Bu video, bir pilot tarafından sunulan, Trabzon Havalimanı'na (VIO) yaklaşım ve iniş sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Uçuş simülasyon serisinin ikinci bölümüdür.. Video, Trabzon'a 52 mil uzaklıktan başlayarak yaklaşma prosedürünü ve iniş sürecini adım adım anlatmaktadır. İlk bölümde yaklaşma rotası, irtifa hesaplamaları ve hız kontrolü gösterilirken, ikinci bölümde istasyon geçişi, süzülüş pozisyonları ve pistteki iniş süreci detaylandırılmaktadır.. Videoda ayrıca star yaklaşma prosedürü, hold pattern (dönüş), navigasyon işaretleri, pilot jargonu ve iletişim protokolleri gibi teknik detaylar da paylaşılmaktadır. Bu içerik, uçak iniş sürecini öğrenmek isteyenler için faydalı bilgiler içermektedir.
Bu video, bir soru-cevap formatında helikopterlerin çalışma prensiplerini ve çeşitli özelliklerini anlatan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, izleyicilerin merak ettiği soruları yanıtlamaktadır.. Video, dağlarda mahsur kalan dağcıların helikopterlerle kurtarılmaması sorusuyla başlayıp, helikopterlerin yüksek irtifalarda çalışamamasının nedenlerini açıklamaktadır. Ardından helikopterlerin tekerlekleri ve kızakları arasındaki farklar, kuyruk rotorunun görevi, yağmurlu ve gece uçuşlarının riskleri ve helikopterlerin baş aşağı uçabilme özelliği gibi konular ele alınmaktadır. Video, helikopterlerin çalışma prensiplerini ve günlük hayatta karşılaşılan sorunları anlamak isteyenler için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, İstanbul'dan New York'a yapılan bir uçuş sırasında kaptan tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir. Kaptan, uçuşun farklı aşamalarında uçağın içinde yaşananlar hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, uçak yolculuğu sırasında dikkat edilmesi gereken önemli noktaları kronolojik olarak anlatmaktadır. Önce koltuk seçimi ve güvenlik konuları ele alınmakta, ardından kalkış, uçuş ve iniş süreçleri açıklanmaktadır. Ayrıca pilotların görevleri, uçak rotalarının nasıl belirlendiği, hava trafiği kontrolü ve acil durumlarda alınması gereken önlemler gibi teknik bilgiler de paylaşılmaktadır. Video, yolcuların uçuş sırasında dikkat etmesi gereken güvenlik kurallarını ve bunların nedenlerini açıklayarak, uçuş deneyimini daha güvenli hale getirmeyi amaçlamaktadır.
ILS is a precision approach aid using two radio beams for lateral and vertical guidance. Standard approach angle is 3 degrees for stable profile. Decision height (DH) determines when pilots must continue approach
Bu video, uçakların neden Everest Dağı ve Himalayalar'ın üzerinde uçmadığını anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video öncelikle uçakların Everest'in üzerinden uçamamasının nedenlerini bir hikaye üzerinden açıklar: basınç sorunları, acil iniş imkanlarının yetersizliği ve türbülans tehlikeleri. Ardından dünyanın en tehlikeli havaalanlarından bahsedilir: Nepal'deki Lukla, Honduras'taki Tankontin, Butan'daki Paro, Portekiz'deki Madeira, Rön Nars, Cebelitarık ve Karayipler'deki Prenses Juliana havaalanları. Her havaalanının zorlukları ve pilotların karşılaştığı tehlikeler detaylı olarak anlatılır.
Bu video, Türk Hava Yolları'nda pilot adayı olan kişilerin eğitim sürecini gösteren bir belgesel formatındadır. Videoda İstanbul Üniversitesi İktisat mezunu, bilgisayar mühendisliği mezunu ve hava trafik kontrolörü olarak görev yapmış ancak pilot olmak isteyen adaylar yer almaktadır.. Video, pilot adaylarının eğitim sürecini adım adım göstermektedir. Akademi kaynaklı adayların eğitim süreci, simülatör eğitimleri, tip eğitim dersleri ve kaptanlık için temel atma aşamaları anlatılmaktadır. Ayrıca Türk Hava Yolları'nın 2019 yılında bin yeni pilot adayı alacağı, başvuru şartları ve kadın pilot sayısının artırılması için yapılan çabalar hakkında bilgiler verilmektedir. Video, pilot mesleğinin zorlukları ve avantajları hakkında da bilgiler içermektedir.
