• Buradasın

    Öğretim Teknolojileri

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • E-Twinning Projesi Oluşturma Rehberi

      Bu video, bir eğitim serisinin dördüncü bölümü olup, konuşmacı e-Twinning projesi oluşturma sürecini anlatmaktadır.. Video, e-Twinning projesinin konu ve içerik açısından sınırsız olduğunu açıklayarak başlıyor ve proje oluşturma sürecinde doldurulması gereken alanları detaylı şekilde anlatıyor. Ardından ulusal destek servisinin belirlediği kalite etiketi kriterleri (pedagojik yenilik, öğretim programına uyum, ortak okullar, iletişim ve işbirliği) açıklanıyor. İkinci bölümde ise teknoloji kullanımı, değerlendirme ve anketler, sonuçların belgelenmesi, yayılması ve proje çıktısı gibi konular ele alınıyor.. Konuşmacı, bu videoda teorik bilgileri aktardığını ve bir sonraki videoda Eating Live üzerinden uygulamalı bir proje oluşturma sürecini anlatacağını belirtiyor.

      • youtube.com
    • LMS Programında Kullanıcı Yönetimi Eğitimi

      Bu video, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğrencileri tarafından hazırlanan bir eğitim içeriğidir.. Video, LMS (Learning Management System) programında kullanıcı ekleme, profil düzenleme ve var olan kullanıcıyı yönetici olarak atama işlemlerini adım adım göstermektedir. İçerikte önce yönetici olarak giriş yaparak yeni kullanıcı oluşturma, ardından profil düzenleme ve son olarak kullanıcı silme işlemleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca şifre oluşturma kuralları ve yönetici izinleri hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Çoktan Seçmeli Testler ve Özellikleri

      Sınıf içi değerlendirmeler ve ulusal sınavlarda yaygın kullanılır. PISA ve TIMSS gibi uluslararası sınavlarda tercih edilir

      • akbis.gantep.edu.tr
    • Eğitim Teknolojilerinin Gelişimi ve Dönüşümü

      Eğitim teknolojileri, etkili öğrenme için kullanılan tüm araç-gereçleri içerir. Öğretim teknolojileri, öğrenme ve performans sorunlarına odaklanır. Eğitim teknolojileri, öğretim teknolojilerinden daha kapsamlı bir kavramdır

      • ansiklopedi.tubitak.gov.tr
    • Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tanıtımı

      Bu video, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ndeki Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümünün tanıtımını yapan bir sunum ve bilgilendirme toplantısı formatındadır. Sunumda Yardımcı Doçent Doktor Diler Öner, Araştırma Görevlisi Ekrem Kutbay ve mezun Kevser Ceylan (Oxford Üniversitesi Press Online Platform Uzmanı) yer almaktadır.. Video, bölümün eğitim amacını, ders programını, mezunların kariyer olanaklarını ve Erasmus programı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca meslek lisesi öğrencilerinin üniversiteye geçiş sürecinde karşılaştıkları zorluklar, hazırlık süreci ve mühendislik eğitiminin zorlukları da ele alınmaktadır.. Videoda bölümün sadece bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmeni yetiştirmek değil, aynı zamanda eğitim teknoloğu olarak tüm ortamlarda gerçekleşen öğrenmeleri planlayan, uygulayan ve değerlendiren uzmanlar yetiştirmeyi amaçladığı vurgulanmaktadır. Mezunların sadece öğretmenlik değil, eğitim ve teknoloji alanlarında da başarılı olabildikleri ve son yıllarda sektörde bu mezunların daha fazla iş imkanı bulduğu belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Ölçme ve Değerlendirme Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ölçme ve değerlendirme dersinin temel kavramlarını açıklayan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, ölçme işleminin üç temel öğesini (özellik, ölçme aracı ve ölçüm) açıklayarak başlıyor ve ardından ölçme türlerini (doğrudan ölçülen, dolaylı ölçülen ve türetilmiş ölçüler) detaylı şekilde inceliyor. Daha sonra ölçek türleri (sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oran ölçekleri) ele alınıyor ve her birinin özellikleri, karşılaştırmaları ve hangi istatistiksel tekniklerle kullanılabileceği anlatılıyor.. Video ayrıca ölçekler arasında dönüşümler yaparak veri kaybı ve bilgi kaybı konularını örneklerle açıklıyor ve bir sonraki içerikte değerlendirme konusunun anlatılacağı bilgisiyle sonlanıyor.

