Bu video, 35 yaşındaki pilot Burak Yürekli tarafından sunulan kapsamlı bir havacılık eğitim dersidir. Burak Yürekli, Uludağ Havacılık, Uludağ Uçuş Okulları ve Genel Havacılık Firması'nın kurucusu olup, 19 koltuklu uçak kullanma yetkisi ve ultralight konusunda tecrübeye sahiptir.. Video, havacılık kültürü, temel havacılık bilgileri ve tarihçesi üzerine odaklanmaktadır. İçerik, dünya modern havacılık tarihi ve Türk havacılık tarihindeki önemli isimler (Wright kardeşler, Vecihi Hürkuş, Nuri Demirağ, Emrullah Ali Yıldız, Sabiha Gökçen) ile başlayıp, uçakların çalışma prensipleri, uçak yapısı, türleri, kokpit cihazları, hava trafik sistemi, havacılık haritaları ve güvenlik kuralları gibi konuları kronolojik olarak ele almaktadır.. Videoda ayrıca havacılıkta temel kavramlar olan yerçekimi, itme kuvveti, kaldırma kuvveti ve sürtünme kuvveti açıklanmakta, farklı uçak tipleri (jet motorlu, ultralight, gyrocopter, microlite) tanıtılmakta ve havalimanı bileşenleri ile çalışan personel hakkında bilgiler verilmektedir. Son bölümde türbülans çeşitleri, radyo iletişim kuramadığında kullanılan alternatif iletişim yöntemleri ve uçak kazalarının nedenleri ele alınmaktadır.
Vidx TV Türkiye YouTube kanalı tarafından hazırlanan bu bilgilendirici video, uçakların neden düz uçmadığını açıklıyor.. Video, uçakların neden eğri çizerek uçtuğunu anlatıyor. Uçakların mesafeyi kısaltmak için kutuplara doğru yaklaşarak uçtuğu, bu sayede arada bulunan mesafe kısaldığı ve varış noktalarına daha hızlı ulaşabildiği açıklanıyor. Ayrıca rotayı belirleyen unsurlar arasında hava koşulları, türbülans riskleri ve havadaki uçak sayısı gibi faktörler de ele alınıyor. Video, 19 Eylül 2012 tarihinde Flightradar 24 verilerine göre 11.000 uçağın aynı anda havada olduğu ve Türkiye üzerindeki uçuş sayısının 165 olduğu bilgisiyle sonlanıyor.
Bu video, Türk Hava Kurumu Üniversitesi'nin hangarlarında ve simülatörlerinde gerçekleştirilen bir röportajdır. Röportajda üniversite yetkilileri, pilot adayları ve bir pilot eğitmeni yer almaktadır.. Video, Türkiye'nin havacılık ve uzay bilimleri konusundaki ilk ihtisas üniversitesi olan Türk Hava Kurumu Üniversitesi'nin tanıtımını yapmaktadır. Üniversitenin pilotaj bölümü, hava trafik yönetimi bölümü ve eğitim programı hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca pilotluk mesleğinin zorlukları, maaş beklentileri ve mezunların iş garantisi gibi konular ele alınmaktadır. Video, pilot adaylarının eğitim sürecini gösteren simülatör deneyimleri ve pilot adaylarının kendi hikayelerini paylaşmasıyla devam etmektedir.
Traffic patterns are standard paths for aircraft during takeoff and landing. Patterns are used at small GA and military airports, not large controlled ones. Patterns ensure safety by providing predictable flight paths for pilots
Airspeed is the aircraft's speed relative to the air it's flying through. Pitot-static system measures airspeed using pitot probes and static ports. Airspeed is typically measured in knots, but ICAO recommends kilometers per hour
Bu video, Doha Havacılık Akademisi Eğitim Müdürü İlkim Ceren Oktay'ın dispeçerlik mesleği hakkında yaptığı açıklamaları içeren bir bilgilendirme içeriğidir. Oktay, uzun yıllar hem pilot hem de dispeçer olarak çalışmış bir uzmandır.. Video, dispeçerlik mesleğinin havacılık sektöründeki önemini vurgulayarak başlıyor. Dispeçerlerin uçuş planlamasını, ağırlık ve denge raporlarını hazırlama, yakıt hesaplamalarını yapma gibi görevlerini anlatıyor. Ayrıca dispeçer olmak için gerekli eğitim süreci, sınavlar ve staj koşulları hakkında detaylı bilgiler veriliyor.
