29 Ekim, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş yıl dönümüdür. Cumhuriyet, 1923'te Atatürk'ün liderliğinde ilan edilmiştir. Cumhuriyet, halkın iradesine dayanan yönetim biçimidir
Sanatsız kalan milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir. Bir milletin sanat yeteneği güzel sanatlara verdiği değerle ölçülür. Sanat, güzelliğin farklı ifade biçimleriyle ifadesidir. Sanatkar, toplumda ışığı ilk duyan ve uzun çabalardan sonra ortaya çıkan kişidir
Bu video, bir öğretmen tarafından öğretmen adaylarına ve KPSS sınavına hazırlananlara yönelik sunulan eğitim dersidir. Leyla Hoca adında bir kişi de ders içeriğinde yer almaktadır.. Video, Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'nun temel kavramlarını ve eğitim sistemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte formal ve informal eğitim, örgün ve yaygın eğitim, hizmet içi eğitim türleri (ilave, ileri ve yeniden eğitim), meslek öncesi, meslek içi ve meslek sonrası dönemler ile yaşam boyu öğrenme kavramları detaylı olarak açıklanmaktadır.. Ders, Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 18. maddesini öğrenmek için altyapı oluşturmayı amaçlamakta ve bir sonraki derste örgün eğitim, yaygın eğitim ve Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'nun ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Öğrenci andı, 1933-2013 yılları arasında ilköğretim okullarında okutulmuştur. Metin, 1933'te Milli Eğitim Bakanı Reşit Galip tarafından yazılmıştır. Ulus devletin değerlerinin vatandaşlara aktarılmasında kullanılmıştır
Bu video, Türkiye'deki uyuşturucu kullanımı ve mücadele stratejileri hakkında bilgi veren bir sunum formatındadır. Konuşmacı, uyuşturucu kullanımının risk faktörleri ve mücadele yöntemleri hakkında detaylı bilgiler paylaşmaktadır.. Video, Türkiye'deki uyuşturucu kullanımının yaygınlığıyla başlayıp, risk faktörlerini (aile ve arkadaş uyuşturucu kullanımı, kırsal-kentsel fark olmaması) açıklamaktadır. Ardından uyuşturucuyla mücadelede kamu kurumlarının (İçişleri, Sağlık, Milli Eğitim, Gençlik ve Spor) koordineli çalışmaları, 2014 yılından sonra kurulan yeni kurumlar ve projeler (Narkotim, Narkolog, Alo 191 danışma hattı) anlatılmaktadır. Video, vatandaşların uyuşturucuyla mücadelede nasıl yardımcı olabileceklerine dair bilgilerle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İngilizce sınav hazırlık dersidir. Eğitmen, Milli Eğitim'in yayınladığı senaryo sorularını çözmektedir.. Videoda toplam sekiz farklı soru tipi ele alınmaktadır: internet hakkında olumsuz etkileri anlatan metin okuma ve soru cevaplama, tablo doldurma, diyalog okuma ve boşluk doldurma, tablo analizi, okuma parçası analizi, paragraf yazma ve dünyanın yeni harikaları hakkında bilgi verme soruları. Her soru tipi için eğitmen önce soruyu açıklar, ardından örnek cevaplar verir ve öğrencilere kendi cevaplarını nasıl yazabileceklerini gösterir.. Video, İngilizce sınavlarına hazırlanan öğrenciler için faydalı bir kaynak niteliğindedir ve çeşitli senaryo sorularını adım adım çözerek öğrencilere sınav stratejileri sunmaktadır.
Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır ve her fikre saygı duyar. Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir. Milli benliğini bilmeyen milletler başka milletlere yem olurlar. Yurtta sulh, cihanda sulh ilkesini benimsemiştir
Bu video, Ankara'da düzenlenen Milli Türkiye'nin milli eğitimini kuracak öğretmenler kongresinde bir konuşma ve sonrasında geçen bir diyalogu içermektedir. Konuşmacı, öğretmenlere hitap ederken, Mazhar Müfit Bey adında bir kişi de konuşmaya katılmaktadır.. Videoda, derin idari ihmalin açtığı yarıyı sarmak için eğitim alanında büyük çalışmaların yapılması gerektiği vurgulanmaktadır. Konuşmacı, öğretmenlerin kutsal bir görev yüklendiğini ve gelecekteki kurtuluşun öncüleri olduklarını belirtmektedir. Konuşma sonrası, Mazhar Müfit Bey'in kadınların ayrı oturtulmasına dair eleştirisi ve konuşmacının bu konudaki tepkisi gösterilmektedir.
Bu video, 1930'lu yıllarda Türkiye'de köy enstitülerinin kuruluşunu ve özellikle Hasanoğlan Köy Enstitüsü'nün gelişimini anlatan bir belgeseldir. Kurucu Cumhurbaşkanı İsmet İnönü, Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel ve İlköğretim Genel Müdürü İsmail Hakkı Tonguç gibi önemli isimlerin rolü vurgulanmaktadır.. Video, köy enstitülerinin kuruluş amacını açıklayarak başlar ve Hasanoğlan Köy Enstitüsü'nün kuruluş sürecini, öğrencilerin kendi okullarını inşa etme çalışmaları, imece usulü inşaat çalışmaları ve amfi tiyatro gibi önemli yapıların inşasını anlatır. Ayrıca enstitünün sanat eğitimi, müzik, tiyatro, resim gibi alanlardaki faaliyetleri ve mezunlarının köylerini kalkındırma çabaları da ele alınır. Video, Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü'nün kuruluşu ve eğitim elemanlarının tanıtımıyla sona erer.
Atatürk 1921'de Çocuk Esirgeme Kurumu'nun açılmasını sağladı. 1921'de Maarif Kongresi'ni topladı ve milli maarifin kurulmasını istedi. 1924'te Tevhid-i Tedrisat Yasası ile eğitim sistemi birleştirildi. Yabancı okullarda dini eğitim ve ibadet yasaklandı
Bu video, Fani Beyin YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir.. Video, e-okulda öğrenci fotoğrafının nasıl değiştirilebileceğini anlatmaktadır. İçerikte, sadece yöneticilerin e-okul yönetim bilgi sistemine giriş yaparak öğrenci fotoğrafını değiştirebileceği, veli bilgilendirme sistemi üzerinden ise bu işlem yapılamayacağı belirtilmektedir. Öğrenci fotoğrafından memnun olmayanlar için okul idaresiyle görüşülmesi gerektiği ve detaylı bilgi için Milli Eğitim'e aranabileceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Atatürk'e göre eğitimin temel sorunları ekonomide, sağlıkta ve sanatta yatmaktadır. 1921'de 1. Maarif Kongresi'nde geleneksel eğitimin geri kalma nedeni olduğu belirtilmiştir. Geleneksel eğitim milli değil, ezberci ve yaratıcılığı engelleyen bir yapıya sahiptir
Bu video, Index Akademi stüdyolarında bir eğitmen tarafından sunulan, öğretmen adaylarına yönelik eğitim içeriğidir. Eğitmen, "Canlar" diye hitap ettiği öğrencilere konuları örneklerle açıklamaktadır.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde eğitimin beş temel işlevi (bireysel, toplumsal, siyasi, ekonomik ve gizli işlev) detaylı şekilde ele alınmaktadır. İkinci bölümde Türk Milli Eğitim Temel Kanunu, Milli Eğitim Şurası, Tevhidi Tedrisat Kanunu ve Talim Terbiye Kurulu gibi temel eğitim kurumları ve kurulları anlatılmaktadır. Son bölümde ise Türk Milli Eğitim Temel İlkeleri (genellik ve eşitlik, eğitim hakkı, ferdim ve toplumun ihtiyaçları, süreklilik, fırsat ve imkan eşitliği, yöneltme, planlılık, her yerde eğitim, bilimsellik ve Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlılık) örneklerle açıklanmaktadır.. Eğitmen, KPSS ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini belirterek, öğretmen adaylarının bu konuları nasıl öğrenmeleri gerektiğini de açıklamaktadır. Video, bir sonraki derse geçiş yapılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Milli Eğitim'in hazırladığı dijital temel dijital okuryazarlık ünitesinin modülünün son değerlendirme sorularının cevaplarını paylaştığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 15 sorudan oluşan değerlendirme testinin cevapları verilmektedir. Sorular bilgi okuryazarlığı, medya okuryazarlığı, veri görselleştirme, birincil ve ikincil kaynaklar, bilgi piramidi gibi konuları kapsamaktadır. Öğretmen her soruyu açıklayarak doğru cevabı belirtmekte ve bazı soruların yanıtlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Video, öğretmenlerin dijital okuryazarlık konusundaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Bu video, KPSS sınavına hazırlık için hazırlanmış bir eğitim dersinin tanıtımını içermektedir. Videoda Emrah Vaföz Karaca ve Zeynep Salman İçli (eğitim bilimleri uzmanı) yer almaktadır.. Video, KPSS sınavında yeni mevzuat konularının nasıl işleneceğini anlatmaktadır. Emrah, 82 Anayasası, temel hak ve hürriyetler, yasama, yürütme, yargı gibi konuları yeniden anlatacağını belirtirken, Zeynep Salman İçli'nin ilköğretim eğitim kanunu, öğretmenlik meslek kanunu ve milli eğitim temel kanunu gibi yeni mevzuat konularını ele alacağı açıklanmaktadır. Video, yeni sınav sisteminin nasıl işleyeceğini ve hangi müfredatlarla ilgili soruların sorulacağını açıklamakta, izleyicilere yeni bir serüvene başladıklarını hatırlatmaktadır.
Bu video, bir okul ortamında gerçekleşen 10 Kasım anma törenini göstermektedir. Törende öğrenciler ve öğretmenler yer almaktadır.. Videoda, Atatürk'ün iki farklı yönü vurgulanmaktadır. İlk olarak, Atatürk'ün bir asker olarak düşmanları yenmesi ve ülkeyi kurması anlatılmaktadır. İkinci olarak, Atatürk'ün yenilikler yapması, alfabeyi öğretmesi ve "biz" olarak ifade edilen toplumun onu yaşatması vurgulanmaktadır. Tören, Atatürk'ün "iki Mustafa Kemal vardır" sözleriyle sona ermektedir.
Bu video, Atatürk'ün eğitim konusundaki düşüncelerini ve yaklaşımını anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Atatürk'ün eğitim alanındaki önderliği ve milli eğitim konusundaki görüşleri aktarılmaktadır.. Video, Atatürk'ün eğitim alanındaki yenileşmenin önderi olduğunu vurgulayarak başlıyor ve bağımsızlık savaşı sırasında bile eğitim konusuna verdiği önemden bahsediyor. Atatürk'ün Maarif Kongresi'ndeki konuşması, öğretmenlere verdiği saygı ve eğitimün bir milleti hür, bağımsız ve şanlı hale getirebileceği görüşü detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca Atatürk'ün "asker ordusu" ve "irfan ordusu" olarak adlandırdığı iki ordunun önemini vurguladığı ve öğretmenlerin cumhuriyetin koruyucusu olduğunu belirttiği sözler aktarılıyor.
Bu video, bir okul müdürü tarafından 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı töreninde yapılan konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, okul müdürü, meslektaşlar, öğrenciler ve velilere hitap etmektedir.. Konuşma, bayrağın önemi ve Cumhuriyet'in anlamı üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, Kurtuluş Savaşı'nın zorluklarını anlatarak Cumhuriyet'in sadece bir devlet şekli değil, aynı zamanda yeni bir mücadele başlangıcı olduğunu vurgulamaktadır. Cumhuriyet'in ne olduğunu çeşitli örneklerle açıklamakta ve bu emanetin korunması için çalışmanın önemini vurgulamaktadır. Konuşma, Atatürk'ün "vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır" sözüyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Atatürk'ün dil devrimi hakkındaki görüşlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Atatürk'ün dil devrimi konusundaki düşüncelerini ve bu konudaki sözlerini aktarmaktadır.. Videoda Atatürk'ün eğitimin milli olması için derslerin Türkçe ile olması gerektiği konusundaki ısrarları ve dil devrimi'nin amacı ele alınmaktadır. Konuşmacı, Atatürk'ün dil devrimi'nin sadece yabancı sözcükleri atmak değil, Türkçeleştirmek ve bilim-teknikte yeni terimleri Türkçe'den türetmek olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca Atatürk'ün batılılaşma konusundaki görüşleri ve "biz ne batılı amerikalı oluruz, ne avrupalı oluruz" ifadesi de paylaşılmaktadır.