Bu video, bir imam hatip okulunun açılış seremonisinde yapılan konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, müftüye teşekkür ederek açılış seremonisini gerçekleştirmektedir.. Konuşmacı, imam hatipli olmanın bir ayrıcalık olduğunu vurgulayarak, gençlerin ideallerini şekillendirirken üç temel unsuru ele almaktadır: İslam'ı öğrendiğimiz kaynaklar, kendi potansiyelimizi ve ilgilerimizi tanımak, ve toplumsal fayda sağlamak. Konuşmacı, kurumun dokuz yıllık geçmişi, 5300 üyesi, 4800 gönüllüyü ve Türkiye genelinde 51 il temsilciliği ile 38 kooperatifle 26 üniversitede çalışan genç kadem kulüpleriyle geniş bir aile haline geldiğini belirtmektedir. Konuşma, 11 Haziran'da İzmir'e gidecek olan takımın teşekkürleriyle sona ermektedir.
Bu video, beşinci sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir İslami ders anlatımıdır. Öğretmen, peygamberimizin hayatı dersinin "Peygamberimiz ve Sahabe" ünitesini ele almaktadır.. Videoda sahabelerin tanımı, özellikleri ve önemi anlatılmakta, ardından Hz. Muhammed'in sahabeler tarafından nasıl anlandığı ve sahabelerin peygamberimiz hakkında söyledikleri aktarılmaktadır. Son bölümde ise Hz. Muhammed'in Abdullah, Usame bin Zeyd ve Ümame gibi kişilere olan ilgisi ve davranışları örneklerle açıklanmaktadır.. Video ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Ebubekir, Enes bin Malik gibi sahabelerin Hz. Muhammed'in ahlakı ve özellikleri hakkında söylediklerini, Ebu Said el-Hudri ve Abdullah bin Abbas gibi genç sahabelerin hayatlarını ve İslamiyet'teki yerlerini de içermektedir. Sahabelerin "asr-ı saadet" olarak adlandırılan mutlu bir toplum oluşturduğu ve Allah'ın onlardan razı olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, çocukların İslam'ın temel prensiplerini öğreten eğitici bir içeriktir. İlk bölümde bir öğretmen veya anlatıcı, çocuklarla etkileşimli bir şekilde İslam'ın beş şartını ve kul hakkını anlatırken, ikinci bölümde bir yetişkin çocukları doğa ile ilgilendirme konusunda eğiten bir şarkı performansı sunmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde İslam'ın beş şartı (şahadet, namaz, oruç, zekat ve hac) ve kul hakkına girme konuları ele alınırken, ikinci bölümde "tohum ekelim, fidan dikelim, bol oksijenli hava çekelim" nakaratıyla doğa ile ilgilendirme ve bitki yetiştirme etkinliği vurgulanmaktadır.. Videoda Allah'ın rahim ve rahman olduğu, kul hakkına girenlerin affedilmeyeceği ve güzel ahlaklı kulların sevildiği mesajları da yer almaktadır. Ayrıca çocukların doğuştan ergenliğe kadar bitki yetiştirme etkinliğine devam etmeleri gerektiği vurgulanmaktadır.
Camiler, İslam'ın ilk resmi eğitim kurumları olarak ortaya çıkmıştır. Medreseler, İslami eğitimin kurumsallaşmasının ilk basamağıdır. Medreselerde eğitim dili Arapça olup, kitap bitirme sistemi uygulanmıştır
Kıraat eğitimi 1403'te İbnü'l-Cezerî'nin Bursa'ya gelişiyle kurumsallaştı. 1970'lerde Haseki Eğitim Merkezi'nde resmi eğitim sistemi kuruldu. Günümüzde kıraat eğitimi yaygın olarak özel ve resmi kurslarda veriliyor
Darüşşafaka Mektebi 1873'te açılan ilk Özel İslam Mektebi'dir. 1873-1908 arasında İstanbul'da toplam 91 Özel İslam Mektebi kurulmuştur. 1908-1913 arasında 26 okul kapanmıştır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan "Din Hizmetleri, Din Eğitimi ve Din Hizmetleri Rehberlik" dersinin ikinci bölümüdür. Eğitimci, ders sırasında önemli noktaları vurgulayarak ve soru çıkabilecek yerleri işaretleyerek anlatmaktadır.. Video, İslam eğitim tarihini kronolojik olarak ele almaktadır. İlk bölümde İslam öncesi Arap toplumundaki eğitim kurumları, Hz. Peygamber dönemindeki eğitim faaliyetleri ve medreselerin kuruluşu anlatılırken, ikinci bölümde Osmanlı eğitim sistemi, icazet kavramı, müderrislik ve eğitim basamakları detaylandırılmaktadır.. Videoda Darül Erkam, Mescid-i Nebevi, Suffa, Nizamiye Medresesi gibi önemli eğitim merkezleri ve kurumlar üzerinde durulmakta, ayrıca Osmanlı eğitim sisteminin örgün (saray eğitimi, sibyan mektebi, medrese) ve yaygın (esnaf kuruluşları, camiler, mahalle, saray, köşk, konak, ev) iki ana bölümden oluştuğu anlatılmaktadır. Tanzimat sonrası ve Cumhuriyet dönemindeki din eğitimi konularının bir sonraki derste işleneceği belirtilmektedir.
