"Beklenen" şiiri, sevgiliye duyulan özlemi anlatan bir aşk şiiridir. Şiirde "Ne hasta bekler sabahı, ne taze ölüyü mezar" dizeleri bulunur
Necip Fazıl'ın Paris'te yazdığı lirik şiir. 14'lü hece ölçüsüyle yazılmış. Saf şiir ekolüne bağlı
Bu video, bir hoca ve öğrencisi arasında geçen dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında diyaloglar geçerken, dinleyiciler de sorular sorarak sohbeti ilerletmektedir.. Sohbet, tasavvuf, Allah'ın kuluna sevgisi, intisap (mürşide bağlılık) ve manevi irtibat konularını ele almaktadır. İlk bölümde Necip Fazıl'ın tasavvufla ilgili sözleri üzerinden Allah'ın kuluna sevgisi ve manevi kudretler açıklanırken, ikinci bölümde günah, tevazu ve dua kavramları üzerinde durulmaktadır.. Sohbette ayrıca Hazreti Cüneyt, Hacı Evliyaullah gibi dini kişiliklerin hikayeleri ve sözleri üzerinden örnekler verilmekte, Allah'ın sistemindeki düzenli işleyişi, günahın bir lütuf olabileceği ve tevazunun doğru anlaşılmaması gibi konular ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Türkçe dilbilgisi dersidir. Eğitimci, izleyicilerin en çok istediği konu olan kafiye ve redif bulma tekniklerini anlatmaktadır.. Video, kafiye ve redifin nasıl bulunacağını adım adım açıklamaktadır. Önce kafiye ve redifin kök ve ekte aranması gerektiği, ardından kafiye çeşitleri (yarım kafiye, tam kafiye, zengin kafiye, cinaslı kafiye, tunç kafiye) ve kafiye şemaları (çapraz kafiye, düz kafiye, sarmal kafiye, örüşük kafiye) detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitimci, Necip Fazıl'dan bir şiir örneği üzerinden kafiye ve redif bulma tekniklerini uygulamalı olarak göstermekte ve sözcükte yapı konusundaki eksikliklerin bu konudaki zorlukları nasıl artırdığını vurgulamaktadır.
Bu video, bir anlatıcının Necip Fazıl'ın "Yokluğunda Buldum Seni" şiirinin arka planını ve hikayesini anlattığı bir anlatım formatındadır. Anlatıcı, şiirin ilk dörtlüğünün inanılmaz bir aşkı dört mısraya sığdırdığını, ikinci dörtlüğünün ise 22 sene boyunca geçen bir aşk hikayesini anlattığını açıklıyor.. Video, Necip Fazıl'ın bir voleybol maçında tanıştığı bir kadına olan aşkını ve bu aşkın 22 yıl boyunca nasıl geliştiğini anlatıyor. Anlatıcı, şiirin ikinci dörtlüğünün aslında 22 sene olduğunu ve bu süre zarfında Necip Fazıl'ın beklediği kadının hayatında başka biri olduğunu, ancak sonunda Necip Fazıl'ın yanına döndüğünü, ancak Necip Fazıl'ın sadece ilk dörtlüğü verdiğini ve ikinci dörtlüğü "ölüyor" olarak bıraktığını anlatıyor. Video, bu hikayenin derinliğini vurgulayarak, bazı şeylerin göründüğü gibi olmadığını ve bekleyişin aşkın nasıl etkilediğini sorguluyor.
"Bir Adam Yaratmak" filmi 2026'da vizyona girecek. Film Üsküdar'da çekiliyor ve yoğun bir çekim süreci yaşanıyor. Başrolde Engin Altan Düzyatan "Hüsrev" karakterini canlandırıyor
Bu video, bir seslendirme sanatçısıyla yapılan röportajı içermektedir. Röportajda sanatçı, seslendirme yaparken dikkat etmesi gereken noktaları ve kişisel anılarını paylaşıyor.. Röportajın ilk bölümünde seslendirme sanatı hakkında bilgiler veriliyor; belgesellerde ve filmlerde seslendirme yaparken farklı yaklaşımlar gerektiği anlatılıyor. Daha sonra sanatçı, Necip Fazıl, Nazım Hikmet ve Muhsin Ertuğrul gibi önemli isimlerle olan kişisel anılarını paylaşıyor. Özellikle babasının Nazım Hikmet'in "Unutulan Adam" oyununda oynadığı ve yıllar sonra kendisinin aynı oyunu sahneye koyduğu anı detaylı olarak aktarılıyor.
