Sakarya, 1.042.649 nüfuslu Türkiye'nin 22. büyük şehridir. Şehir 16 ilçeden oluşur ve demiryolu ağına sahiptir. Fındık yetiştiriciliğinde öne çıkar ve mevsimlik işçilik yaygındır
Bu video, bir sunucunun dünyanın en güçlü bilgisayarlarını tanıttığı bilgilendirici bir içeriktir.. Videoda altı farklı süper bilgisayar tanıtılmaktadır. Her bilgisayar için kısa bir tanıtım yapılmakta, teknik özellikleri (çekirdek sayısı, işlem hızı, hafıza kapasitesi gibi) ve kullanım alanları (nükleer güvenlik, bilimsel araştırmalar, otomotiv endüstrisi gibi) paylaşılmaktadır. Tanıtılan bilgisayarlar arasında Amerika Nükleer Güvenlik Bakanlığı'nın özel operasyonları için kullanılan bir bilgisayar, Almanların düşük enerji tüketiminde tasarlanmış süper bilgisayarı, Kraken adlı bilimsel araştırmalar için kullanılan bilgisayar ve Fransızların Terra-X gibi önemli projeler yer almaktadır.
Ekstrüzyon, malzemeleri şekillendirmek için kullanılan yaygın bir üretim yöntemidir. Süreç malzeme hazırlama, ısıtma, şekillendirme ve soğutma aşamalarından oluşur
VDA 6.X, otomotiv endüstrisi için ISO 9001'in uzantısıdır. VDA 6.1 ve 6.2 otomotiv üreticileri için gereklidir. VDA gereklilikleri müşteri özel isteklerinde tanımlanır
Otomotiv endüstrisi motorlu taşıtları tasarlayan ve üreten iş sektörüdür. 2007'de dünyada 73 milyondan fazla motorlu araç üretildi. Sektör, sanayileşmiş ülkelerde ekonominin lokomotifi konumundadır. Otomobil üretimi, toplam motorlu taşıt üretiminin yaklaşık %70'ini oluşturur
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan 21,5 saatlik kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, otomotiv endüstrisi için geliştirilmiş APQP ve PPAP süreçlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, APQP'nin ne olduğu, tarihçesi ve önemi ile başlayıp, beş aşamalı sürecini (planlama, ürün tasarımı ve geliştirme, proses tasarım ve geliştirme, ürün ve prosesin geçerli kılma, müşteri geri bildirimleri) adım adım ele almaktadır. Daha sonra PPAP sürecine geçilerek, kontrol planları, PPAP dosyaları, sunum seviyeleri ve müşteri bilgilendirme gereklilikleri detaylandırılmaktadır.. Eğitim içeriğinde ayrıca prototip üretim, ön seri üretim, ölçüm sistem analizi, FMEA (Risk Analizi), garanti mektubu ve PPAP sunumunun onaylanması süreçleri gibi önemli konular da işlenmektedir. Video, otomotiv tedarikçileri için hazırlanmış olup, üretim sürecindeki kritik adımları ve müşteri onaylama süreçlerini kapsamlı bir şekilde açıklamaktadır.
Bu video, Hattat Holding Anonim Şirketi bünyesinde yer alan ve otomotiv endüstrisi alanında hizmet veren Hema Endüstri Anonim Şirketi'nin tanıtımını içeren bir kurumsal tanıtım filmidir.. Video, şirketin 1973 yılında Hema Hidrolik Anonim Şirketi adıyla kurulmasından başlayarak, Tekirdağ Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi'ndeki 181 bin metrekare kapalı ve 370 bin metrekare açık fabrika alanında gerçekleştirdiği üretim faaliyetlerini anlatmaktadır. Şirketin hidrolik pompa, direksiyon sistemi, şanzıman gibi çeşitli ürünler ürettiği, yıllık üretim kapasiteleri, AR-GE merkezi, kalite standartları, global varlığı ve sürdürülebilirlik politikaları hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır. Ayrıca şirketin 700'den fazla beyaz yakalı ve 2400'den fazla mavi yakalı personeliyle birlikte çalıştığı ve 80'den fazla ülkeye ihracat yaptığı belirtilmektedir.
1910'da üç ortak tarafından Kaishinsha Motorcar Works kuruldu. İlk araç DAT 1914'te üretildi. 1934'te Nissan Motor Co. Ltd. adını aldı. "Nis san" dürüst samuray anlamına gelir
Bu video, otomotiv endüstrisi ve teknoloji şirketlerinin elektrikli araç sektörüne girişini analiz eden bir haber veya yorum programıdır. Konuşmacılar, akıllı telefon şirketlerinin elektrikli araç üretimindeki hamlelerini ve bunun otomotiv endüstrisine etkilerini tartışmaktadır.. Video, Apple, LG, Foxcon gibi akıllı telefon şirketlerinin elektrikli araç üretimindeki yatırımlarını ve bu şirketlerin gelecekteki rolünü ele alıyor. Ayrıca, geleneksel otomotiv markalarıyla teknoloji şirketlerinin konsolidasyonunun önemi, yeşil ekonomi hedefleri ve ülkelerin elektrikli araçlara yönelik teşvik politikaları da inceleniyor. Video, Türkiye'deki elektrikli araçlara uygulanan özel tüketim vergisi artışına da değiniyor.
