Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi
Türk gençliğinin birinci görevi istiklal ve cumhuriyeti korumaktır. Bu temel, Türk varlığının ve istikbalinin yegâne teminatıdır. İç ve dış düşmanlar gelecekte bu hazineyi yok etmeye çalışacaktır
- okuryazar.com.tr
Türk gençliğinin birinci görevi istiklal ve cumhuriyeti korumaktır. Bu temel, Türk varlığının ve istikbalinin yegâne teminatıdır. İç ve dış düşmanlar gelecekte bu hazineyi yok etmeye çalışacaktır
Türk milletinin hürriyet ve istiklal aşkı şiirin temelini oluşturur. Allah sevgisi ve vatan sevgisi şiirin ana temalarını oluşturur. Ebedî millet olma ve devlet olma inancı şiirin merkezindedir
Bu video, Mustafa Kemal Atatürk'ün Türk gençliğine yönelik bir konuşma veya mesajını içermektedir.. Videoda Atatürk, Türk gençliğinin ilk vazifesinin Türk istiklalini ve cumhuriyeti muhafaza etmek olduğunu vurgulamaktadır. Konuşmada, istiklal ve cumhuriyeti müdafaa etmek için karşılaşılabilecek zorlu durumlar (düşmanların galibiyeti, memleketin işgali, iktidar sahiplerinin gaflet ve hıyanet içinde olması, milletin fakirliği) anlatılmakta ve bu durumlarda bile Türk gençliğinin vazifesinin istiklal ve cumhuriyeti kurtarmak olduğu belirtilmektedir.
Bu video, Türk gençliğine hitap eden bir konuşma formatındadır. Konuşmacı, Türk gençliğinin birinci vazifesinin Türk istiklalini ve cumhuriyetini muhafaza etmek olduğunu vurgulamaktadır.. Video, Türk gençliğinin istiklal ve cumhuriyeti müdafaa etme sorumluluğunu anlatmaktadır. Konuşmacı, gelecekte istiklal ve cumhuriyeti tehlikeye atacak dahili ve harici düşmanların olabileceğini, memleketin işgal edilebileceğini veya iktidar sahiplerinin gaflet içinde bulunabileceğini belirtmektedir. Ancak, bu durumlarda bile Türk gençliğinin vazifesinin istiklal ve cumhuriyeti kurtarmak olduğunu, bu kudretin damarlarındaki asil kanda bulunduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, Türk gençliğine hitap eden bir konuşma formatındadır. Konuşmacı, Türk gençliğine hitap ederek önemli bir mesaj vermektedir.. Konuşmanın ana konusu, Türk gençliğinin ilk vazifesinin Türk istiklalini ve cumhuriyetini muhafaza ve müdafaa etmek olduğu vurgulanmaktadır. Konuşmacı, Türk gençliğinin bu temel hazineden mahrum edilmek isteyen dahili ve harici tehditlerle karşılaşacağını belirterek, Türk istiklal ve cumhuriyetini kurtarmak için gerekli kudretin damarlarındaki asil kanda bulunduğunu ifade etmektedir.
1402'de Timur, İzmir'i Rodos şövalyelerinden geri aldı. 1420'de İngiltere Kralı 5. Henry Paris'e girdi. 1640'ta Portekiz İspanya'dan bağımsızlığını kazandı. 1821'de Dominik Cumhuriyeti İspanya'dan bağımsızlığını elde etti. 1918'de Transilvanya, Bessarabia ve Bukovina Romanya ile birleşti
Mondros Mütarekesi sonrası Osmanlı ordusu terhis edilmiş ve silahlara el konulmuştur. Mustafa Kemal, Kasım 1918'de İstanbul'da devletin durumunu değerlendirmiştir. İngilizler, Samsun'da Müslüman halkın silahlandırıldığını iddia etmiştir
Bu video, Türk gençliğine hitap eden bir konuşmacının Türk İstiklal ve Cumhuriyeti'nin muhafaza ve müdafaa konusundaki konuşmasını içermektedir.. Konuşmacı, Türk gençliğinin birinci vazifesinin Türk İstiklal ve Cumhuriyeti'ni muhafaza etmek olduğunu vurgulamaktadır. Video, bu vazifenin önemini anlatırken, gelecekte yaşanabilecek zorlu durumları (düşmanların galibiyeti, işgal, iktidar sahiplerinin hıyanet içinde olması, milletin fakirliği) ve bu durumlarda bile Türk İstiklal ve Cumhuriyeti'nin kurtarılması gerektiğini belirtmektedir. Konuşmacı, bu kudretin Türk gençlerinin damarlarındaki asil kanda olduğunu ifade etmektedir.
