Bu video, bir eğitim içeriği olup, hata denetimi konusunu anlatmaktadır.. Video, hata denetiminin ne olduğunu ve önemini açıklamaktadır. Hata denetimi, proje geliştirme aşamasında ve yayınlandıktan sonra karşılaşılabilecek hatalarda sistemin nasıl davranması gerektiğini belirlemek için kullanılan yapılandırmaları içeren bir denetim türüdür. Özellikle değişkenlerin tanımlanmadan kullanılması gibi uyarı hatalarının nasıl engellenebileceği ve projenin aksamasını nasıl önleyebileceğimiz anlatılmaktadır. Video, hata davranışının nasıl belirleneceği konusunda detaylı bilgilerin bölümün devamında bulunacağını belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacılar arasında bir sunucu ve konuk bulunuyor. Konuk, "Sadakatsiz" adlı bir projede yer alıyor ve Eda Hanım adında bir kişiyle de ilgili konuşmalar yapıyor.. Röportajda konuk, annesiyle ilgili benzetmeler, Eda Hanım'ın yaptığı açıklamalar ve kendi tarzı hakkında konuşuyor. Ayrıca, şu anda "Sadakatsiz" projesiyle meşgul olduğunu ve gelecek senaryo tekliflerini değerlendireceğini belirtiyor. Konuk, senaryoları özgün bir yerden almayı tercih ettiğini ve önce "Sadakatsiz" projesini tamamlayıp onore etmeyi, sonra dijital projelere bakmayı tercih ettiğini ifade ediyor.
Bu video, Dr. Mcwilli'nin tamirhanesinde çeşitli mekanik sorunların çözüldüğü bir animasyon serisidir. Dr. Mcwilli, tamirhanesinde çeşitli araçları tamir eden ve yeni projeler geliştiren bir karakterdir.. Video, dört farklı bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çim biçme makinesinin tamiri, ikinci bölümde helikopterin tekerleği değiştirilmesi, üçüncü bölümde güneş enerjisiyle çalışan bir araç yapımı ve son bölümde uzaydan düşen bir uydunun roketle uzaya geri gönderilmesi anlatılmaktadır. Her bölümde Dr. Mcwilli, sorunları tespit edip pratik çözümler sunarak izleyicilere mekanik bilgiler vermektedir.
Ebru Başak Aköz, TÜBİTAK'ta 10 yıl görev yapmış, 10 AB projesini yönetmiştir. Ercan Orhan, 33 yıllık tecrübesiyle Nisan 2024'ten beri Stratejik Gelişim Koordinatörüdür. Nihan Yılmaz, TÜBİTAK'ta 4 yıl çalışmış, 5 AB projesi yürütmüştür
İhsan Enerji, Elektrik Taahhüt kökenli bir firmadır. Otoyol aydınlatmaları ve çevre düzenlemelerinde deneyim kazanmıştır. Son 10 yılda güneş enerjisi sektöründe önemli projeler gerçekleştirmiştir
Python, çok amaçlı ve popüler bir programlama dilidir. Üst düzey veri yapıları ve dinamik yazma özellikleri içerir. Her sistem mimarisinde çalışabilen evrensel bir dildir
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu Oktay Çubuk ile bir sohbet içeriyor. Oktay Çubuk, bir mezun olduğunu ve şu anda kendi projesi üzerinde çalıştığını belirtiyor.. Röportajda Oktay Çubuk'un doğum günü kutlaması, sosyal medya kullanımı ve takipten çıkma konuları ele alınıyor. Oktay, Twitter'a sık sık baktığını ve sosyal medyayı "küçük bir ikinci dünyamız" olarak görüyorduğunu söylüyor. Ayrıca Haziran ayında bir proje beklediğini ve yapım şirketleriyle görüşmeler yaptığını paylaşıyor. Video, iki kişinin sohbetinin ardından bir fotoğraf çekimiyle sona eriyor.
