Bu video, Suudi Arabistan'ın kültürel ve toplumsal geleneklerini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Suudi Arabistan'da kadınların giyim tarzı, boşanma partileri, soyunma kabinleri, mezarlıklara kadınların gitmesi ve mezuniyet törenlerinde müzik kullanımı gibi tuhaf gelenekleri ve yasakları beş ana başlık altında ele alıyor. Her bir konu için detaylı açıklamalar yapılarak, Suudi toplumunun İslam kültürüne ve geleneksel değerlere olan bağlılığı vurgulanıyor. Video, Suudi Arabistan'ı ziyaret edecekler veya ülkenin kültürel yapısını anlamak isteyenler için faydalı bilgiler sunuyor.
Bu video, İslam hizmetçileri ile diğer toplum üyeleri arasındaki farkları anlatan bir monolog formatındadır. Konuşmacı, İslam hizmetçilerinin nasıl hareket ettiğini ve diğer insanların davranışlarını karşılaştırmaktadır.. Video, İslam hizmetçilerinin hırsızlık ve yolsuzlukla mücadele etmesi, kutsala hakaretlere karşı medeni yollarla protesto etmesi, Filistin'e yardım etmesi, barış için mücadele etmesi, yetimlere yardım etmesi, ekonomik zorluklara rağmen varlıklarını ortaya koyması, kara kıtaya okul açması, Türkçe Olimpiyatlarını yayması ve haksız davalara karşı kardeşlerine destek olması gibi davranışlarını anlatmaktadır. Konuşmacı, bu hizmetçilerin hatalarını kabul etse de, onların sevap olarak gördükleri işlerin diğer insanların sevaplarından daha hayırlı olduğunu ve bu savaşın galipinin onlar olacağını belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının İslam toplumunda kadın hakları ve eğitim konusundaki görüşlerini paylaştığı bir konuşmadır.. Konuşmacı, İslam bilim tarihinde kadın bilim insanlarının varlığını (Fatıma el Fihri, Meryem usturlabi gibi) anlatarak başlıyor ve İslam medeniyetinde kadınların ilmi çalışmalardaki yerini vurguluyor. Ardından günümüzde Türkiye'de kadınların iş hayatına girmesi, üniversitede okuması ve sanatsal faaliyetlere katılması gibi olumlu gelişmeleri belirtiyor. Ancak bazı kanaat önderlerinin kadınların eğitimine karşı çıkması ve bunun sonucunda okula gitmeyen kadınların varlığından endişe duyduğunu ifade ediyor. Konuşmacı, bu konuyu gündeme getirmenin önemini vurguluyor.
Avustralya, 3900 km kuzey-güney ve 4500 km doğu-batı boyutlarında bir adadır. Ülke altı eyalet ve iki özerk bölgeden oluşan federal bir yapıya sahiptir. Yüzölçümü 7.682.000 km² olan Avustralya, dünyanın altıncı büyük devletidir
Bu video, bir konuşmacının İslam toplumunda yaşanan değişimler ve aile değerlerinin bozulması hakkında yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, bir hoca olarak hitap edilmektedir.. Konuşmacı, 1915'ten beri uygulanan bir projenin sonucunda İslam toplumunda yaşanan değişimleri eleştirmektedir. Özellikle televizyon programlarının aile değerlerini, İslami gelenekleri ve toplumsal bağları nasıl bozduğunu vurgulamaktadır. Konuşmacı, evlendirme programlarının aile yuvalarını mahvettiğini, günlük 50 bin TL'lik transferlerle finanse edilen programların toplumu dejenerasyona sürüklediğini ve Müslümanların kendi değerlerini korumak için Allah'ın kitabına hakim olmaları gerektiğini belirtmektedir.
Bu video, bir konuşmacının İslam toplumu ve toplumsal değerler hakkında yaptığı bir sohbeti içermektedir.. Konuşmacı, İslam toplumunun temel unsurlarını bir yapı taşları olarak anlatarak, ailenin toplumun temel taşı olduğunu vurgulamaktadır. Ardından, toplumsal değişimlerde alttan çıkan temel değerlerin (örneğin aile) ve üstten çıkan üstel değerlerin (örneğin şapka) toplumsal tepkilerini karşılaştırmaktadır. Ali Ulvi Kurucu'nun hatıratından örnekler vererek, harf inkılabına gösterilen tepkinin şapka meselesine göre daha az olduğunu belirterek, temel değerlerin korunmasının önemini vurgulamaktadır.
Osmanlı'da giysiler kişinin toplumdaki konumunu gösterirdi. Farklı ırk ve dinlerin kendine özgü kıyafet şekilleri vardı. Fatih'ten sonra İslam toplum yansımaları yaygınlaştı
Bu video, İdare Eğitim Vakfı'nın düzenlediği ahlaki yozlaşma etkinliğinde bir konuşmacının sunumu içermektedir.. Konuşmacı, ahlak kavramının kökenini ve önemini açıklayarak başlıyor ve günümüz toplumundaki ahlaki çöküşü ele alıyor. Batı hayranlığı, laisizm ve liberalizm gibi kavramların toplum üzerindeki etkilerini tartışıyor. Konuşmacı, İslam toplumunun günümüzdeki durumunu hastalığa benzeterek, sadece namaz kılmak veya Kur'an okumakla değil, daha derin bir iyileşme süreci gerektirdiğini vurguluyor. Konuşma, imanın zayıflamasının toplumun yozlaşmasının temel sebebi olduğunu ve geçmişteki sahabelerin örneklerini hatırlatarak sona eriyor.
TDK'ya göre muhafazakar, geleneksel değerlere bağlı ve değişime karşı direnen kişidir. Muhafazakarlık, toplumsal düzenin korunmasını savunan bir ideolojidir
Merâğî'nin Tefsîrü'l-Merâğî eseri içtimaî tefsir açısından incelenmiştir. Çalışma giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Merâğî'nin hayatı ve yaşadığı dönem detaylı olarak ele alınmıştır
Kirve, bebeğin vaftizinde seçilen ve İslam toplumlarında önemli rol oynayan kişidir. Arapça kökenli terim, yakınlık ve dostluk anlamlarını taşır. Kirvelik uygulaması yüzyıllardır farklı topluluklarda değişmiştir
Bu video, bir konuşmacının İslam hizmetleri ve rabıta meselesi hakkında yaptığı bir sohbeti içermektedir. Konuşmacı, Muhammed İslamoglu ve Muhammed Mustafa gibi hocalardan duyduğu hikayeleri aktarmaktadır.. Videoda, İslam hizmetlerinin yayılması ve rabıta meselesinin önemine değinilmektedir. Konuşmacı, Kadıköy'de yaşanan bir olayı anlatarak, çarşaflı bir hoca ile açık saçlı bir bayan arasındaki diyalogu aktarmaktadır. Bu diyalogda, çarşaflı hoca, Mahmut Efendi hazretlerine rabıta yaptığını ve bu konuda bir hainlik olduğunu belirtmektedir. Konuşmacı, bu durumun bir dava ve şuur meselesi olduğunu vurgulayarak, bu konuda sahip çıkılacağını ifade etmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin 2. dönem 2. yazılı sınavının çözümünü yaptığı eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, sınav sorularını sırayla açıklamakta ve İslam devletinin Medine'deki gelişimini, Hz. Muhammed'in toplumsal barışı sağlamak için yaptığı çalışmaları anlatmaktadır. İçerikte muhacir ve ensar kavramları, muahat (kardeşlik) kavramı, Hz. Muhammed'in ilk hicreti, Medine Antlaşması'nın maddeleri, Mescid-i Nebevi'nin fonksiyonları, ilk üç savaş (Bedir, Uhud, Hendek), Hudeybiye Antlaşması ve Hz. Muhammed'in veda hutbesindeki uyarılar gibi konular ele alınmaktadır.. Ayrıca İslam toplumunda temel değerler olarak dil, dini inanç, peygamber ve ehlibeyt sevgisi, vatan ve millet sevgisi gibi konular da açıklanmaktadır. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak konular pekiştirilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının Türkiye'deki eğitim sistemi ve özellikle karma eğitim sistemi hakkındaki eleştirel görüşlerini içeren bir konuşmadır.. Konuşmacı, Türkiye'deki eğitim sorunlarının en büyük sebebinin Batı taklit edilmiş eğitim programı olduğunu belirtiyor. Karma eğitim sisteminin İslam toplumlarına dayatılmış bir model olduğunu, kız ve erkek öğrencilerin aynı ortamda eğitim almasının ciddi sorunlar doğurduğunu vurguluyor. Konuşmacı, Batı ülkelerinin karma eğitim sistemini sorguladığını ve bunun yerine kız ve erkek öğrencileri ayrı okullarda eğitmenin daha başarılı sonuçlar verdiğini örneklerle açıklıyor.
