ABD dışındaki en eski Amerikan eğitim kurumudur. 1863'te erkek, 1871'de kız okulları olarak kurulmuştur. 1971'de karma eğitime geçmiş, 1997'de lise statüsüne geçmiştir
Okul, çağdaş ve laik eğitim sistemiyle sorgulayan nesiller yetiştirmeyi hedefliyor. Öğrencilere ulusal ve evrensel değerler ile akademik beceriler kazandırılıyor. Kültür, sanat ve spor çalışmalarıyla eğitim destekleniyor
Devlet lisesi olup MEB'e bağlı olarak ücretsiz eğitim vermektedir. 1583'te kurulmuş, Türkiye'nin en eski eğitim kurumlarından biridir. 2011'den beri PASCH ağına bağlı DSD Okulu statüsündedir
Bu video, Doçent Doktor Akın Efendioğlu tarafından sunulan "Eğitim Bilimlerine Giriş" dersi kapsamında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitim bilimleri alanında uzman bir akademisyendir.. Videoda Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları (Temel Amaçlar) ve İlkeleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk bölümde 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda belirlenen üç genel amaç açıklanırken, ikinci bölümde iş güvenliği uzmanı yetiştirme, yönlendirme, eğitim hakkı, fırsat ve imkan eşitliği, yaşam boyu öğrenme, Atatürk ilke ve inkılapları, demokrasi eğitimi ve laiklik gibi ilkeler anlatılmaktadır. Son bölümde ise eğitim ilkeleri (bilimsellik, planlılık, karma eğitim, okul-aile işbirliği ve her yerde eğitim) ve 3 Mart 1924 tarihinde yürürlüğe giren Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun eğitim sistemine yansıyan temel düzenlemeleri açıklanmaktadır.. Video, sınavlarda çıkabilecek sorulara yönelik bilgiler içermekte ve kanunların yorumlanması konusunda önemli ipuçları sunmaktadır. Ayrıca, kanunun bazı maddelerinin güncel eğitim sistemiyle uyumlu olup olmadığı konusunda konuşmacının görüşleri de paylaşılmaktadır.
Bu video, 167 yıllık Beyoğlu Anadolu Lisesi'nin karma eğitim sona erdirilmesi ve 2016-2017 eğitim öğretim yılından itibaren sadece kız öğrencileri alacak olması konusunda bir haber veya belgesel formatındadır.. Videoda, okulun 2002 yılına kadar kız lisesi olarak faaliyet gösterdiği ve daha sonra karma eğitim verdiği, ancak 2016-2017 eğitim öğretim yılından itibaren sadece kız öğrencileri alacak olduğu belirtiliyor. Öğrenciler ve mezunlar bu karara tepki gösteriyor ve okulun fiziki yapısının erkek öğrenci barındırmaya müsait olmadığı gerekçesiyle bu dönüşümün öğrencilerin haberi olmadan başlatıldığı ifade ediliyor.
Bu video, 2018-2019 eğitim-öğretim yılının başlamasına yaklaşırken yaşanan karma eğitim tartışmasını konu alan bir haber sunumudur. Videoda Eğitim-SEN ve Eğitim-İS sendikalarının görüşleri aktarılmaktadır.. Video, Milli Eğitim Bakanlığı'nın kurum açma, kapatma ve ad verme yönetmeliğine karşı Eğitim-SEN'in açtığı davayı ve yargı kararıyla karma eğitimin kaldırılması tartışmasını ele alıyor. Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu kararın karma eğitimin ortadan kalkmadığını açıklaması ve 1939 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 15. maddesindeki "ancak eğitimin türüne, imkan ve zorunluluklarına göre bazı okullar yalnızca kız veya yalnızca erkek öğrencilere ayrılabilir" ifadesinin tartışmaya açık olduğu belirtiliyor. Eğitim-İS Genel Başkanı Orhan Yıldırım, karma eğitim sisteminin devam ettiğini ancak karma olmayan eğitimde de verilebileceğini, bu uygulamanın gönüllülük esasına bağlı olduğunu vurguluyor.
Başarılı şirketlerin bel kemiği çalışanların bilgi ve yetenekleridir. İyi planlanmış eğitim stratejileriyle yeni ürün yaratma olasılığı %92'den fazladır. Çalışanların %59'u iş yerinde eğitim almadığını belirtiyor
1873'te Darüşşafaka Cemiyeti tarafından kuruldu. Eğitimde fırsat eşitliği misyonunu 1863'ten beri sürdürüyor. 1994'te Maslak'a taşındı
Okul 2016-2017 eğitim yılında eğitime başlamıştır. Esenyurt'ta en yüksek puanla öğrenci alan ikinci okuldur. 1559 öğrenci ve 78 öğretmenle eğitim vermektedir. Karma eğitim yapmakta ve ikili eğitim sistemi uygulanmaktadır
Bu video, bir konuşmacının kız çocuklarının eğitim modelleri hakkında yaptığı bir sunum veya konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, kız çocuklarının karma eğitim modeli dışında alternatif öğrenme modellerinde eğitim görme ihtiyacına devletin asli görev olduğunu vurgulamaktadır. Karma eğitim tartışmalarının ideolojik kutuplaşmalar yerine bilimsel bir bakış açısıyla ele alınması gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanı'nın kız okulları önerisinin erkek okulların açılması önerisiyle genişletilmesi ve okul öncesinden başlayarak tüm okul türlerinde alternatif okulların açılması gerektiği görüşünü paylaşmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının eğitim sistemi ve cinsiyet eşitliği konularında yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, laik, demokratik ve bilimsel eğitim için mücadele yürüten bir grup adına konuşmaktadır.. Konuşmanın ana konusu, Bursa Osmangazi Mithat Paşa Ortaokulu müdürü tarafından öğretmenlere gönderilen, kız ve erkek öğrencilerin ayrı sıralarda oturması için bir yazıdır. Konuşmacı, bu uygulamanın karma eğitim anlayışını yok etme çabasının bir parçası olduğunu ve iktidarın kendi dünya görüşüne uygun bir nesil yetiştirme yönündeki uygulamaların çocuk ve gençlere yönelik baskı ve dayatma haline geldiğini belirtmektedir. Ayrıca, Türkiye'deki yoksulluk, açlık ve ekonomik zorluklar bağlamında bu tür uygulamaların toplumsal bölünmeyi teşvik ettiğini vurgulamaktadır.
