Kampanya Sihirbazı
Kampanya Sihirbazı, Yandex Direct'te reklamlar yayınlamanın en kolay ve hızlı yoludur. Reklamı yapılacak web sayfasının bağlantısını belirtmek veya web siteniz yoksa işletmenizle ilgili birkaç cümle yazmak yeterlidir. Reklam oluşturmanın her bir adımında, Sihirbaz en uygun ayarları, tematik anahtar kelimeleri, metinleri ve görselleri otomatik önerir.
Kampanya Sihirbazı bir reklam kampanyası başlatmak için birkaç bütçe seçeneği sunar.
Reklam kampanyası başlatıldıktan sonra, Kampanya Sihirbazı bütçenizin nasıl harcandığını takip edebilmeniz için tıklama ve başvuru istatistiklerini sağlar.
Kampanyalar oluşturabilir ve bunları hem bilgisayardan hem mobil cihazlardan yönetebilirsiniz. Mobil versiyonda gezinme menüsüne geçmek için sağ üst köşedeki avatarınıza tıklayın.
Hangi hedeflere uygundur?
Kampanya Sihirbazı ile şunları yapabilirsiniz:
- Web sitesi reklamı için kampanya oluşturun – Dönüşümler ve trafik.
- Web sitesi yoksa kampanya oluşturun – Web sitesi olmadan tanıtım.
- Ürün reklamı için kampanya oluşturun – Ürün kampanyası.
- Pazar yerinde ürün tanıtımı için kampanya oluşturun – Pazar yerlerinde satış.
Avantajları
Web sitesinden veya web siteniz yoksa işletmenizle ilgili açıklamalardan alınan bilgilere dayanarak, Kampanya Sihirbazı otomatik olarak: – reklam ilanları oluşturur; – hedef kitleyi seçer; – reklam gösterimi için uygun zaman ve yerleri belirler.
Yerleştirme türleri
Kampanya Sihirbazı reklamı şurada gösterir:
Yandex arama sonuçlarında, kullanıcılar sizin ürün ve hizmetlerinize benzer ürün ve hizmetler aradığında.
Yandex Reklam Ağı’nın iş ortağı olan sitelerde. Reklamlarınızı, benzer ürün ve hizmetlerle ilgilenen kişiler görecek. Reklama tıklayan kullanıcılar kolayca web sitenize geçip sipariş verebilir.
- Yandex Haritalar’da kurum kartı arama sonuçlarında daha üstte gösterilecektir.
- Kurum kartında özel bir yeşil etiket görünecek ve Yandex Haritalar’da mekânın simgesi mavi yerine yeşil olacaktır.
- Yakınınızdaki ürün veya hizmetleri arayan potansiyel müşteriler kurumunuzu daha sık görecek ve size başvurma olasılıkları artacaktır.
Öneriler
Reklam geçişleri için ne kadar ödemeye hazır olduklarını bilen reklamverenler için
Reklam kampanyası oluşturma aşamasında, Reklam hedefi bölümünde “Maksimum geçiş” stratejisini seçerek reklamınıza daha fazla geçiş elde edin. Yandex Direct, belirlenen tıklama maliyeti koşullarını koruyarak, reklamınıza tıklamaları artırmak için reklam kampanyasını otomatik olarak optimize edecektir.
Ziyaretçinin hedeflenen işlemleri gerçekleştirmesine önem veren reklamverenler için
Örneğin, mesajlaşma uygulamasına başvuru, web sitesinde form doldurma veya sepete ürün ekleme gibi, maksimum hedeflenen işlem elde etmek istiyorsanız Reklam hedefi bölümünde “Maksimum hedef işlem” stratejisini seçin.
Sorular ve yanıtlar
Yapılandırma
Dönüşüm başına ödeme yapılan yeni kampanyalarda istenmeyen sorguları kaldırma
İstatistik sayfasından verimsiz ifadeler için gösterimleri devre dışı bırakabilirsiniz. Ayrıca, kampanyaları oluştururken veya yapılandırırken negatif anahtar kelimeli ifadeler ekleyebilirsiniz. Bunun için bunları tematik kelimeler ekleme alanında belirtin.
Hızlı bağlantılar için UTM etiketleri ekleme
Şu anda UTM etiketlerinin manuel olarak girilmesi gerekiyor.
Tematik kelimelerin girilmesi ile ilgili kurallar var mı?
Tematik kelimelerle ilgili kurallar öngörülmemiştir. Tematik sözcükler , Yandex Direct'in Arama'da ve Yandex Reklam Ağı'nda reklamların özelleştirilmesinde konular belirtmek için kullandığı sözcüklerdir.
Kategoriyi yaşa göre daha detaylı yapılandırmak mümkün mü?
