Sistem teorisi, endüstri ilişkilerini toplumsal bir bütün olarak ele alır. Klasik teori, sendikaların temel amacının çalışma koşullarını korumak olduğunu savunur. Marksist teori, endüstri ilişkilerini sınıf mücadelesinin aracı olarak görür. Çoğulcu teori, toplu pazarlığı temel iş düzenleme kurumu olarak kabul eder
Bu video, öğrencilerin öğretmenlerine çeşitli sorunlar ve şikayetlerini dile getirdikleri kısa diyalogları içermektedir.. Videoda öğrenciler, kitaplarının evde kalmış olması, öğretmenin kan saçımı çekmesi ve vurması, kalemlerinin alınması, ödevlerin haftaya verilmesi, alarmın çalmaması, servisi kaçırmaları ve işlemedikleri yerden sorular sorulması gibi çeşitli sorunları anlatmaktadır. Her diyalog, öğrencilerin öğretmenlerine yönelik şikayetlerini ve isteklerini içermektedir.
Bu video, Fatih Yaşlı tarafından sunulan bir sol haber programıdır. Programda TUSIAD başkanı Simone Kaslowski'nin iktidara "genel kabul görmüş iktisat bilimi kurallarına dönüş" çağrısı eleştirilmektedir.. Video, "genel kabul görmüş iktisat bilimi kuralları" kavramının aslında serbest piyasa ideolojisini temsil ettiğini açıklamaktadır. Sunucu, merkez bankası bağımsızlığı, faiz politikaları ve asgari ücret gibi konularda mevcut ekonomi politikalarının sınıfsal olduğunu ve bunların kapitalist ideolojinin bir parçası olduğunu vurgulamaktadır. Video, Türkiye'de emekçi halka yönelik bir tepeden sınıf mücadelesi verildiğini ve alternatif olarak restore edilmiş bir kapitalizm yerine, sermayenin tepeden sınıf savaşına karşı aşağıdan bir sınıf savaşının yükseltilmesi gerektiğini savunmaktadır.
Balibar, Wallerstein'ın Kapitalizm eleştirisini üç yıllık bir sempozyumda ele aldı. Çağdaş ırkçılığın özgüllüğü ve sınıf mücadeleleri arasındaki ilişki sorgulanıyor. Kapitalizmde sınıfların ve ulus-devletlerin çelişkileri analiz ediliyor
Manifesto Aralık 1847-Ocak 1848'de Marx ve Engels tarafından yazıldı. İlk Almanca baskısı Şubat 1848'de Londra'da yapıldı. Manifesto çeşitli dillere çevrildi ve farklı ülkelerde yayımlandı
Halkçılık, narodnik ve popülizmden etkilenmiş, Türkiye'den dünyaya yayılan düşüncedir. Sultan Abdülaziz döneminde Osmanlı aydınları narodnik hareketten etkilendi. Ziya Gökalp 1918'de sınıf çatışmasına karşı halkçılığı savundu
Bu video, bir mahkeme sahnesini canlandıran monolog formatında bir performanstır. Konuşmacı, "zavallılar" olarak kendini tanımlayan bir grup adına, "üstünler" olarak adlandırdığı diğer bir grupla hesaplaşma sahnesini sunmaktadır.. Video, önce "üstünler" olarak tanımlanan kişilerin eziyet eden, hor gören, aşağılayan ve ihmal eden davranışlarını detaylı bir şekilde anlatarak başlar. Ardından konuşmacı, "zavallılar" olarak kendilerini tanımlayanların bu üstünlerle olan ilişkisini, onların için çalıştığını ve kendilerini feda ettiğini anlatır. Video, "zavallılar"ın "üstünler"i yargılamak zorunda kaldıklarını ve onların başarılarını almak için oy birliğiyle karar verdiklerini belirterek sona erer.
Yaşar Kemal'in 200 sayfalık halk efsanesi Yapı Kredi Yayınları'ndan çıktı. Kitap siyasal ve sosyolojik analizler içeriyor. Fillerin karıncaları sömürmesi ve iktidar mücadelesi anlatılıyor
Siyasi ideoloji, toplumsal hareketlerin etik ve pratik planlarını içeren fikirler bütünüdür. İdeolojiler hedefler ve yöntemler olmak üzere iki ana boyuta sahiptir. İdeolojiler genellikle siyasi yelpazedeki konumlarıyla kendilerini tanımlar
Bu video, bir sınıfta geçen bir diyalogu göstermektedir. Videoda bir öğretmen ve öğrenciler (Bünyamin, Bekir, İsmail, Yavuz) yer almaktadır.. Videoda bir öğrenci Bünyamin'i sevdiğini söyler ve bu durum üzerine öğretmen ve diğer öğrenciler tartışmaya girer. Diğer öğrencilerin de sevdiği kişileri sorgulanır ve sonunda Bünyamin'in sevgisini test etmeye çalışılır. Video, karşılıksız sevgi temalı bir diyalogla ilerler ve Bünyamin'in sevgisini sorgulayan bir soruyla sona erer.
Bu video, bir komedi sketçidir. Ana karakterler Efe, Mustafa öğretmen ve diğer öğrencilerdir. Efe, sürekli yaramazlık yapan ve kopya çeken bir öğrencidir.. Videoda, Mustafa öğretmenin Efe'nin yaramazlıklarından bıktığı için ona bir günlük öğretmenlik yapmasını teklif ettiği anlatılıyor. Efe, öğretmen kıyafetlerini giyerek sınıfta ders anlatmaya çalışır ve öğrencilere herkese yüz verir. Ancak bu durum Mustafa öğretmenin dikkatini çeker ve Efe'nin öğretmenliğini sonlandırır. Video, Efe'nin öğretmen olarak nasıl davrandığını göstererek, öğrencilerin öğretmen olmanın zorluklarını anlamasını amaçlamaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine yönelik eleştirilerini içeren bir sahneyi göstermektedir. Öğretmen, özellikle Ayşe adlı bir öğrenciye ve Emrah adlı bir öğrenciye yönelik sert sözler söylemektedir.. Videoda öğretmen, öğrencilerin kafalarının yetersiz olduğunu ve mesleğinde başarılı olamadıklarını kafalarının içinde aradıklarını belirtmektedir. Ayrıca, elli yaşına gelmiş hala asistan olan bir öğrenciye de eleştiri yöneltmektedir. Video, öğretmenin öğrencilere yönelik sert sözleri ve öğrencilerin bu eleştirilere tepkileriyle ilerlemektedir.
Bu video, John Paulset'in özgürlük sorununu ele aldığı bir konuşmayı Akın Altan'ın seslendirdiği bir sunum formatındadır.. Video, burjuva demokrasisindeki özgürlüklerin aslında yalan dolan olduğunu ve sadece küçük bir toplum kesimi için gerçek bir anlam taşıdığını eleştirmektedir. Konuşmacı, mal-mülk hakkı, hukuk eşitliği, ulusal topluluk ve düşünce özgürlüğü gibi soyut hakların gerçek anlamını açıklamakta ve bunların aslında toplumsal eşitsizlik düzenini sürdürdüğünü belirtmektedir. Daha sonra, insanların somut hak isteklerinin (yiyecek, içecek, iş, barış) aslında özgürlük istekleri olduğunu ve bu isteklerin sınıfsız bir toplumda herkesin kendi hayatından sorumlu olabilmesiyle karşılanabileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, İşçi Dayanışması Bülteni'nin 109. sayısı olup, işçi sınıfının siyaset konusundaki durumunu ele alan bir eğitim içeriğidir.. Video, işçilerin siyaset yapma konusundaki tutumlarını inceleyerek başlıyor ve ardından dünya üzerindeki iki ana sınıf (işçi sınıfı ve patronlar sınıfı) arasındaki farkları açıklıyor. İçerik, siyasetin ne olduğunu, patronların ve işçilerin farklı çıkarlarını ve işçi sınıfının kendi siyasetini yapmanın önemini vurguluyor. Metal işçilerinin grev yasağı örneği üzerinden, işçi sınıfının haklarını savunmak için siyaset yapmanın gerekliliği anlatılıyor.
Bu video, bir konuşmacının sosyal sınıflar ve hayaller hakkında düşüncelerini paylaştığı kısa bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, insanların kendi sermaye sınıfına atlamaya çalıştığını ve alt sınıftan gelenlerin üst sınıfa geçme hayallerini kurduğunu anlatıyor. Ancak bu hayallerin genellikle 30 yaşlarında söndüğünü belirtiyor. Gençlikte insanların kendilerine hiçbir şey koymadığını, daha avantajlı insanların zengin olduğunu ve hayatın uzun olduğunu düşünmelerini eleştiriyor. Video, "bazen bir kızın bir şeyler yapması gerekir" ve "herkes sana haydut diyorsa belki de haydut olman gerekiyordur" gibi düşüncelerle sonlanıyor.
Bu video, Karl Marx'ın düşüncelerini ve kapitalizm hakkındaki görüşlerini aktaran bir sunum formatındadır. Video, Marx'ın dostu Engelse'ye yazdığı mektuptan başlayarak, Marx'ın çeşitli düşüncelerini ve felsefi görüşlerini içerir.. Video, Marx'ın kapitalizm eleştirisi, emek kavramı, özgürlük, tarih ve sınıf mücadelesi gibi temel felsefi düşüncelerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. Marx'ın "kapitalizm kendi mezar kazıcılarını yaratır" gibi ünlü sözleri ve "emek tüm servetin kaynağıdır" gibi temel felsefi görüşleri sunulmaktadır. Video, Marx'ın sadece bir gözlemci değil, düzeni sarsan fikirleriyle tarihe yön veren bir düşünür olarak keşfedilmesini amaçlamaktadır.