Bu video, arefe memurlarının günlük işlerini gösteren bir belgesel formatındadır. Videoda anlatıcı ve arkadaşı Doğukan yer almaktadır.. Videoda arefe memurlarının emniyet tedbirleri konusunda yaptığı işler gösterilmektedir. Özellikle Onur Havayolları için emniyet tedbiri talep edildiğinde, yolcu ve yakıt alma durumunda arefe memurlarının uçağa karşı pozisyon alarak yangın riskine karşı bekledikleri anlatılmaktadır. Ayrıca Doğukan'ın uçak bilgilerini formaya doldurması ve alarm ofisinden telsizle bilgi alma süreci de gösterilmektedir.
"Havadan Sudan" adlı programda Cihan adlı bir sunucunun Ufuk Erol ile yaptığı röportajdır. Ufuk Erol, elektrik elektronik mühendisi olarak kariyerine başlamış, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nde görev yapmış ve şu anda Başkent Yıldızları Havacılık şirketinin baş yer dersi öğretmeni ve eğitim müdürüdür.. Röportajda pilot olma süreci, eğitim modülleri (PPL, PIC, ATPL, CPL), eğitim maliyetleri ve havacılık sektörünün geleceği ele alınmaktadır. Video, pilot eğitiminin altı-yedi aşamalı bir süreç olduğunu, sağlık lisansının önemini ve eğitim kurumunun hocalarının özellikleri hakkında bilgiler sunmaktadır.. Röportajda ayrıca pilot lisanslarının nasıl alınacağı, lisansların geçerlilik süreci, yurtdışında alınan lisansların Türkiye'ye dönüştürülmesi ve eğitim sürecinde anlaşmalı okulların önemi gibi konular da ele alınmaktadır. Ufuk Erol, pandemi sonrası havacılık sektörünün 2-2,5 yıl içinde iyileşeceğini öngörmekte ve Başkent Yıldızları Havacılık'ın pilotaj eğitiminin yanı sıra havacılık güvenliği, uçak bakım teknisyenleri, yöneticiler ve teorik bilgi öğretmenleri için de eğitimler verdiği bilgisini paylaşmaktadır.
Türkiye Cumhuriyeti Türk hava sahasında tam ve münhasır egemenliğe sahiptir. Sivil havacılık faaliyetleri ulusal çıkarlara ve uluslararası ilişkilere uygun düzenlenir. Devlet hava araçları açık hüküm bulunmayan hallerde kapsam dışındadır
Havacılık güvenliği, yolcuların konforlu ve emniyetli seyahatini amaçlayan hizmettir. ICAO Ek-17, sivil havacılığın yasa dışı müdahalelere karşı korunmasını düzenler. Güvenlik hizmetleri havaalanı güvenliği, personel kontrolü ve yolcu akışını içerir
Bu video, Uluslararası Sivil Havacılık Günü'nün tanıtımını yapan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, 7 Aralık'ta kutlanan Uluslararası Sivil Havacılık Günü'nün tarihçesini ve önemi hakkında bilgi vermektedir. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü'nün 1944'te kurulduğu, havacılık güvenliği için uluslararası standartların geliştirilmesinden sorumlu olduğu ve 1994 yılında kuruluşunun 50. yıldönümü için bu günü ilan ettiği anlatılmaktadır. Ayrıca, günümüzde bu günde ülkelerde düzenlenen seminerler, eğitim dersleri ve çeşitli etkinlikler hakkında bilgi verilmektedir.
Bu video, havacılık güvenliğinde fiziki güvenlik önlemleri ve güvenlik ekipmanları hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, havaalanlarında alınan güvenlik önlemlerini ve kullanılan güvenlik teknolojilerini detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte fiziksel engeller (tel örgüler, binalar, duvarlar), doğal engeller ve elektronik engeller gibi fiziki güvenlik önlemleri anlatılmaktadır. Ayrıca havaalanı yapısal güvenlik unsurları (kara tarafı, terminal binası, hava tarafı), proaktif güvenlik önlemleri (gözetim ve izleme, erişim kontrolü, tespit ve tarama) ve havaalanı güvenliğinde kullanılan sistemler (izleme ve kontrol sistemleri, geçiş kontrol sistemleri, tespit sistemleri) açıklanmaktadır. Video, havacılık güvenliği kitabının üçüncü ünitesinde daha ayrıntılı bilgi bulunabileceğini belirterek sonlanmaktadır.