Cold and dark startup requires engines off and all systems powered down. Aircraft can be powered by generators, APU, external generator or RAT. Cockpit preparation includes ADIRS alignment and emergency lights activation. MCDU preflight requires setting minimum values and entering takeoff parameters
P-RNAV onaylı uçaklar için RNAV SID ve STAR usulleri zorunludur. STAR'lar DEREL'den başlayıp LATGA'da sonlanır. SID'ler UMRUN'dan başlayıp LATGA'da sonlanır
Bu video, Uğur Turhan tarafından sunulan havacılığa giriş dersinin yedinci ünitesi olan "Hava Trafik Yönetimi" konulu bir eğitim içeriğidir.. Video, hava trafik yönetiminin tanımı ve önemi ile başlayıp, hava trafik hizmetlerinin (meydan kontrol, yaklaşma kontrol, sağ kontrol, uçuş bilgi ve ikaz hizmetleri) detaylı açıklamasını sunmaktadır. CNNS (İletişim, Seyrüsefer, Navigasyon ve Gözetim Sistemleri) kavramı, hava trafik akış yönetimi ve hava sahası yönetimi gibi temel kavramlar ele alınmaktadır. Ayrıca, uçuş seviyeleri, doğu-batı ayrımı ve emniyetli uçuş için kullanılan dikey ayırma sistemleri hakkında bilgiler verilmektedir.
NOTAM codes consist of five letters. First letter "Q" indicates code abbreviation. Second and third letters identify reported subject. Fourth and fifth letters indicate operation status
Bu video, bir uçak uçuşunda kullanılan komutları içeren bir eğitim veya simülasyon kaydıdır. Videoda "aktif bis üç eksi dört eksi altı metre ikivirgüldoksandokuz" gibi teknik bilgiler ve "hedef numarası altı olacak yirmidört'den ibat olacak" gibi uçuş talimatları yer almaktadır.. Video, uçak uçuşunun farklı aşamalarını göstermektedir. İlk bölümde bir uçuşun başlangıcı ve "hedef numarası altı" olarak belirtilen bir hedefe doğru ilerleme anlatılırken, ikinci bölümde "beş dakika kaldıracağım" gibi uçuş talimatları verilmektedir.
ATIS, havalimanlarında sürekli güncellenen bilgi yayınıdır. Uçuş ekibi ve yer hizmetleri için kritik bilgiler sağlar. Hava durumu, pist ve hava trafik bilgilerini içerir. Notamlar ve yer hizmetleri detaylarını sunar
Bu video, havacılık güvenliği konusunda bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Video, siber saldırıların havacılık sektörüne etkilerini ve güvenlik önlemlerini ele almaktadır.. Video, entegre bir dünyada siber saldırıların artan önemini açıklayarak başlar ve ardından siber terörizm kavramını tanımlar. Daha sonra kritik altyapı güvenliği, hava trafik yönetimi güvenliği ve siber tehditler hakkında detaylı bilgiler sunulur. Havacılık endüstrisine yönelik siber saldırı hedefleri, saldırı tipleri ve ekonomik sonuçları ele alınır. Video, siber saldırıları engellemek için alınabilecek güvenlik önlemleri ve risk tabanlı bir siber güvenlik yol haritası geliştirme önemini vurgulayarak sona erer.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı VFR (Görerek Uçuş) planı doldurma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, WEAP programında VFR planı doldurma sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. Konuşmacı, uçuş tipi seçimi, uçak kategorisi belirleme, ekipman seçimi, kalkış mekanı, kalkış zamanı, hız, uçuş seviyesi, rotalar, yakıt miktarı ve personel/yolcu sayısı gibi VFR planı doldurma formunun tüm bölümlerini açıklamaktadır. Ayrıca, meydan turu için VFR planı doldurma örneği de gösterilmektedir. Video, özellikle havacılık eğitimi alan veya VFR uçuş planı doldurmak isteyen kişiler için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, bir uçak uçuş simülasyonunu göstermektedir. Videoda bir pilot ve muhtemelen bir kontrol merkezi personeli arasında iletişim bulunmaktadır.. Video, saat üç itibariyle başlayan bir uçuş simülasyonunu göstermektedir. Pilot, "alfa scrumble" talimatı alarak uçuşa başlar ve hedef numarası altı olan bir uçuş planı takip eder. Simülasyon sırasında rüzgar durumu, pist bilgileri ve uçuş hedefleri hakkında iletişimler yer almaktadır.