Flightradar provides real-time flight tracking worldwide. Service works by receiving data from nearby air traffic control towers. Available for Windows, Mac, iOS, and Android devices
Bu video, bir pilotaj eğitimi sürecinde olan bir kişinin Bursa Yunus Havalimanı'nda yaptığı uçak uçuş deneyimini göstermektedir. Videoda anlatıcı, kanat arkadaşları Recep Bat ve İsmail Teş ile birlikte, ayrıca asker arkadaşı Kemal de yer almaktadır.. Video, Bursa Yunus Havalimanı'ndaki hangarda başlayıp, İsmail Teş'in TC1 model uçağının kontrol edilmesi ve uçuş öncesi hazırlıklarıyla devam etmektedir. Ardından İstanbul'dan Bursa'ya yapılan uçak seyri gösterilmekte, İstanbul Havalimanı, Bursa ve şehir içindeki önemli noktalar (stadyum, hipodrom, cami) ziyaret edilmektedir.. Videoda uçak hangarı, eğitim uçakları, uçuş öncesi kontrol listesi, motor çalıştırma süreci ve uçuş planlaması hakkında teknik detaylar paylaşılmaktadır. Seyirin sonunda uçak park edilir ve pilotlar arasında uçuş sonrası muhabbet edilir.
Bu video, bir konuşmacının yamaç paraşütü uçmanın tehlikeleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, pilot veya yolcu olarak uçmak isteyenlerin en çok merak ettiği "yamaç paraşütü uçmanın tehlikeli mi?" sorusuna yanıt veriyor. Video, yamaç paraşütü uçmanın riskli bir spor olduğunu ancak bu risklerin pilotun kendisi tarafından kontrol edilebileceğini açıklıyor. Kaliteli malzeme kullanımı, arazi ve meteoroloji gözlemi, kalkış kontrolleri ve hava trafik kurallarına uyulması durumunda tehlikenin azaltılabileceği belirtiliyor.
Bu video, bir uçak kalkış sürecini komik bir şekilde anlatan bir sketch veya eğlence içeriğidir. Karakterler arasında kaptan, ikinci pilot ve kule personeli bulunmaktadır.. Video, uçak kalkış izni almak için kule ile iletişim kurma çabalarıyla başlar. Kaptan ve ikinci pilot arasındaki iletişim sorunları, levye takma süreci ve yolcu toplama gibi adımlar komik bir dille anlatılır. Uçak, yedi numaralı piste doğru ilerlerken, kaptan ve ikinci pilot arasındaki diyaloglar ve kule ile iletişim sorunları devam eder. Video, uçak kalkışının hazırlık aşamalarını eğlenceli bir şekilde ele alır.
Pistlerin yeri ve yerleşimi meteorolojik koşullar ve hakim rüzgar yönüne göre belirlenir. Havaalanı sahasının topoğrafyası ve engel durumu dikkate alınır. Hava trafiği yoğunluğu ve uçak tipleri pist sayısını etkiler. Pistin konumu ve konumu çevresel koşullara göre planlanır
Air navigation differs from surface craft navigation due to high speeds and limited fuel capacity. Successful navigation requires avoiding getting lost and enforcing aircraft laws. Pilots must constantly maintain position awareness due to limited in-flight rescue options
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Cessna 172 Skyhawk tipi uçakla Londra Hydrow Havalimanı'ndan Cit Airport'a yapılan VFR (görerek) uçuş eğitimini içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, uçağın teknik özellikleri, iç mekanı ve kontrol paneli detaylı olarak tanıtılmakta, kalkış, tırmanış ve iniş süreçleri gösterilmektedir. Eğitimci, gösterge paneli, motor kontrolü, ışıklandırma sistemi ve diğer önemli ekipmanların işlevlerini açıklamakta, Londra şehir merkezindeki Big Bang ve Westminster gibi önemli noktaları göstererek VFR uçuşun görsel referanslarla nasıl gerçekleştirildiğini göstermektedir.. Videoda ayrıca uçağın kontrol panelindeki çeşitli göstergeler (et indikatör, barometrik irtifa göstergesi, turn koordinat, manyetik yön göstergesi, düşey hız göstergesi, yakıt tankları, egzoz gazı ayarları, GPS, transponder paneli, oto pilot paneli) tanıtılmakta ve bir iniş işlemiyle video sona ermektedir. Eğitimci, gelecek videolarda VR, GPS gibi diğer seyrüsefer sistemlerinin nasıl çalıştığını ve yaklaşma stillerini anlatacağını belirtmektedir.
