Bu video, Technopat'tan Emin Çıtak'ın Gamescom 2019'da NVIDIA'nın standında yaptığı bir oyun incelemesidir. Emin, ray tracing teknolojisi ile piyasaya çıkacak olan en yeni oyunları deneme şansına sahip olmuştur.. Videoda öncelikle Call of Duty: Modern Warfare oyunu incelenmektedir. Oyunun ray tracing ile nasıl görüneceği gösterilmiş ve yeni iki'ye karşı iki modu oynanmıştır. Activision, 2011'de çıkan Modern Warfare 3'ün ardından ilk kez günümüzde geçecek olan bu oyunu, geliştirilen grafik motoru ve photogrametri tekniği ile geliştirmiştir. Oyun, 25 Ekim'de PC, PlayStation 4 ve Xbox One için satışa sunulacaktır.
OpenGL, 2D ve 3D grafikleri ekrana yazdıran ücretsiz bir yazılım arayüzüdür. Silicon Graphic Inc. tarafından 1992'de geliştirilmiş ve 4.6 sürümüne ulaşmıştır. Windows, Mac OS, Linux ve Solaris işletim sistemlerinde kullanılabilir
Bu video, Ağdal adlı bir oyun youtubercinin Minecraft'ın RTX versiyonunu incelediği ve ardından macera macerası oynadığı bir oyun içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Ağdal, MSI GS65 laptopunda Minecraft Bedrock sürümünü oynayarak RTX teknolojisinin doğal ışık ve ışın izleme özelliklerini, DLSS 2.0 teknolojisinin performans artışı sağladığı ve farklı haritalardaki etkilerini göstermektedir. İkinci bölümde ise oyuncu, Indiana Jones'a benzetilerek kötücül güçleri bulmak için bir tapınağa gidiyor ve karanlık ortamda ilerleyerek çeşitli engellerle karşılaşıyor.. Videoda Minecraft'ın su altı, akvaryum, metro istasyonu, mutfak ve maden gibi farklı haritalarında RTX teknolojisinin etkileri gösterilmekte ve son bölümde bir macera haritasında piranalarla karşılaşarak macera macerası devam etmektedir.
Açık dünya yapısı ve New York şehri keşfi sunuyor. 30'dan fazla Spider-Man kostümü bulunuyor. Akıcı dövüş sistemi ve ağ atma mekanikleri içeriyor. Karakter gelişimi için XP sistemi mevcut
Bu video, iki sunucunun Far Cry 3 oyununu incelediği bir oyun tanıtım programıdır. Sunucular, oyunun özelliklerini ve oynanış mekaniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Far Cry 3'ün grafik motoru, yapay zekası ve oynanış mekanikleri üzerine odaklanmaktadır. Oyun, 50 km karelik devasa bir Afrika haritasında geçmekte, 30 farklı silah seçeneği sunmakta ve gerçek zamanlı hava şartları (gece-gündüz, rüzgar) içermektedir. Sunucular, oyunun 25 saatlik bir oyun süresi sunduğunu, silahların bozulabileceğini ve cephane bulmanın zor olabileceğini belirtmektedir. Ayrıca, oyunun 24 Ekim 2008 tarihinde PlayStation 3, Xbox 360 ve PC platformlarında yayınlanacağı bilgisi de paylaşılmaktadır.
VSync, oyun kare hızını monitör yenileme hızıyla senkronize eden grafik teknolojisidir. Ekran yırtılması sorununu çözmek için ekran kartı çıkışını sınırlar. Özellikle dikey öğeli oyunlarda çizgilerin düzgün sıralanmasını sağlar
Bu video, Fani Beyin YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir.. Video, NVIDIA DLSS özelliğinin nasıl açılacağını anlatmaktadır. İçerikte, DLSS'nin oyun ayarlar menüsünden veya NVIDIA denetim panelinden açılabileceği belirtilmektedir. Ayrıca, oyunlarda DLSS seçeneği yoksa oyunun bu özelliği desteklemediği ve oyun üreticisiyle iletişime geçilebileceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
DirectX 12, Windows 10 ile geldi ve DirectX 11'in yerini aldı. DirectX 12, çok çekirdekli işlemcilerde gücü eşit dağıtarak daha iyi performans sunuyor. DirectX 12, hesaplama ve grafik aşamalarını aynı anda yürütebiliyor. Geliştiriciler artık oyunlar üzerinde tam kontrol sahibi olabiliyor
Bu video, bir oyun içerik üreticisinin Unreal Engine 5 grafik motoru ve yeni nesil oyunlar hakkında yaptığı bir inceleme formatındadır.. Videoda öncelikle Epic Games'in geliştirdiği Unreal Engine 5'in PlayStation 5'te gerçek zamanlı çalışan bir demo videosu gösteriliyor ve bu teknolojinin gelecekte oyun geliştirme sektörüne etkisi tartışılıyor. Daha sonra içerik üreticisi, yeni nesil oyunların tanıtımının nasıl yapıldığını ve bu tanıtımların etkisini değerlendiriyor.. Videoda ayrıca Unreal Engine 5'in film kalitesi gibi gerçek zamanlı görüntü işleme imkanı sunduğu, küçük firmaların büyük bütçeli oyunlar gibi görünebilecek oyunlar yapabileceği belirtiliyor. Hellblade 2 gibi oyunların bu teknolojiyi kullanacağı ve Xbox Series X ile PC platformlarında da aynı kalitede çalışacağı bilgisi paylaşılıyor.
FSR 3, çerçeve üretimi özelliği ile FSR 2'ye göre 2 kat daha iyi performans sunuyor. Teknoloji, AMD'nin Fluid Motion Frames teknolojisinin geliştirilmiş versiyonunu kullanıyor. Çerçeve üretimi artık kullanıcı arayüzünden bağımsız çalışıyor. DirectX 11 ve 12 kullanan tüm oyunlar FSR 3'ü destekleyecek
Bu video, Mercan adlı bir içerik üreticisinin "Şifreleri Tetz" kanalında sunduğu bir oyun inceleme videosu.. Videoda, 22 yıl önce duyurulan ve 2023'te ray tracing teknolojisi ile yeniden tasarlanan Quake 2 RTX oyunu inceleniyor. Mercan, ray tracing teknolojisinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından Quake 2 RTX'in eski versiyona göre grafiksel farklarını gösteriyor. Oyunun daha aydınlık bir görünüme kavuştuğu, ışık ve gölge renderlarının daha başarılı olduğu belirtiliyor. Ayrıca, bu oyunu oynamak için gerekli ekran kartı modelleri (RTX 2060, RTX 2070 veya RTX 2080) hakkında bilgi veriliyor.
DLSS, yapay zeka ile güçlendirilmiş devrim niteliğinde bir grafik teknolojisidir. RTX 40 Serisi GPU'lardaki yeni nesil tensör çekirdekleri ve Optik Akış Hızlandırıcısı ile desteklenir. 400'den fazla oyun ve uygulamada kullanılabilir
Bu video, bir teknoloji inceleme içeriği olup, konuşmacı AMD'nin yeni FPS artırma teknolojisi AFMF 2'yi üç günlük test sürecinden sonra detaylı olarak değerlendiriyor.. Videoda AFMF 2'nin ne olduğu, nasıl çalıştığı ve performans özellikleri hakkında bilgiler sunuluyor. Konuşmacı, teknolojinin RX 6000 ve RX 7000 serisi ekran kartları veya Ryzen 7000 serisi işlemcilerle çalıştığını, 1080p, 2K ve 4K çözünürlüklerde çalıştığını ve RX 7000 serisi ekran kartlarında %36,50'lik bir performans artışı sağladığını belirtiyor. Ayrıca Doom Eternal, Forza Horizon 5, Alan Wake 2, RDR2 ve God of War gibi oyunlarda yapılan testlerde FPS farkları ve görüntü kalitesi karşılaştırmaları gösteriliyor.. Videoda AFMF 2'nin ilk seriye göre daha stabil olduğu, görüntü kalitesinin iyileştirildiği ancak hala geliştirilmesi gerektiği vurgulanıyor. DirectX 11 ve DirectX 12 tabanlı oyunlarda tek tıklama ile kare yükseltme özelliği sunduğu belirtiliyor ve AMD'nin yazılım konusunda kendini düzeltmeye çalıştığı, gelecekte daha stabil hale geleceği ifade ediliyor.
Easter Gamers TV kanalında yayınlanan bu video, önümüzdeki yıl piyasaya sürülecek Metro Exodus oyununun Games.com demosu hakkında detaylı bir inceleme içeriğidir. Sunucu, oyunun beta aşamasındaki görüntüleri üzerinden değerlendirmeler yapmaktadır.. Video, Metro Exodus'un Metro 2033 ve Last Light'ın devamı olduğunu, Artyom karakterinin hikayesini anlatacağını ve oyunun korku unsurları, ışıklandırma teknolojisi, silah modifiye sistemi ve vuruş hissi gibi özelliklerini detaylı olarak ele almaktadır. Ayrıca, GeForce RTX ekran kartları ile birlikte oyunlara eklenen gerçek zamanlı ışıklandırma teknolojisinin etkisi gösterilmektedir.. Oyunun PC, PlayStation 4, Xbox ve Xbox One platformlarında çıkacağı, ancak Nintendo Switch için henüz bilgi verilmediği belirtilmektedir. Sunucu, oyunun grafiksel kalitesi, atmosferi ve oynanış dinamikleri hakkında olumlu yorumlar yaparken, yapay zeka konusunda bazı eksiklikler olduğunu da vurgulamaktadır.
Bu video, Crysis oyun serisinin dört oyununun detaylı bir özetini sunan bir içeriktir. Her oyun için Crytek tarafından geliştirilen grafik motoru, platform desteği ve piyasaya çıkış tarihi bilgileri verilmektedir.. Video, Crysis serisinin ilk oyunundan başlayarak her bir oyunun hikayesini kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk oyunda Linghan Adası'nda geçen olaylar, ikinci oyunda New York'taki seflerle mücadele, üçüncü oyunda Alpha Sel adlı uzaylı ve son oyunda Einstein-Rosen köprüsü ile ilgili planlar ele alınmaktadır. Her oyun için ana karakterler (Nomad, Psykos Skys, Alkadraz, Prof) ve oyunun temel konusu detaylı şekilde açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim serisi formatında sunulan, ray tracing teknolojisi ve NVIDIA'nın RTX teknolojisi hakkında teknik bilgiler içeren bir içeriktir.. Video, ray tracing teknolojisinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ışığın fiziksel davranışlarını bilgisayar ortamına nasıl aktardığını anlatıyor. Ardından, bu teknolojinin uzun süredir animasyon ve render alanında kullanıldığı, ancak bilgisayar oyunlarında neden kullanılamadığı açıklanıyor. Son bölümde ise NVIDIA'nın Turing mimarisi ve RTX teknolojisi ile bu sorunu nasıl çözdüğü, donanımsal ve yazılımsal yenilikler detaylı şekilde anlatılıyor. Video, bir serinin parçası olup, bir sonraki videoda NVIDIA Games sunumunun inceleneceği belirtiliyor.
Bu video, Kadir Abi'nin doğum günü kutlaması sırasında gerçekleşen, iki kişinin Unreal Engine 4'ten 5'e geçiş sürecini ve yeni teknolojileri tartıştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında "Tim abim" olarak bahsedilen bir kişi de bulunmaktadır.. Video, Unreal Engine 5'in Unreal Engine 4'e göre sunduğu yeni özellikler, teknolojik gelişmeler ve performans sorunlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Konuşmacılar, Lümen ışık sistemi, Nanite teknolojisi, Metahuman karakter oluşturma, terrain tesselation ve NVIDIA fiziği gibi yeni özelliklerin oyun geliştirme sürecine etkilerini tartışmaktadır.. Ayrıca, video boyunca oyun geliştirme motorlarının (Unreal, Unity, CD Projekt'in kendi motoru) karşılaştırılması, kendi motor geliştirmenin avantajları ve dezavantajları, proje türüne göre motor seçiminin önemi gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, Unreal Engine 5'in bazı özelliklerinin (terrain tesselation, NVIDIA fiziği) kaldırıldığını ve bunların geliştirme sürecini zorlaştırdığını belirtirken, 5'in grafik kalitesi ve performansı hakkında olumlu yorumlar da yapmaktadır.
Bu video, Recep Baltaş tarafından sunulan bir teknoloji tanıtım içeriğidir. Sunucu, AMD'nin yeni FSR (Fidelity FX Super Resolution) teknolojisini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, FSR teknolojisinin ne olduğunu, NVIDIA'nın DLSS teknolojisine göre avantajlarını ve çalışma prensiplerini açıklamaktadır. AMD'nin bu teknolojiyi hem PC hem de konsollarda (Xbox Series X ve PlayStation 5) desteklediği, farklı ekran kartlarında (RX 6000, 5000, 4000 serisi) ve NVIDIA ekran kartlarında (RTX 30 ve 20 serisi) çalıştığı belirtilmektedir. Ayrıca, FSR'nin farklı oyunlarda (Rift Breaker, Terminator Resistance, Godfall) performans artışı sağladığı ve farklı kalite ayarlarında (ultra, kalite dengeli, performans) nasıl çalıştığı örneklerle gösterilmektedir. Video, FSR'nin desteklediği ekran kartları ve oyunlar listesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir sunucu tarafından anlatılan simülasyon yarış oyunlarının tarihsel gelişimini kronolojik olarak ele alan belgesel formatında bir içeriktir.. Video, 1974'teki Atari Grand Prix 10'dan başlayarak, 1980'lerdeki Rally X, Pol Position, Checkard Flag gibi oyunları, 1990'lardaki Formula 1 Grand Prix, Nascar Racing serisi ve Gran Turismo gibi önemli yapımları, ardından 1990'lı yıllardan günümüze kadar olan süreçte Formula 1 Racing Simulation, Grand Prix Legends, Live for Speed, Richard Burns Rally, I-Racing, Assetto Corsa gibi oyunları inceliyor.. Her oyun için teknik özellikleri, oynanış mekanikleri, fizik motorları, ses tasarımı, mod desteği ve çevrimiçi özellikleri gibi detaylar paylaşılıyor. Ayrıca grafik hızlandırıcı kartların çıkmasıyla simülasyon yarış oyunlarının gerçekçilik düzeyinin nasıl yükseldiği de anlatılıyor.