Plan, düşüncelerin mantıklı ve etkili biçimde düzenlenmesidir. Yazıda devinsel, duygusal ve düşünceye ait olmak üzere üç tür plan vardır. Her yazıda giriş, gelişme ve sonuç bölümleri bulunur. Plan yapmak kişiyi boş sözlerden ve konu dışına çıkmaktan kurtarır
Dil yanlışı, gereksiz kelime kullanımı ve anlatım bozukluğudur. Mantık hataları ve yanlış kelime yazımı dil yanlışlarına örnektir. Çocuklar sınav kağıtlarına yanlış kelimeleri yazmaktadır
Bu video, bir İngilizce dil eğitimi dersinin 5. bölümünü içermektedir. Eğitmen, öğrencilere İngilizce dilbilgisi kurallarını ve kelime kullanımını öğretmektedir.. Videoda eğitmen, çeşitli İngilizce cümlelerin Türkçe karşılıklarını ve doğru kullanımını göstermektedir. İçerikte "advertisement for job" (iş ilanı), "so... that" (o kadar ki), "give a description" (tarif vermek), "have a funny feeling" (tuhaf bir duygu hissetmek), "forget" (unutmak), "imperative" (emir), "amount of money" (para miktarı) gibi İngilizce ifadeler ve cümle yapıları örneklerle açıklanmaktadır. Her bir cümle için Türkçe karşılığı ve İngilizce dilbilgisi kuralları detaylı olarak anlatılmaktadır.
"So" kelimesi "böylece", "öyle", "bu kadar" anlamlarında kullanılır. "So" aynı zamanda "keza", "de/da/da" anlamında kullanılır. "So" ayrıca "bu şekilde", "o tarzda/şekilde" anlamında kullanılır
Bu video, İngilizce dil eğitimi formatında hazırlanmış bir ders anlatımıdır.. Videoda "confuse" kelimesinin farklı kullanım şekilleri açıklanmaktadır. İlk olarak fiil olarak "birisinin kafasını karıştırmak" ve "bir şeyi başka bir şey veya kişiyle karıştırmak" anlamlarında kullanımı örneklerle gösterilmektedir. Ardından sıfat olarak "kafa karıştırıcı" ve "kafası karışmış" anlamlarında kullanımı anlatılmaktadır. Video, izleyicilerden belirli cümleleri İngilizce yazmalarını isteyerek sonlanmaktadır.
Bu video, "Etkili Pratik İngilizce" kanalında yayınlanan bir eğitim dersidir. Eğitmen, İngilizce'de "how to" ifadesinin kullanımını anlatmaktadır.. Video, "how to" ifadesinin iki farklı kullanımını detaylı şekilde incelemektedir: arama motorlarında bir şeyin nasıl yapılacağını sormak için ve cümle içinde bir fiilin nasıl yapıldığını belirtmek için. Eğitmen önce teorik bilgileri açıklamakta, ardından gerçek hayattan örneklerle konuyu pekiştirmektedir. Video, günlük hayatta sıkça kullanılan bu kalıbı öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Get kelimesi almak ve satın almak anlamlarına gelir. Ulaşmak, varmak ve gelmek anlamlarında kullanılır
İngilizce öğrenmek için kelimelerin İngilizce karşılıklarını öğrenmek gerekir. Ünite İngilizce kelimeler ve kullanım şekillerini kapsar. Kelimelerin İngilizce ve Türkçe karşılıkları deftere onar kez yazılmalıdır
"In" kelimesi "içeride", "out" kelimesi "dışarı" anlamlarına gelir. "In" kelimesi "içinde", "vakit içinde", "üyesi" gibi anlamlara sahiptir. "Out" kelimesi "dışarı", "mevcut değil", "modaya uygun değil" anlamlarına gelir
Bu video, bir dil eğitimi formatında konamuratif (iki cümleyi birleştirme) konusunda dikkat edilmesi gereken noktaları anlatan bir içeriktir.. Video, konamuratif egzersizlerinde puan kaybetmemek için izlenmesi gereken adımları detaylı şekilde açıklamaktadır. İçerikte iki cümleyi birleştirme egzersizlerinde dikkat edilmesi gereken beş ana nokta ele alınmaktadır: aynı kelimenin altını çizme, kelimenin görevine karar verme, ikinci cümleyi ilgili kelimenin yanına taşıma, boşluk doldurmalı egzersizlerde dikkat edilmesi gerekenler ve ikinci cümledeki aynı kelimenin direkt yazılmamış olabileceği durumlar. Ayrıca viste ve frekansta fiillerin kullanımı, akor konusu ve igrec kullanımı gibi özel durumlar da örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, Türkçe dil eğitimi formatında hazırlanmış bir içeriktir. Bir eğitmen, Türkçe'de "yok" ve "hayır" kelimelerinin kullanımını açıklamaktadır.. Video, Türkçe'de "yok" ve "hayır" kelimelerinin farklı kullanım alanlarını ve anlamlarını örneklerle açıklamaktadır. "Yok" kelimesinin genellikle var olmayan veya mevcut olmayan şeyleri ifade etmek için kullanıldığı, "hayır" kelimesinin ise genellikle sorulara cevap verirken kullanıldığı anlatılmaktadır. Eğitmen, günlük konuşmada hangi durumlarda hangi kelimenin daha uygun olduğu örneklerle göstermektedir.
Bu video, bir İngilizce dil eğitimi dersidir. Eğitmen, "day" kelimesinin farklı kullanımlarını açıklamaktadır.. Videoda "day" kelimesinin iki farklı anlamı anlatılmaktadır: "day of work" (izin günü) ve "bad day" (kötü gün). Eğitmen, her iki anlamı da örneklerle açıklamakta ve "day of work" için "I have a day of work, I have rest, I watch Netflix" gibi bir cümle örneği vermektedir. Video, bir sonraki derste görüşmek üzere veda edilerek sona ermektedir.
