Bu video, Türkiye'deki işitme engelli çocukların durumu hakkında bilgi veren bir sunum formatındadır.. Video, Türkiye'de 0-19 yaş arası 63 bin işitme engelli çocuğun bulunduğu bilgisini paylaşmaktadır. Bu çocukların yaklaşık 47 bininin iki taraflı, orta, ileri veya çok ileri işitme kaybı olduğu tahmin edilmektedir. Ayrıca, bu çocukların eğitimi için Türkiye'de 50 işitme engelli eğitim kurumu bulunduğu belirtilmektedir.
Özel Eğitim Öğretmenliği, engelli bireylerin eğitimine odaklanan bir alandır. Bölüm, özel gereksinimli bireylere akademik ve sosyal gelişim desteği sağlar. Eğitimde kapsayıcılık temel felsefesidir
2015'te kurulan 1700 m2'lik gastronomi eğitim merkezi. 2500'e yakın ürün geliştirme ve 3500 sektör profesyoneline eğitim. Duyusal Analiz Laboratuvarı'nda 35 gönüllü ile ürün testleri yapılıyor
Erzak yardımı için muhtarlık belgesi ve kimlik ile başvuru yapılır. Çölyak hastalarına özel glutensiz gıda desteği sağlanır. Kömür yardımı kış aylarında hane geliri değerlendirilerek verilir. 65 yaş üstü ihtiyaç sahiplerine günlük sıcak yemek ikramı yapılır
Bu video, bir eğitim uzmanının özel eğitim konusunda bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, mevzuata göre özel eğitimin hangi bireylere verildiğini açıklamaktadır. Özel eğitim sadece engelli bireylere değil, üstün zeka ve yetenekli olan bireylere de verildiği belirtilmektedir. Öğrencilerin doğal gelişimleri akranlarıyla karşılaştırılarak, işitme, konuşma, bilişsel gibi alanlarda anlamlı farklılıklar gösterenlerin eğitsel değerlendirme ve tanımlama için rehberlik araştırma merkezlerine yönlendirildiği anlatılmaktadır.
1963'te Levanten Köşkü'nde açılan merkez, 2018'de kendi binasına taşındı. Merkezde 21 kadrolu öğretmen ve 300 usta öğretici görev yapıyor. 16 derslik, bilgisayar sınıfı, kütüphane ve toplantı salonu mevcut
Bu video, Arapça Braille alfabesi derslerinin dokuzuncu bölümüdür. Eğitmen, hemzenin geliş şekillerinden ikincisi olan vavlı hemze konusunu anlatmaktadır.. Videoda vavlı hemzenin özellikleri, nokta karşılıkları ve okunuş şekilleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Eğitmen, vavlı hemzenin kelimenin ortasında veya sonunda geldiği, üstün hareketli ise esra hareketi aldığı, ötreli olarak geldiği zaman ise u arası bir sesle okunduğu bilgisini vermektedir. Ayrıca, vavlı hemzenin nokta karşılıklarının (bir, iki, beş ve altı nokta) ve bunların harflerle nasıl birleştirildiği örneklerle gösterilmektedir. Video boyunca çeşitli kelimeler üzerinden vavlı hemzenin kullanımı pratik olarak anlatılmaktadır.
Atatürk, 1928'de yeni Türk harflerini kabul ettirdi ve Millet Mektepleri'ni açtı. 24 Kasım, Türkiye'de Öğretmenler Günü olarak kutlanmaktadır
Bu video, Gölbaşı Halk Eğitim Merkezi'nin faaliyetlerini tanıtan bir tanıtım filmidir. Videoda merkezin yöneticileri ve kursiyerler yer almaktadır.. Video, merkezin eğitim-öğretim yıllarındaki kursiyer sayılarını ve hedeflerini paylaşarak başlıyor. Ardından engellilere yönelik kurslar, Gölbaşı Kaymakamlığı'nın yürüttüğü projeler ve Beyaz Bayrak projesi hakkında bilgi veriliyor. Son bölümde ise kursiyerlerin kendi deneyimlerini ve kursların faydalarını anlattıkları bölümler yer alıyor. Video, Türkiye'ye Gölbaşı Halk Eğitim Merkezi'nden sayılanlar mesajıyla sonlanıyor.