Bolu Dini İhtisas Merkezi'nde 8 aylık eğitim sonrası mezuniyet töreni düzenlendi. Bolu Valisi Erkan Kılıç törene katıldı. Program Kuran-ı Kerim tilavetiyle başladı. Dini İhtisas Merkezi Müdürü Yılmaz Barlas, Diyanet Akademi hedeflerini anlattı
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan İslam dini eğitim dersidir. Konuşmacı, İslam alimlerinden İmam Müslim'in hayatını, eserlerini ve özellikle "Sahih-i Müslim" kitabını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Ders, İmam Müslim'in hayatı, seyahatleri, hocaları ve eserleri hakkında bilgiler sunarak başlamakta, ardından "Sahih-i Müslim" kitabının yapısı, özellikleri ve İmam Buhari'nin kitabından farkları ele alınmaktadır. Video, iki sahih kitabının İslam'daki önemi, üzerine yapılan çalışmalar ve dersin sonunda Sahih-i Müslim'den bir hadis-i şerif okunarak sonlanmaktadır.. Videoda ayrıca İmam Müslim'in 220 hoca ve talebesi, eserinin 54 kitap başlığı, 1322 bab ve 7471 hadis içermesi gibi teknik bilgiler de paylaşılmaktadır. Dersin son bölümünde, "Lillahi ma fi's-samavati ve ma fi'l-arde" ayetinin nüzul sebebi ve "Semi'na ve ileykel masir" duasının önemi gibi konular da ele alınmaktadır.
1882'de Trabzon'da doğdu, anne-babasını küçük yaşta kaybetti. 1911'de Darülfünun Edebiyat Şubesinden mezun oldu. Arapça, Farsça ve Fransızca biliyordu
Bu video, bir din adamının Mustafa adlı bir müminin sorusuna verdiği cevabı içeren bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, Fetva Meclisi adlı bir platformda müminlerin sorularına cevap verdiğini belirtiyor.. Videoda, İslam eğitimi alırken dikkat edilmesi gereken hususlar ele alınıyor. Konuşmacı, İslam'ı sadece bir kişinin etrafında dönen veya tek bir kaynak üzerine kurulu bir şekilde öğrenmenin yeterli olmadığını vurguluyor. İslam'ın Kur'an, Hadis, Ashab-ı Kiram, fıkıh ve ekonomi gibi farklı ilim dallarıyla birlikte öğretilmesi gerektiğini, tek yönlü besleme yerine dengeli bir eğitim sunulması gerektiğini anlatıyor. Ayrıca, İslam'a hizmet etmek isteyenlerin potansiyellerini muhafaza etmeleri ve Allah'ın nerede kullanacağını beklemeleri gerektiğini vurguluyor.
Bu video, Altındağ Karapürçek Mahallesi Tevhid Camii'nde gerçekleşen "Camide Çocuk Sesi" adlı bir yarışma programıdır. Programda cami imam hatibi Orhan Hoca ve sekiz görevli arkadaş, Mihrap ve Minber takımlarından oluşan erkek öğrencilerle birlikte yer almaktadır.. Video, Kur'an okumanın önemi ve camilerde Kur'an kurslarının önemi hakkında bilgilerle başlayıp, cami imam hatibi Orhan Hoca ile yapılan röportajla devam etmektedir. Ardından iki takım arasında dini sorular sorularak puan kazanma yarışması yapılmakta ve yarışmanın sonunda çocuklar başarı belgeleri ve hediyeler almaktadır.. Yarışmada çocuklar İslam inancı, cennet ve cehennem melekleri, ilk müslümanlar gibi konularda sorulara cevap vermektedir. Ayrıca videoda çocukların buz pateni gezisi, futbol oynama gibi aktiviteleri ve Kur'an okuma performansları da gösterilmektedir.
1959'da Fatih'te MEB'e bağlı yüksek okul olarak açıldı. Din Bilgisi dersinin zorunlu hale gelmesi nedeniyle kuruldu. İmam Hatip Okulu mezunlarını eğitime kabul etmek amaçlandı
Bu video, İslam eğitimi ve dini konuları anlatan bir şarkı formatındadır. Şarkıda bir öğretmen ve öğrenciler arasında geçen diyaloglar yer almaktadır.. Şarkı, İslam'ın temel değerlerini, Kur'an okumayı, dua etmeyi ve Peygamber yolunda ilerlemeyi vurgulamaktadır. İçerikte "camide kul rabbini bulur", "peygamber yolunda İslam huzur öğrendim" gibi dini ifadeler ve "elifba İslam hayat cenneti kazanan müslümanlar" gibi eğitim konuları işlenmektedir. Ayrıca Hz. Muhammed'in ahlak örneği olduğu ve hadislerin öğrenilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, Kur'an-ı Kerim okuma eğitimi sunan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilere Kur'an öğrenme programını konu başlıkları altında ve kısa bölümler halinde sunacağını belirtiyor.. Video, Kur'an-ı Kerim'i okumak için gerekli olan Arap alfabesinin harflerini tanıtmaktadır. Konuşmacı, Arap alfabesinin 28 harfinden bahsederek her harfin şekillerini, isimlerini ve hatalı olarak ifade edilen isimleri açıklıyor. Ayrıca, harflerin isimlerinin Kur'an-ı Kerim'den alınan delillerle doğru şekilde ifade edilmesi gerektiği vurgulanıyor.
Bu video, Sinan Yılmaz adlı hafıza teknikleri uzmanı ve bir hafız ile yapılan eğitim içerikli bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar hafıza teknikleri ve özellikle Kur'an hafızlığı konusunda uzmanlaşmış kişilerdir.. Video, hafıza tekniklerinin temel prensiplerini anlatarak başlıyor ve bu tekniklerin Kur'an ve hadis ezberlenmesinde nasıl uygulanabileceğini adım adım açıklıyor. İçerikte bilgiyi resim formatına çevirme, anahtar kelime bulma ve "askı" sistemleri gibi teknikler detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca, Kur'an hafızlığının sadece ezberlenmesinin değil, anlamının da önemli olduğu vurgulanıyor.. Videoda ayrıca İslam eğitimi ve ilim tahsili hakkında bilgiler de paylaşılıyor. Birinci ve ikinci senedeki eğitim programları, Kur'an'ın anlaşılabilmesi için gerekli olan minimum ezberleme miktarı ve Risale-i Nur gibi konuların işlenmesi anlatılıyor. Konuşmacılar, hafıza tekniklerinin doğru uygulanmasının önemini, sosyal medyanın hafıza üzerindeki etkilerini ve Alzheimer hastalığına engel olma yöntemlerini de ele alıyorlar.
Bu video, Erzurum'un Yakutiye ilçesine bağlı Altınbulak Mahallesi'nde bulunan, merhum iş insanı Abdullah Tivnikli tarafından yaptırılan ve 2019-2020 eğitim öğretim yılında hizmete açılan bir hafızlık projesi ortaokulunun tanıtımını içermektedir.. Video, okulun fiziki özellikleri, eğitim programı ve faaliyetleri hakkında bilgi vermektedir. Okul, 16 derslik ve 200 kişilik pansiyon binasından oluşmakta, hem hafızlık hem de akademik eğitim sunmaktadır. Türkiye genelinde 47 okuldan biri olan bu proje, Erzurum'un ilk ve tek proje ortaokuludur. Okul, öğrencilerin Kur'an-ı Kerim'i ezberlemelerini, İslam ahlakını anlamalarını ve çağın gerektirdiği pozitif bilimlerle donatılmalarını hedeflemektedir.
Bu video, Keko adlı bir çocuğun İslami değerleri ve hayat derslerini öğrendiği bir animasyon veya çocuk programıdır. Videoda Keko, babası, annesi, ablası, büyükbabası ve yeni arkadaşı Hasan karakterleri yer almaktadır.. Video, Keko'nun İslami değerleri öğrenmesini ve günlük hayatta uygulamalarını konu alıyor. İlk bölümde namaz, salavat, haram para, temizlik, misafirperverlik, öfke kontrolü ve yılbaşı kutlamaları gibi İslami değerler anlatılırken, ikinci bölümde borç listesi tartışması, namaz kılma, Allah'ın sevgisini kazanma, söz vermenin önemi ve zorluklarla başa çıkma gibi hayat dersleri ele alınıyor.. Videoda özellikle haram parayı sahibine iade etme, besmele çekme, öfkeyi kontrol etme ve Allah'ın sevgisini kazanmak için peygamberlerin ahlakını takip etme gibi konular üzerinde duruluyor. Büyükbaba, Keko'ya insanların düzelmesiyle dünyanın düzeleceğini ve zorluklarla başa çıkmak için gayretli olması gerektiğini öğretiyor.
Bu video, Allah'ın güzel isimlerini (Esmâ'ül Hüsna) öğretmeyi amaçlayan eğitim içeriğidir. Video, bir öğretmenin öğrencilere Allah'ın isimlerini öğrettiği bir ders formatında sunulmaktadır.. Videoda Allah'ın isimleri sırasıyla okunmakta ve her isim okunduktan sonra kısa bir açıklama veya tekrarlanmaktadır. İçerik, "Elhamdülillah" ile başlayıp, "Esmâ'ül Hüsna"nin öğretildiği bir ders formatında devam etmektedir. Video, İslami eğitim amaçlı olup, Allah'ın isimlerini öğrenmenin ve zikretmenin mümin olmanın bir parçası olduğu mesajıyla sonlanmaktadır.