Otomatik hedefleme
Otomatik hedefleme – anahtar ifadeler kullanılmayan reklam gösterim teknolojisidir. Bu teknoloji, reklamdaki ve geçiş sayfasındaki bilgileri analiz eder ve reklamın arama sorgusuna, kullanıcının ilgi alanlarına veya sitenin konusuna uygun olup olmadığını belirler. Otomatik hedefleme, anahtar sözcük gruplarının yardımıyla elde edilmesi zor olan kitlelere gösterimde bulunarak ek hedefli trafik sağlamanızı mümkün kılar.
Çalışma esasları
Otomatik hedefleme gerçek zamanlı olarak aramada gösterim için kullanıcı sorgusuna en uygun olan reklamları başlığa (ek başlık olmadan), metne ve geçiş sayfasına göre seçer. Bu süreçte olası eş anlamlılar, kelime biçimleri, kampanya ve reklam grubu için belirlenen ilgili konular, negatif ifadeler vb. gibi birçok faktör dikkate alınır.
Örneğin, uzay seyahatleri hakkında metin içeren ve в-космос.рф
(в космос=uzaya) sayfasını tanıtan bir reklam, Mars turları sorgusuyla gösterilebilir.
Ağlarda reklam seçimi için otomatik hedefleme, öncelikle kullanıcının ilgi alanları hakkında bilinen bilgileri analiz eder. Bu bilgi yetersizse (örneğin kullanıcı yeni bir bilgisayardan internete giriyorsa veya çerez dosyalarını yakın zamanda sildiyse), teknoloji platformun konusuna odaklanır.
Örneğin, Mars turları satışı hakkında bir reklam, uzayla ilgilenen bir kullanıcıya gösterilebilir. Hakkında hiçbir şey bilinmeyen bir kullanıcı, benzer bir konudaki sayfada bu tür bir reklam görebilir.
Otomatik hedeflemeyi etkinleştirmek neden faydalıdır?
Ağlardaki anahtar sözcük grupları, sadece bu sözcük grupları tarafından belirlenen konuya ilgi duyan kullanıcıları hedeflemeyi sağlar. Otomatik hedefleme, önceden belirlenmiş olan sözcükleri dikkate almaz ve reklamın orijinal konusuyla veya onun benzerleriyle ilgilenen kullanıcılara reklamlarınızı göstermenizi sağlar. Böylece otomatik hedefleme özelliği etkinken, çok sayıda anahtar sözcük grubunu manuel olarak seçmeye gerek kalmadan hedef kitlenizi genişletebilirsiniz.
Otomatik hedefleme, anahtar kelimelerle eşit öncelikte çalışır. Otomatik hedefleme gösterim istatistikleri ayrı olarak dikkate alınacaktır.
Not
Otomatik hedefleme, dönüşüm stratejileriyle birlikte kullanıldığında daha etkili çalışır. Bunun için siteye Yandex Metrica sayacını kurun ve hedefleri ayarlayın.
Aramada otomatik hedefleme ayarları
Sorgu kategorileri
Ayarlarda, otomatik hedeflemenin hangi sorgu kategorileri için çalışacağını belirtebilir veya tüm kategorileri bağlı bırakabilirsiniz.
-
Hedeflenen sorgular – reklam, kullanıcının sorgularına tam olarak yanıt verir. Örneğin,
в-космос.рф
reklamvereninin “Uzay Seyahatleri” reklamı için hedef sorgu uzay seyahati satın al olacaktır. -
Dar sorgular – reklam ilanı, kullanıcı sorgularından daha geniştir. Örneğin,
в-космос.рф
reklamvereninin “Uzay Seyahatleri” reklamı için hedef sorgu uzaya romantik bir seyahat satın al olacaktır.Önceden dar sorgular hedeflenen sorgulara dâhil edilirdi. Bu nedenle, ayarlanmış hedef sorgulu mevcut kampanyalara iki kategori dâhil edilecektir: dar ve hedeflenen. Gerekirse bu değiştirilebilir.
-
Geniş sorgular – reklam teklifinin bir örneği olan ürüne ilgi gösteren sorgular. Örneğin tur seç.