Bu video, Salih Mirzabeyoğlu'nun hayatını, fikir faaliyetlerini ve "İbda" dünya görüşünü ele alan bir sinevizyon gösterimi, toplantı ve sohbet konferansı formatındadır. Mirzabeyoğlu, Necip Fazıl'ın yakın dostu olarak tanıtılmakta ve "beklenen fikir kahramanı" olarak nitelendirilmektedir.. Video, Mirzabeyoğlu'nun 1950'lerde Erzincan'da doğumundan başlayarak eğitim hayatını, Necip Fazıl ile tanışmasını, "Gölge" ve "Akıncı" dergilerinin kurulmasını, siyasi süreçlerdeki tutuklanmalarını, 16 yıllık hapis hayatını ve sonunda tahliyesini kronolojik olarak anlatmaktadır. Ayrıca "İbda" fikir sistemi, fikir ve aksiyon arasındaki ilişki, uzmanlaşma ve bütünlük kavramları gibi felsefi konular da ele alınmaktadır.. Konferansta Büyük Doğu Fikir Ocakları Genel Başkanı Mehmet Kaya ve ressam Mehmet Battal tablo takdimi yapmakta, ayrıca Filistin davasının unutulmaz savaşçısı Carlos ile telefon görüşmesi gerçekleştirilmektedir. Konuşmacılar, günümüz buhranının kaynağı olarak fikir yetersizliğinin ele alınması gerektiğini vurgulayarak, "İbda" fikir sisteminin Türkiye ve İslam dünyasına getirdiği değerleri açıklamaktadır.
Charles Baudelaire'den etkilenen Necip Fazıl, 22 yaşında bu şiiri yazdı. Şiir ilk kez 19 Nisan 1928'de Hayat Dergisi'nde yayımlandı. Necip Fazıl, 1934'te Abdülhakîm Arvâsî ile tanışınca mistisizme yöneldi
Bu video, birkaç konuşmacının katıldığı bir sohbet programıdır. Konuşmacılar arasında Murat Bey'in dedesi Atatürk'ün yakınlarından ve Konya valisi olan bir vali, Necip Fazıl hakkında bilgi veren bir kişi ve Kafkasya'dan gelen bir aile üyesi bulunmaktadır.. Sohbet, Murat Bey'in dedesinin Atatürk'ün yakınlarından ve Konya valisi olduğu bilgisiyle başlar. Ardından Necip Fazıl'ın özel hayatı ve sanatı arasındaki ayrım, Ermenistan konusu ve diaspora kavramı ele alınır. Son bölümde Kafkasya'daki Türk kabilelerinin durumu, nüfusları ve tarihsel göçler hakkında bilgiler paylaşılır. Konuşmacılar, Kafkasya'daki Türk kabilelerinin nüfusunun Türkiye'deki nüfuslarına göre çok daha az olduğunu ve bu durumun tarihsel sürgünlerle ilgili olduğunu belirtirler.
1933'te Diyarbakır'ın Ergani ilçesinde Muhammed Sezai adıyla doğdu. 1-2 yaşlarında Maden kasabasında cinlerle ilgili bir olay yaşadı. Maraş Ortaokulu'nda parasız yatılı okudu ve divan şiirlerini ezberledi. 16 yaşında Necip Fazıl'a "Sabır" şiirini gönderdi
Bu video, bir konuşmacının "derttaş" olarak hitap ettiği dinleyicilere yönelik yaptığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Necip Fazıl'ın sözlerini de referans göstererek konuşmaktadır.. Video, "hayatından memnun musun?" sorusuyla başlayıp, mutluluğun ne olduğunu sorgulamaktadır. Konuşmacı, mutluluğun sınav notları, satış başarıları veya mal varlıklarıyla değil, insanın yaşadığı dertlerle ölçüldüğünü vurgulamaktadır. Derdin insanı insan yapan bir unsuru olduğu, derdin ne kadar büyükse dermanın da o kadar büyük olacağı mesajı ile video sonlanmaktadır.
Poetika ilk kez Aristo tarafından kullanılmış, sonra Batı'da yaygınlaşmıştır. Necip Fazıl, Türk edebiyatında poetikanın ilk ve en kapsamlı temsilcisidir. Poetikasını 1936'da Ağaç Mecmuası'ndaki "Manzara" başlıklı yazılarla başlatmıştır
Bu video, elli yıldır kürsüden seslenen bir din adamının kapı camiinde cemaatiyle yaptığı dini sohbeti içermektedir. Konuşmacı, İslami değerler hakkında bilgi veren ve hoca olarak kendini tanıtan bir din adamıdır.. Sohbet, "mutlu insan" ve "mesgut insan" kavramlarıyla başlayıp, Hızır ve Peygamber Muhammed'in önemi, insan-ı kamil ve üstad-ı ekrem kavramları üzerine devam etmektedir. Son bölümde ise secde ibadetinin önemi, namazın gerekliliği ve iman ile salih amellerin cennet yolunu göstermesi anlatılmaktadır.. Konuşmacı, Mevlana Celaleddin-i Rumi, Şeyh Galip ve Necip Fazıl gibi İslami şairlerin eserlerinden nakiller yaparak, Allah'ın isminin ve Peygamber Muhammed'in isminin saygılı bir şekilde kullanılması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, çocukların beşikte doğduktan sonra ilk öğretilmesi gerekenin "Allah bir" olduğunu ve gençlerin namazı kaçırmamasının gerekliliğini ifade etmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Necip Fazıl hakkında kişisel gözlemlerini ve değerlendirmelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Necip Fazıl'ı yirmibeş sene beraber geçirdiğini ve onu iyi tanıdığını belirtiyor.. Konuşmacı, Necip Fazıl'ın aşırı nefs güveninden kaynaklanan bilgi hatalarını, polemiklerindeki çirkin sözleri ve tarihle ilgili kitaplarındaki yanlışları eleştiriyor. Özellikle Mustafa Kemal, Sultan Aziz ve Yeniçeri konularındaki görüşlerini eleştiriyor. Aynı zamanda Necip Fazıl'ın İslam müdafaa eden bir polemikçi ve iyi bir şair olduğunu kabul ediyor, ancak şiirlerindeki sabır eksikliğinden kaynaklanan hataları da vurguluyor. Video, Necip Fazıl'ın değerlerini ve eksikliklerini dengeli bir şekilde değerlendirmeye odaklanıyor.