      • youtube.com
    • Google Classroom'da Video Paylaşımı Eğitimi

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Google Classroom platformunda video paylaşımı yapma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Classroom'a giriş yapma, sınıf oluşturma ve öğrenci ekleme ile başlıyor. Ardından, daha önce hazırlanan bir öğretim teknolojileri ders videosunun YouTube bağlantısının Classroom'a nasıl ekleneceği gösteriliyor. Konuşmacı, "Sınıf Çalışmaları" kısmından "Materyal" seçeneğini kullanarak videoyu ekleyip yayınlama sürecini detaylı şekilde anlatıyor.

      • youtube.com
    • Eğitim Teknolojilerinin Temel Kavramları

      Öğretim teknolojileri, öğretimin etkililiğini artırmak için araç-gereç ve yöntemlerin tasarlanması sürecidir. Eğitim, bireyin bilgi ve tutumlarında istendik değişim sürecidir. Öğrenme, bireyin yeni bilgi, beceri ve tutum kazanmasıdır. Teknoloji, bilimsel bilgilerin pratik alanlara sistemli uygulanmasıdır

      • mimoza.marmara.edu.tr
    • Eğitim Teknolojilerinin Temel Kavramları

      Öğretim teknolojileri, öğretimin etkililiğini artırmak için araç-gereç ve yöntemlerin tasarlanması sürecidir. Eğitim, bireyin bilgi ve tutumlarında istendik değişim sürecidir. Öğrenme, bireyin yeni bilgi, beceri ve tutum kazanmasıdır. Teknoloji, bilimsel bilgilerin pratik alanlara sistemli uygulanmasıdır

      • bingol.edu.tr
    • Açık ve Uzaktan Eğitim Teknolojileri ve Etkileşim Araçları

      Bu video, Bartın Üniversitesi Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Hatice Yıldız Durak tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, açık ve uzaktan eğitim kavramlarını tanımlayarak başlıyor, uzaktan eğitimin genel özellikleri ve işleyişini açıklıyor. Daha sonra materyal hazırlama ve düzenleme yöntemleri, görsel ve işitsel materyaller, sunumlar, videolar ve animasyonlar gibi farklı materyal türleri ele alınıyor. Son bölümde ise uzaktan eğitimde etkileşim ve geri bildirim konuları, çevrimiçi ortamlarda kullanılan araçlar (anlık mesajlaşma, blog, forum, sosyal ağ grupları, podcast) ve etkileşimli video oluşturma araçları (Add Puzzle, Think Link, Viyolog, Hapyak, Video Not) detaylı olarak tanıtılmaktadır.. Video, uzaktan eğitimde öğretim elemanlarının öğrencileri tanıma, rehberlik etme ve geri bildirim verme gibi temel görevlerini açıklamakta ve öğrenen-öğrenen etkileşimini artırmak için çeşitli araçları sunmaktadır.

      • youtube.com
    • Visme'nin Ücretsiz Kavram Haritası Aracı

      133'ten fazla ülkede 27,5 milyon pazarlamacı tarafından kullanılmaktadır. Sürükle-bırak tarzı araçlarla kolay kavram haritası oluşturma imkanı sunar. Hazır şablonlar ve yüz binlerce görsel içerik seçeneği mevcuttur