Roma Sözleşmesi 2002'de 12 devlet arasında yürürlüğe girmiştir. İşleten, hava aracının tescildeki maliki olarak kabul edilir. Kusursuz sorumluluk ilkesi benimsenmiştir. Dava açma süresi iki yıldır
Talimat, sivil havacılık güvenliği personelinin seçim, eğitim ve sertifikasyon esaslarını düzenler. Talimat tüm özel ve kamu kurumlarını, personeli ve eğitim alacak kişileri kapsar. Eğitimler ticari veya hizmet içi olarak verilebilir
Bu video, bir sunucu ve havacılık ergosu olarak bilinen bir hoca arasında geçen bir soru-cevap formatındadır. Hoca, havacılıkta yaşanan oryantasyon sendromu hakkında bilgi vermektedir.. Video, jet pilotlarında ve sivil havacılıkta yaşanan oryantasyon sendromu (jant sendromu) konusunu ele almaktadır. Bu sendrom, pilotların düz uçuşta tırmanış veya ters takla gibi algı yanılsamaları yaşamasına neden olur ve özellikle stall durumlarında veya acil durumlarda tehlikeli olabilir. İki pilotlu uçuş sisteminin bu tür durumları önlemek için tasarlandığı ve pilotların birbirlerini sürekli kontrol etmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, havacılık sektöründeki güvenlik gelişimini ve en güvenli havayolu şirketlerini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, 1965'ten günümüze havacılık sektöründeki yolcu ve uçak kazalarının değişimini anlatarak başlıyor. Ardından 2015 yılındaki uçak kazaları ve güvenlik istatistikleri paylaşılıyor. Daha sonra Airline Rating tarafından hazırlanan en güvenli havayolu şirketleri listesi detaylı olarak açıklanıyor. Listede Kantas'ın üçüncü kez üst üste zirvede olduğu, Amerikan Airlines, Alaska Airlines gibi şirketlerin de yer aldığı belirtiliyor. Ayrıca en güvensiz havayolu şirketleri ve en güvenli düşük maliyetli havayolu şirketleri de listeleniyor.
Boeing 747, 1970'te ilk ticari uçuşunu gerçekleştiren büyük bir jet uçağıdır. Çift katlı tasarıma sahip, 524 yolcu kapasiteli iki-sınıf veya 416 yolcu kapasiteli üç-sınıf düzeninde. Ses hızının altında (0,85 mach) ve kıtalararası mesafelerde uçabilmektedir
Bu video, bir uçak kaza simülasyonunu göstermektedir. Videoda kaptan, mürettebat üyeleri ve yolcular yer almaktadır. Kaptan, Florida'dan Georgia'ya uçan bir uçağın kontrolünü kaybetmesiyle başlayan acil durumu yönetmektedir.. Video, normal uçuş sırasında başlayıp, hidrolik sistemin çökmesi ve kontrolün kaybedilmesiyle devam ediyor. Kaptan ve mürettebat, manuel kontrol moduna geçerek uçağı kontrol etmeye çalışıyorlar. Uçak ters dönmüş durumda ve motorları yanmaya başlamış durumda. Sonunda bir yol kenarına iniş yapmaya çalışırlar. Video, uçak kazası durumunda mürettebatın nasıl tepki verdiğini ve acil durumda nasıl hareket ettiğini göstermektedir.
Bu video, 35 yaşındaki pilot Burak Yürekli tarafından sunulan kapsamlı bir havacılık eğitim dersidir. Burak Yürekli, Uludağ Havacılık, Uludağ Uçuş Okulları ve Genel Havacılık Firması'nın kurucusu olup, 19 koltuklu uçak kullanma yetkisi ve ultralight konusunda tecrübeye sahiptir.. Video, havacılık kültürü, temel havacılık bilgileri ve tarihçesi üzerine odaklanmaktadır. İçerik, dünya modern havacılık tarihi ve Türk havacılık tarihindeki önemli isimler (Wright kardeşler, Vecihi Hürkuş, Nuri Demirağ, Emrullah Ali Yıldız, Sabiha Gökçen) ile başlayıp, uçakların çalışma prensipleri, uçak yapısı, türleri, kokpit cihazları, hava trafik sistemi, havacılık haritaları ve güvenlik kuralları gibi konuları kronolojik olarak ele almaktadır.. Videoda ayrıca havacılıkta temel kavramlar olan yerçekimi, itme kuvveti, kaldırma kuvveti ve sürtünme kuvveti açıklanmakta, farklı uçak tipleri (jet motorlu, ultralight, gyrocopter, microlite) tanıtılmakta ve havalimanı bileşenleri ile çalışan personel hakkında bilgiler verilmektedir. Son bölümde türbülans çeşitleri, radyo iletişim kuramadığında kullanılan alternatif iletişim yöntemleri ve uçak kazalarının nedenleri ele alınmaktadır.