-
Alternatif sorgular – kullanıcı, reklamı yapılan ürünle değiştirilebilecek bir ürün arıyor. Bu durumda reklam da sorguyu karşılayabilir. Örneğin su altı turu satın al.
-
İlgili sorgular – reklamı yapılan ürün veya hizmetle birlikte ilgi çekebilecek ürünler için sorgular. Örneğin uzay giysisi satın al.
Birleşik Performans Kampanyasında metinsel ve görsel reklamlarda, gruba eklenen reklamlar varsa, kategoriler için otomatik hedeflemenin tetikleneceği sorgu örnekleri gösterilir.
Birden fazla reklam grubunda sorgu kategorilerini seçmek için toplu işlemler, Yandex Direct Commander veya Yandex Direct API kullanılabilir. Dar sorgular yalnızca Yandex Direct arayüzünde ayarlanabilir.
Aramadaki sorgularda markaya dikkat çekme
Blok, Birleşik Performans Kampanyasında mevcuttur. Bu blokta, reklamları göstermek için hangi sorguların seçileceğini belirleyin – markanıza dikkat çekerek, rakiplerinizin markalarına dikkat çekerek veya markaya dikkat çekmeden. Örneğin, marka sorguları için ayrı kampanyalarda otomatik hedefleme kullanabilirsiniz. Veya sadece kendi markanıza değil, rakip markalara da dikkat çekerek kategorileri birleştirebilirsiniz.
Marka filtresi olmadan reklam göstermek için tüm seçenekleri etkinleştirin.
Marka sorguları, aynı reklam verenin organik sonuçlarda ilk sırada yer aldığı veya doğrudan üretici olduğu sorgular olarak kabul edilir. Örneğin, “İyi Reklam” kampanyanız Yandex Direct yapılandırmasında yardımcı oluyorsa ve bununla ilgili reklam veriyorsanız, İyi Reklam sorgusu kampanyanız için marka sorgusu olacak, Yandex Direct sorgusu ise olmayacaktır.
Farklı kategorilerde otomatik hedefleme sorgusu örnekleri, markaya dikkat çekme ayarlarına bağlı olarak değişecektir.
Birden fazla reklam grubunda güncellenmiş sorgu kategorileri ve markaya dikkat çekme ayarları toplu işlemler yardımıyla, Yandex Direct Commander da ve Yandex Direct API’de seçilebilir.
Sorgu örnekleri: Ayrı bir pencerede veya dosyada
Gruba eklenen reklamlar varsa, Birleşik Performans Kampanyası için sorgu örneklerini ayrı bir pencerede görüntüleyebilir veya kategoriler ayarlarının sağındaki bloktan XLSX dosyası olarak indirebilirsiniz. Örnekler, belirlenen metinler, başlıklar ve bağlantılar, markaya dikkat çekme ayarları ve negatif ifadeler dikkate alınarak oluşturulur. Pencere ve dosyada tüm kategorilerde sorgu örnekleri olacaktır. Uygun kategoriyi seçmek ve negatif ifade listesini tamamlamak için bunlara başvurabilirsiniz.
Gerekirse ayarları değiştirin ve yeni örnekleri görüntüleyin veya dosyanın güncellenmiş sürümünü indirin. Bu sırada gruptaki değişiklikleri kaydetmek zorunlu değildir.
Unutmayın; otomatik hedefleme kategorilerinin devre dışı bırakılması dâhil olmak üzere hedeflemelerin daraltılması erişimi daraltır ve kampanyanın etkinliğini etkileyebilir. Bir kategoriyi devre dışı bırakmak, sadece kategori etkisizse -örneğin ortalama kurulum maliyetini aşıyor veya hedef dışı yönlendirmeler getiriyorsa- mantıklıdır.
Kampanyada otomatik hedefleme nasıl ayarlanır?
Otomatik hedefleme, kampanya türleri için aramada ve ağlarda mevcuttur.
Web sitesi reklamı
Site reklam ayarlarını Kampanya Sihirbazı üzerinden yaparken otomatik hedefleme varsayılan olarak etkinleştirilecek ve tüm kategoriler seçilecektir. Otomatik hedefleme kategorilerini devre dışı bırakmak için:
-
Kitle parametresi için Kitleyi Belirleyin blokunda Manuel Ayarlama’yı seçin.