InVision ve Marvel kod yazmadan dijital ürün prototipleme imkanı sunar. Trello grup projelerinde planlama ve takip için kullanılır
TSKB GYO, 2006'da TSKB'nin iştiraki olarak kuruldu. Şirketin ödenmiş sermayesi 650 milyon TL'ye ulaştı. Aktif büyüklüğü 3.371,3 milyon TL'ye yükseldi
Bu video, Arap yatırımcılarına yatırım danışmanlığı yapan bir şirketin yönetim kurulu üyesi Talat Hatipoğlu ile yapılan bir röportajdır. Hatipoğlu, 25 yıllık tecrübesi olan ve Türkiye'de doğup büyüyen bir uzmandır.. Röportajda şirketin 2014'te kurulduğu, ticaret, turizm ve yatırım alanlarında faaliyet gösterdiği anlatılmaktadır. Özellikle Arap sermayesinin Türkiye'de yatırıma dönüştürülmesi için yapılan çalışmalar, Marmara ve Silivri'deki arazi projeleri ve 2016'da başlayacak inşaat projeleri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca şirketin Arap yatırımcılarına güven sağlama, projeleri detaylı inceleme ve Türk-Arap ilişkilerini geliştirmek için "Türk Araba" adlı bir platform kurma çalışmaları da ele alınmaktadır.
Yarışmaya Türkiye ve KKTC'deki tüm örgün ve açık öğretim öğrencileri katılabilir. Her öğrenci en fazla bir projeyle, en fazla üç öğrenciyle katılabilir. Projelerde danışman bulunması zorunludur. Öğrenciler ve danışman farklı okullardan olabilir
Bu video, TEDx'te konuşmacı olan bir grup mimarın (sosyo-mimar olarak kendilerini tanımlayan) kendi hikayelerini anlattığı bir sunum formatındadır. Konuşmacılar arasında Hayrettin ve diğer dernek kurucuları bulunmaktadır.. Video, "sosyo-mimar" unvanının anlamı üzerine düşüncelerle başlayıp, derneğin kuruluş sürecini anlatmaktadır. Konuşmacılar, öğrencilik döneminde Kahramanmaraş'ta öğretmenlere lojman binası ve Giresun'un Zehre köyünde balıkçı barınağı inşa etme deneyimlerinden bahsederek, mimarlık eğitimi sonrası aktif ve proaktif olma arzusunu açıklarlar. Derneğin 2012 yılında düzenlenen ilk piknikten başlayarak, Atıl Köy Okulları projesi gibi önemli projelerin nasıl ortaya çıktığını ve zamanla daha büyük projelere geçiş yaptığını anlatmaktadır.. Videoda ayrıca derneğin başlangıçta naif bir piknikten başlayıp, zamanla daha büyük projelere geçiş yaptığı, ancak bu süreçte karşılaştıkları bürokrasi zorlukları ve finansal sorunları da paylaşılmaktadır. Başarısızlıkların derneğin gelişimini nasıl desteklediği ve derneğin "güvenli bölgeyi terk etme" sürecini nasıl yaşadığı da anlatılmaktadır.
Bu video, Sektörel Haber Merkezi'nin "Sektörler Arası Türkiye Turu" programının bir bölümüdür. Programda Diyarbakır'dan Ok Mimarlık firmasının sahibi Orhan Bey ile bir röportaj gerçekleştirilmektedir.. Röportajda Orhan Bey, 2013 yılından beri mimarlık ve iç mimarlık alanında hizmet veren firmasının hizmetlerini anlatmaktadır. Firma, Diyarbakır'da 12 bloktan oluşan iki site, spor kompleksi, lokanta ve kafeterya gibi projeler yapmakta ve Gaziantep'te bir fabrika iç mimarisi projesi üzerinde çalışmaktadır. Orhan Bey, müşterilerin zevklerine göre projeler geliştirdiklerini ve müşteri ile istişare ederek iki tarafın da memnun olacağı projeler ortaya çıkardıklarını belirtmektedir.
Bu videoda Zehra Nur ve Muhammed adlı konuşmacılar, üniversite öğrencilerine bilgisayar mühendisliği alanında iş bulma konusunda tavsiyelerde bulunuyor.. Konuşmacılar, üniversite öğrencilerinin staj imkanlarından yararlanmaları gerektiğini vurguluyor ve yaz tatillerinde YouTube ve forumlarda iş aramaları gerektiğini belirtiyor. Ayrıca, üniversite okurken proje geliştirme, kod yazma ve açık kaynak oluşturma gibi pratik deneyimlerin iş bulmada önemli olduğunu anlatıyor. Siemens gibi şirketlerin staj için gelen öğrencilere sadece teknik bilgileri değil, sorun çözme yeteneği ve pratik zekasını da değerlendirdiğini örneklerle açıklıyor.
