Ataberk Umur metal organik ağlar ve nano parçacıklar üzerine çalışıyor. Ateş Batıkan Özdamar CO2 yakalama ve biyokütle yakma teknolojileri geliştiriyor. Azime Karakaya mikrobiyal enzim üretimi ve biyokütle dönüşümü üzerine çalışıyor. Bahriyenur Arabacı fotokatalitik hidrojen üretimi ve atık su arıtımı yapıyor
Tıp fakültesi eğitimi 6 yıl sürer. Asistanlık dönemi 4-6 yıl devam eder. KBB uzmanlığı 4-5 yıl sürer. Toplam eğitim süresi 14-17 yıl arasındadır
Epistemik YouTube kanalında yayınlanan bu röportajda, 20 yaşındaki kimya mühendisliği öğrencisi Hakan Bey, dolma kalem tamiri konusundaki uzmanlığı hakkında bilgi vermektedir.. Röportajda Hakan Bey'in dolma kalem tamirine nasıl başladığı, bu işi nasıl öğrendiği ve profesyonelleştirdiği anlatılmaktadır. Video, tamir süreci, en etkileyici hikayeler, en eski tamir ettiği kalem, tamir edilemeyen kalemler ve dünya çapındaki en nadir kalemler hakkında detaylı bilgiler içermektedir.. Hakan Bey ayrıca Erasmus programı sırasında Avrupa'daki deneyimlerini, bu işe başlamak isteyenlere tavsiyelerini ve gelecek planlarını (yüksek lisans yapmak, antikaları kurtarmak ve Ankara'da bir yer açmak) paylaşıyor.
Bu video, "Mezun Sohbetleri" serisinin bir bölümü olup, İstanbul Teknik Üniversitesi mezunu ve şu anda Stuttgart Üniversitesi'nde doktora öğrencisi olan kimya mühendisi Merve Emir ile yapılan bir röportajdır.. Röportajda Merve, Almanya'daki eğitim deneyimlerini, Stuttgart Üniversitesi'ndeki yüksek lisans ve doktora çalışmalarını, Mercedes-Benz'te part-time çalışmasını ve şu anda "İnovasyon Yönetimi, Girişimcilik ve Dijitalizasyon Enstitüsü"nde araştırma görevliliğini anlatıyor. Video, Almanya'daki maddi ve manevi yaşam, eğitim fırsatları, iş imkanları ve Stuttgart şehrinin özellikleri hakkında detaylı bilgiler sunuyor.. Merve ayrıca Almanya'daki yüksek lisansın ücretsiz olduğunu ancak öğrenci katkıları yaptığını, "çalışan öğrenci" kontratının avantajlarını, Almanca dil zorluklarını ve programlama becerilerinin önemini vurguluyor. Röportajda Almanya'daki maaş seviyeleri, Stuttgart'un yaşam maliyeti ve sosyal imkanları hakkında da bilgiler paylaşılıyor.
Bu videoda Seçkin Sakaya, Bakma Rafın Eğrisi Üretim Müdürlüğü'nde Ham Fetö Üniteleri Proses Şefi olarak kimya mühendisliği mesleğini tanıtmaktadır.. Video, kimya mühendisliğinin ne iş yaptığını açıklamaktadır. Kimya mühendislerinin fabrikaların ve araçların planlamada etkin rol oynadıkları, iş süreçlerini hızlandırdıkları, uygun üretim yöntemlerini seçtikleri ve üretimi denetledikleri belirtilmektedir. Ayrıca, artan global rekabet ortamında yenilikçilik ve yaratıcılığın önemi vurgulanarak, kimya ve proses mühendislerinin endüstriye sorun çözümlerindeki katkıları anlatılmaktadır.