      • visme.co
    • Eğitim Teknolojisi Dersinde Ürün Dosyası Hazırlama Rehberi

      Bu video, bir eğitmen tarafından eğitim teknolojisi dersinde ürün dosyasının nasıl hazırlanacağını anlatan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, bir hocanın sorunu çözmek için bu videoyu hazırladığını belirtmektedir.. Video, derste.nokta.com adresinden giriş yaparak başlayıp, ürün dosyası oluşturma sürecini adım adım göstermektedir. İçerikte dört planlama sorusundan iki tanesinin seçilmesi, öğretim stratejilerinin doğru kullanımı, teknoloji araçlarının kullanımı, Google Drive'da ürünün linklendirilmesi ve kısa link oluşturma yöntemleri anlatılmaktadır.. Ayrıca, müfredat kaynaklarının nasıl bulunacağı, farklı eğitim materyalleri (anket, sertifika, ders planı) nasıl oluşturulabileceği ve takdir sallama yöntemleri de gösterilmektedir. Video, öğrencilerin kendi hayal güçlerine göre farklı materyaller oluşturabilecekleri vurgusuyla sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitimde Yapay Zeka Devrimi

      Yapay zeka, eğitim sektöründe hızla yaygınlaşıyor ve geleneksel yöntemleri değiştiriyor. EdTech şirketlerinin yapay zeka destekli kurslar geliştirmesi artıyor. 2030'a kadar eğitim sektöründe yapay zeka pazarının 23,82 milyar dolara ulaşması bekleniyor

      • tr.rask.ai
    • Öğretim Materyallerinin Genel Özellikleri

      Bu video, Murat Sarı tarafından sunulan bir eğitim dersidir ve öğretim teknolojileri materyal geliştirme dersinin beşinci dersten sonra gelen "Öğretim Materyallerinin Genel Özellikleri" konusunu ele almaktadır.. Videoda öğretim materyallerinin geliştirilmesinde göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler sırasıyla anlatılmaktadır. İlk bölümde materyalin basit, sade ve anlaşılabilir olması, dersin ve konunun amaçlarına uygun seçilmeli olması, önemli ve özet bilgilerle donatılması gibi ilkeler açıklanırken, ikinci bölümde materyallerin her öğrencinin kullanabileceği basit düzeyde olması, dayanıklı hazırlanması ve güncelleştirilebilir olması gibi özellikler ele alınmaktadır.. Video, materyallerin etkin bir şekilde hazırlanmasında ve seçilmesinde kontrol edilmesi gereken 9 soru ile sonlanmaktadır. Her ilke için açıklamalar ve örnekler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Model DA Kursu Kullanım Rehberi

      Bu video, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü'nde okuyan öğrencilerin derslerine destek amaçlı hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Video, Model DA sisteminde kurslara kaydolma, ders notlarına erişim ve ödev gönderme işlemlerini adım adım göstermektedir. İçerikte önce sisteme giriş yapma, ardından ders kayıt olma, ders notlarına erişim için farklı kaynak türleri (kaynak dosyası, URL, metin kaynağı, skorm paketi) ve son olarak ödev gönderme süreci detaylı olarak anlatılmaktadır. Özellikle eğitimde bilgi ve teknoloji kullanımı dersi alan öğrenciler için faydalı bir rehber niteliğindedir.

      • youtube.com
    • Excel'de Alt-Üst Grup Yöntemi ile Madde Analizi

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Excel'de alt-üst grup yöntemi ile madde analizinin nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir.. Video, önceki videoda bahsedilen alt-üst grup yöntemi, madde analizleri, ayırt edicilik ve güçlük kavramlarının Excel'de uygulamasını kapsamaktadır. İçerikte, öğrencilerin cevaplarının Excel'de nasıl düzenlenmesi, toplam puanların hesaplanması, üst ve alt grupların seçilmesi, doğru cevap sayılarının bulunması ve güçlük ile ayırt edicilik değerlerinin formüllerle hesaplanması detaylı olarak anlatılmaktadır. Özellikle 200 öğrenci ile yapılan bir örnek üzerinden, %27'lik bir alt-üst grup seçimi yapılarak, her bir sorunun güçlüğü ve ayırt ediciliği hesaplanmaktadır.