Bu video, bir konuşmacının Necip Fazıl'ın mürşidi Seyyid Abdülhakim Arvasi hakkında anılarını ve düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Arvasi'nin "O ve Ben" adlı kitabını ve onun tevazu dolu kişiliğini anlatmaktadır.. Video, Arvasi'nin tevazu dolu bir kişiliğe sahip olduğunu gösteren örneklerle ilerlemektedir. Konuşmacı, Arvasi'nin bir şiirindeki "kadeh seni gösteriyor" ifadesini ve bir konferansta yaşanan bir olayı anlatarak Arvasi'nin kişiliğini vurgulamaktadır. Ayrıca, Arvasi'nin "kavuşmaya acele etmiyoruz, biraz gecikebilir" gibi sözlerini paylaşarak, onun ahiret inancına dair düşüncelerini aktarmaktadır.
Bu video, bir kişinin 2015 motor numaralı sigaranın kutu açılımını yaptığı bir içeriktir. Videoda konuşmacı, sigaranın kutusunu açarken çeşitli anekdotlar ve hikayeler anlatmaktadır.. Video, sigaranın kutu açılımıyla başlayıp, konuşmacının sigaranın içindeki bir şeyi bulmasıyla devam ediyor. Konuşmacı, sigaranın kutusunu açarken çeşitli anekdotlar ve hikayeler anlatıyor, özellikle "deve boynun nedeni" ve Necip Fazıl'ın bir hikayesi gibi konulara değiniyor. Video, konuşmacının ilk duman yapma önerisiyle sona eriyor.
Bu video, Orhan adlı bir eğitmenin edebiyat soru tahminleri serisinin ilk bölümüdür. Orhan, önceki coğrafya soru tahminlerinde başarılı olduğunu belirterek, bu videoda edebiyat konularını ele alacağını açıklıyor.. Videoda Orhan, 2021 TYT sınavında edebiyat sorularında çıkabilecek yazarları analiz ediyor. İlk olarak Necip Fazıl'ı ele alıyor ve onun Cumhuriyet dönemi mistik şairi olduğunu, şiirlerinde arayış, felsefe, madde-ruh çatışması ve korku temalarının olduğunu, hece ölçüsü kullandığını ve önemli eserlerini (Çilek, Kaldırımlar, Örümcek Ağı, Ben ve Ötesi, Sonsuza) anlatıyor. Ardından Fuzuli'yi ele alıyor ve onun aşk ve ızdırap şairi, gazel şairi olduğunu, üç dilde divanı olduğunu ve önemli eserlerini (Bengü Bade, Su Kasidesi, Hep Camı, Sıhhat Arz, Sohbet Esma, Hadi Kötü Suda, Mektubat, Zahidi, Şikayetnamesi) detaylı şekilde açıklıyor. Orhan, bu yazarların 2021 sınavında seçenek veya cevap olarak gelebileceğini tahmin ediyor.
Bu video, bir konuşmacının kendi deneyimlerini ve Necip Fazıl gibi şairlerin ayrılık şiirlerini anlattığı bir edebi sohbet formatındadır. Konuşmacı, 1983 yılında 22 yaşında hukuk talebesi olarak İstanbul'da yaşadığı zorlu dönemin anılarını paylaşıyor.. Konuşmacı, ayrılık şiirlerinin nasıl ezberlendiğini ve Necip Fazıl'ın şiirlerinin etkisini anlatarak başlıyor. Ardından kendi hukuk eğitimi sırasında yaşadığı zorlukları, Necip Fazıl'ın ölümü ve şiirlerinden örnekler vererek konuyu derinleştiriyor. Video, Necip Fazıl'ın "Ya Rasulallah" duası ve "Cennetlik" mahlasıyla ilgili bir şiirle sona eriyor. Konuşmacı, ölüm ve ayrılık temalarını edebi eserler üzerinden inceliyor ve izleyicilere samimi bir şekilde teşekkür ederek konuşmasını tamamlıyor.