Bu video, havacılık trafik hakları hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, havacılık sektöründeki uluslararası kuralları ve trafik haklarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, havacılık trafik haklarının tarihsel gelişiminden başlayarak, 1944'te imzalanan Chicago Konvansiyonu sonrası ortaya çıkan dokuz farklı trafik hakkını sırasıyla açıklamaktadır. Her bir trafik hakkı için örnekler verilerek, Türk Hava Yolları'nın çeşitli uçuş senaryoları üzerinden bu hakların nasıl uygulandığı gösterilmektedir. Ayrıca, hava trafik haklarının ülkeler arası ticaret anlaşmalarından bağımsız olduğu ve ülkeler arası müzakereler çerçevesinde ele alındığı vurgulanmaktadır.
Bu video, Uğur Turhan tarafından sunulan "Havacılığa Giriş" dersinin bir bölümüdür.. Videoda havayolu işletmeleri konusu ele alınmaktadır. Öncelikle hava taksi işletmeleri ile havayolu işletmeleri arasındaki farklar açıklanmakta, ardından havayolu işletmelerinin hat türüne (iç, dış, hem iç hem dış), yük türüne (yolcu, yük, hem yolcu hem yük) ve iş modeline (geleneksel, düşük maliyetli, bölgesel, kargo) göre sınıflandırılması anlatılmaktadır. Son olarak havayolu yönetim organizasyonu, emniyet yönetim sistemi, kalite yönetim sistemi ve diğer önemli bölümler hakkında bilgi verilmektedir.
Bu video, Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi'nde öğretim üyesi olan Yardımcı Doçent Doktor Saat Uslu tarafından sunulan bir ders tanıtımıdır.. Videoda hava trafik kontrol hizmetleri dersinin içeriği ve yapısı detaylı olarak anlatılmaktadır. Ders, havayolu ulaşımı ve hava trafik sistemi ile başlayıp, temel hava trafik yönetimi, hava trafik hizmetleri, hava trafik kontrol hizmetleri, hava kuralları, aletli ve göre uçuş kuralları, hava sahası çeşitleri ve görsel işaretler, hava trafik olayları gibi sekiz üniteden oluşmaktadır. Ayrıca Türkiye ve Avrupa hava sahasındaki trafik yoğunluğu hakkında bilgiler verilmekte ve hava trafik kontrolörlerinin pilotların "gözü ve kulağı" olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, Anadolu Üniversitesi Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi'nde öğretim üyesi olan Uğur Turhan tarafından sunulan bir ders tanıtımıdır.. Videoda "Havacılığa Giriş" dersinin amacı ve içeriği anlatılmaktadır. Dersin amacı genel olarak havacılık faaliyetleri hakkında bilgi vermek ve diğer derslere hazırlık desteği sağlamaktır. Ders kapsamında hava araçları, havacılık, havayolu işletmeleri, hava araçlarının bakım ve bakım kuruluşları, havaalanları, havaalanı yer hizmetleri, hava trafik yönetimi ve sivil havacılık faaliyetleri düzenlenmesi konuları ele alınacaktır.
Bu video, hava trafik kontrol hizmetleri dersinin yedinci ünitesi olan "Hava Sahası Çeşitleri ve Görsel İşaretler" konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, hava sahalarının sınıflandırılması, özellikleri ve farklılıkları hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İçerikte uçuş bilgi bölgesi, kontrollü hava sahası, kontrolsüz hava sahası, özel kullanımlı hava sahası (tehlikeli, tahditli ve yasak saha), tehlike ve aciliyet işaretleri, meydan trafiği için işaretler, görsel yer işaretleri ve yol gösterme işaretleri (marshall işaretleri) konuları ele alınmaktadır. Her bir hava sahası türü için özellikleri, sınırları ve kullanım amaçları açıklanmaktadır.