      • youtube.com
    • Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tanıtımı

      Bu video, Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünden öğrenciler ve mezunların bölüm hakkında bilgi verdiği bir tanıtım videosu. Videoda Nurbettaş (4. sınıf öğrencisi), Mustafa Ozan (4. sınıf öğrencisi) ve Beste Ulus (2013 mezunu, araştırma görevlisi ve yüksek lisans öğrencisi) yer alıyor.. Video, bölümün yapısını, ders türlerini (eğitim dersleri, kitle dersleri, bölüm dersleri ve seçmeli dersler) ve mezuniyet sonrası çalışma alanlarını (telekomünikasyon, yazılım, eğitim, e-teknoloji, bankacılık) anlatıyor. Ayrıca bölümün eğitim ve teknolojiyi birleştiren yapısı, akademisyenlerle yakın ilişki, proje yapma imkanları ve Erasmus programı gibi yurt dışı deneyim fırsatları vurgulanıyor. Mezunların kendi girişimlerini kurma deneyimleri ve bölümün sunduğu akademik ve sosyal imkanlar da paylaşılıyor.

      • youtube.com
    • Gazi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tanıtımı

      Bu videoda Onur Can Karaman, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2. sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Video, Onur'un bölüm seçme nedenleri, Gazi Üniversitesi'ni tercih etme sebepleri ve bölümün yapısı hakkında bilgiler sunuyor. Bölümün temel amacı bilgisayar öğretmenleri yetiştirmek ve okullara öğretim teknolog yetiştirmek. Onur, bölümün üç farklı türde ders içerdiğini (meslek dersleri, alan dersleri ve genel kültür dersleri) ve mezunların 21 farklı sektörde çalışabileceğini belirtiyor. Ayrıca mezuniyet sonrası hedeflerini ve adaylara tavsiyelerini paylaşarak videoyu sonlandırıyor.

      • youtube.com
    • Animaker Sitesi ile Animasyon Oluşturma Eğitimi

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı öğretim teknolojileri dersi ödevi için Animaker sitesi kullanarak animasyon oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Animaker sitesine giriş yapma, yeni proje oluşturma, karakter seçimi ve düzenleme, arka plan ayarlama, yazı ekleme ve düzenleme, müzik ekleme ve animasyon kaydetme adımlarını kapsamaktadır. Konuşmacı, fiilimsiler konusunu anlatan bir öğretmen animasyonu örneği üzerinden tüm süreci göstermekte ve sonunda kendi hazırladığı fiilimsiler konulu animasyonunu paylaşmaktadır.

      • youtube.com
    • Sosyal Medya ve Eğitimde Dijital Dönüşüm

      Bu video, İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü'nde öğretim görevlisi olan ve NBA programında dijital pazarlama dersleri veren Ercüment Büyükşener'in bir konferans sunumudur. Sunum canlı yayında yapılmakta ve izleyicilerin sorularını cevaplayacağı belirtilmektedir.. Sunumda eğitimdeki dijital dönüşüm konusu ele alınmakta, sosyal medya platformlarının eğitim sürecine nasıl entegre edildiği anlatılmaktadır. Büyükşener, eğitimde dijital dönüşümün altı temel konusunu (fikirlerin değiştirilmesi, öğrenci ve öğretmen kültürünün değiştirilmesi, araçların değiştirilmesi, uygulamaların değiştirilmesi, uygulama mantalitesinin değiştirilmesi ve kazançların değiştirilmesi) açıklamakta ve kendi deneyimlerini paylaşmaktadır.. Sunumda ayrıca Facebook ve Google Hangout gibi platformların eğitimdeki kullanımı, dijital yoklama uygulaması, final sınavı yapma deneyimi ve öğrencilerin blog yazma zorunluluğu gibi pratik örnekler verilmektedir. Konuşmacı, eğitim sisteminin sorgulanması gerektiğini, öğretmenlerin artık bilginin efendisi değil, bilgi işçisi olmaları gerektiğini ve bilginin artık kamu malı olduğunu vurgulamaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor