Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Zotero uygulamasında yazma eserlerinin nasıl kaynak verileceği konusunda adım adım bilgi vermektedir.. Video, yazma eserlerinin tanımı ve sayfalandırma kurallarıyla başlayıp, Zotero uygulamasına isnat şablonunun nasıl yükleneceğini göstermektedir. Ardından yazma eserlerinin Zotero'ya nasıl ekleneceği, Word belgesinde dipnot olarak nasıl kullanılacağı ve tez veya makale gibi farklı belgelerde nasıl referans olarak gösterileceği uygulamalı olarak anlatılmaktadır.. Özellikle ilahiyat araştırmalarında kullanılan dipnotlu isnat sistemi için gerekli bilgiler sunulmakta ve hesap sahibi olanlar için Zotero web sayfası üzerinden eşleştirme ayarlarının nasıl yapılacağı da açıklanmaktadır.
Bu video, Erkan Tosun tarafından sunulan, ödev, proje, makale ve tez hazırlayan öğrenciler için hazırlanmış kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, hakemlik deneyimine sahip olduğunu belirtmektedir.. Video, APA 6 yazım kurallarını iki ana bölüme ayrılmış olarak ele almaktadır: metin içinde kaynak gösterme (göndermeler) ve kaynakça oluşturma kuralları. İçerikte tek yazarlı, çoklu yazarlı çalışmalar, tüzel yazarlı çalışmalar, çevrimiçi kaynaklar, doğrudan/dolaylı alıntı yapma, tablo ve şekil oluşturma gibi konular örneklerle detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Eğitim, çeşitli kaynak türlerinin (makale, kitap, rapor, elektronik kaynaklar, teknik raporlar, arşiv kaynakları, internet kaynakları) yazım biçimlerini, kaynakça formatını, alfabetik sıralamayı ve Word programında otomatik sıralama özellikleri gibi pratik bilgileri de içermektedir. Ayrıca, APA'nın politikalarına göre bir makaleden veya kitap bölümünden alınabilecek tablo, grafik ve şekil sayısı gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Metin içinde yazar adı ve yayın yılı belirtilmelidir. Klasik eserler ve kişisel iletişim metin içinde kaynak gösterilmez. Kaynakça alfabetik sırayla düzenlenmelidir
Bilimsel birikim birçok yazarın başarılarının toplamından oluşur. İntihalden kaçınmak için tüm alıntılarda kaynak belirtilmelidir. Kaynakça ve metin arasında tutarlılık sağlanmalıdır
APA, ABD'deki psikoloji çalışmalarını temsil eden en büyük bilimsel kuruluştur. Sosyal bilimlerde kullanılan standart yazım biçimi ve kaynak gösterme şeklidir. Dönem ödevleri, tezler ve araştırma raporlarında kullanılır
Bu video, tez yazımında kaynak gösterme konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce hazırladığı 42 bölümlük tez yazımı video serisinin devamı niteliğindedir.. Video, tez yazımında kaynak gösterme, atıf yapma ve kaynakça oluşturma konularını APA stili üzerinden ele almaktadır. İçerikte Microsoft Word programında kaynak gösterme işleminin nasıl yapılacağı adım adım gösterilmektedir. Ayrıca, doğrudan ve dolaylı alıntıların nasıl yapılacağı, dipnot kullanımı ve intihal önleme yöntemleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Türkiye'de genellikle APA stili tercih edildiği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitim dersinin üçüncü bölümünü içermektedir. Eğitmen, tez hazırlama sürecinde sayfa numaralandırma ve kaynak gösterme konularını adım adım anlatmaktadır.. Video, tez ön kısmının Roma rakamları ile, metin kısmının ise Arap rakamları ile nasıl numaralandırılacağını göstermektedir. Eğitmen, Microsoft Word uygulamasında sayfa numaralandırma ayarlarını yaparak uygulamalı örnekler sunmaktadır. Ayrıca doğrudan alıntılar ve kaynak gösterme konularında da bilgiler verilmekte, alıntı ekleme ve biçimlendirme işlemleri gösterilmektedir. Video, tez hazırlama sürecindeki teknik detayları öğrenmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı APA stili metin içi atıf yapma kurallarını anlatmaktadır.. Video, APA stili metin içi atıf yapma yöntemlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Konuşmacı, metin sonunda atıf yapma, aktaran atıf, metin başında atıf yapma ve doğrudan alıntı yapma kurallarını örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca tek yazarlı, iki yazarlı ve üç yazarlı kaynaklar için atıf yapma biçimleri de açıklanmaktadır. Video, APA stili kaynakça yazımı hakkında daha fazla bilgi için konuşmacının YouTube kanalındaki diğer videolara yönlendirmesiyle sonlanmaktadır.
Metin içi göndermeler kaynakça ile uyumlu olmalıdır. Göndermelerde yazar soyadı ve yıl bilgisi parantez içinde verilir. Aynı yazarın farklı çalışmalarına tekrar göndermelerde tarih bilgisi eklenir
Bu video, Sosyal Bilgiler öğretmeni Özkan Başak tarafından Sözel Akademi kanalında sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, "Bilim, Teknoloji ve Toplum" ünitesini iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde teknolojinin toplumsal ilişkilere olumsuz etkileri, medya kavramı ve doğru bilgiye ulaşma yöntemleri anlatılırken, ikinci bölümde internet güvenliği ve bilimsel etik konuları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca bilim insanlarının ortak özellikleri, icat ve buluş kavramları, bilimsel etik kuralları (kaynak gösterme, dipnot kullanımı, intihal kavramı) ve internet kullanırken dikkat edilmesi gereken güvenlik önlemleri (virüs koruma, kişisel bilgilerin paylaşılmaması, farklı şifreler kullanma) detaylı şekilde açıklanmaktadır.