Bu video, TÜBİTAK TEYDE binbeşyüzbir, binbeşyüzyedi ve binbeşyüzdokuz destek programlarında proje önerisi hazırlama sürecini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, proje oluşturma mantığını adım adım açıklamaktadır. Önce proje neden ihtiyaç duyulduğu ve ölçülebilir somut hedeflerin belirlenmesi, ardından teknik ve ekonomik açıdan yapılabilirlik araştırması, ön fizibilite, standartlar ve şartnamelerin incelenmesi, patent ve literatür taraması anlatılmaktadır. Ayrıca TÜBİTAK'ın proje önerilerini üç boyuta göre değerlendirdiği (endüstriyel AR-GE içeriği, teknoloji düzeyi ve yenilikçi yönü, proje planı ve ekonomik yarara dönüşebilirliği) belirtilmektedir.
Bu video, Cihan Çim tarafından sunulan bir proje geliştirme dersidir. Cihan Çim, proje kavramı ve proje yönetimi hakkında bilgi vermektedir.. Videoda öncelikle proje kavramı iki farklı tanım üzerinden açıklanmaktadır: benzersiz, özgün bir ürün, hizmet veya sonuç üretmek amacıyla yürütülen geçici faaliyetler bütünü ve tanımlanmış süre ve bütçe içinde istenen özelliklere göre tamamlanması gereken bir hedefi olan faaliyetler bütünü. Ardından projelerin temel özellikleri (benzersiz sonuç, geçici süre, tanımlanmış bütçe ve özgün faaliyetler) anlatılmaktadır. Son olarak proje yönetimi kavramı ve kapsam, kalite, zaman, kaynaklar, maliyet ve risk gibi proje yönetimi parametreleri açıklanmaktadır.
Bu video, bir planlama direktörlüğü çalışanının proje geliştirme sürecini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, merkezi planlama departmanında çalışan bir teknik birimin temsilcisidir.. Video, proje taleplerinin nasıl değerlendirildiğini ve geliştirildiğini açıklamaktadır. Konuşmacı, projelerin önceliklendirilmesi, ilgili birimlerin dahil edilmesi ve business ile işbirliği yapma sürecini anlatmaktadır. Ayrıca, fiyatlandırma projeleri gibi stratejik kararların nasıl alındığına dair örnekler vererek, farklı ülkelerdeki fiyatlandırma stratejilerinin nasıl belirlendiğini açıklamaktadır.
Bu video, Kreattane Teknoloji Topluluğu'nun otopark atölyesinde çalışan gençlerin ve liderlerinin röportajlarından oluşmaktadır. Topluluk, Türkiye'nin farklı illerinde (Samsun, Adana, İstanbul, Gümüşhane, Trabzon) teknoloji toplulukları bulunmaktadır.. Video, Kreattane'nin Teknofest ve yurt dışında bulunan yarışmalara katıldığı projeleri anlatmaktadır. Topluluk, roket üretimi, su üstü ve su altı araçları, robotik teknolojiler, mobil uygulamalar ve oyunlar gibi çeşitli alanlarda çalışmaktadır. Özellikle 2022 Teknofest roket yarışmasında yüksek irtifa kategorisi şampiyonu olmuşlardır. Videoda ayrıca öğrencilerin otoparkta sabahlara kadar çalıştıkları, farklı disiplinlerden bir araya geldikleri ve projelerini geliştirmek için zamanlarından feragat ettikleri vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı yazılım ve bilişim sektöründeki bölümleri araştırarak izleyicilere bilgi vermek amacıyla hazırladığı bir serinin ilk bölümüdür. Ayrıca bir öğrencinin kendi deneyimlerini paylaşarak bölümün detaylarını anlattığı bölümler de bulunmaktadır.. Videoda bilgisayar programcılığı bölümünün ders programları, ortalama maaşları, tercih sıralaması ve geçiş imkanları detaylı olarak incelenmektedir. YÖK Atlas üzerinden bölümün hangi üniversitelerde, hangi sıralamalarda ve hangi puanlarla kapatıldığı gösterilmekte, ayrıca ders içerikleri (algoritma programlama, web tasarımı, mobil programlama, veri tabanı, Microsoft ofis programları, temel elektronik, yazılım geliştirme, araştırma yöntemleri, grafik, animasyon, bilgisayar donanımı, ayrık matematik) açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca DGS ile geçiş imkanları (bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği, endüstri mühendisliği, uzay mühendisliği, meteoroloji mühendisliği) ve maaş beklentileri (başlangıç maaşı 5.500 TL civarında, en yüksek 9.850 TL) hakkında bilgiler verilmektedir. Konuşmacı, mezun olduktan sonra sadece okulda öğrendiklerin yeterli olmayacağını ve kendi projeleriyle kendini geliştirmenin önemini vurgulamaktadır.