Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yeni nesil soruları çözme konusunda ipuçları verdiği bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilerin sıkça yaşadığı yeni nesil soruları çözememe sorununa çözüm sunmaktadır.. Video, yeni nesil soruları çözmenin temel adımlarını açıklamaktadır. Öncelikle konunun tam anlamıyla öğrenilmesi gerektiği vurgulanmakta, ardından kademeli ilerleme, kaynakları kolaydan zora doğru kullanma, çözüm öğrenilmeyen soruları bırakmama, not tutma ve farklı kaynaklardan soru çözme gibi yöntemler anlatılmaktadır. Ayrıca, soruları okurken önemli bilgileri vurgulama ve adım adım çözüm yapma gibi pratik ipuçları da paylaşılmaktadır.
Bu video, "Sorukolik" platformunda Rose Hoca ile yapılan bir eğitim içeriğidir. Rose Hoca, rehber öğretmeni olarak öğrencilere test çözme teknikleri hakkında bilgi vermektedir.. Videoda test çözme teknikleri detaylı olarak ele alınmaktadır. İlk bölümde öğrencilerin sık karşılaştığı sorunlar (önyargılar, soruları doğru okumama, zamanı yetişememe) ve bunlara çözüm yolları anlatılırken, ikinci bölümde paragraf sorularının çözüm teknikleri açıklanmaktadır. Turlama tekniği, soru kökünü doğru okuma, çeldirici yanıtlara dikkat etme, doğru oturuş pozisyonu ve nefes alma teknikleri gibi pratik öneriler sunulmaktadır.. Videoda ayrıca sınav sorularının zorluk dereceleri, soru köklerindeki "her zaman", "hiçbir zaman", "asla" gibi kavramların dikkat edilmesi gerektiği ve sınavda zaman kazanmak için her kavramın altına çizmenin doğru olmadığı, sadece önemli kavramların altını çizmenin yeterli olduğu gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından deneme analizinin nasıl yapılacağını adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, öğrencilerinin netlerinin artmasının sebebinin deneme analizine dikkat etmelerinden kaynaklandığını belirtiyor.. Video, deneme analizinin önemini vurgulayarak başlıyor ve ardından analiz sürecini detaylı şekilde anlatıyor. Öncelikle cevap anahtarını kontrol etme, netleri deneme üzerine yazma, video çözümlerini izleme ve not alma, analiz tablosu oluşturma ve soru arşivi yapma adımları açıklanıyor. Konuşmacı, bu yöntemlerin net artışına nasıl katkı sağladığını ve öğrencilerin nasıl spesifik çalışma metoduna geçebileceklerini örneklerle açıklıyor.
Dersleri derste öğrenmek ve not tutmak başarıyı artırır. Anlaşılmayan yerleri ertelememek için soru sormaktan çekinmemek gerekir. Yeni öğrenilen bilgilerin %50'si bir gün içinde, %70'i bir hafta içinde tekrar edilmelidir
Bu video, bir öğretmenin çocuklara yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, derslerde başarılı olmak için verimli çalışma yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, ders çalışırken dikkat edilmesi gereken temel kuralları sistematik bir şekilde ele almaktadır. İçerikte sessiz bir çalışma ortamı belirleme, günlük planlama, not tutma, kitap okuma, test çözme, ara verme, öğretmenine sorma, tekrar yapma, ders anlatırken iyi dinleme ve ön hazırlık yapma gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca, Amerika'da yapılan bir araştırma üzerinden kitap okumanın matematik başarısına etkisi de paylaşılmaktadır.
T.C. vatandaşı ve 4, 5 veya 8. sınıfta öğrenci olmak gerekir. 2018-2019 yılı başarı ortalaması 85 ve üzeri olmalıdır. Ailenin aylık toplam geliri 4500 TL'den düşük olmalıdır
Yönetmelik, ÇOMÜ'deki önlisans ve lisans programlarının eğitim-öğretim esaslarını düzenler. Üniversitede öğretim dili Türkçe'dir. Bir eğitim yılı iki yarıyıldan oluşur. Azami öğrenim süresi iki yıllık programlarda 4, dört yıllıklarda 7, beş yıllıklarda 8 yıldır
LGS'ye hazırlanan öğrenci 6 ay çalışmış, 2 ay psikolojik nedenlerle ara vermiş. Matematikte hiç temeli yok, çarpım tablosunda bile takılıyor. Hedeflediği lise 415 puan istiyor. Özel ders ve dershaneye gitmiş, denemelerde 2 net üzeri yapamamış
Bu video, Tema Jeli Matematik YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, TYT sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik beş başarı yolunu anlatmaktadır.. Video, TYT'de başarılı olmanın beş temel yolunu adım adım açıklamaktadır: kendini tanımak, konuları gözümüzde büyütmemek, bol soru çözümü yapmak, kötü psikolojiye kapılmamak ve zaman yönetimi yapmak. Her bir yol için detaylı tavsiyeler verilmekte, özellikle paragraf soru çözümünün matematik problemlerine de fayda sağlayacağı ve zaman yönetimi için test çözme alıştırmalarının önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, konuşmacının okulların açılmasına bir ay kala öğrencilere başarı için beş temel bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı kendi deneyimlerinden de yola çıkarak tavsiyelerde bulunuyor.. Video, beş ana başlık altında yapılandırılmıştır: hedef belirleme, çalışma kararlılığı, kimseye uymama, arkadaş seçimi ve öğretmenlere saygı. Konuşmacı özellikle 6-7. sınıfta kötü arkadaşlarla vakit geçirmiş ve pişmanlık duyduğu, 8. sınıfta ise hırs yaparak teşekkür almış olduğunu anlatarak kendi deneyimlerini paylaşmaktadır. Video, öğrencilere okul başlangıcına hazırlık için pratik tavsiyeler sunmaktadır.
