Bu video, bir sanat galerisi ortamında geçen komedi sketçisidir. Başak, Ali, Bülent, Ceyda ve Süheyla gibi karakterler yer almaktadır.. Video, genç bir sanatçının minimal ve dinamik figürler ürettiği bir sanat sergisi etrafında şekillenmektedir. Galeri ziyaretçileri, özellikle Bülent, sanatçının eserlerini eleştirmeye çalışırken, Başak ve diğer karakterler bu duruma müdahale etmektedir. Ayrıca videoda banka borcu sorunu, bir restoran planı ve bir dava konusu gibi yan hikayeler de bulunmaktadır. Video, sanat eleştirisi, toplumsal ilişkiler ve günlük yaşam sorunlarını komik bir dille ele almaktadır.
Program ilkokul 1'den 8. sınıfa kadar bütünsel bir yapıda tasarlanmıştır. Temel amaç görsel okuryazarlık ve estetik bilinç kazandırmaktır. Program üç ana öğrenme alanı içerir: Görsel İletişim, Kültürel Miras ve Sanat Eleştirisi
Bu video, modern sanat ve modernizmin kökenlerini anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, modernizmin sanayi devriminden başlayarak 19. yüzyılda Batı Avrupa ve Kuzey Amerika'da nasıl geliştiğini anlatmaktadır. Modern sanatın 1880'li yılların izlenimci sanatçılarından 1960-1970'lere kadar devam ettiği belirtilmektedir. İçerik, modernizmin temel prensiplerini açıklayarak, sanat eleştirmeni Clement Greenberg'in görüşlerini aktarmakta ve modern sanatı akımlar bazında yıllara göre incelemektedir. Video, modernizmin sadece tek bir sanat hareketinde değil, birçok sanat akımının içinde de görüldüğünü vurgulayarak sona ermektedir.
Eleştirmen sanat dalından anlamalı ve nesnel ölçü oluşturmalıdır. Sanatın görevi sadece ilgi uyandırmak ve yol göstermektir. Sanat toplum için olmalı, sorunları çözmemelidir
Gece saatleri, şiir yazımı için en uygun zamandır. Sözcükler, halkın duygu ve düşünceleriyle dolmalıdır. Dil eğitimi, her türlü yazı için gereklidir
Bu video, bir konuşmacının Türk komedi sanatı ve sanat tarihi hakkında düşüncelerini paylaştığı monolog formatında bir sohbettir. Konuşmacı, Hasan Cankaya'nın Cem Yılmaz'a yönelik eleştirilerini ve Türk komedi tarihindeki önemli isimleri anlatmaktadır.. Video, Türk komedi sanatının kökenlerinden başlayarak, usta-çırak ilişkisinin önemi üzerine bir eleştiri sunmaktadır. Konuşmacı, Orhan Boran, Ferhan Şensoy, Naşit Efendi, Metin Akpınar, Muhsin Ertuğrul gibi Türk komedi tarihindeki önemli isimleri anlatarak, günümüzdeki komedyenlerin bu köklerden uzaklaştığını vurgulamaktadır. Ayrıca, Türkiye'nin sanat dünyasındaki önemli isimleri (Ataol Abi, Altan Öğmen, Ayşen Gruda, Nevra Serez) ve ülkenin edebiyat ve televizyonculuk alanlarındaki tarihini de ele almaktadır.. Konuşmacı, Türkiye'nin büyük bir ülke olduğunu ve herkesin kendi sınırlarını bilmesi gerektiğini belirterek, insanlık tarihinde ortak bir parça olduğumuzu hatırlatarak videoyu sonlandırmaktadır.
Donald Kuspit'in "The End of Art" adlı kitabı Metis Yayınları'ndan çıktı. Kitap, postmodern sanatın sanatın sonu olduğunu savunuyor. Alan Kaprow'un "postsanat" terimini kullanarak bu durumu inceliyor
Mandala görselleri, boyama sayfaları ve noktalama çalışmaları sunulur. Labirent bulmacalar ve basamaklı resim yapma etkinlikleri yapılır. Kayıp eşyalar ve sayılarla boyama çalışmaları gerçekleştirilir
Soyut ifadeler okuyucu tarafından yanlış yorumlanabilir. Karmaşık dil ve stil okuyucuyu konudan uzaklaştırabilir. Semboller ve metaforlar okuyucuyu yabancılaştırabilir. Kişisel dil kullanımı okuyucuları izole edebilir
Bu video, bir röportaj formatında olup, bir kişi Gülten İmamoğlu'nun resim sergisini ziyaret eden bir izleyiciyle konuşuyor.. Röportajda, izleyicinin Gülten İmamoğlu'nun resim sergisini ziyaret ettiği ve özellikle üç boyutlu düşündüğü resimleri beğendiği anlatılıyor. İzleyici, sergideki en çok etkilediği resmin arkadaki desenleri olduğunu ve bir noktadan bakıldığında farklı anlamlar çıkarılabilen bir resim olduğunu belirtiyor. Ayrıca, bu sergiyi ilk kez ziyaret ettiğini ve bundan sonra mümkün olduğunca takip etmeye çalışacağını söylüyor.
Bu video, bir öğretmen ve öğrenciler arasında geçen eğitim dersi formatında hazırlanmıştır. Videoda Ersan adında bir kişi de yer almaktadır.. Video, eleştiri yazımının tanımı, özellikleri ve türleri hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Eleştiri yazımının Türk edebiyatına 19. yüzyılın ikinci yarısında Tanzimat edebiyatı ile girdiği belirtilmekte ve tarihsel, biyografik, öyküsel, sosyolojik, bilimsel, psikolojik, izlenimci, dilbilimsel ve çok yönlü eleştiri gibi türleri açıklanmaktadır.. Videoda Fethi Naci'nin Yaşar Kemal'in "İnce Memed" romanı hakkındaki eleştiri yazısı, Berna Oran'ın Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun "Yaban" romanı hakkındaki eleştiri yazısı ve Aslı Kayhan'ın kaleme aldığı bir müzik eleştirisi metni üzerinden eleştiri yazımının nasıl yapıldığı örneklerle gösterilmektedir. Ayrıca eleştiri yazısının sadece yazılı metinler değil, film, heykel, resim, müzik ve oyun gibi diğer sanat formlarını da eleştirebileceği vurgulanmaktadır.
Bu video, Bilgi Üniversitesi'nde eski bir hoca olan bir konuşmacının, Rahmi ve Ali adlı kişilerle birlikte sanat eleştirisi ve modern sanat hakkında gerçekleştirdiği akademik bir sohbet formatındadır.. Sohbet, sanat eleştirisinin tarihsel gelişiminden başlayarak, 19. yüzyıl Alman Jener Romantizminden günümüze kadar olan süreci ele almaktadır. Konuşmacılar, formalist eleştiri kavramının yetersizliğini, "Fransız öpücüğü" olarak adlandırılan bedene dönük ilginin yükselişini ve sanat dünyasının üst sınıflara doğru kaymasını tartışmaktadır. Ayrıca Spinoza ve Nietzsche'nin felsefi yaklaşımları üzerinden sanat yapıtlarının kuvvet yumağı olarak incelenmesi ve sanatçıların politik olma durumu da ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'deki küratörlerin sınıfsal kökenleri, networkleri ve Türkiye'deki sanat dünyasındaki kurucu dışarının eksikliği gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, gelecekte seminer formatında toplantılar düzenleyeceklerini duyurarak sohbeti sonlandırmaktadır.
Bu video, Meksika Ulusal Bankası koleksiyonunda bulunan Diego Rivera'nın "Çiçek Satıcısı" (veya "Kalla Zambağı Satıcısı") adlı eserini inceleyen bir sanat anlatımıdır.. Videoda, dev bir buket kalla zambağını tutan yerli bir kadının tasvir edildiği resmin detaylı analizi yapılmaktadır. Anlatıcı, resmin renk ve ışık kullanımı, simetri, kadının duruşu ve zambakların tuval üzerindeki yeri gibi teknik özelliklerini açıklamaktadır. Ayrıca Rivera'nın Meksika'daki gündelik yaşamdan ilham aldığı ve özellikle pazar yerlerinden, kalabalıklardan ve günlük hayattan eserler yarattığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, Chicago Sanat Enstitüsü galerilerinde Picasso'nun "Yaşlı Gitarist" tablosunu inceleyerek güzellik kavramını ele alan bir ders formatındadır.. Video, sanatın güzel olmak zorunda olup olmadığı sorusuyla başlayıp, güzellik kavramının tarihsel gelişimini incelemektedir. Antik Yunan filozoflarından Kant'a kadar güzellik anlayışının değişimi, 19. yüzyılda sanat akademilerinin rolü ve 20. yüzyılda kişisel güzellik algısının ortaya çıkışı ele alınmaktadır. Son bölümde Picasso'nun "Yaşlı Gitarist" tablosu detaylı olarak analiz edilerek, tablonun estetik özellikleri ve sanatçının empati yaratma çabası incelenmektedir.
Bu video, bir Türk dizisinden bir sahneyi göstermektedir. Sahne, diş hekimi Hikmet ve emekli resim öğretmeni Rezzan Hanım arasındaki diyalogları içermektedir.. Sahne, Hikmet'in Rezzan Hanım'a karşı eleştirel bir tavır sergilemesiyle başlar. Hikmet, Rezzan Hanım'ı "Picasso zanneden yarı amatör" olarak nitelendirir ve onun sanatını eleştirir. Rezzan Hanım'ın tepkisi üzerine Hikmet, ona bir şey verir ve sahne, Gökçe adlı bir karakterin Demir Bey'e "nereden çıktı" sorusuyla sona erer.
Bu videoda Okan, çizgi film karakterlerinin gerçekçi versiyonlarını gösteriyor. Video başında saçlarını kestiğini belirten Okan, izleyicilere bu çizimleri tanıtmakta.. Videoda çizgi film karakterlerinin gerçekçi versiyonları gösteriliyor ve Okan bu çizimleri eleştiriyor. Özellikle Dracula karakterinin çizimini beğeniyor ve çizimlerin kalitesini övüyor. Video boyunca çizimlerin detaylarına değiniyor ve özellikle gözlerin çizimini beğeniyor.