2021'de Otonom Araç Özellikleri
Tam otonom araçlar için son sıçrama şu an uzak görünüyor. Sürücülerin sadece %14'ü sürücüsüz araçlara güvenecek. Otonom sistemler direksiyon, hızlanma ve frenlemede sürücüye yardımcı oluyor
- arabam.com
Tam otonom araçlar için son sıçrama şu an uzak görünüyor. Sürücülerin sadece %14'ü sürücüsüz araçlara güvenecek. Otonom sistemler direksiyon, hızlanma ve frenlemede sürücüye yardımcı oluyor
Otonom araçlar, çevresini algılayarak kullanıcı olmadan hareket eden araçlardır. Tekerleklere yerleştirilen ultrasonik sensörler çevreyi algılayıp kontrol sağlar
Bu video, birkaç konuşmacının araba içinde yaptığı, otonom araçlar hakkında kapsamlı bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılardan biri kendisini "anarşist" olarak tanımlamakta, diğeri ise Hakan olarak tanıtılmaktadır.. Videoda otonom teknolojinin ne anlama geldiği, tarihsel gelişimi, beş basamaklı sistemi ve günümüzdeki durumu ele alınmaktadır. Konuşmacılar, otonom araçların Türkiye'deki trafik kültürüne uyum sağlama zorlukları, akıllı şehirler ve akıllı yollar gibi gerekli teknolojik unsurlar, etik sorunlar ve sorumluluk meselesi gibi konuları tartışmaktadır.. Ayrıca videoda elektrikli araçlar konusuna da değinilmekte ve bir konuşmacının elektrikli araba fanboyları hakkında eleştirel yorumları paylaşılmaktadır. Konuşmacılar, otonom araçların gelişimindeki milyarlarca dolarlık yatırım ve binlerce kişinin çalıştığı bu alandaki gelişmeleri vurgulayarak, teknolojinin insan hayatını nasıl etkileyebileceğini tartışmaktadır.
Yapay zeka, insan zekasının donanımsal ve yazılımsal sistemlerle taklit edilmesidir. Zayıf AI belirli görevleri, güçlü AI insan zekası idrakını yapabilir. Turing Testi, bir makinenin insan gibi düşünüp düşünmediğini belirler
Otonom araçlar fikri 1939 New York Dünya Fuarı'nda Norman Bel Geddes ile başladı. 1958'de ilk otonom otoyol sistemi geliştirildi
Bu video, otonom araçlar hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, otonom kavramının tanımıyla başlayıp otomotiv endüstrisindeki uygulamalarını açıklamaktadır. Otonom araçların sensörler, kameralar ve yapay zeka gibi teknolojileri kullanarak çevreyi algılayıp hareketlerini belirlediği anlatılmaktadır. Ayrıca yarı otonom araçlar kavramı ele alınarak, Tesla'nın Auto-Pilot gibi sistemlerin yarı otonom araçlar olarak tanımlandığı belirtilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının yapay zeka ve robotlar konusunda bilgilendirici bir sunum formatında yaptığı konuşmayı içermektedir.. Video, yapay zekanın tanımı ve tarihsel gelişiminden başlayarak, Isaac Asimov'un robot kuralları, Alan Turing'in düşünceleri ve 1997'de Kasparov'u yenen yapay zeka sistemi gibi önemli dönüm noktalarını ele almaktadır. Ardından yapay zekanın günlük hayattaki uygulamaları, sağlık alanında yeni hastalıkları teşhis etme potansiyeli, otonom araçlar, insansı robotlar ve yapay zekanın etik sorunları incelenmektedir. Son bölümde ise yapay zekanın gelecekteki potansiyeli, kuantum teknolojileriyle birleşmesi ve hologram teknolojisinin gelişimi gibi konular ele alınmaktadır.. Konuşmacı, yapay zekanın işlevsel işleri otomatikleştireceğini ancak yeni duygusal zeka gerektiren mesleklerin ortaya çıkacağını vurgulamaktadır. Ayrıca yapay zekanın ayrımcılık temelli koruma mekanizmaları sağlanmadığı sürece yasaklanma riski taşıdığını ve Lucas adlı bir YouTube içerik üreticisinin mikrodalga fırına yapay zeka uygulaması yaparak yaşanan olayı da anlatmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının yapay zeka konusunu ele aldığı bilgilendirici bir sohbet formatındadır.. Videoda yapay zekanın tanımı, çalışma prensipleri ve insanlık için olası etkileri açıklanmaktadır. Konuşmacı, yapay zekayı "insanın yaptığı şeyleri birebir bilinçli bir şekilde yapabilecek olan bir robot" olarak tanımlamakta ve GPT-3 gibi gelişmiş sistemlerle birlikte senarist ve yazılımcı gibi meslekleri tehdit edebileceğini belirtmektedir.. Ayrıca Tesla'nın otonom araçları ve NVIDIA'nın kendi kendine öğrenen otonom araçlar geliştirmeye çalıştığı bilgisi paylaşılırken, yapay zekanın günlük hayatta işleri kolaylaştıracak potansiyel taşıdığı da vurgulanmaktadır. Video, yapay zekanın "insanlığın sonunu getirecek mi yoksa insanlığın uğraşlarını kolaylaştıracak mı?" sorusunu tartışarak sona ermektedir.
Google, Larry Page ve Sergey Brin tarafından 1996'da kuruldu. 2015'te Alphabet adı altında yeniden yapılandırıldı. Alphabet'in amacı Google'ın elini rahatlatmak ve yönetimi basitleştirmekti
Bu video, bir konuşmacının telemetri sistemini detaylı olarak anlattığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce tam otonom bir yer aracı yapmayı planladığını belirtmektedir.. Video, telemetri kavramının tanımı ve tarihsel gelişimiyle başlayıp, telemetri modüllerinin çalışma prensiplerini ve teknik özelliklerini açıklamaktadır. Ardından Arduino ile telemetri sisteminin entegrasyonu, bilgisayara bağlanma, driver kurulumu ve bağlantı ayarları adım adım gösterilmektedir. Konuşmacı, bu modüllerin gyro sensörü verileri, saat bilgisi, sinyal seviyesi, batarya verileri ve pusula gibi çeşitli verileri nasıl gösterdiğini anlatmaktadır.. Video, bir serinin parçası olup, ilerleyen videolarda bu modüllerin tam otonom araç projesinde nasıl kullanılacağı daha detaylı olarak anlatılacağı belirtilmektedir.
LIDAR, lazer ışınlarıyla nesnelerin uzaklığını ölçen uzaktan algılama teknolojisidir. 1960'ta Maiman'ın lazer keşfiyle başlayan teknoloji, 1980'lerde popülerlik kazandı. Saniyede 150.000'e kadar lazer ışını göndererek nokta bulutu oluşturur. Mesafe hesaplaması: (Işık Hızı x Uçuş Süresi) / 2 formülüyle yapılır
Bu video, Bilkent Cyberpark'ta gerçekleşen bir webinar formatında olup, sunucu Azalbay Tog ve konuk Dr. Umut Genç (Eatron Teknolojileri kurucusu ve elektrik elektronik mühendisi) ile birlikte hazırlanmıştır. Ayrıca Seviye İki'nin temsilcisi ve diğer teknoloji uzmanları da katılımcılar arasında yer almaktadır.. Webinar, makine öğrenmesi ve otonom sürüş teknolojileri üzerine kapsamlı bir inceleme sunmaktadır. İçerikte yapay zeka kavramı, makine öğrenmesi teknikleri (supervised, unsupervised ve reinforcement learning), yapay sinir ağları ve CNN mimarisi detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca otonom araçların farklı seviyeleri (Level 0'dan Level 5'e), bunların Türkiye'deki uygulamaları ve gelecekteki potansiyeli ele alınmaktadır.. Sunumda ayrıca sensör teknolojileri, radar, kamera ve lidar gibi donanım teknolojilerinin önemi, otonom araçların güvenlik açısından dikkat edilmesi gereken noktalar ve Türkiye'nin mevzuat durumu hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Video, katılımcıların sorularını webinar uygulaması üzerinden sorabileceği bir soru-cevap bölümüyle tamamlanmaktadır.
Bu video, konuşmacının gelecek 10 yılın teknolojik gelişmelerini anlattığı bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, teknolojik gelişmelerin hızla ilerlediğini vurgulayarak başlıyor ve ardından gelecek 10 yılın 11 farklı teknolojisini sıralıyor. Bu teknolojiler arasında deri altına koyulan çipler, sürücüsüz otonom araçlar, yapay organlar, robotik uzuvlar, 5G teknolojisi, hologram teknolojisi, dijital seçimler, akıllı evler, sanal gerçeklik, yapay zeka-robotlar ve 3D yazıcılar bulunmaktadır. Her teknoloji için avantajları, dezavantajları ve olası etkileri detaylı şekilde açıklanıyor.
Bu video, bir sunum formatında, konuşmacının sualtı teknolojileri konusundaki çalışmalarını anlattığı bir içeriktir.. Konuşmacı, insansız sualtı sistemleri, deniz sistemleri, sensörler, sonarlar ve otonom sualtı araçları üzerine yapılan araştırmaları anlatmaktadır. 2024 Teknofest'te insansız sualtı sistemde yarışmasında ileri kategoride birinci olduklarını belirtmektedir. TÜBİTAK ve Havelsan'dan aldıkları maddi ve teknik destek sayesinde projelerinin daha hızlı ilerlediğini ifade etmektedir. Ayrıca Norveç'te deniz platformunda yapılan bir yarışmaya katıldıklarını ve Türkiye'ye sualtı teknolojisini getirmek istediklerini belirtmektedir.