Yaşın daha detaylı düzenlenmesi öngörülmemiştir. Yaş ayarları Yandex Direct’te başka kampanya türleri için mevcuttur.
Yandex Reklam Ağı ve Arama kampanyalarında her bir site için gösterimleri ayrı ayrı yapmak mümkün müdür?
Bu maalesef mümkün değil. Algoritmalar, reklam gösterimi için en etkili yerleri belirler. Kampanya hem Arama hem de Yandex Reklam Ağı için aynı anda oluşturulur.
Kampanya Sihirbazı ile kampanya oluşturduktan ve bağlantıyı belirttikten sonra görüntüler görünmedi
Web sitesi bağlantısı belirtildikten sonra, görüntünün otomatik olarak reklama eklenmiş olması gerekiyor. Bazı durumlarda Kampanya Sihirbazı gerçekten web sitesinden görüntüleri otomatik olarak yüklemez. Bu tür durumları en aza indirmek için görüntü arama ve otomatik yükleme algoritmalarımızı sürekli olarak geliştiriyoruz. Bilgisayardan görüntü yükleme seçeneğini kullanmanızı öneririz.
İletişim bilgilerini ekleme
Kurumunuz Yandex Business'ta kayıtlı ve kurumunuz için reklamı yapılan sitenin alan adı belirtilmişse Kampanya Sihirbazı ilgili bilgileri otomatik olarak reklamınıza eklemenizi önerir.
Kampanyayı silme
Not
Kampanya başlatıldıysa onu silemezsiniz, sadece arşivleyebilirsiniz.
Taslak olarak kaydedilmiş bir reklam kampanyasını silmek için kampanyanın sol tarafındaki simgesine basın ve Sil seçeneğini seçin.
Aktif bir reklam kampanyasını arşivlemek için kampanyanın sol tarafındaki simgesine basın ve Arşivle seçeneğini seçin.
Performansı izleme
Reklamın gösterim yerini garantilemek mümkün mü?
Reklamın belirli bir pozisyonda gösterilmesini garanti etmek, manuel strateji kullanılsa bile mümkün değildir. Hedeflenen trafiğin hacmi için belirli bir gösterim yerinden bağımsız olarak teklif verilir. Reklamlar, kullanıcının açtığı sayfadaki her reklam bloku için ayrı ayrı seçilir. Belirli bir gösterim için teklif, kalite skoru ve tahmini CTR kombinasyonuna göre değişir. En iyi göstergeye sahip reklam bloğa dahil olur. Daha fazla bilgi için Gösterim Kuralları bölümüne göz atın.
Açık artırmalar ve teklifler hakkında daha fazla bilgi için: Trafik Hacmi ve Teklifler, Yandex Direct’te Açık Artırma Nasıl Çalışır? bölümlerine göz atın.
Tıklama maliyetini öğrenmek mümkün mü
Yandex Direct’te tıklama maliyeti sabit değildir. Reklamverenler arasındaki açık artırma sonucunda belirlenir. Hesaplama örneği VCG Açık Artırması bölümünde açıklanmıştır. Tıklama maliyeti sürekli değiştiği için Yandex Direct’te görülemez.
Kampanya Sihirbazı haftalık bütçe kapsamında en uygun teklifleri otomatik olarak seçecektir. Tıklama başına ödeme yapılandırıldığında sadece tıklamalar için ödeme yaparsınız.
Kampanya sayacı ve onun hedeflerini bulamıyor
Şunlardan emin olun:
-
Reklam verilen sayfada bir sayacın kurulu olduğundan;
-
İstatistikleri görüntüleme erişiminizin olduğundan;
-
Son bir hafta içinde en az bir benzersiz ziyaretçinin siteyi ziyaret ettiğinden.
Terimler
Geçiş tahmini ne anlama geliyor?
Geçiş tahmini, kampanya ayarlarında seçtiğiniz hedef kitleye bağlıdır. Yandex Direct bunu geçmiş verilere göre hesaplar (ör. belirtilen tematik kelimelerle reklamların ne sıklıkta tıklanıldığı gibi).
Not
Tıklama sonuçları tahminden farklı olabilir.
Dönüşüm tahmini ne anlama geliyor?
Dönüşüm sayısı tahmini, belirttiğiniz dönüşüm maliyeti ve kampanya ayarlarında seçilen hedef kitleye bağlıdır.
Dönüşüm maliyetini Yandex Direct’in önerileri veya birikmiş istatistiklere göre belirtmenizi öneririz. Dönüşüm maliyeti çok düşükse Yandex Direct kampanya ayarlarına uygun kullanıcıları bulamayabilir ve reklamdan daha az müşteri gelebilir.
Not
Dönüşüm sonuçları tahminden farklı olabilir.
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.