Bu video, Lacean ekolünün Türkiye'deki temsilcilerinden Saint Michelle Fransız Lisesi müdürü John Michelle Ducroth ile yapılan bir röportajdır. Ducroth aynı zamanda Birleşmiş Milletler'in eğitim programındaki çalıştaylarda yönetici olarak görev yapmaktadır.. Röportajda okulun eğitim sistemleri, tercih süreci ve sunduğu imkanlar ele alınmaktadır. Saint Michelle Fransız Lisesi, Türkiye'de karma eğitime ilk geçiş yapan lise olup Türkçe, Fransızca ve İngilizce dillerinde eğitim vermektedir. Kurum, mezunlarına yurt dışındaki üniversitelere geçiş hakkı sunan denklik belgesi vermektedir. Ayrıca öğrencilerin sanatsal gelişimlerine önem veren kurum, yıl sonunda öğrencilerin hazırladığı sergilerle bu çalışmaların meyvesini almaktadır.
Bu video, Mustafa Toköz'ün sunduğu ve Hakan Altunlan'ın ana kumanda masasında görev yaptığı "İslam ve Toplum" adlı bir radyo programıdır. Programda Osman Hoca da yer almaktadır.. Program, İslami fıkıh konularını ele almaktadır. İlk bölümde Hz. Ebubekir'in şehitliğin kıymeti hakkında bir menkıbe anlatılmakta, ardından kurban kesme şartları, seferi yolcu kavramı, vatan kavramı, dua ve şükür konuları detaylı olarak açıklanmaktadır. Son bölümde ise eğitim sistemi, karma eğitim, kadınların çalışma koşulları ve alkollü kişilerin şehitlik durumu gibi güncel konular ele alınmaktadır.. Program boyunca dinleyicilerden gelen sorular yanıtlanmakta, özellikle kurban kesmenin Hanefi mezhebinde beş şartı olduğu, seferi olanların kurban kesmesinin vacip olmadığı, vatan kavramının üç farklı türü (vatan assi, vatan ikameti, vatan sükna) ve şükür etmenin yolları gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'deki eğitim sistemi ve özellikle karma eğitim sistemi hakkındaki eleştirel görüşlerini içeren bir konuşmadır.. Konuşmacı, Türkiye'deki eğitim sorunlarının en büyük sebebinin Batı taklit edilmiş eğitim programı olduğunu belirtiyor. Karma eğitim sisteminin İslam toplumlarına dayatılmış bir model olduğunu, kız ve erkek öğrencilerin aynı ortamda eğitim almasının ciddi sorunlar doğurduğunu vurguluyor. Konuşmacı, Batı ülkelerinin karma eğitim sistemini sorguladığını ve bunun yerine kız ve erkek öğrencileri ayrı okullarda eğitmenin daha başarılı sonuçlar verdiğini örneklerle açıklıyor.
Bu video, bir konuşmacının eğitim sisteminin aile değerlerine ve özellikle çocukların ahlakına etkisi hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir.. Konuşmacı, dindar babaların çocuklarını müzik, tavuklar, açık saçıklık gibi konularda nasıl eğittiğini ve sonrasında çocukların bu değerleri nasıl değiştirdiğini örneklerle anlatmaktadır. Konuşmanın ana teması, günümüz eğitim sisteminin (özellikle karma eğitim) aile değerlerini nasıl etkilediği ve çocukların ahlaki sınırlarını nasıl aştığıdır. Konuşmacı, okulların sigara, flört anlayışı, uyuşturucu gibi ifsat unsurlarını içerdiğini ve çocukların bu ortamda kendilerini nasıl koruyabileceklerini sorgulamaktadır.
Bu video, bir üniversitenin akademik takvimi hakkında bilgi veren bir açıklamadır. Konuşmacı, üniversitenin 2021-2022 eğitim-öğretim dönemi için yüz yüze eğitim stratejisini anlatmaktadır.. Videoda, üniversitenin akademik takvimi detaylı olarak ele alınmakta ve 2021-2022 eğitim-öğretim yılında yüz yüze eğitim stratejisinin temel olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, bu dönemde %40'a kadar online eğitimde destek verileceği ve karma eğitim bölümlerinin fakültelerinin online eğitimde destekleyeceği bilgisi paylaşılmaktadır.
Bu video, Muhafazakar Demokrat Parti'nin çeşitli toplumsal düzenlemeleri hakkında bilgi veren bir sunum veya konuşmadır. Konuşmacı, partinin muhafazakar bir demokrat kimliğe sahip olduğunu vurgulamaktadır.. Video, içki satışı yasağı, karma eğitim sona erdirilmesi, imam hatip okullarının yaygınlaştırılması, evrim teorisinin biyoloji dersinden çıkarılması, kadınların annelik ve kariyer arasındaki dengesizliği, Asmalı Mescit'teki kafe ve barların sokağa masa çıkarması yasağı gibi konuları ele almaktadır. Konuşmacı, bu düzenlemelerin "yasaklama" değil "düzenleme" olduğunu ve hiçbir şeyi yasaklamadıklarını vurgulamaktadır.