-
İstisnalar blokunda reklamları göstermek istemediğiniz kategorileri seçin.
-
Değişiklikleri kaydedin.
Mobil uygulama reklamları
Otomatik hedefleme uygulama reklam ayarlarında varsayılan olarak etkinleştirilecektir. Otomatik hedefleme kategorilerini yönetebilirsiniz ancak hedef sorgulara göre gösterimleri devre dışı bırakamazsınız.
Otomatik hedefleme kategorilerini seçmek için:
-
Kitleyi Belirleyin blokunda Kitle Ek Ayarları’nı açın.
-
Reklamları göstermek istediğiniz Hedefleme Kategorileri’ni seçin.
-
Değişiklikleri kaydedin.
Birleşik Performans Kampanyası
Otomatik hedefleme, aramada veya aramada ve ağlarda kampanyalar için zorunlu bir gösterim koşuludur. Her reklam grubunda en az bir sorgu kategorisi seçilmelidir. Gösterim yerini YRA’dan Yandex Arama’ya değiştirdiğinizde, otomatik hedefleme her grupta tüm sorgu kategorileri için otomatik olarak etkinleştirilecektir. Gösterim yerlerini değiştirirken ayarlarını kontrol etmek daha iyidir. Otomatik hedefleme yalnızca ağlarda gösterim yapılan kampanyalar için devre dışı bırakılabilir.
-
Otomatik hedeflemenin aramada çalışması için etkinleştirileceği sorgu kategorilerini seçin.
Reklam grubuna reklamlar eklenmişse kategoriler için otomatik hedeflemenin tetikleneceği örnek sorgular gösterilir.
-
Aramadaki sorgularda Markaya dikkat çekme blokunda reklamları göstermek için hangi sorguların seçileceğini belirleyin: markanıza dikkat çekerek, rakiplerinizin markalarına dikkat çekerek veya markaya dikkat çekmeden. Örneğin, marka sorguları için ayrı kampanyalarda otomatik hedefleme kullanabilirsiniz.
Marka filtresi olmadan reklam göstermek için tüm seçenekleri etkinleştirin.
- Değişiklikleri kaydedin.
Otomatik hedeflemeyi kampanya sayfasında veya Teklifler ve ifadeler sekmesinde de etkinleştirebilirsiniz.
Birden fazla reklam grubunda güncellenmiş sorgu kategorileri ve markaya dikkat çekme ayarları toplu işlemler yardımıyla, Yandex Direct Commander da ve Yandex Direct API’de seçilebilir.
Not
Otomatik hedeflemedeki herhangi bir değişiklik (etkinleştirme, devre dışı bırakma, sorgu kategorisi değişiklikleri) bir gün içinde uygulanabilir. Bu süre zarfında reklamlar eski ayarlara göre gösterilecektir.
Manuel stratejide teklif yönetimi
Manuel strateji kullanırken otomatik hedefleme için aramada bir teklif belirleyin. Teklif ağlarda otomatik olarak atanır.
Otomatik teklif otomatik hedefleme için aramada varsayılan olarak etkinleştirilmiştir. Bu, ayarlamalar uygulanmadan önceki tıklama başına grup teklifinin ağırlıklı ortalaması olarak şu şekilde hesaplanır:
Teklif = (Bid1 × Clicks1 + Bid2 × Clicks2 + ... + Bid(n) × Clicks(n)) / (Clicks1 + Clicks2+ ... + Clicks(n)). Burada
- Bid – ifade / kelime başına teklif;
- Clicks – tıklama sayısı.
Örneğin, grupta şu iki anahtar ifade var:
Uzaya seyahat satın al – teklif 50 ruble, 5 tıklama;
Marsa seyahat satın al – teklif 100 ruble, 10 tıklama.
Grupta otomatik hedefleme için otomatik teklif: (50 × 5 + 100 × 10) / 15 = 83,3 Ruble eder.
Otomatik teklif, anahtar ifadelerden biri için gruptaki maksimum teklifi aşamaz. Değer, sadece tekliflerden değil, aynı zamanda gruptaki her ifade için tıklama sayısından da hesaplandığı için sürekli güncellenir.
Teklifi manuel olarak belirlemek için:
-
Kampanya listesinde ilgili kampanyaları işaretleyin ve Teklifler ve ifadeler sekmesine gidin.
-
--Otomatik hedefleme
satırında teklif değerinin yanındakisimgesine tıklayın.
-
“Manuel Teklif” olarak değiştirin, teklifi girin ve Uygula’ya tıklayın.
Teklifi Teklif Sihirbazı, Yandex Direct Commander veya Yandex Direct API üzerinden de değiştirebilirsiniz.
Otomatik teklife, ifadeler için olan tekliflerde olduğu gibi, kampanya veya grup düzeyinde ayarlanan tüm ayarlamalar uygulanacaktır.
Otomatik hedefleme için teklifi, anahtar ifadeler için verilen tekliflerle karşılaştırılabilir şekilde belirlemenizi öneririz.
Grupta ifadeler için teklifler ayarlanmamışsa, en uygun teklifi Yandex Direct algoritmalarının kendileri seçecektir.
Otomatik hedeflemenin etkinliği nasıl analiz edilir?
İstatistikleri Rapor Sihirbazı ve Arama Sorguları raporunda görebilirsiniz.
Rapor Sihirbazı
Raporunuza Gösterim Koşulu dilimini ve Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef Fiyatı, Dönüşümler sütunlarını ekleyin. Genel gösterim istatistiklerini göreceksiniz. Gösterim Koşulusütununa dikkat edin. Eğer reklam otomatik hedefleme ile gösterildiyse, orada ilgili bir işaret olacaktır.
Hedefleme Kategorileri dilimi ve aynı (Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef Fiyatı, Dönüşümler) sütunlar ile bir rapor oluşturun. Tüm kategorilerde seçilen ifadelere göre gösterim istatistiklerini göreceksiniz.
Sorgu kategorilerinin her biri için veriler almak için rapora Hedefleme kategorileri filtreleme koşulunu ekleyin ve gerekli kategorileri seçin.
Hedefleme kategorileri verilerini markaya dikkat çekmelerle tamamlamak için raporunuza Sorgularda Markaya dikkat çekme dilimini ekleyin.
Farklı kategorilerde anahtar ifadeler ve otomatik hedefleme için dönüşümleri ve hedef fiyatını karşılaştırın. Otomatik hedefleme için hedef fiyatı çok yüksekse, teklifini düşürün.
Arama sorguları
Raporunuza Gösterim Koşulu dilimini ve Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef Fiyatı, Dönüşümler sütunlarını ekleyin. Reklamlarınızın hangi arama sorgularında gösterildiğini göreceksiniz. Gösterim Koşulusütununa dikkat edin. Eğer reklam otomatik hedefleme ile gösterildiyse, orada ilgili bir işaret olacaktır.
Hedefleme Kategorileri dilimi ve aynı (Gösterimler, Dönüşüm (%), Hedef Fiyatı, Dönüşümler) sütunlar ile bir rapor oluşturun. Tüm kategorilerde seçilen ifadelere göre gösterim istatistiklerini göreceksiniz.
Sorgu kategorilerinin her biri için veriler almak için rapora Hedefleme kategorileri filtreleme koşulunu ekleyin ve gerekli kategorileri seçin.
Hedefleme kategorileri verilerini markaya dikkat çekmelerle tamamlamak için raporunuza Sorgularda Markaya dikkat çekme dilimini ekleyin.
Alakasız sorguları negatif ifadeler listesine ekleyin.
Kampanya performansını değerlendirme hakkında daha fazla bilgi
Başka sorunuz var mı?
Dikkat
Müşteri Hizmetleri'nden uzmanlar, siz hangi kullanıcı adından kendileriyle iletişime geçtiyseniz, yalnızca o kullanıcı adından başlatılmış olan reklam kampanyalarıyla ilgili danışmanlık verebilirler. Kullanıcı adı ekranın sağ üst köşesinde görüntülenir. Uzman, verilerinize yalnızca talebi işlerken erişebilecektir.