Bu video, Dilek Demirel tarafından sunulan bir İngilizce dil dersidir. Eğitmen, İngilizce'nin temelini sağlamlaştıran videolarla devam ettiğini belirtiyor.. Video, "like" ve "dislike" kelimelerini kullanarak sevdiğimiz ve sevmediğimiz şeyleri nasıl ifade edeceğimizi anlatıyor. Öncelikle "love", "like" ve "enjoy" kelimelerinin kullanımı ve ardından olumsuz cümlelerin nasıl kurulacağı örneklerle açıklanıyor. Ayrıca "dislike" ve "hate" kelimelerinin daha güçlü olumsuz ifadeler olarak nasıl kullanılacağı da gösteriliyor. Video, geniş zaman (simple present tense) kurallarını da içeren örneklerle destekleniyor.
Bu video, İngilizce dil eğitimi formatında hazırlanmış bir öğretici içeriktir.. Video, İngilizce'de "artık" kelimesinin olumlu ve olumsuz cümlelerde nasıl kullanılacağını anlatmaktadır. Olumlu cümlelerde "I will eat healthy from now on" (Sağlıklı besleneceğim artık) şeklinde, olumsuz cümlelerde ise "I won't work anymore" (Artık çalışmayacağım) şeklinde kullanılabileceği örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından İngilizce dil eğitimi hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, İngiliz İngilizcesi ve Amerikan İngilizcesi arasındaki farkları açıklamaktadır. Konuşmacı, bu iki aksanın telaffuz, gramer yapısı ve kelime kullanımı açısından farklılıklarını anlatmaktadır. Özellikle anadili İngilizce olmayan kişiler için bu farklılıkların önemsiz olduğunu, ancak ileri seviyelerde edebi veya akademik amaçlar için önemli olabileceğini vurgulamaktadır. Ayrıca, eğitmen seçimi konusunda da tavsiyelerde bulunarak, öğrenme seviyesine uygun bir diyalek ve konuşma hızıyla eğitmenin önemini belirtmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, Mert adlı bir karakterin futbol topu hakkında yaptığı bir diyalog üzerinden kelimelerin doğru kullanımı konusunu anlatmaktadır.. Video, kelime hazinesinin önemini vurgulayarak başlıyor ve sadece çok kelime bilmek yeterli olmadığını, kelimelerin anlamını iyi kavramalı ve doğru kullanmamız gerektiğini açıklıyor. Ardından Mert'in "top çatladı" yerine "top patladı" demesi gerektiği bir diyalog gösteriliyor ve bu örnek üzerinden kelimelerin doğru kullanımının önemi vurgulanıyor. Video, kelimeleri doğru kullanmanın kendimizi ifade etmemizi ve düşüncelerimizi aktarmamızı kolaylaştırdığını belirterek sonlanıyor.
Bu video, bir İngilizce dil eğitimi dersidir. Öğretmen, İngilizce'de "one" ve "one" kelimelerinin kullanımını anlatmaktadır.. Video, "one" ve "one" kelimelerinin ne olduğu ve neden kullanıldığını açıklayarak başlıyor. Bu kelimelerin tekil ve çoğul nesnelerin yerini tuttuğu, cümlede aynı kelimenin tekrarlanmasını önlemek için kullanıldığı anlatılıyor. Öğretmen, bu kelimelerin özne ve nesne konumlarında nasıl kullanıldığını çeşitli örneklerle açıklıyor ve sayılamayan nesnelerin yerini tutamadıklarını belirtiyor. Video, konuyla ilgili alıştırmalarla sonlanıyor.
Bu video, "Turki'den C Dört Derece Dersleri" serisinin 100. dersi olup, bir öğretmen tarafından sunulmaktadır. Öğretmen, Kadirli'den ılıklaşmalar ile selam vererek dersi başlatmaktadır.. Dersin ana konusu Türkçe dil bilgisindeki anlatım bozukluklarıdır. Öğretmen, anlatım bozukluklarının türlerini örneklerle açıklamaktadır: eş anlamlı kelimelerin yanlış kullanımı, aynı anlamı sağlayan ek ve kelimelerin kullanımı, kelimenin yanlış anlamda kullanılması, tümleçlerle ilgili bozukluklar ve yanlış fille bağlanması gibi. Dersin sonunda, altı çizili kelimelerin çıkarıldığında cümlenin anlamında daralma olup olmadığını sorgulayan sorularla konu pekiştirilmektedir.
Bu video, Murat Soydan tarafından sunulan bir bilgilendirme içeriğidir. Sunucu, günümüzde bazı çevrelerin kelimelere karşı açtığı savaş ve bunun toplumsal etkilerini ele almaktadır.. Video, Kanada Devlet Televizyonu CBC'nin "beyin fırtınası" kelimesini kullanmaması gerektiğini belirtmesiyle başlayıp, günümüzde bazı kelimelerin ırkçı, duyarsız veya cinsiyetçi olarak suçlanarak işaretlenmesi sürecini anlatmaktadır. George Orwell'ın "1984" romanındaki distopik dünya ile günümüz arasındaki benzerlikler, Birleşmiş Milletler'in "Kapsayıcı İletişim İlkeleri" belgesi ve kadın kelimesine karşı açılan savaş gibi örnekler üzerinden, bu uygulamaların aslında tek tip küresel bir kültür oluşturmak için kullanıldığı iddiası savunulmaktadır.