Bu video, bilim insanlarının İzlanda'daki volkanik püskürme sonucu Avrupa hava trafiğinde yaşanan krizi önlemek için gerçekleştirdikleri bir deneyi anlatan bir haber formatındadır.. Videoda, Fransa'nın Biskay Körfezi'nde yapılan deneyde İzlanda'dan toplanan küllerin yapay bir bulut haline getirilmesi ve bu bulutun havadaki kül miktarını tespit etmek için geliştirilen EVOID (Sakınmak) adlı sistemle test edilmesi anlatılmaktadır. Deneyde bir ton İzlanda külü 9.000-11.000 feet yükseklikte havaya serpiştirilirken, EVOID teknolojisine sahip bir uçak 60 kilometre uzaklıktan kül bulutunun yoğunluğunu ve büyüklüğünü ölçmüştür. Bu sistem sayesinde uçakların kilometrelerce öteden kül bulutunun yoğunluğunu algılayarak yön değiştirip seferine devam etmesi hedeflenmektedir.
Havacılık alfabesi, hava trafiği için standart bir iletişim dilidir. Günde on binlerce uçak telsiz aracılığıyla iletişim kurar. ICAO tarafından 1952'de kabul edilmiştir. NATO alfabesi olarak da bilinir
Bu video, bir konuşmacının havacılık pistlerinin nasıl numaralandırıldığını ve isimlendirildiğini açıklayan eğitici bir sunumdur.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde pist numaralandırmasının mantığı, bir havaalanının dizayn edilmesi ve pist konumunun belirlenmesinde etkili olan faktörler (hakim rüzgarlar, topografya, hava sahası, hava trafiği kontrol hususları, uçak performansı ve çevresel hususlar) anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise pist isimlendirme sisteminin temel prensipleri, manyetik kuzeye göre açılar (radyal değerleri) üzerinden isimlendirilme sistemi ve paralel pistlerin isimlendirilmesi açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca manyetik alan değişimlerinin pist isimlerine etkisi örneklerle gösterilmekte ve Türkiye'deki Atatürk Havalimanı'ndaki 624 pistinin manyetik değişimlerden dolayı 523 olarak değiştirilmesi gibi gerçek bir örnek verilmektedir.
Dünyanın en iyi uçuş takip sistemi, ticari uçuşları canlı izler. Uçuş numarası, havalimanı veya harita üzerinden takip yapılabilir. Sarı uçaklar, mavi havalimanları sembollerle gösterilir
Bu video, pilotluk mesleğinin geleceği hakkında bilgi veren bir belgesel formatındadır.. Video, hava trafiğinin artmasıyla birlikte pilotluk mesleğinin en gözde meslek haline geldiğini anlatmaktadır. Airbus ve Boeing'in projeksiyonlarına göre 20 yıl içinde 790 bin pilot ihtiyacı olacağı, bunların 635 bininin hava yollarında, 96 bininin özel uçaklarda ve 59 bininin helikopterlerde görev alacağı belirtilmektedir. Ayrıca Türkiye'de Türk Hava Yolları gibi şirketlerin gençlerden pilot yetiştirmek için yoğunlaştırılmış eğitim sistemleri uyguladığı ve Uzak Doğu ve Körfez ülkelerinin kendi pilotlarını yetiştirmeye yöneldiği bilgisi paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan uçak vorteksleri ve wake turbulence konusunda kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, uçak ve helikopterlerin ürettiği vortekslerin özellikleri, büyüklükleri ve ağırlıkları hakkında bilgiler vererek başlamakta, ardından vortekslerin kalkış, iniş ve yaklaşma aşamalarında yarattığı tehlikeleri detaylandırmaktadır. İkinci bölümde ise Antalya Meydanı'ndaki pistlerde paralel pistlere inişlerde vortex tehlikesi ve bunun uçuş güvenliğini nasıl etkilediği görsel örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca vortekslerin olumsuz etkileri (lift kuvvetini azaltma, drag kuvvetini artırma, firar vortex yaratması), bunları azaltmak için kullanılan kanat ucu levhaları gibi yöntemler ve hava trafik kontrol ünitelerinin uyguladığı ayırma kriterleri hakkında bilgiler de verilmektedir.