Bu video, istiklal ve haksızlık temalarını işleyen bir şiir okumasını içermektedir.. Şiir, zulüm ve zalimlere karşı duruş, ecdadına saldıranlara karşı sert tavır, haksızlığa karşı mücadele ve istiklal sevgisi gibi konuları ele almaktadır. Şiirde konuşan kişi, yumuşak başlı olmasına rağmen zulme karşı sert tavır sergileyeceğini, kanayan yaraları dindirmek için mücadele edeceğini ve mazlumu sevdiğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Türk gençliğine yönelik yaptığı bir konuşma içermektedir. Konuşmacı, Türk gençliğinin birinci vazifesinin Türk istiklalini ve cumhuriyetini muhafaza etmek olduğunu vurgulamaktadır.. Konuşma, Türk gençliğinin istiklal ve cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşebileceği durumları anlatmaktadır. Konuşmacı, vatanın işgal edilmesi, iktidar sahiplerinin gaflet içinde olması veya şahsi menfaatlerini müstelilerin siyasi emelleriyle tevhit etmesi gibi vahim durumları örneklerle açıklamaktadır. Video, Türk gençliğinin bu durumlarda istiklal ve cumhuriyeti kurtarmak için gerekli olan uteyk davalarındaki asr kromunun mevcut olduğunu belirterek sona ermektedir.
Orhan Bey döneminde divan teşkilatı ve kadılık makamları kuruldu. İskan politikası ve tımar sistemi Balkanlarda hakimiyet kurmayı kolaylaştırdı. Topkapı Sarayı ve Enderun Mektebi kuruluş döneminde inşa edildi. Edirne'nin başkent yapılması batı fetihlerine hız kattı
Osmanlı Devleti, İtilaf Devletleri'nin işgaline uğramış ve ağır bir mütareke imzalanmıştır. Millet yorgun ve fakir durumda, vatan savunucuları ülkeden kaçmıştır. İtilaf Devletleri İstanbul'da, çeşitli bölgelerde işgal ve faaliyetler yürütmüştür
Bu video, bir kişinin istiklal ve haksızlık temalarını işleyen şiirsel bir anlatımını içermektedir.. Videoda konuşmacı, zulme karşı duruşunu, ecdadına karşı saygısını ve haksızlığa karşı mücadelesini anlatmaktadır. Anlatım, istiklal sevgisi, zulme karşı direniş ve mazlumları koruma isteği üzerine kurulu olup, "zalimin hasmıyım amma severim mazlumu" gibi ifadelerle sonlanmaktadır. Video, irtica kavramının anlamı üzerine bir soruyla sona ermektedir.
Bu video, Anadolu'da istiklal uğrunda can veren Mehmed'in anısına yazılan bir şiir veya anma metnini içeriyor.. Video, bir yol kenarında duran bir yolcuya hitap ederek başlıyor ve Anadolu'nun ıssız bir bölgesinde bulunan bir tümseğin hikayesini anlatıyor. Bu tümsek, Mehmed'in düşmanı boğduğu, kanını kattığı ve milletin hürriyet zevkini tattığı yer olarak anılıyor. Video, bir vatan kalbinin attığı ve bir devrin battığı yer olarak tanımlanan bu toprak üzerinde duruyor.
Bu video, şiirsel bir mesaj içeren bir ses performansıdır. Konuşmacı, Allah'a dayanmanın ve istiklale olan bağlılığın önemi üzerine duygusal bir anlatım sunmaktadır.. Video, önce Allah'ın karanlıkları aydınlığa çeviren yüce bir kudret olduğu mesajıyla başlar ve Yusuf ve Musa gibi tarihi örneklerle desteklenir. Ardından konuşmacı kendi kişisel değerlerini ve istiklale olan bağlılığını ifade eder, zalimlere karşı duruşunu ve mazlumlara yardım etme niyetini dile getirir. Video, Allah'a dayanmanın hayatın en doğru yol olduğunu vurgulayarak sona erer.
Bu video, Türk gençliğine hitap eden bir konuşma formatındadır. Konuşmacı, Türk gençliğinin birinci vazifesinin Türk istiklalini ve cumhuriyetini muhafaza etmek olduğunu vurgulamaktadır.. Video, Türk gençliğinin istiklal ve cumhuriyeti müdafaa etme sorumluluğunu anlatmaktadır. Konuşmacı, gelecekte istiklal ve cumhuriyeti tehlikeye atacak dahili ve harici düşmanların olabileceğini, memleketin işgal edilebileceğini veya iktidar sahiplerinin gaflet içinde bulunabileceğini belirtmektedir. Ancak, bu durumlarda bile Türk gençliğinin vazifesi istiklal ve cumhuriyeti kurtarmak olduğunu, bu kudretin damarlarındaki asil kanda bulunduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, Türk gençliğine hitap eden bir konuşma formatındadır. Konuşmacı, Türk gençliğinin birinci vazifesinin Türk istiklalini ve cumhuriyetini muhafaza etmek olduğunu vurgulamaktadır.. Video, Türk gençliğinin istiklal ve cumhuriyeti müdafaa etme sorumluluğunu anlatmaktadır. Konuşmacı, gelecekte istiklal ve cumhuriyeti tehlikeye atacak dahili ve harici düşmanların olabileceğini, memleketin işgal edilebileceğini veya iktidar sahiplerinin gaflet içinde bulunabileceğini belirtmektedir. Ancak, bu durumlarda bile Türk gençliğinin vazifesinin istiklal ve cumhuriyeti kurtarmak olduğunu, bu kudretin damarlarındaki asil kanda bulunduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, Türk gençliğine hitap eden bir konuşma formatındadır. Konuşmacı, Türk gençliğinin birinci vazifesinin Türk istiklalini ve cumhuriyetini muhafaza etmek olduğunu vurgulamaktadır.. Video, Türk gençliğinin istiklal ve cumhuriyeti müdafaa etme sorumluluğunu anlatmaktadır. Konuşmacı, gelecekte istiklal ve cumhuriyeti tehlikeye atacak dahili ve harici düşmanların olabileceğini, memleketin işgal edilebileceğini veya iktidar sahiplerinin gaflet içinde bulunabileceğini belirtmektedir. Ancak, bu durumlarda bile Türk gençliğinin vazifesinin istiklal ve cumhuriyeti kurtarmak olduğunu, bu kudretin damarlarındaki asil kanda bulunduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, Maraş'ın tarihsel kahramanlığını anlatan bir belgesel veya anlatım formatındadır. Videoda İngilizlerin şehri Fransızlara bırakıp gideceği bilgisi ve Maraş'ın elden ele dolaşan bir bez parçası olmadığını vurgulayan sözler yer almaktadır.. Video, Maraş'ta yaşanan savaş ve kahramanlık hikayesini anlatmaktadır. Maraş'ın farklı yerlerinden gelen feryatlar, çığlıklar ve ölüm haberleri, şehrin kahramanlığını ve istiklal kıvılcımının Maraş'tan çakıldığını vurgulamaktadır. Anlatım, Maraş'ın kahramanlığını herkese anlatmanın önemini vurgulayarak sona ermektedir.