Pastoral kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, üniversite öğrencilerine yönelik hazırlanmış olup, konuşmacı uzun süredir izleyicilerden gelen sorulara cevap vermek amacıyla bilimsel atıf ve referans gösterme konusunu anlatmaktadır.. Video, atıf yapmanın ne olduğunu, neden yapıldığını ve doğrudan (alıntı) ile dolaylı atıflar arasındaki farkları açıklamaktadır. Ayrıca parantez içi bilgilerin nasıl doldurulacağı, birden fazla yazarın çalışması, kurum adları ve bulunamayan kaynaklar gibi konular örneklerle ele alınmaktadır. Özellikle 1985 yılında yapılmış bir çalışma ve 2015 yılında başka birinin bu çalışmayı makalesinden bahsetmesi durumunda nasıl alıntı yapılacağı detaylı olarak anlatılmaktadır.. Konuşmacı, kaynakça yazma konusunu ayrı bir videoda ele alacağını belirtmekte ve yıl ve soy isimler arasında virgül atılması gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi'nde sunulan "Bilimsel Araştırma Teknikleri" dersinin 13. ünitesidir. Bir eğitmen tarafından bilimsel araştırma raporunun hazırlanması konusu anlatılmaktadır.. Video, bilimsel araştırma sürecinin son aşamasını ele alarak sonuçların yorumlanması ve rapor hazırlama sürecini detaylı şekilde açıklamaktadır. Araştırma raporunun bölümleri (kapak sayfası, özet, giriş, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve öneriler, kaynakça) üç temel başlıkta incelenmekte ve kaynak gösterme kuralları (Harvard, APA, MLA) hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca rapor yazımında dikkat edilmesi gereken dil ve üslup kuralları, yabancı dil kaynaklarının çevirisi, patent ve telif hakları konuları ele alınmaktadır. Soru-cevap formatı kullanılarak konu pekiştirilmektedir.
Doğrudan alıntılar kelimesi kelimesine verilmeli, 40 sözcükten az tırnak içinde. Alıntılarda orijinal metindeki hatalar düzeltilmemeli, kafa karıştırıcı hatalar için "sic" kullanılmalı. Yazar-tarih stili kullanılır, tek yazarlı eserlerde sadece yazar soyadı ve yılı belirtilir
Metin içi atıflarda yazar soyadı parantez içinde verilir. Üç ve daha fazla yazarlı makalelerde ilk yazarın soyadı ve yıl kullanılır. Aynı yazarın aynı yıl içindeki yayınları alfabetik sırayla gösterilir
Bu video, bir konuşmacının akademik çalışmalar, özellikle yüksek lisans tezlerinde intihal konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, tez yazarken yapılan üç temel intihal türünü (kaynak göstermeden doğrudan kopyalama, kaynak göstererek kopyalama ve kelime/cümle örgüsünü değiştirerek aynı bilgiyi farklı bir dille sunma) detaylı şekilde ele alıyor. Konuşmacı, bu tür intihallerin enstitü taramalarında nasıl tespit edildiğini ve akademik üretimde yarattığı sorunları açıklıyor.. Ayrıca, intihalden kaçınmak için kaynakları analiz etmek, yorumlamak ve kendi çıkarımlarını eklemek gerektiğini vurguluyor. Akademik çalışmalarda objektif ve sorgulamaya açık bir yaklaşım gerektirdiğini, kaynak taraması yaparak bilgileri birbirine çarpıştırmak ve dipnot ve atıflarla kimden yararlandığınızı belirtmenin önemini anlatıyor.
Bu video, bir ustadın Osmanlı tarihi ve ilim konularında görüşlerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, İsmail Hakkı Uzunçarşılı'nın hayatı ve çalışmaları hakkında bilgi vererek başlamaktadır.. Videoda Osmanlı tarihi yazımı, özellikle İsmail Hakkı Uzunçarşılı'nın çalışmalarının değerlendirilmesi yapılmaktadır. Konuşmacı, tarih yazımında kaynak göstermenin önemini vurgulayarak, halka hitap eden tarihçilerin her cümleye kaynak göstermesinin gereksiz olduğunu belirtmektedir. Ayrıca ilim ve iman arasındaki ilişki, Türkiye'deki ilim ve servet kaynaklarının çürük olduğu iddiası ve tiyatro-sinema alanındaki telkin faaliyetleri hakkında görüşlerini paylaşmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı APA yöntemine göre kaynak gösterme ve kaynakça oluşturma konusunda adım adım anlatım yapmaktadır.. Video, APA yöntemine göre kaynak gösterme sürecini detaylı olarak göstermektedir. Önce kitaptan alıntı yapma, ardından web sitesi ve süreli yayın makalesi gibi farklı kaynak türlerinin nasıl ekleneceği anlatılmaktadır. Ayrıca Word programının otomatik kaynakça oluşturma özelliği de gösterilmektedir. Video, dipnot yöntemine göre kaynak gösterme ile karşılaştırılarak, APA yönteminin avantajlarını vurgulamaktadır.
Bu video, metin içi atıf yapma kurallarını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, metin içi atıf yapma kurallarını adım adım açıklamaktadır. Tek yazarlı, iki yazarlı, üç veya daha fazla yazarlı çalışmalar için atıf yapma, kitap ve dergi makalesi atıfları, bölüm ve sayfa atıfları, yazar belli olmayan çalışmalar, yeniden basılan eserler, kurum atıfları, kısaltma kullanımı ve kişisel iletişim atıfları gibi farklı durumlar için örnekler verilmektedir. Her bir kural için pratik örnekler sunularak, kaynakça kısmında karışıklık yaşanmaması için dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanmaktadır.