Bu video, Osmanlı İmparatorluğu'nda eşcinsellik ve oğlancılık konusunu ele alan bir tarih anlatımıdır. Konuşmacı, Osmanlı'nın Türklerin atası olarak kabul edildiğini belirterek, tarihçilerin değinmekten kaçındığı bu konuyu incelemektedir.. Video, Osmanlı'da eşcinselliğin erken dönemlerden başlayarak nasıl yaygınlaştığını anlatmaktadır. Bizans İmparatorluğu'nun Selanik başpsikoposu Gregori Palams'ın Osmanlı'da eşcinselliğin yaygın olduğunu anlattığı, askerlik yaşı gelen eşcinsellerin askerlik yapmaları için engel olmadığı ve orduda "civelekler" olarak tanımlandıkları belirtilmektedir. Ayrıca, ünlü Osmanlı tarihçisi Gelibolulu Mustafa Ali'nin "Ziyafet Sofraları" adlı eserindeki oğlancılık hakkındaki detaylı anlatımlar ve gazeteci-yazar Rıza Zelyut'un araştırmaları paylaşılmaktadır.
Chivalry emerged between 1170 and 1220 as a code of conduct in Europe. Term "chivalry" derives from Old French "chevalerie" meaning horse soldiery. Code combined warrior ethos, knightly piety, and courtly manners. Roots in Carolingian Empire's idealization of cavalryman
Hobo refers to homeless people in the United States. Term first appeared in American English around 1890. Hoboes differ from tramps (travel but avoid work) and bums (neither work nor travel)
Bu video, bir tarih YouTube kanalı sahibi ve diğer katılımcıların yer aldığı bir tartışma formatındadır. Konuşmacılardan biri yüksek okul sosyal tarih, dünya tarihi ve ABD tarihi dersleri veren bir öğretmen olarak kendini tanıtmaktadır.. Video, Hasan Piker adlı bir içerik üreticisinin konuşmacıya yönelik slanderleri yanıtlamasıyla başlayıp, eğitim sistemindeki radikalleşme ve ideolojik manipülasyon eleştirisiyle devam etmektedir. Konuşmacılar, öğretmenlerin çocuklara cinsiyet kimliği, Charlie Kirk'in suikastı gibi konuları nasıl ele aldıklarını, "grooming" (büyütme) uygulamalarını ve radikal feminist görüşleri eleştirmektedir.. Videoda ayrıca, eğitim sisteminin fabrika işçileri yetiştirmek için tasarlandığı, günümüzdeki ihtiyaçlara uygun olmadığı ve radikalleşme riski taşıdığı görüşleri de yer almaktadır. Konuşmacılar, radikal sol ideolojisinin temel prensipleri, hedonizm, özgürlük ve rıza kavramları üzerine yoğunlaşmakta ve eğitim sistemindeki bu radikalleşme sürecini "fascist" olarak nitelendirmektedirler.
Bu video, günümüzde artık bulunmayan ilginç meslekleri tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, on farklı mesleği numaralandırarak anlatmaktadır. Mezar kazıcılığı, buz kesiciliği, bowling labotu diziciliği, santral memuru, uyandırıcılık, sokak lambası yakıcıları, tomruk sürücüleri, fare avcılığı, gökyüzü dinleyiciliği ve okuyuculuk gibi meslekler hakkında bilgiler verilmektedir. Her meslek için neden artık yok olduğu ve o dönemde bu mesleklerin nasıl işlediği açıklanmaktadır.
Term "yuppie" emerged in early 1980s for young urban professionals. First appeared in Chicago magazine by Dan Rottenberg in 1980. Term gained popularity in 1983 through Bob Greene's "From Yippie to Yuppie" story
Bu video, İstanbul Karaköy'deki Zürafa Sokak'taki genelevlerin kapatılması ve dönüşüm sürecini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Matild Manukyan'ın hayatı ve mirası detaylı olarak ele alınmaktadır.. Video, İstanbul Karaköy'deki genelevlerin kapatılması ve Zürafa Sokak'taki dönüşüm sürecini konu alıyor. İlk bölümde genelevlerin kapatılması ve bunun kadın işçiler üzerindeki etkileri anlatılırken, ikinci bölümde Matild Manukyan'ın hayatı, kariyeri ve mirası detaylandırılıyor. Son bölümde ise Zürafa Sokak'taki genelevlerin tarihi ve İstanbul'daki genelevlerin gelişimi kronolojik olarak aktarılıyor.