"Otomotiv Günleri" programında Volkan Demir Kuşak'ın sunduğu bu röportajda, Garanti BBVA Tüketici Finansmanı Direktörü Çağrı Koray Öztopçu ile otomotiv sektöründeki finansal durum ve gelecek trendleri ele alınmaktadır.. Röportajda öncelikle 2021 yılında otomotiv sektöründeki taşıt kredilerinin 55 milyardan 79 milyara yükselişi ve bu büyümenin nedenleri incelenmektedir. Ardından çip krizi, yeni jenerasyonun otomobil alma alışkanlıkları ve elektrikli araçlar trendi tartışılmaktadır. Son bölümde ise dijital anında alışveriş kredileri, bayide anında kredi sistemi ve Türkiye'deki otomobil pazarının geleceği, elektrikli araçların gelişimi ve otonom araçların rolü hakkında bilgiler verilmektedir.. Röportajda ayrıca Renault Express ticari aracı hakkında teknik bilgiler, taşıt kredisi alırken dikkat edilmesi gereken finansal sağlık konuları ve LTV oranları gibi pratik bilgiler de paylaşılmaktadır. Türkiye'deki araç parkının yaş ortalamasının yüksek olduğu ve şarj istasyonlarının önemi gibi sektördeki önemli noktalar da ele alınmaktadır.
Bu video, Burak ve Resul adlı kişilerin yer aldığı, Twin otonom araç setinin tanıtımını ve kullanımını gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, Twin otonom araç setinin kutu açılışı ile başlayıp, Ford Otosan ile işbirliği içinde hazırlanmış olan Ford F-Max kamyonetinin minyatür kopyasının parçalarının tanıtımıyla devam etmektedir. İçerikte kodlama modülü, ultrasonik mesafe sensörü, renk sensörleri ve motorlar gibi parçaların kullanımı adım adım gösterilmekte, ardından Twin uygulamasının nasıl kullanılacağı, sürüş modu ile uzaktan kontrol, kodlama bölümü ve radar projesi anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca bir radar kodunun modifiye edilerek, bir kamyonun diğer kamyonu takip etmesi için otonom sistem oluşturulması gösterilmekte ve Ford'un F-Max modellerindeki otonom araç sisteminin simülasyonunu evde nasıl yapabileceğiniz anlatılmaktadır.
Bu video, bir mekatronik mühendisi tarafından mekatronik mühendisliği bölümünü tanıtan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, elektronik mühendisliği mezunu olduğunu belirterek konuyu anlatmaktadır.. Video, mekatronik mühendisliğinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor. Akıllı ürün (smart product) kavramı üzerinden mekatronik mühendisliğinin makine ve elektronik disiplinlerinin birleşimi olduğu anlatılıyor. Konuşmacı, mekatronik mühendisliğinin iş imkanlarını genişlettiğini, özellikle otonom araçlar gibi büyük projelerde makine ve elektronik mühendislerinin bir araya gelmesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, mühendislik kariyerinde İngilizce bilmenin ve ikinci bir dil öğrenmenin önemi de belirtiliyor.
Bu video, lastiklerin teknolojik gelişimini ve ilginç özelliklerini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, lastiklerin sadece yuvarlak bir parça olmadığını ve modern dünyada ayak uydurmaya çalıştığını vurgulayarak başlıyor. İçerikte dünyanın en inanılmaz lastikleri numaralandırılarak inceleniyor: park lastiği, üçgen tekerlek tasarımı, otonom araçlar için geliştirilen lastik, çivili lastikler gibi farklı teknolojik çözümler detaylı olarak anlatılıyor. Her lastik için kullanım alanları, avantajları ve potansiyel kullanım alanları hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, bir konuşmacının otonom araçlar konusunu anlattığı bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, Oxford Üniversitesi'ndeki Emre Korkmaz hocasını da anmaktadır.. Video, otonom kavramının kökenini açıklayarak başlıyor ve Antik Yunan'dan gelen "kendi kendini yönetebilen" anlamına gelen "otonomos" kökünden bahsediyor. Ardından otonom araçların tarihsel gelişimi, özellikle 19. yüzyılda ortaya çıkışı anlatılıyor. Konuşmacı, otonom araçların temel özellikleri, etik sorunları ve potansiyel tehlikeleri hakkında bilgi veriyor. Ayrıca otonom ameliyat robotları ve otonom araçların birbirleriyle iletişim kurabilmesi gibi konulara değiniyor.