Sema Uğurcan 1971-72'de Elazığ Kız İlköğretim Okulu'ndan mezun oldu. Kemah'ın Atma köyüne tayin edildi, zorlu bir yolculukla geldi. Beş sınıflı okulda beş öğretmenle çalıştı. Bel fıtığı ve bel ağrıları yaşadı, kışın bir böbreğini kaybetti
Bu video, Çorum Belediye Başkanı'nın yer aldığı, belediyenin başarı hikayelerini anlatan bir tanıtım programıdır.. Video, Çorum'un 7000 yıllık tarihini ve Hitit uygarlığının ilk başkenti Hattuşaş'ı anlatarak başlıyor, ardından ilin tarım ve sanayi kenti olarak gelişimini, belediyenin finansman stratejilerini ve çeşitli projelerini detaylandırıyor. İkinci bölümde ise Çorum Belediyesi'nin engelli eğitim merkezi hizmetleri, başlangıçta 100-200 metrekarelik bir talep olan projenin günümüzde iki katlı ve bin metrekarelik bir merkeze dönüşmesi anlatılıyor.. Videoda Profesör Dr. Hayrettin Karaman İmam Hatip Külliyesi, Kentpark, Kent Meydanı, rüzgar enerjisi santrali, kadın ve gençlik merkezleri gibi büyük projeler ile engelli çocukların sabah servisiyle alınıp akşam evlerine teslim edilmesi, konuşma becerilerini geliştirmelerine ve klavye kullanarak şiir yazmalarına yardımcı olunması gibi sosyal belediyecilik hizmetleri hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, İstanbul Bağcılar'da düzenlenen özel eğitim okulu açılış törenini belgeleyen bir haber kaydıdır. Törende Emine Erdoğan, Gençlik ve Spor Bakanı Muharrem Kasapoğlu ve Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan onur konuğu olarak yer almıştır.. Videoda, Hayat Paylaşım Dayanışma Derneği, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Bağcılar Belediyesi'nin işbirliğiyle üç yıl önce temeli atılan ve inşaat aşaması tamamlanan özel eğitim okulunun açılışı anlatılmaktadır. Emine Erdoğan, hayırseverleri tebrik etmiş ve son 17 yılda 55 bin engelli memur istihdam edildiğini belirtmiştir. Tören sonrası Emine Erdoğan, 33 derslikli okulu gezmiş ve engelli öğrencilerle yakından ilgilenmiştir. Okulda sosyal alanlar, fizyoterapi ve spor salonu bulunmaktadır.
"Bilinçli Tüketici" programında sunucu Alptekin Bey, özel eğitim kurumunun müdürü Seher Kısa Ağıl, engelli öğrenci Aynur Karaca ve diğer eğitimciler ile bir röportaj gerçekleştiriyor.. Video, Türkiye'deki engelli vatandaşların yaşadığı sorunları ele alıyor. Engelli bireylerin günlük hayatta karşılaştığı fiziksel engeller (rampa, asansör, tuvalet sorunları), eğitim fırsatlarındaki eksiklikler, iş bulma zorlukları ve toplumun engelli bireylere yönelik bakış açısının değişmesi gerektiği konuları tartışılmaktadır. Ayrıca, engelli çocuklar için yapılan servislerde yaşanan sorunlar ve Avrupa'daki örneklerin Türkiye'de nasıl uygulanabileceği de konuşulmaktadır.. Röportajda engelli maaşının kesilme sebepleri, engelli kontenjanının özel sektörde uygulanmaması, okullardaki kaynaştırma sistemi, velilerin önyargıları ve engellilere yönelik acıma duygusunun yanlışlığı gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'de engelli eğitiminde iyi olduğu ancak toplumun genel bakış açısında geride kaldığını vurgulayarak, engelli bireylerin toplumsal ve eğitim hayatındaki zorlukların çözümü için öneriler sunmaktadır.
Bu video, Muş Alparslan Üniversitesi'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir. Üniversitenin 2007 yılından beri yedi fakülte, iki yüksekokul, altı meslek yüksekokul ve on üç araştırma merkezi ile eğitim verdiği belirtilmektedir.. Video, üniversitenin eğitim imkanlarını, hayvancılık projesini, uygulamalı bilimler fakültesini, dijital dönüşüm projesini ve beden eğitimi ve spor yüksekokulunu tanıtmaktadır. Üniversitenin bölgenin sosyoekonomik durumuna göre bilimsel yaklaşımını belirlediği, hayvancılıkta pilot devlet üniversitesi seçildiği ve Türkiye'de sadece iki üniversitede bulunan engellilerde beden eğitimi ve spor eğitimi bölümü sunduğu vurgulanmaktadır.