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine tarih biliminin temel kavramlarını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, tarihin tanımı ve konusu ile başlayıp, tarihi olay ve tarihi olgu kavramlarını açıklamaktadır. Ardından tarihe yardımcı bilim dalları (kronoloji, paleografya, epigrafya, sosyoloji, antropoloji vb.) ele alınmakta, tarihin önemi anlatılmaktadır. Daha sonra tarih araştırmalarında objektiflik, "beş t yöntemi" ve kaynak sınıflandırması açıklanmakta, takvimlerin tarihsel gelişimi ve Türklerin kullandığı takvimler incelenmektedir. Son bölümde ise yüzyıl hesaplama yöntemleri ve tarih yazıcılığı türleri (hikayeci, kronik, öğretici, sosyal ve bilimsel) anlatılmaktadır.. Video, tarih biliminin temel prensiplerini, yöntemlerini ve tarihsel gelişimini öğrenmek isteyen 9. sınıf öğrencileri için hazırlanmıştır. Tarihin insanın kendini tanımasına, kültür seviyesini yükseltmesine, zihinsel becerilerini geliştirmesine ve geleceği şekillendirmesine nasıl yardımcı olduğu da videoda vurgulanan önemli noktalardan biridir.
Geç Osmanlı'da eğitim, misyoner okullarıyla rekabet ve Pan-İslamizm için önemli görüldü. Mektuplar arzuhalciler tarafından yazılmış olabilir, bazıları okur-yazar kişiler tarafından kaleme alınmış. Eğitim, devletin tebaaya hizmet talep ettiği bir arena olarak değerlendirildi
Bu video, bir kişinin muhtaç çakmağı hakkında bilgi verdiği bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, kardeşinden aldığı ve artık aralarında olmayan bir muhtaç çakmağı göstererek başlıyor.. Video, muhtaç çakmağın tarihçesini ve özellikleri hakkında bilgiler sunuyor. 1918 yılında Avustralya'da üretilen bu çakmakların, gurbetçi işçilerin memlekete dönüşlerinde ticari amaçlı aldıkları ve gümrükten geçiremedikleri için muhtarlara dağıtıldığı anlatılıyor. Ayrıca 1946 yılında kibrit üretiminin devlet tekeline alınmasıyla çakma kullanımının yasaklanması ve kısa süre sonra kaldırılması gibi ilginç bilgiler paylaşılıyor.
Bu video, Mustafa Öztürk adlı bir konuşmacının Kur'an yorumlamasındaki tarihselcilik yaklaşımını anlattığı bir ders/sohbet formatındadır. Konuşmacı, Ankara'da bulunan bir ilahiyat akademisinde "Allah Tasavvurunda, İnsan-Allah İlişkisinde Sivilliğin İmkanı" adlı makalesi üzerine konuşmaktadır.. Video, Kur'an yorumlamasında temel iki yaklaşım olan evrenselci görüş ve tarihselcilik yaklaşımını karşılaştırarak tarihselcilik anlayışını detaylı şekilde ele almaktadır. Konuşmacı, tarihselcilik kavramının İslam tefsir geleneğindeki kökenlerini, Kur'an ayetlerinin vahyedildiği sosyal ve tarihsel gerçekliği yansıttığını ve bu yaklaşımın Kur'an'ı doğru anlamada en önemli katkısının ayetlerin indiği dönemin bağlamıyla irtibatını kurmaya çalışması olduğunu vurgulamaktadır.. Videoda ayrıca İslam hukukunda savaş ve barış esasları, İslam'ın kültürel bağlamı, Allah tasavvuru, namaz ritüellerindeki farklılıklar ve nesih teorisi gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, tarihselcilik yaklaşımının sınırlarını belirleyerek, ibadet alanındaki uygulamaların değişmemesi gerektiğini vurgulamakta ve Kur'an'ın günümüz sosyolojisindeki yeri hakkında düşüncelerini paylaştırmaktadır.
Karabük'ün Yenice ilçesi Kayaarkası köyünde dikdörtgen kireçtaşı kaide bulunmuştur. Yazıtta 141 yılında Syrgastios agon'unun agonothetes'liğini yapan Antiokhos'un adı geçmektedir
Fes, 1825'te Fas'ın Fes şehrinde üretilmeye başlandı. Yeniçeri Ocağı'nın kaldırılmasıyla Asakir-i Mansure-i Muhammedîye ordusu kuruldu. Kaptan-ı Derya Koca Hüsrev Paşa'nın getirdiği fesler orduya katıldı