Bu video, bir kişinin uçakta konuşma yasağı ve sabırsızlık konusunda yaptığı monolog formatındadır. Konuşmacı, uçakta konuşan insanların davranışlarını eleştirmektedir.. Videoda konuşmacı, uçaklarda konuşmanın yasak olduğunu ve bunun nedenlerini açıklamaktadır. Pilotun yetkili biri olduğunu, kuleyle iletişim kurduğunu ve tekerleği açtığını belirtirken, bazı insanların telefonlarını kapatmadan kalkışa kadar kullandıklarını ve bu durumun tehlikeli olabileceğini anlatmaktadır. Video, sabırsızlıkın bir kişinin düşmanı olduğunu vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İngilizce haber çevirisi ve dil analizi içeriğidir. Eğitmen, English.com sitesinden altıncı seviye bir haberin Türkçe'ye çevirisini yapmaktadır.. Videoda, Sudan'dan Etiyopya'ya seyahat eden bir Boeing 737 uçağının pilotlarının iniş yapmak yerine uyuyakalması olayı anlatılmaktadır. Eğitmen, haberin her cümlesini detaylı olarak açıklamakta, fiil zamanlarını, kelime anlamlarını ve dilbilgisi kurallarını açıklamaktadır. Ayrıca, havayolu şirketinin pilotları görevden alması ve havacılık analisti tarafından pilot yorgunluğunun hava güvenliği açısından önemli bir tehdit olduğu belirtilmesi gibi detaylar da paylaşılmaktadır.
Boarding.info kanalında yayınlanan bu bilgilendirici videoda, uçaklarda yolculara paraşüt verilmesi fikri ele alınıyor.. Video, uçak kazalarının çoğunlukla uçuşun ilk üç ve son sekiz dakikasında meydana geldiği bilgisiyle başlayıp, paraşüt kullanımının neden imkansız olduğunu açıklıyor. Uçakların yüksek irtifada basınç farkı, donma riski, nefes alma zorluğu, ağırlık artışı, yakıt tüketimi, kabin tasarımı ve eğitim gereksinimleri gibi teknik ve ekonomik engeller detaylı şekilde anlatılıyor. Son bölümde ise Boris Popov'un paraşüt teknolojisi ve kabinin gövdeden ayrılarak paraşüt sistemiyle güvenli yere inme konsept çalışmaları hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, yüksek gerilim hatlarında kullanılan turuncu-beyaz ikaz küreleri hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, ikaz kürelerinin özellikleri (8 kg ağırlık, 60 cm çap, turuncu-beyaz renk) ve uluslararası sivil havacılık örgütü tarafından belirlenen standartları anlatmaktadır. Ayrıca 8 Şubat 2017 tarihinde resmi gazetede yayımlanan değişiklikle yüksek gerilim hatlarında ikaz kürelerinin kullanımının zorunlu hale getirilmesi ve 31 Mayıs 2017'de helikopter kazasında 13 askerin hayatını kaybetmesi gibi olaylar da ele alınmaktadır. Video, yasaları uygulamak kadar önemli olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının kokpitte alkol kokusu alındığında yapılması gerekenler hakkında düşüncelerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi kitabından bahsederek konuyu ele almaktadır.. Video, kokpitte alkol kokusu alındığında hemen kaptanın alkol kullandığını düşünmenin yanlışlığını vurguluyor. Konuşmacı, bu durumun sadece alkolle ilgili olmayabileceğini, havalandırma sistemine sızan yakıt kokusu gibi diğer faktörlerin de olabileceğini açıklıyor. Ayrıca, adayların bu tür sorulara nasıl yaklaşması gerektiği konusunda tavsiyelerde bulunuyor ve etik ihlal veya güvenlik ihlali değil, teknik bir sorun olduğu durumlarda yapılması gerekenleri anlatıyor.
Bu belgesel, 12 Kasım 2001'de New York'un Queens bölgesinde gerçekleşen Amerikan Havayolları 587 sefer sayılı uçuş kazasını anlatıyor. Belgeselde kaptan E. States ve yardımcı pilot Stan Molin, Ulusal Taşıma Güvenliği Kurulu'nun kıdemli müfettişi Benzin (veya John Goglia), polis müfettişi Michael Morli, Lois Shor ve New York Yangın Departmanı Şef Yardımcısı Beat Aydın gibi kişilerin hikayeleri aktarılmaktadır.. Belgesel, 11 Eylül saldırılarından sadece iki ay sonra gerçekleşen bu kazanın kronolojik anlatımını sunuyor. Uçakın kalkıştan 89 saniye sonra türbülansa girdiği, pilotların kontrolü kaybettiği ve uçağın parçalanarak bir banyoya çarpması sonucu 265 kişinin hayatını kaybetmesi detaylı şekilde gösteriliyor. Soruşturma süreci, kuyruk yüzgecinin kopması nedeni olarak yardımcı pilotun pedalları aşırı sert kullanması hipoteziyle sonuçlanıyor.. Belgesel, kazanın bir bombalı saldırı olmadığı kanıtlarını, kara kutuların içeriğini ve soruşturma ekibinin karşılaştığı zorlukları da ele alıyor. Ayrıca kazada hayatını kaybedenlerin ailelerinin acısı, mahalle sakinlerinin yaşadığı şok ve uçak endüstrisindeki güvenlik düzenlemelerine etkisi de belgeselde yer alıyor.