"Engelsiz Siniz" programında İpek Özel Eğitim Uygulama Merkezi'nin müdür yardımcısı Neşe Hoca, müdür yardımcısı Uğur Armutçu ve öğrencisi Numan ile yapılan bir röportajdır.. Video, İpek Özel Eğitim Uygulama Merkezi'nin tarihçesi, eğitim programları ve hizmetleri hakkında bilgiler sunmaktadır. İlk bölümde okulun genel yapısı ve faaliyetleri anlatılırken, ikinci bölümde yaşadığı zorluklar ele alınmaktadır. Son bölümde ise 7 Nisan'da Uğur Mumcu Gösteri Merkezi'nde sahnelenecek olan "Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler" adlı tiyatro projesi ve diğer özel eğitim okullarının tiyatro gösterileri tanıtılmaktadır.. Okul, Türkiye'de açılan ikinci özel eğitim uygulama merkezi olup, 1987 yılında 15 öğrenciyle eğitim vermeye başlamıştır. Okul, 26 derslik, 2 atölye ve 61 öğretmenle eğitim vermektedir. Özellikle 20,49 zeka grubundaki, orta-ağır düzeyde zihinsel engelli, otizmli ve Down sendromlu öğrencilere hizmet vermektedir. Okul, devlet okulu olup tüm hizmetler ücretsiz olarak sunulmaktadır.
Bu video, Braille alfabesi öğretim serisinin 3. dersidir. Eğitmen, Braille alfabesindeki cezim ve şedde işaretlerinin kullanımını anlatmaktadır.. Videoda öncelikle cezimin nokta karşılığı (2 ve 5. noktalar) ve kelime içindeki yerini açıklayarak başlanıyor, ardından şeddenin Braille alfabesindeki kullanımı (6. noktanın karşılığı olarak harften önce gelmesi) detaylı şekilde anlatılıyor. Daha sonra "Nasuhum", "Kerate" ve "Yavukum" gibi kelimelerin Braille'de nasıl okunacağı adım adım gösteriliyor.. Video, Braille alfabesindeki noktalama işaretlerinin (saat harfi, altı nokta, iki ve beşinci nokta) nasıl okunacağı ve harflerin birbirine nasıl bağlanacağı konusunda örneklerle açıklamalar içermektedir.
Bu video, Torbalı'da hizmete açılan Efeler Özel Eğitim Kurumunun tanıtımını yapan bir rehber filmidir. Kurum müdürü Berna Çakır'ın odası da videoda gösterilmektedir.. Video, kurumun modern binası ve uzman kadrosuyla sunduğu hizmetleri tanıtmaktadır. Danışma bölümü, işitme engelli bireyler sınıfı, zihinsel engelli bireyler destek eğitimi sınıfı, bedensel engelli bireyler destek eğitim sınıfı ve yaygın gelişimsel bozukluklar grup odası gibi farklı eğitim alanları gösterilmektedir. Ayrıca kurum içindeki yangın merdivenleri ve asansör gibi güvenlik ve ulaşım imkanları da tanıtılmaktadır.
Bu video, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Silivrikapı Buz Pisti'nde zihinsel engelli çocukların buz pateni eğitimi aldığı bir belgesel formatındadır. Videoda eğitim koordinatörü Fatih Er ve diğer eğitmenler yer almaktadır.. Video, zihinsel engelli çocukların buz pateni eğitimi sürecini göstermektedir. Önce eğitmenler tarafından taktikler öğretilir, ardından çocuklar kaymaya başlarlar. Buzda kaymanın çocuklara özgüven kazandırdığı vurgulanırken, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Özürlüler Merkezi tarafından üçbin öğrenciye oniki branşta ücretsiz spor hizmetleri verildiği belirtilmektedir. Video, çocukların buz pateni sonrası mutluluklarını göstererek sona ermektedir.
Bu video, Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Özel Yürekler Halk Eğitimi Merkezlerini tanıtan bir belgesel formatındadır. İzmir Karşıyaka'daki merkezin 89 öğrencisi ve velileri ile yapılan röportajlar yer almaktadır.. Video, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin bu merkezlerde kültür, sanat ve meslek eğitimi alabildiklerini göstermektedir. Öğrenciler müzik, resim, tarım, el sanatları gibi çeşitli kurslarda sosyalleşerek ve becerilerini keşfederek mutlu olduklarını ifade etmektedir. Türkiye'de üç Özel Yürekler Halk Eğitimi Merkezi bulunmakta olup, hedef bu merkezlerin sayısını artırarak daha fazla engelli bireyin eğitimlerden faydalanmasını sağlamaktır.