E-Okul'da devamsızlık bilgileri Öğrenci Bilgileri > Devamsızlık Bilgisi bölümünden görüntülenebilir. Devamsızlık mektupları 5., 15. ve 25. günlerde veliye gönderilir
15 yaşındaki öğrenci 9. sınıfta özel bir Anadolu Lisesi'nde okuyor. Birinci dönem notları 35.15 ile 85 arasında değişiyor. İkinci dönem sınavlarında 2-3 arası notlar almış
Bu video, açıköğretim sisteminde başarılı olmak için gerekli adımları anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, açıköğretim öğrencilerinin yardımcı yayınları, televizyon derslerini, danışmanlık sistemini ve özel kursları takip ederek eğitim sürelerini kısaltabileceklerini vurguluyor. Öğrencilerin zorunlu 30 kredinin yanında 45 krediye kadar ders alarak dört yıllık bir fakülteyi 2,5 yılda bitirebilecekleri belirtiliyor. Ayrıca piyasada bulunan yardımcı yayınlar, soru bankaları ve özel kurslar sayesinde sınıflarını geçebilecekleri ve takviyeleri alabilecekleri ifade ediliyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere deneme sınavlarında başarılı olmak için taktikler anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilerin deneme sınavlarında yaşadığı stres ve heyecan sorunlarına yanıt vermektedir.. Video, deneme sınavlarının öncesi, sırasında ve sonrası için üç ana bölümde taktikler sunmaktadır. Deneme öncesi için ortam düzenleme, planlama ve motivasyonun önemi vurgulanırken, deneme sırasında turlama taktiği, stres kontrolü, kodlama bilgisi ve zaman yönetimi gibi stratejiler anlatılmaktadır. Deneme sonrası ise raporlama, sonuç analizi ve konu tekrarının önemi vurgulanmaktadır. Ayrıca, deneme sınavlarının hataları gerçek sınavlardan daha az zararlı olduğu ve bunları öğrenmenin faydalı olduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim koçu ile yapılan röportaj formatında olup, konuşmacı eğitim koçluğu konusunda uzmanlık sahibi ve sertifika programları düzenleyen bir eğitimci olarak görünmektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde üniversite sınavına hazırlanan öğrenciler için özel bir eğitim sistemi tanıtılmakta, konuları bitirdikten sonra puan artışı için gerekli tekrar süreci detaylı şekilde açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise eğitim koçluğunun önemi, uygulamaları ve eğitim koçlarının becerileri ele alınmaktadır.. Konuşmacı, eğitim koçluğunun sadece ders anlatımı değil, öğrencilere yaklaşım, dil kalıpları, bilinçaltı olgunlaştırma ve verimlilik üzerine kapsamlı bir sistem olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, teknolojinin gelişmesiyle bu becerilerin önemini ve geleceğin eğitimcilerinin eğitim koçu olması gerektiğini belirtmektedir.
Bu video, bir öğretmen ve Murat adlı bir öğrenci arasında geçen eğitim içerikli bir sohbet formatındadır. Öğretmen, sınav yaklaşırken öğrencilerin yaşadığı deneme sınavı netlerini artıramama sorununa yanıt vermektedir.. Videoda deneme sınavlarının analizinin önemi ve nasıl yapılacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, deneme sonrası doğru, yanlış ve boş bırakılan soruların tespit edilmesi, yanlışların sebeplerinin belirlenmesi ve konu analizi yapmanın önemini vurgulamaktadır. Ayrıca deneme analizinin sınavdan hemen sonra yapılması gerektiği ve sadece puan değerlendirmesi değil, harekete geçmek için de yapılması gerektiği belirtilmektedir.
Bu video, NLP uzmanı Mustafa Kılınç'ın ÖSS ve OKS sınavlarına hazırlanan öğrencilere uyguladığı bilinçaltı tekniklerini gösteren bir belgesel formatındadır. Mustafa Kılınç, hipnozsuz, telkinsiz ve ilaçsız bir yöntemle öğrencilere başarı kazandırmayı amaçlamaktadır.. Videoda, Mustafa Kılınç'ın öğrencilere uyguladığı "vücudun barkodunu değiştirme" tekniği gösterilmektedir. Bu teknikle öğrencilerin heyecanlarını, endişelerini ve korkularını olumlu duygular ve düşüncelere dönüştürmeyi hedeflemektedir. Ayrıca öğrencilere sınav öncesi stres azaltma yöntemleri ve sınav sonrası başarıyı artırmaya yönelik alışkanlıklar (elma yemek, bol su içmek, gökyüzünde bulutları seyretmek) önerilmektedir.