Deneme, yazarın görüşlerini kanıtlamadan aktardığı samimi bir yazı türüdür. Yazar kendi diliyle konuşuyormuş gibi içten bir anlatım kullanır. Her konuda yazılabilir, ancak evrensel konular tercih edilir. Nurullah Ataç'a göre deneme, "ben"in ülkesidir
Bu video, Nathan ve Isabella adlı iki karakterin aşk hikayesini anlatan bir film veya dizi bölümüdür. Nathan bir müzisyen, Isabella ise bir yazar olarak tanıtılmaktadır.. Video, Isabella'nın babasının seçtiği başarılı bir avukatla evlenmek yerine Nathan'ın yanına kaçmasıyla başlar. İki kişi birlikte bir hayat kurar, Nathan bir şarkı yazar ve Isabella bir kitap yazar. Altı ay sonra evlenirler, Nathan bir konserde "Kızın Barefoot'la Koştuğu" şarkısını söyler ve Isabella'nın yazdığı kitap bir kitap imzalama etkinliğinde büyük bir başarı elde eder. Sonunda Nathan ve Isabella bir çocuk sahibi olurlar ve "Kai" adında bir oğulları olur. Video, "Bazı aşk hikayeleri planlanır, bizim hikayemiz ise bir kızın barefoot'la koştuğu yerde başlar" sözleriyle sona erer.
Kitap okumanın önemi ve faydaları deftere not edilmiştir. Metnin türü ve özellikleri belirlenmiştir
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından öğrencilerin yazma ve okuma becerilerini geliştirmek için başlatıldı. İlkokul (1. sınıflar hariç), ortaokul ve lise öğrencilerini kapsıyor. Milli, manevi ve evrensel değerleri benimsemeyi hedefliyor
Hüzün, bir kaybedişe gülümseyiş ve hayatın güzelliğini görmektir. Hüzün, acı içinde hayatın güzelliğini görmektir. Hüzün, son parayla alınan döneri kediyle paylaşmaktır
Bu video, bir anlatıcının monolog şeklinde okuduğu bir yazı performansıdır. Anlatıcı, aylardır yazı yazmadıktan sonra yeniden yazmaya başlamaktadır.. Video, anlatıcının çarşıya inememesi nedeniyle yaşadığı zorlukları ve bu durumun onun yazma sürecine etkilerini konu alıyor. Anlatıcı, çarşıya inememesinin kişisel bir tercih olduğunu, bu durumun onun için çok önemli olduğunu ve bu yasakların insan ilişkilerini nasıl etkilediğini anlatıyor. Video, anlatıcının evinde yalnız kalışını ve dış dünyadan izole olma hissini yansıtan bitiş şekilleriyle devam ediyor.
Bu video, ilk şiir kitabını çıkaran şair Leyla Kurt ile yapılan bir röportajdır. Leyla Kurt, 1971 yılında Elazığ'da doğmuş ve çocukluğundan beri şiir yazmaktadır.. Röportajda Leyla Kurt, şiir yazma alışkanlığını, şiirlerini yazarken yaşadığı duygusal yoğunluğu ve şiirlerini nasıl yazdığını anlatıyor. Şiirlerini yalnız kaldığı zamanlarda, geceleri veya temizlik yaparken yazdığını, şiirlerinin kendisi için çocukları gibi olduğunu belirtiyor. Ayrıca Bünyamin Eroğlu'nun "Harput'un Ahengi" programına davet edildiğini ve izleyicilerin programı izlemesini istediğini paylaşıyor.
Bu video, bir kişinin şiir okuduğu kısa bir performanstır. Videoda bir kişi şiir okuyor ve ardından şiirin yazarı olup olmadığı konusunda bir tartışma yaşanıyor.. Videoda bir kişi şiir okuyor ve ardından şiirin yazarı olup olmadığı konusunda bir tartışma yaşanıyor. Şiirde "dağlarda gezen bir kaplandım", "hasretinle durdum ben böyle bir şey yazmış olabilir miyim sence?" gibi ifadeler yer alıyor. Video, şiirin okunmasıyla başlayıp, şiirin yazarı olup olmadığı konusundaki tartışma ile devam ediyor.
Röportaj, yazarın kişi, eşya veya yer hakkındaki incelemelerini fotoğraflarla süsleyerek yazdığı gazete yazısıdır. Latincede "reportare" (toplamak, getirmek) kelimesinden türemiştir. Gazetecilikle birlikte ortaya çıkmış, günümüzde radyo ve televizyonda da kullanılmaktadır
Bu video, kompozisyon kavramını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, kompozisyonun anlam içindeki bütünlük olduğunu açıklayarak başlıyor ve yazılı ve sözlü kompozisyon türlerini anlatıyor. Kompozisyonun önemli kavramları (bütünlük, güzellik, etki bırakma ve doğruluk) açıklanıyor. Yazılı kompozisyon için konu, plan, planın bölümleri ve başlık gibi dört öge detaylı olarak ele alınıyor. Son olarak, anlatım biçimine göre kompozisyonun olaya dayalı, düşünceye dayalı ve duyguya dayalı olmak üzere üç ana kategoride olduğu belirtiliyor.
Yedi yaşından büyük herkes bu şiiri ezbere bilmektedir. Şiir, saat dokuzu beş geçe ile başlayıp doktor doktor diyerek devam eder. İlk dörtlükte atanın ölümü ve dünya ağlaması anlatılır
Bu video, bir eğitim etkinliği formatında sunulmaktadır. Bir öğretmen, öğrencilere okul sevgisi konulu iki kıtalık bir şiir yazma görevini vermektedir.. Videoda öncelikle örnek bir şiir okunmakta, ardından öğrencilere kendi şiirlerini yazmaları için talimatlar verilmektedir. Öğrencilere şiirlerini yazdıktan sonra uygun bir başlık belirlemeleri tavsiye edilmektedir. Etkinlik, öğrencilerin okul sevgisini ifade eden şiirler yazmalarını amaçlamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı masal ve fabl türleri arasındaki temel farkları açıklamaktadır.. Video, masal ve fabl arasındaki beş temel farkı sıralamaktadır: masalların tekerleme ile başlaması, her zaman iyi bir sonla bitmesi, insan ve hayvanların kahraman olarak yer alması, masalların nesir (düzyazı) şeklinde anlatılması ve fablların ilk etapta şiir şeklinde anlatılması. Her fark kısa ve öz bir şekilde açıklanarak, izleyicilere bu iki tür arasındaki temel farklılıkları anlamaları sağlanmaktadır.
Bu video, bir film veya dizi sahnesini göstermektedir. Ana karakterler arasında Sergio, Leopoldo (Poldo) ve Frida bulunmaktadır. Sergio, bir yazar veya şair olarak görünmektedir.. Video, Sergio'nun Milano'ya gitme kararını ve Leopoldo'yu Milano'ya davet etmesini konu alıyor. Sergio, kasabada yaşadığı hayal kırıklığını ve yalnızlığı anlatırken, Leopoldo'ya dörtüncü bölümünü okumasını söylüyor. Video, Sergio'nun bir yere gitme kararını ve Leopoldo'nun onu takip etmesiyle devam ediyor.
Bu video, masal türünün özelliklerini ve yapısını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, masalın tanımı ile başlayıp, gerçek dışı öğeler içermesi, sözlü gelenek içinde yer alması ve nesilden nesile aktarılması gibi özelliklerini anlatmaktadır. Masalların yazım amacı, okuyuculara öğüt vermek ve hayal gücünü geliştirmek olduğu belirtilmektedir. Ayrıca masalların eğiticilik esaslı olduğu, genellikle iyiler hep kazanır ve kötüler hep kaybeder şeklinde sonlandığı vurgulanmaktadır. Video, masalın etimolojik kökenini de açıklamakta ve Anadolu'da halk tarafından kullanılan alternatif kelimeleri paylaşmaktadır.
Bu video, Almanya'da yaşayan İngilizce, tarih ve Türkçe öğretmeni Hilal tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Hilal, genellikle kitap analiz videoları çekmektedir.. Videoda kitap analizi yapmanın temel adımları anlatılmaktadır. Hilal, tarihsel, eleştirel ve sosyolojik açıdan kitap analizi yapmanın yöntemlerini açıklamakta, kitabın iki kez okunması gerektiğini vurgulamaktadır. Analiz yaparken dikkat edilmesi gereken konular arasında işlenen konular, karakterler, anlatıcılar, araçlar (motifler, semboller), zaman ve süre bulunmaktadır. Ayrıca, kitap analizi yaparken not alma, altını çizme ve internetten araştırma yapma gibi pratik öneriler de sunulmaktadır.
Bu video, iki kişi arasında geçen bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılardan biri Muzaffer adında biriyle ilgili bir anıya atıfta bulunurken, diğer konuşmacı da şiirler yazdığını belirtir.. Videoda şiirlerin Varlık adlı bir yerde yayınlanmasından bahsedilmekte ve konuşmacılar birbirlerinin şiirlerini okuyorlar. Bir konuşmacı "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim aynalardan evvel" diye başlayan kısa bir şiiri okurken, diğeri "Ne tanrı'dan haber, ne dallarda meyva, ne kucak açar hatıralar, ne de dönerler gemiler" diye başlayan bir şiiri okur. Video, şiirlerin incelenmesi ve birbirlerinin şiirlerini beğenip beğenmediklerinin konuşulmasıyla ilerlemektedir.
Bu videoda Büşra Altı, sınıfına gidiyor ve kendi hazırladığı Türkçe ürün dosyasını tanıtıyor. Dosyayı bir kelebek karakteri de inceliyor.. Videoda Büşra, ürün dosyasındaki çeşitli çalışmalarını gösteriyor: kendi yazdığı şiirler ve şarkılar, çizdiği resimler, yetimlerle ilgili slogan yamasında yaptığı afiş çalışması, deyimlerle ilgili iskelet, bilmeceler ve fıkralar, mektuplaşma, Türk kuklaları, ilk yazdığı masal, Türkçe yelpazesi, meslek seçimi, kitap denemesi, dergideki sevdiği karakterler, şehir araştırması ve sözlük. Büşra, her gün ürün dosyasını geliştirmeye devam ettiğini belirtiyor.