Bu video, bir araç sahibinin Opel Astra H model aracında baskı balatasının (debriyaj balatası) durumunu ve değişimi hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, baskı balatasının azaldığını anlamanın dört farklı yolu detaylı olarak anlatılmaktadır: ani hızlanmalarda devir saatinin yükselmesi ancak hızın artmaması, debriyajın aşırı sertleşmesi, araç kalkışlarında sarsıntı ve titreme, yakıt tüketiminin artması ve performansın zayıflaması. Ayrıca, baskı balatasının tam bitmesi durumunda aracın hareket ettirilemeyeceği ve 80-168 bin kilometrede değişebileceği belirtilmektedir. Video, teorik bilgilerin ardından yol testinde baskı balatasının nasıl kaçırdığını gösteren pratik bir uygulama ile sonlanmaktadır.
Opel Astra 2008'in standart lastik ölçüleri 195/65R15 ve 205/55R16'dır. Lastik ebatları inç cinsinden genişlik, yükseklik ve en-boy oranı ile gösterilir. Lastik yüksekliği yanak yüksekliği ve jant çapının toplamıyla hesaplanır
Bu video, bir araç sahibinin Opel Astra H modellerinde meydana gelen arıza kodlarının nasıl anlaşılabileceğini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi aracının da 1530 hatası verdiğini belirtiyor.. Videoda, arıza kodlarının doğru ve güvenilir şekilde nasıl bulunacağı adım adım gösterilmektedir. Konuşmacı, Türk sitelerindeki bilgi kirliliğinden bahsederek, yurtdışı sitelerinden indirdiği makaleleri kullanarak en doğru bilgiyi paylaşacağını vurguluyor. Video boyunca farklı motor türleri (1.3 dizel, 1.2 benzinli, 1.6 turbo, 1.4 dizel vb.) için arıza kodlarının nasıl bulunacağı gösteriliyor. Ayrıca, arıza kodunu bulduktan sonra Google Translate kullanarak İngilizce açıklamaların Türkçe'ye çevrilmesi gerektiği de anlatılıyor.
Devir saati, aracın motor dönüş hızını gösteren bir göstergedir. Gösterge panelinde ok veya dönme çubuğu şeklinde gösterilir. Motor kontrol ünitesi tarafından sağlanan bilgileri anlık olarak gösterir
Bu video, bir otomotiv tamir atölyesinde Halit usta ve diğer teknisyenlerin 2011 model Opel Astra H'nin tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda bir müşteri de yer almaktadır.. Videoda, 167 bin kilometredeki Opel Astra H'nin çekiş düşüklüğü, benzinde titreme ve sol ön rot başı sorunları için yapılan tamir işlemleri adım adım gösterilmektedir. İlk bölümde arıza tespit cihazı kullanılarak ikinci silindirde tekleme arızası tespit edilip, ardından hava filtre kazanının ayrılması, triger ön kapağının açılması, alt muhafazanın sökülmesi, kayışın çıkarılması, bobinin kontrolü, bujilerin sökülüp değiştirilmesi ve üst kapak contasının değiştirilmesi gibi tamir işlemleri gösterilmektedir. İkinci bölümde ise test sürüşü yapılarak aracın performansı değerlendirilmekte ve tamir sonrası kontroller yapılmaktadır.. Video, otomotiv sektöründe çalışanlar veya araç tamiri konusunda bilgi edinmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir. Ayrıca triger değişimi sonrası yaşanan sorunlar ve bunların çözüm yolları da paylaşılmaktadır.
LPG ile 1 depo ile 350-380 km arası yol alınabiliyor. Şehir içi ve dışı karma kullanımda 30 litre civarı gaz tüketiliyor
2006 Opel Astra H'de gösterge ışıkları ve ibreler çalışmıyor. Sadece hız, devir, yakıt ve km göstergeleri etkileniyor. Diğer göstergeler ve direksiyon tuşları normal çalışıyor
Bu video, "Tamir Eden Adam" YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Opel Astra H kasası aracının MAP ve MAF sensörlerinin temizliğini adım adım göstermektedir.. Videoda öncelikle MAP ve MAF sensörlerinin işlevleri kısaca anlatılmakta, ardından sensörlerin nasıl söküleceği ve temizleneceği gösterilmektedir. MAF sensörü sadece basınçlı hava ile temizlenirken, MAP sensörü kurumlu olduğu için diş fırçası ve balata spreyi ile temizlenmekte, son olarak da Asperox sarı güç çözücü spreyi kullanılarak daha detaylı bir temizlik yapılmaktadır. Video, sensörlerin doğru montajını göstererek sonlanmaktadır.
