Bu video, bir konuşmacının mizan kavramını ve yaratılışın ölçülü yapısını anlattığı dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Üstad Hazretleri'nin Risale-i Nur'daki anlatımlarından da örnekler vererek konuyu açıklamaktadır.. Video, mizan kavramının tanımıyla başlayıp, keçiboynuzu tohumlarından başlayarak insan vücudu, kan değerleri, duygular, hayvanlar ve bitkilerdeki ölçülü yapıya odaklanmaktadır. Konuşmacı, her şeyin ölçülü yaratıldığını, bu ölçünün bozulduğunda hastalık veya rahatsızlık ortaya çıktığını örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca, Üstad Hazretleri'nin üzüm sayma hikayesi üzerinden yaratılışın sanatını ve insanın bu sanatı tefekkür etmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Allah'ın yaratılışına dair düşüncelerini paylaştığı dini bir anlatımdır.. Konuşmacı, mikroskopta bile görünmeyen küçük hücrelerden nasıl muhteşem varlıklar yaratıldığını anlatarak başlıyor. Zerre aleminden gelen varlıkların, Allah'ın tecelli ettiği için iman ettiğini, küfür ve fucur bilmelerine rağmen Allah'ın varlığını kabul ettiklerini açıklıyor. Video, iki alem arasında sürekli emir akardığını belirten Allah'ın sözleriyle sona eriyor.
Mitoloji, tanrılar ve evrenin yaratılışını anlatan efsanevi olaylardır. Ginungagap adlı sonsuz boşlukta sıcak ve soğuk nehirler oluştu. İlk varlık Ymir, Audumbla adlı dev ineğin sütüyle beslendi. Ymir'in taştan kurtulmasıyla ilk tanrı Buri doğdu
İskandinav mitolojisi, Hristiyan öncesi İskandinav topluluklarının inanç ve efsaneleridir. Danimarka, İsveç, Norveç ve İzlanda'da zengin bir mitos dağarcığı vardır. Snorri Studuson'un "Prose Edda"sı mitolojik olayları açıklayan önemli kaynaktır
Ülgen, Türk ve Altay mitolojisinde iyilik tanrısıdır. Göğün 16. katında ikamet eder ve Kayra Han'ın oğludur. Moğolcada Ülken Han ve Ulgan Han isimleriyle tanınır
Bu video, Frankenstein hikayesinin bir anlatımıdır. Anlatıcı, Victor Frankenstein'in yaratıcısı olduğunu ve kendi hikayesini anlatacağını belirtiyor.. Video, Frankenstein'in yaratılış sürecini ve yaşadığı olayları anlatıyor. Anlatıcı, Victor'un kendisine aşk talep ettiğini, reddedildiğinde öfkeleneceğini ve "Ultron" olarak adlandırdığı bir varlık yarattığını anlatıyor. Hikaye, Frankenstein'in "in seeking life, i created death" (hayat ararken ölüm yarattım) sözleriyle sona eriyor.
Bu video, bir konuşmacının ders kitabından yola çıkarak evrenin düzeni ve yaratılış konusunu anlattığı dini bir anlatımdır.. Video, Yunus Emre'nin çiçek hikayesi üzerinden evrenin kusursuz düzenini ve bu düzenin tesadüf olmadığını vurgulayarak başlar. Konuşmacı, güneş, mevsimler, su döngüsü ve gezegenlerin düzenli hareketlerini örnek göstererek, bu düzenin bir yaratıcının eseri olduğunu anlatır. Ardından Kur'an'daki Esmaül Hüsna kavramından Rahman, Rahim, Alim ve Kadir isimlerini açıklar ve İhlas Suresi'nin bu kavramları nasıl özetlediğini gösterir. Video, "Biz niçin yaratıldık?" sorusuyla sonlanır.
