasından dolayı belirtilen sınırlamanın biraz üstüne çıkılabileceği istatistikte görülebilir.

Kampanya süresi için belirlenen sınırlama, gösterimler bir aydan fazla sürerse aşılabilir.

Yapay gösterimlere karşı koruma var mı?

Yayınlanan reklamların güvenliğinin sağlanması için özen gösteren Yandex, kötü niyetli ve hatalı gösterimleri ve tıklamaları elemek için çok aşamalı filtreler uygular. Yandex Direct tarafından geçersiz sayılan tıklamalar istatistik raporlarına dahil edilmez ve ilgili ücretler reklam veren hesabından çekilmez.

Dolandırıcılığa karşı koruma hakkında daha fazla bilgi

Ayrıntıları öğrenmek için nasıl yardım alabilirim?

Reklamlarınızı Yandex Direct'te kendiniz yayınladığınızda istediğiniz aşamada yardım için Müşteri Hizmetleri bölümüne başvurabilirsiniz. Böylece sorularınız yanıtlanır ve sonraki yayınlar için öneriler alırsınız.

Şirketiniz yurt dışında bulunuyorsa yardım için yurt dışı iş ortaklarımıza da başvurabilirsiniz.

Başka sorunuz var mı?

Dikkat

Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.

Bize ulaşın