1960 Erzincan doğumlu mimar ve yazar. 1980'lerde entelektüel piyasada söz söyleyen üç-dört kadından biri. Tahran Üniversitesi'nde Türk Dili ve Edebiyatı dersleri verdi. Çeşitli dergi ve gazetelerde kadın sayfaları düzenledi
Bu video, bir konuşmacının kadınların durumu hakkında yaptığı bir sunum veya ders formatındadır. Konuşmacı, kadınların Kur'an-ı Kerim'deki durumunu ve İslam toplumlarındaki yeri hakkında bilgi vermektedir.. Video, kadınların Kur'an'daki değerini ve haklarını anlatarak başlıyor. Konuşmacı, Kur'an'ın kadınların kendi malını mülkünde tasarruf etme hakkı, çalışma özgürlüğü ve siyasete katılım gibi konularda verdiği hakları vurguluyor. Ayrıca, İslam toplumlarında bu hakların nasıl kısıtlandığını, Kur'an'a uymayan uydurma rivayetlerin nasıl ortaya çıktığını ve kadınların ekonomik özgürlüğünün önemini anlatıyor. Konuşmacı, Peygamber dönemindeki kadınların aktif rollerini örneklerle göstererek, kadınların çalışmasının ve siyasete katılmasının Kur'an'a uygun olduğunu açıklıyor.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf seçmeli temel dini bilgiler dersinin 1. dönem 1. sınıf sınav sorularını ve cevaplarını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, aile kavramı, çekirdek aile, geniş aile, aile sosyal hayatın temeli, küfü (eşler arası denklik), eşler arası olumlu duygular, sadakat, sosyal hayatla ilgili temel ölçütler, emanet kavramı, hak ve adalet, İslam toplumunda vakıf geleneği gibi konuları ele almaktadır. Her konu için örnek sorular verilmiş ve detaylı açıklamalar yapılmıştır. Öğretmen, öğrencilerin kanaldan konu anlatımını dinlemelerini ve ünite değerlendirme sorularını çözmelerini tavsiye etmektedir.
Bu video, bir konuşmacının dini bir konu üzerinde yaptığı bir sohbettir. Konuşmacı, münafıklık ve deccal kavramlarını açıklamaktadır.. Videoda konuşmacı, münafıkların İslam toplumunu birbirine katmak ve İslam'dan intikam almak için deccal'in askerleri olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca, Suriye'deki olaylar üzerinden münafıkların nasıl hareket ettiğini ve Müslümanların bu duruma nasıl yaklaşması gerektiğini tartışmaktadır. Konuşmacı, münafıkların İslam toplumunu birbirine katmak için nasıl hareket ettiğini ve Müslümanların bu duruma nasıl yaklaşması gerektiğini açıklamaktadır.
Bu video, Mustafa İslamoglu ile yapılan bir röportaj formatında olup, İslam ilahiyatının önemli isimlerinden biri olan İslamoglu'nun görüşlerini içermektedir.. Sohbet, Ramazan ayı, Kur'an ve vahiy, İslam toplumunun günümüzdeki durumu ve örnek alma kavramı gibi konuları ele almaktadır. İslamoglu, Ramazan'ın gerçek anlamını anlamak, Kur'an'ı hayatın merkezinde tutmak, vahyin doğru şekilde anlaşılmaması ve İslam toplumunun geçmişteki aktif öznesinden pasif nesnesine dönüşmesinin nedenleri gibi konuları tartışmaktadır.. Videoda ayrıca "teessi" ve "teşebbüh" kavramları üzerinden örnek almanın doğru şekli, peygamber saygısı ve günümüzde peygamberin aşağılanmasının yahudileşme hastalığı olarak nitelendirilmesi gibi konular da ele alınmaktadır. İslamoglu, "Hayatın Yeniden İnşası" ve "Üç Muhammed: İki Tasavvur Bir Gerçek" adlı iki önemli kitabının yazarıdır.
Bu video, Hollanda'nın başkenti Amsterdam'daki Selimiye Camii'nde başlatılan ve tüm Avrupa'ya örnek olan Kur'an kursu hafızlık projesini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda 14 yaşındaki Emir Kurban gibi hafızlar ve onların deneyimleri yer almaktadır.. Video, 2010 yılında Amsterdam'da başlayan ve kısa sürede Hollanda'nın farklı bölgelerinde 28 hafızlık kursu açan Kur'an kursu hafızlık projesini konu alıyor. Bu kurslarda toplam 814 öğrenci eğitim görüyor, bunların 560'ı kız. Ayrıca Almanya'da düzenlenen hafızlık tespit sınavlarında başarılı olanlara Diyanet İşleri, Türk İslam Birliği ve İslam Toplumu Milli Görüş tarafından diploma verildiği belirtiliyor.