Sepher Yetzirah, Kabalistik felsefenin en eski Rabbinik incelemesidir. Yaratılış anlatısı değil, evrenin kökenleri üzerine felsefi incelemedir. İbranice'de harfler ve sayılar ayrılmaz bir bütündür. Köken süreçleri alfabetik ve sayısal düzende gruplandırılmıştır
Bu video, bir öğretmen ve Sinan adlı öğrenci arasında geçen diyaloglarla başlayan, ardından bir konuşmacının dini sohbet formatında devam eden bir eğitim içeriğidir.. Video, kelam ilmindeki "vücut" kavramını ve vücut mertebelerini incelemektedir. İlk bölümde "mümkün vücut" ve "vacib-ül vücut" kavramları açıklanırken, ikinci bölümde Allah'ın vücut mertebesinin en üst seviyede olduğu ve bu mertebede kişi sayısının önemi olmadığı vurgulanmaktadır.. Konuşmacı, Allah'ın bir çiçek yaratmakla bir yıldız yaratmakla zerre kadar fark olmadığını, bir kişiye oksijen vermekle sekiz milyara oksijen vermek arasında fark olmadığını örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca Allah'ın zatını düşünmenin caiz olmadığını, güzelliklerini idrak etmek için kainattaki güzelliklerin yaratılmış olduğunu ve ruhun derinleşmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının uzay ve evrenin yaratılışı hakkında dini ve bilimsel bir anlatımını içermektedir.. Video, uzayın güzelliği ve evrenin yapısı hakkında bilgilerle başlayıp, Samanyolu galaksisinin boyutları, ışığın hızı ve evrenin genişlemesi gibi konuları ele almaktadır. Ardından evrenin yaratılışına dair iki tez karşılaştırılarak Big Bang teorisi anlatılmakta ve 1965 yılında Bell Laboratuvarında yapılan keşif ile 1978'de Nobel Ödülü kazanan bilim adamlarının çalışmalarıyla bu teorinin kanıtlanması açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca güneş sisteminin, Dünya'nın, ayın ve atmosferin nasıl oluşturulduğu detaylı şekilde anlatılmakta, bu yaratılışın tesadüfe değil Allah'ın ilmi ve gücüne dayandığı vurgulanmaktadır. Video, Allah'ın yaratma gücü ve hakimiyeti üzerine dualarla sonlanmaktadır.
Augustinus'a göre önce iman edilmeli, sonra akılla bilgi edinilmelidir. Akıl tek başına hakikate ulaştıramaz, imanı terbiye etmelidir. Hakikatin akla gelmesi, Tanrı'nın içimizde var olduğunu gösterir
Bu video, bir konuşmacının Ahmet, Mehmet ve Oktay adlı kişilerle diyalog halinde yaptığı dini bir sohbet formatındadır.. Videoda Allah'ın mutlak kudreti, sonsuz ilmi ve sonsuz iradesi konusu ele alınmaktadır. Konuşmacı, atomların elektronlarının dönmesi, kara sineklerin çoğalması, dünya'nın dönmesi ve ışık akımı gibi günlük hayattan örneklerle Allah'ın sürekli yaratma faaliyetini açıklamaktadır. "Kün feyekün" (her an yaratma) kavramı üzerinden Allah'ın sonsuz kudreti ve bu kudretin insanın hayatını nasıl etkilediği anlatılmaktadır.. Ayrıca videoda, Allah'ın kudretini anlamak insanın kalbini nasıl rahatlatacağı, cennetin yaratılmasının kolaylığı ve dünya hayatının geçiciliği gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, insanın bu tecelliyi keşfetmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Om, evrenin ilksel sesini ve yaratılışın kaynağını temsil eder. Yin ve Yang, zıt güçlerin uyum içinde çalışmasını simgeler. Hayat Ağacı, fiziksel ve spiritüel alemler arasındaki bağlantıyı gösterir. Ankh, eski Mısır'da sonsuz yaşamı temsil eder
Bu video, bir konuşmacının üniversite bahçesinde tanıştığı 25 yaşındaki Şinasi ile yaşadığı diyalogları ve İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi'nde düzenlediği sohbetlerden bahsettiği bir anlatım formatındadır.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde evrim ve yaratılış konusu ele alınmakta, atomlardan insanlara evrim süreci örneklerle açıklanmaktadır. İkinci bölümde Allah'ın varlığı, tevafuk kavramı ve insanın yaratılışındaki düzen üzerine dini açıklamalar yapılmaktadır. Son bölümde ise Türkiye'deki siyasi değişim ve ekonomik gelişmeler, özellikle 1950'lerde Menderes ve Demir Kırat'ın siyasi faaliyetleri anlatılmaktadır.. Konuşmacı, evrimin bir kural olduğunu ve Allah'ın ilahi bir sanatı olduğunu vurgularken, aynı zamanda ezanın serbest bırakılması ve şeker fiyatlarının düşürülmesi gibi 1950'lerdeki siyasi olayları da kişisel anılarıyla paylaşmaktadır.