Kimya mühendisliği, kimya ve diğer bilimlerin proseslere uygulanmasıdır. Ham maddeleri değerli ürünlere dönüştüren endüstriyel süreçleri yönetir. Nanoteknolojiden büyük ölçekli endüstriyel işlemlere kadar geniş bir alanı kapsar
Mühendislik günümüzde elektrik, inşaat, kimya ve makine olmak üzere dört ana daldan oluşur. Elektrik-Elektronik Mühendisliği Türkiye'de Elektrik Mühendisliği olarak bilinir. Kimya mühendisliği hammaddeleri değerli formlara dönüştürür. İnşaat mühendisliği fiziksel ve doğal ortamların tasarımını yapar
Kimya Mühendisliği, matematik, fizik ve kimya gibi yan dalları kullanan 4 yıllık lisans bölümüdür. Bölümde matematik, fizik, kimya, biyoloji gibi temel dersler verilir. Öğrenciler uygulamalı ve laboratuvar derslerinden sorumludur
Bu video, Yıldız Teknik Üniversitesi Kimya Mühendisliği 1. sınıf öğrencisi ve Bali öğretmeni Merve Yılmaz ile yapılan bir röportajdır. Merve, hazırlık eğitimini online olarak tamamlamış ve kimya mühendisliği derslerine hiç katılmamıştır.. Röportajda Merve, üniversite tercih süreci, Yıldız Teknik Üniversitesi'ni seçme nedenleri ve kampüs deneyimleri hakkında bilgiler paylaşmaktadır. Ayrıca kimya mühendisliği bölümünün online eğitim süreci, laboratuvar dersleri, sınav sistemi ve kimya mühendislerinin çalışma alanları ele alınmaktadır.. Röportajda Davutpaşa kampüsünün özellikleri, kütüphane imkanları, kulüpler, burslar ve İstanbul'daki öğrenci yaşamı hakkında bilgiler de verilmektedir. Merve, kimya mühendislerinin genellikle fabrikalarda, kozmetik sektöründe ve enerji sektöründe çalıştığını, kendisinin ise enerji sektöründe lityum iyon pilleri ile çalışmak istediğini belirtmektedir.
Maddelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini inceler. Üretim tesislerinde kimyasal testler ve kontroller yapar. Tesislerin kurulumu ve planlanmasında görev alır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kimya mühendisliği öğrencilerine yönelik kontrol sistemleri konulu bir eğitim dersidir.. Video, linear kapalı döngülü sistemler, servo ve regülatör problemleri, blok diyagramları ve transfer fonksiyonları gibi kontrol sistemlerinin temel kavramlarını ele almaktadır. Eğitmen, karıştırmalı ısıtıcılı tank modeli ve reaktör örneği üzerinden teorik bilgileri pratik uygulamalarla destekleyerek, Laplace dönüşümü kullanarak transfer fonksiyonlarının nasıl hesaplanacağını göstermektedir.. Videoda ayrıca ölçüm elemanları, özellikle termokaplıların transfer fonksiyonları ve ölçüm hataları detaylı olarak açıklanmaktadır. Eğitmen, adım değişimi (step change) uygulamaları ile farklı değişim senaryolarının analiz edilmesi, enerji denklemlerinin kurulması ve sistem davranışının hesaplanması gibi konuları adım adım anlatmaktadır.
Bu video, Selim Merve tarafından sunulan Mühendis Portal kanalında yayınlanan bir içeriktir. Sunucu, özellikle mühendislik öğrencileri ve mühendisler için beş dizi önerisi yapmaktadır.. Videoda beş farklı dizi tanıtılmaktadır: Breaking Bad (kimya mühendisliği ile ilgili), Gıda Suçları (gıda mühendisliği ve genetik mühendisliği için), Doğal Olmayan Seçilim (genetik ve biyo-mühendislik için), Bio Hackers (genetik konuları işleyen bilim kurgu dizisi) ve Inside Brain (Bill Gates hakkında bilgi veren mini dizi). Her dizi için kısa bir tanıtım, konusu ve mühendislerin ilgisini çekebilecek yönleri açıklanmaktadır.
Bu video, İTÜ kampüsünde çekilen bir röportajdır. İlk bölümde Turgut, İTÜ Kimya Mühendisliği ikinci sınıf öğrencisi Sibel ile sohbet ederken, ikinci bölümde ise başka bir İTÜ öğrencisi konuşmacı olarak yer alıyor.. Video, İTÜ Kimya Mühendisliği bölümü hakkında detaylı bilgiler sunarak başlıyor ve ardından İTÜ kampüs yaşamı hakkında kapsamlı bir anlatım sunuyor. Kimya mühendisliği ile kimya bölümü arasındaki farklar, bölümün avantajları, çalışma alanları ve maaş beklentileri ele alınıyor. Daha sonra İTÜ'nün sosyal avantajları, öğrenci kulüpleri, yemek fiyatları, burs imkanları ve yurt yaşamı hakkında bilgiler paylaşılıyor.. Videoda ayrıca mühendislik mezunlarının iş piyasasındaki durumu, maaş aralıkları ve iş bulma fırsatları hakkında bilgiler de sunuluyor. İTÜ'nün zorlu eğitimi, dil hazırlık programları ve mezunların iş bulma fırsatları da ele alınıyor.
Bu videoda Şevval, İstanbul Teknik Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü 3. sınıf öğrencisi olarak kendi çift anadal programı (ÇAP) deneyimini paylaşıyor. Makine mühendisliği ile çap yapmaya başlamış olan Şevval, üçüncü sınıf öğrencisi olarak iki diploma sahibi olma şansını değerlendiriyor.. Video, ÇAP programının ne olduğunu, başvuru koşullarını ve sürecini detaylı şekilde anlatıyor. Şevval, İTÜ'deki ÇAP sürecinin yan dal ve yatay geçiş süreciyle birlikte işlediğini, başvuru için gerekli ortalama şartlarını, tercih yapma hakkını ve programın getirdiği zorlukları açıklıyor. Ayrıca, ÇAP'ta birinci ana dalın bırakılamayacağını ve iki bölüm arasında geçiş yapmanın gerekliliğini vurguluyor.
Bu video, bir kimya öğretmeninin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, kimya disiplinleri ve çalışma alanları hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, kimya disiplinlerini (analitik kimya, biyokimya, organik kimya, anorganik kimya, fizko-kimya, polimer kimyası ve endüstriyel kimya) tanıtarak başlamakta ve her disiplin için çalışma alanlarını açıklamaktadır. Daha sonra kimya mühendisliği ve eczacılık meslekleri hakkında bilgi verilmekte, bu mesleklerin eğitim süreçleri ve iş hayatındaki uygulamaları anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca kimya mühendisliği eğitiminin laboratuvar derslerine odaklandığı, mezunların sadece kimya bilgisi değil matematik ve fizik bilgisi de gerektirdiği ve kimya mühendislerinin endüstri, çevre ve teknoloji alanlarında problem çözümüne yönelik çalışmalar yaptığı belirtilmektedir. Eczacılık mesleğine de değinilerek, eczacıların ilaç üretimi, geliştirilmesi ve satışında görev aldıkları ve çok iyi kimya bilgisi gerektirdiği vurgulanmaktadır.
Bu video, Yavuz Selim Kart tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Yavuz Selim, Inovatif Kimya dergisinden bir kimya mühendisi olarak kimya mühendisliği tasarım sitesini tanıtmaktadır.. Videoda, kimya mühendisliği tasarım sitesinin nasıl kullanılacağı adım adım gösterilmektedir. Önce siteye giriş yapılarak mevcut içerikler (örneğin nitrik asit prosesi) incelenmekte, ardından "Start from Blank" seçeneğiyle yeni bir tasarım başlatılmaktadır. Sitede santrifüjler, kompresörler, pompalar, vanalar, ısı eşanjörleri gibi kimya mühendisliği ekipmanları eklenebilmekte, boyutlandırılabilmekte ve düzenlenebilmektedir. Ayrıca, oluşturulan tasarımların kaydedilmesi ve farklı sayfalara bölünmesi gibi özellikler de gösterilmektedir.
Bu videoda Hüseyin Enes Altunok, Gazi Üniversitesi Kimya Mühendisliği son sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Video, kimya mühendisliği bölümünün tanıtımını içeriyor. Bölümün amacı, Türkiye'nin teknoloji ve üretim alanında gelişmesine katkı sağlayacak kimya mühendislerini yetiştirmek. Bölümde termodinamik, kimya mühendisliği temel prensipleri gibi dersler veriliyor ve öğrenciler 20 iş günü laboratuvar ve 20 iş günü işletme stajı yapmak zorundadır. Ayrıca kimya mühendislerinin rafineri, kozmetik ve ilaç gibi çeşitli sektörlerde çalışabileceği belirtiliyor.
Bu video, Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği 3. sınıf öğrencileri Deniz Durmuşoğlu, Emre Öğrendim ve bir öğrenci temsilciliği kurulu üyesi tarafından sunulan bir bölüm tanıtımıdır.. Video, Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünün tarihçesi, ders yapısı, araştırma alanları ve mezuniyet süreci hakkında bilgiler sunmaktadır. Bölümün 1958 yılında kurulduğu, mühendislik fakültesindeki altı mühendislik bölümünden biri olduğu ve öğrencilerin 3. sınıftan itibaren kendi derslerini almaya başladıkları anlatılmaktadır. Ayrıca bölümün biyo-moleküller mühendisliği, katalizör mühendisliği, polimer mühendisliği ve proses mühendisliği gibi dört araştırma alanında çalışmalar yaptığı, mezuniyet projesi ve 60 günlük zorunlu staj imkanları sunduğu belirtilmektedir.