Bu video, Bias Mühendislik tarafından düzenlenen bir webinar sunumudur. Sunum, Ekin Akın'ın Bias Mühendislik hakkında kısa bir tanıtımı ve Güven Nergis'in otomotiv endüstrisinde modern CFD (Computational Fluid Dynamics) uygulamaları hakkında yaptığı detaylı sunumunu içermektedir.. Webinar, otomotiv endüstrisinde CFD teknolojisinin kullanım alanlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. Sunumda elektrikli ve otonom araçlarda CFD uygulamaları, aerodinamik analizleri, kabin konforu, termal yönetimi, su ve toz teması analizleri, far ışık hüzmesi analizi ve çeşitli testler için CFD teknikleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca Creo Simülasyon Yazılımı'nın özellikleri ve diğer yazılımlarla entegrasyonu da sunumun önemli bölümlerinden biridir.. Webinar, Toyota, Honda, ISO, ACR ve Yamaha gibi şirketlerin gerçekleştirdiği CFD projeleri üzerinden örnekler sunmakta ve katılımcıların sorularını yanıtlayarak sonlanmaktadır. Sunumda ayrıca voxel fitting macher teknikleri, sanal meh uygulaması ve otomatik hacim çıkarma gibi Creo yazılımının avantajları da anlatılmaktadır.
Bu video, bir teknoloji editörü tarafından sunulan "Gece Yarısı Acil" formatında bir haber ve analiz içeriğidir. Sunucu, Çin'in en büyük otomotiv üreticilerinden BYD'nin Türkiye'ye yaptığı önemli yatırımı anlatmaktadır.. Video, BYD'nin Türkiye'ye 1 milyar dolarlık yatırımını ve Manisa'da kurmayı planladığı fabrikayı detaylı şekilde ele alıyor. Yatırımın 2026'da başlayacağı, yılda 150 bin araç üretileceği ve bunların çoğunun tamamen elektrikli, bir kısmının ise şarj edilebilir hibrit (plug-in hibrit) olabileceği belirtiliyor. Ayrıca BYD'nin Türkiye'de sürdürülebilir mobilite için AR-GE merkezi kuracağı ve yaklaşık 5 bin kişinin istihdam edileceği bilgisi paylaşılıyor. Video, Togg ve Tesla gibi mevcut elektrikli otomobil üreticileriyle rekabet açısından bu yatırımın önemi ve Türkiye'nin otomotiv endüstrisinin geleceği hakkında değerlendirmeler içeriyor.
Elektro galvanizleme, çeliğe çinko tabakası yapıştırma işlemidir. İşlem elektrik akımı ve çinko banyosu kullanılarak gerçekleştirilir. Çinko, çeliği korumak için kurban anot görevi görür
Bu video, bir içerik üreticisinin Türkiye'nin yerli otomobil projesi hakkında düşüncelerini paylaştığı bir değerlendirme içeriğidir. Konuşmacı, Twitter'da politik tartışmalar yerine bilgili kişilerin konuşmasını önermektedir.. Video, Türkiye'nin yerli otomobil üretiminin bilimsel ve teknolojik açıdan değerlendirilmesi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, projenin güzel olduğunu ve başarılı olabileceğini belirtirken, seri üretime geçmemiş araçların "yerli araba" olarak adlandırılamayacağını vurgulamaktadır. Ayrıca, yerli otomobil üretiminin başarılı olabilmesi için fiyatın uygun olması ve önce kendi vatandaşlarına satılması gerektiğini ifade etmektedir.. Konuşmacı, Türkiye'nin altyapısının yerli otomobil üretimine müsait olduğunu, ancak Koç gibi şirketlerin yıllardır Türkiye'de araba ürettiğini ancak bu araçların tamamen yerli olmadığını, sadece montaj yapıldığını belirtmektedir. Elektrikli otomobillerin geleceği ve Türkiye'nin bu alandaki potansiyeli hakkında da görüşlerini paylaşmaktadır.
Bu video, Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı'nın basın gösterimi ile açılışını anlatan bir haber sunumudur.. Video, 210 markanın yeni modellerini ilk kez göstereceği fuarın 17 Eylül'den itibaren otomobil tutkunlarına açılacağını belirtiyor. Fuarın 230 bin metrekarelik alanda 39 ülkeden 1103 firma tarafından düzenlendiği, bunların %60'ının Almanya'dan olduğu ve 27 Eylül'de kapanacağı bilgisi veriliyor. Ayrıca, küresel otomobil satışlarının durumu, petrol fiyatlarındaki düşüşün etkisi ve Çin'in ekonomik geçiş dönemi gibi konular da ele alınıyor.
Bu video, Sinara Erzin tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Türkiye'nin 2020 ve 2021 yıllarındaki ithalat ve ihracat verilerini karşılaştırmaktadır.. Video, Türkiye'nin coğrafi konumu ve ticari potansiyeli hakkında kısa bir girişle başlayıp, ithalat ve ihracat kavramlarını açıklamaktadır. Ardından 2020-2021 yılları arasındaki ihracat ve ithalat rakamlarını karşılaştırarak, her iki yıldaki dış ticaret dengesini göstermektedir. Daha sonra her iki yıldaki en önemli ihracat ve ithalat sektörlerini detaylı olarak incelemektedir. İhracat sektöründe otomotiv endüstrisi, kimyevi maddeler ve mamülleri, hazır giyim ve konfeksiyon, çelik ve elektrik-elektronik sektörleri; ithalat sektöründe ise mineral yakıtlar, mekanik cihazlar, elektronik makine ve cihazlar, demir çelik malları gibi sektörler ele alınmaktadır.
Bu videoda makine mühendisi Görkem (veya Gökem Bey), kendi kariyer deneyimlerini ve yeni mezun mühendislerin iş bulma sürecindeki stratejilerini paylaşıyor. Dokuz yıllık kariyer deneyimine sahip olan Görkem, otomotiv sektöründen başlayıp farklı sektörlerde ve departmanlarda çalıştığını anlatıyor.. Video, yeni mezun mühendislerin iş bulma sürecini detaylı şekilde ele alıyor. Görkem, kariyer net gibi siteleri kullanarak başvuru yapma, CV hazırlama, iş görüşmeleri yapma ve ilk iş teklifini kabul etme sürecini anlatıyor. Ayrıca, yeni mezunların 0-3 yıllık tecrübeye sahip iş ilanlarına başvurabileceğini, kariyerin ilerleyen aşamalarında ise daha seçici olabileceğini belirtiyor.. Görkem, üç-üç buçuk ay süren iş arama sürecinde yaşadığı zorlukları ve sonunda otomotiv endüstrisinde vardiya mühendisi olarak iş bulma deneyimini paylaşıyor. Ayrıca, korona pandemisinin iş piyasasına etkisi ve gelecekte stajyer ve mühendis alımlarının artabileceği konusunda görüşlerini de aktarıyor.
Bu video, Farheim şirketinin tanıtımını yapan bir reklam filmidir. Alman Hummer Lied Metal Boo şirketinin bünyesinde yer alan Farheim, otomotiv endüstrisi için iç alan çözümleri üreten bir şirkettir.. Video, günlük hayatta aceleci ve hareketli bir yaşam tarzının konforlu hale getirilmesi gerektiğini vurgulayarak başlıyor. Farheim'in üretim tesislerinde alüminyum, fiberglas ve ahşap malzemeleri kullanarak iç alan çözümleri geliştirdiği, mevcut araçları hem tasarım hem de teknik olarak tamamladığı anlatılıyor. Şirketin, partnerleriyle birlikte projelerin tasarımından üretim sürecine kadar tüm aşamalarda yer aldığı ve dünyanın en iyi otobüsleri için ürünler ürettiği belirtiliyor.
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'nin yerli otomobil projesi Togg hakkında yaptığı sunum veya konuşmayı içermektedir. Videoda Togg'un CEO'su Gürcan Bey'in Amerika'da yaptığı konuşmalar ve aracın iç görüntüleri de paylaşılmaktadır.. Video, Türkiye'nin otomobil sektöründeki durumu ve Togg'un önemi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin 60 yıllık araç üretimindeki engelleri, 1920'lerde başlayan ve 1940'larda başlayan devrim otomobilleri projesinin başarısızlığını ve 2022'de piyasaya sürülen Togg'un bu projenin torunu olduğunu anlatmaktadır. Togg'un sadece bir araba değil, teknolojik bir ürün olduğu ve Türkiye'nin otomotiv endüstrisinde bir devrim yaratacağı vurgulanmaktadır.. Konuşmacı ayrıca, Togg'un Türkiye'nin özgüvenini yeniden inşa ettiğini, "öğrenilmiş çaresizliği" kaldırdığını ve gelecekte düşük segmentlerde de üretileceğini belirtmektedir. Video, Togg'un yanı sıra Çamlıca Camii, Marmara Su, Sabiha Gökçen Havalimanı ve Kanal İstanbul gibi projelerin de Türkiye'nin gelişimini gösterdiğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, Alfa Kar teknolojisinin tanıtımını yapan bir sunum formatındadır. Konuşmacı, Alfa Kar'ın blockchain, büyük veri ve yapay zeka teknolojilerine dayandığını açıklamaktadır.. Video, Alfa Kar'ın otomobil endüstrisini nasıl optimize edeceğini anlatmaktadır. Bu teknoloji, araba işlem ve değerlendirme kayıtlarının tahrif edilmesini veya silinmesini imkansız hale getirecek, otomobil endüstrisini güvenilir bir pazar haline getirecektir. Ayrıca, Alfa Kar token ekonomisi sayesinde tüm taraflar (tüketiciler, hissedarlar) transfer yapabilecek ve bu paradigma kayması sayesinde muazzam zenginlikler paylaşılacaktır.