"Gerçeği Bul" adlı programın bir bölümü olan bu video, bir konuşmacının evrim teorisi ve yaratılış inancı arasındaki ilişkiyi bilimsel bir bakış açısıyla incelediği eğitici bir içeriktir.. Video, evrim teorisinin kökenlerinden başlayarak kronolojik bir anlatım sunmaktadır. İlk bölümde evrim teorisinin tarihsel gelişimi, Charles Darwin'in rolü ve çeşitli evrim teorileri ele alınırken, ikinci bölümde Homo sapiens'in evrimi ve yaratılış inancının tarihsel kökeni incelenmektedir. Son bölümde ise evrim ve yaratılış arasındaki çelişkiler tartışılmakta ve bu iki görüşün nasıl bir arada değerlendirilebileceği tartışılmaktadır.. Konuşmacı, hem inançlı hem de bilimsel bakış açılarını birleştirerek, Kur'an'daki bilimsel kanunları vurgulayarak yaratılış inancının evrim teorisini reddetmesinin mantıksız olduğunu savunmaktadır. Video, izleyicilere kendi yollarını geliştirmeleri tavsiyesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Nuh'un Gemi hikayesini konu alan bir film veya dizi bölümüdür. Ana karakterler arasında Nuh, oğulları Şem, Feth ve Hem, kızları İla, büyükbaba, Nare, Şen ve Pem gibi karakterler bulunmaktadır.. Video, Yaratılış hikayesiyle başlayıp, insanlığın günahları nedeniyle Yaradılış'ın dünyayı yok etme kararı ve Nuh'un gemisi öyküsünü anlatmaktadır. Hikaye, Nuh'un gemisine sığınma hazırlıkları, oğullarının eşleriyle ilgili sorunlar, Şem'in kısır olması ve bunun sonucunda yaşanan çatışmalar etrafında şekillenmektedir.. Videoda ayrıca ikiz kızların doğumu, Nuh'un kızlarını öldürme zorunluluğu ve dünyanın sona ermesi, yağmurun başlaması gibi olaylar da yer almaktadır. Hikaye, insanlığın kurtuluşu ve Yaradan'ın iradesi üzerine düşüncelerle sonlanmaktadır.
Bu video, bir anlatıcının deniz kıyısında doğadaki harikaları göstererek doğadaki düzen ve yaratılış konusunu ele aldığı eğitici bir içeriktir.. Video, dünyadaki hayvanlar, bitkiler ve sualtı dünyasındaki canlıların çeşitliliğini anlatarak başlar, ardından evrim teorisi ve yaratılış görüşü arasındaki tartışmaya değinir. Anlatıcı, doğadaki düzenin tesadüfen oluşamayacağını, kumdan bir kale örneği üzerinden açıklar ve filin ayağı, arıların bal üretme sistemi, kelebeklerin kanatlarındaki desenler gibi canlıların harika tasarım örneklerini incelemektedir.. Videoda ayrıca DNA'nın yapısı ve önemi anlatılır, DNA'nın bir hücrede ansiklopediler dolusu bilgi sakladığı ve tesadüfen oluşamayacağı vurgulanır. Video, Kur'an'daki arılarla ilgili ayetlerle sonlanır ve doğadaki her canlıyı Allah'ın yaratma sanatının bir kanıtı olarak gösterir.
Bu video, kuşların uçuş becerileri ve fiziksel yapısı hakkında bilimsel bir belgeseldir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde kuşların uçuş teknikleri, kanat yapısı ve aerodinamik özellikleri detaylı olarak incelenirken, ikinci bölümde Charles Darwin'ın mektuplarından alıntılarla kuşların yaratılışı ve evrim teorisi ele alınmaktadır. Video, kuşların kusursuz tasarımı ve yeteneklerinin Allah'ın eseri olduğunu vurgulayarak, evrim teorisinin bilimsel kanıtlarla çürüdüğünü iddia etmektedir.. Belgeselde güvercinlerin havalanma tekniği, farklı kuş türlerinin kanat şekilleri, iniş teknikleri, göçmen kuşların yön bulma becerileri, kuşların tüyleri, kanatları ve akciğer sistemleri gibi konular detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca fosil buluntuları ve "dinokuş" gibi evrim teorisine dayalı hayali çizimlerin yalan olduğu iddia edilmektedir.
Bu video, bir hocanın "yarattım" kelimesinin İslami anlamı hakkında verdiği bir dini açıklamadır.. Videoda, "yarattım" kelimesinin İslami bakış açısıyla nasıl değerlendirilmesi gerektiği ele alınmaktadır. Hoca, bu kelimenin Arapça dil edebiyatındaki kullanımını örneklerle açıklamakta ve bir müslümanın bu kelimeyi kullanmasının mecazi bir ifade olduğunu, Allah'ın yaratıcı sıfatını kastedmediğini belirtmektedir. Ayrıca, bu tür ifadelerin dilimize alıştırılmaması gerektiğini vurgulamakta, ancak bir müslümanın bu kelimeyi kullanmasının hemen küfre düştüğü anlamına gelmediğini ifade etmektedir.