Bu video, bir Opel Astra H sedan kasa aracının Ege manifold temizliğini gösteren bir araç bakım içeriğidir. Videoda bir kişi aracın tamir sürecini anlatmaktadır.. Videoda 1.3 CDTI dizel Opel Astra H'nin Ege manifold temizliği işlemi adım adım gösterilmektedir. İşlem sırasında akü, su bidonu, su boruları, hava filtresi ve havalandırma boruları çıkarılıp temizlenmektedir. Video, temizlik işleminin başlangıcından tamamlanmasına kadar olan süreci içermekte ve aracın anlık tüketiminde düşüş olacağı belirtilmektedir.
Araç park edildiğinde 20 dakika sonra kontak tek kademede çalıştı. İkinci kademede marş motoru hiç çalışmadı. Kutup başı sökülüp takıldıktan sonra sorun devam etti
Bu video, bir otomobil tamircisinin Opel Astra H dizel motorlu bir aracın tamir sürecini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, aracın tamirciye götürüldüğünde oksijen sensörü değiştirilmesine rağmen arıza lambasının sönmediği ve tamircinin yanlış bir çözüm uyguladığı anlatılıyor. Tamirci, parçanın değiştirilmesinin yanı sıra tesisat kontrolünün de önemini vurguluyor ve bazı ustaların araçlara kıymaması gerektiğini, orijinal parçaları değiştirmemeleri gerektiğini belirtiyor. Ayrıca, müşterilere değer vermenin ve onların rızkının önemini vurguluyor.
Bu video, bir otomobil sahibinin Opel Astra H model aracında karşılaştığı "soğutma maddesi seviyesi kontrolü" hatasını nasıl çözdüğünü gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, aracın kontağı açıldığında çıkan bu hatanın sensör arızası nedeniyle oluştuğu anlaşılmaktadır. İçerik, soğutma deposunun çıkarılması, içindeki kirin temizlenmesi (lavabo gider açıcı ve kireç çözücü kullanılarak), sensörün çıkarılması ve yeniden takılması aşamalarını detaylı olarak göstermektedir. Video, hatanın tamamen çözüldüğünü göstererek, araç sahiplerinin önce kendi araçlarını tamir etmeleri gerektiğini vurgulamaktadır.
Astra H, 2004-2013 yılları arasında üretilen C segmenti aile otomobilidir. Sedan, hatchback ve station wagon kasa tiplerinde üretilmiştir. EuroNcap'ten 5 yıldız almıştır. ABS, ESP, hava yastıkları gibi güvenlik donanımları standarttır
Bu video, bir otomobil inceleme içeriği olup, sunucu Opel Astra H kasası 2011 model 1.3 dizel motorunun motor kaputunun altındaki parçalarını detaylı olarak göstermektedir.. Videoda Opel Astra'nın motor kaputunun altındaki hava filtre kutusu, klima kompresörü, yağ filtresi, MAF sensörü, power staining pompası, mazot filtresi, turbonun giriş ve çıkış noktaları, intercooler, fan, emme manifoldu, fren hidroliği, fren servosu, akü, motor soğutma suyu kontrolü ve sigorta kutusu gibi parçalar tanıtılmaktadır. Ayrıca aracın bagajındaki ikinci sigorta kutusu ve OBD soketi de gösterilmektedir. Sunucu, Opel'in Peugeot'a göre daha sağlam ve suya karşı dayanıklı bir kutu yapısı sunduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir otomobil tamircisi ve babası tarafından gerçekleştirilen Opel Astra H 1.3 CDT model aracın yağ kaçak sorununun tespit ve tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, kapalı otoparkta uzun süre kullanılmayan aracın yağ kaçak sorunu tespit edilmektedir. Tamirci, aracın alt kısmını inceleyerek kaçak kaynağını bulur ve motor yağ karterinden gelen kaçakları tespit eder. Ardından egzoz bağlantı ayağını söker, motor yağ haznesini boşaltır ve eski silikon contayı çıkarıp, 300 dereceye kadar dayanıklı sıvı conta ile değiştirir. Ayrıca aracın askı rotu bozuk olduğu tespit edilir ve tamir edilir. Video, tamir sürecinin adım adım gösterilmesiyle ilerler.
Bu video, bir kişinin Opel Astra H kasa araçlarında hata kodlarına nasıl ulaşılacağını gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, Opel Astra H kasa araçlarında hata kodlarına ulaşmak için gerekli adımlar detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce gaz pedalına ve frene sonuna kadar basılması, ardından kontak anahtarının ışıklar yanına kadar çevrilmesi ve aracın çalıştırılması gerektiği gösterilmektedir. Bu işlem sonucunda gösterge ekranında hata kodları sırayla ekrana düşecektir. Konuşmacı, kendi aracında çıkan altı hata kodunu (ECN 68304, ECN 161450, ECN 70406, ECN 11508, ECN 11208, ECN 21308) ve bunların nedenlerini açıklamaktadır. Ayrıca, bazı hata kodlarının silinebileceği, bazılarının ise (örneğin termostat arızası) silinemeyeceği belirtilmektedir.
"Tamir Eden Adam" YouTube kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, sunucu Opel Astra H kasa aracının fren hidroliği değişimini adım adım göstermektedir.. Video, fren hidroliği değişiminin önemi, gerekli ekipmanlar ve güvenlik önlemleriyle başlayıp, eski hidroliğin test edilmesi, tanktan boşaltılması ve yeni hidroliğin (Likimoli 4) doldurulması sürecini kapsamaktadır. Ardından sol arka kaliperden başlayarak tüm fren devrelerindeki kaliperlerden eski hidroliklerin çıkarılması, tahliye tapasının açılması ve yeni hidroliklerin doldurulması detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca fren hidroliğinin zararlı bir kimyasal olduğu ve işlem sırasında kişisel koruyucu ekipmanların kullanılması gerektiği özellikle vurgulanmaktadır. Fren hidroliği tankının kontrol edilmesi ve eski ile yeni hidroliklerin karşılaştırılması da videoda yer almaktadır.
Bu video, bir kişinin Opel Astra H kasa araçlara AUX bağlantısı kurma yöntemini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, cep telefonu, tablet veya diğer teknolojik aletlerin seslerinin Opel Astra H kasa araçlara nasıl aktarılacağı anlatılmaktadır. Önce 3,5 mm jakların nasıl kullanılacağı gösterilmekte, ardından tablet örneği üzerinden AUX ekranının nasıl açılacağı ve bağlantıların nasıl yapılacağı detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca, AUX kablosu seçerken dikkat edilmesi gereken kalite, uzunluk ve fiyat gibi önemli noktalar da paylaşılmaktadır.
Bu video, bir kişinin Opel Astra H model aracına bluetooth aparatı bağlama sürecini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, Aliexpress'ten satın alınan You Green marka bluetooth aparatının nasıl bağlanacağı adım adım gösterilmektedir. Aparatın çakmaklıktan enerji alarak aracın aux çıkışına bağlanması, CD kalitesinde ses vermesi ve Spotify, YouTube gibi uygulamalardan müzik ve video izleme imkanı sunması anlatılmaktadır. Ayrıca, aparatın iki farklı modeli (4.20 bluetooth versiyonu ve aptx) arasındaki farklar ve aptx'in ses gecikmesini sıfıra indirme özelliği hakkında bilgi verilmektedir.
Bu video, bir otomobil tamircisinin 2012 model Opel Astra H sedan kasa aracının tamir sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Tamirci, aracın sahibi Enes ile birlikte çalışmaktadır.. Videoda, aracın çeşitli arızaları (intercol radyatörü patlaması, su tapaları çürüklüğü, metal boru değişimi, su haznesi değişimi, fan motoru arızası, enjektörlerden mazot kaçakları) tanıtılmakta ve özellikle 2500-3000 devir arası aracın kesildiği sorunun grand devir sensörünün arızası olduğu tespit edilmektedir. Tamirci, grand devir sensörünü söküp yeni bir sensörle değiştirerek sorunu çözmüş ve aracın normal çalıştığını göstermiştir. Video, aracın tamir sürecini adım adım göstererek izleyicilere teknik bilgi sunmaktadır.