Bu videoda Doç. Dr. Ali Burak, kendi akademik ve klinik geçmişi hakkında bilgi veriyor. 1977 Adana doğumlu olan Dr. Burak, 1995 yılında Adana Anadolu Lisesi'nden mezun olduktan sonra Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi'ne girdi ve 2001 yılında tıp doktoru oldu.. Video, Dr. Burak'ın eğitim ve kariyer yolculuğunu kronolojik olarak anlatıyor. Sia Mercek Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde kardiyoloji uzmanlığı yapması, askerlik ve devlet hizmeti görevleri, özel sağlık kuruluşunda çalışması ve 2017 yılında doçent unvanı alması detaylı şekilde aktarılıyor. Ayrıca Almanya'daki Freiburg Üniversitesi'ndeki gözlemci hekim deneyimi ve özel ilgi alanları olan girişimsel kardiyoloji, koroner kompleks girişimleri, endovasküler damar tedavileri ve koroner hemodinami hakkında bilgiler paylaşılıyor.
Dergi endeksleri, bilimsel makaleleri sınıflandıran ve tek merkezden erişim sağlayan veri tabanlarıdır. Dergilerin endekste taranabilmesi için yüksek atıf alma ve bilimsel performans gereklidir. Web of Science, Scopus, DOAJ, PubMed ve ULAKBİM önemli uluslararası endekslerdir. Scopus, dergilere ilişkin istatistiksel veriler içeren bir endekstir. PubMed, sağlık bilimleri alanında faaliyet gösteren ve tam metin yayın şartı olan bir endekstir
Bu video, Bartın Üniversitesi Personel Daire Başkanı Turgay Delalioğlu tarafından sunulan, YÖK tarafından yeniden açılacak görevde yükselme ve ünvan değişikliği sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış bir eğitim dersidir.. Video, yükseköğretim kurumlarında öğretim üyeliği yükseltme ve atama yönetmeliğini detaylı şekilde ele almaktadır. İçerik, doktor öğretim üyesi kadrolarına atanma şartları, başvuru süreci, jüri kriterleri ve atama usulleri ile başlayıp, doçentlik atama süreci, sözlü sınav usulü ve jüri kurulumu ile devam etmekte, son olarak profesör kadrolarına atanma şartları, başvuru süreci ve jüri süreci hakkında bilgiler sunmaktadır.. Video, yönetmelikteki önemli noktaları ve sınavlarda çıkabilecek soru kalıplarını göstererek, adayların sınav hazırlığına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, profesörlük, doçentlik ve doktora ünvanlarını kazananların her ünvan dönemi içinde üniversitede en az iki yıl görev yapma şartı gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Yönerge, üniversitenin akademik kadrolara atama ve yükseltme esaslarını düzenler. Başvurular Akademik Değerlendirme Kurulu tarafından değerlendirilir. Yönerge 01.01.2026 tarihinde yürürlüğe girecektir
Bu video, üniversiteler arası yüksek kurul tarafından 2024 Mart ayından itibaren uygulanacak yeni doçentlik kriterlerini açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, doçentlik başvurularında yapılan değişiklikleri ve yeni puanlama sistemini detaylı şekilde anlatmaktadır. Özellikle SC yayın zorunluluğunun tüm alanlara yayılması, SC yayınlarının çeyreklik dilimlerine göre puanlanması ve alan indeksi kavramının ortadan kaldırılması gibi önemli değişiklikler vurgulanmaktadır. Ayrıca çeyreklik dilimlerin (Q1: 30 puan, Q2: 20 puan, Q3: 15 puan, Q4: 10 puan) puan değerleri ve farklı yayın türlerinin puan değerleri açıklanmaktadır.. Video ayrıca Web of Science veritabanının indeksleri (SC, SC Expanded, SSCI, AHCI, ESC) ve bunların puanlama sistemindeki önemi hakkında bilgiler sunmaktadır. Dergilerin ve konferansların hangi indekslere girdiğini kontrol etmek için Web of Science Master Journal List ve veritabanının nasıl kullanılacağı da gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, Şermin adlı bir izleyicinin doktora sonrası doçentlik süreci hakkında sorularını yanıtladığı bilgilendirici bir içeriktir.. Video, doçentlik sürecinin ne kadar sürdüğü, başvuru koşulları ve kriterleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İlk bölümde doçentlik sürecinin ortalama 5-6 yıl sürdüğü, ancak çalışma hızına bağlı olarak 3-10 yıl arasında değişebileceği belirtilirken, ikinci bölümde makale, kitap bölümü, patent, atıf, tez danışmanlığı, bilimsel araştırma projeleri ve eğitim öğretim faaliyetleri gibi farklı kategorilerin puanlama sistemi açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca, yazar sayısına göre puanların nasıl bölündüğü, başlıca yazar ve sorumlu yazar kavramları, ulusal ve uluslararası yayınların puan değerleri, en az alınması gereken puan miktarları ve doçentlik için gerekli olan en az bir yayın zorunluluğu gibi önemli noktalar da vurgulanmaktadır.
Bu video, bir sendika temsilcisinin basın mensuplarına yaptığı açıklamadır. Konuşmacı, yükseköğretim sistemindeki akademik personelin %70'inin yaşadığı doçentlik sözlü sınavları hakkındaki sorunları ele almaktadır.. Konuşmacı, Cumhurbaşkanı'nın doçentlik önündeki engelleri kaldırın talimatına rağmen üç aylık bir süre geçmesine rağmen hiçbir adım atılmadığını belirtiyor. Doçentlik sürecinin iki aşamasından biri olan sözlü sınavın subjektifliği, ideolojik networkların etkisi ve denetlenemezliği nedeniyle sorunlu olduğu vurgulanıyor. Konuşmacı, bu sınavın bilimsel yetkinliği ölçmek için uygun olmadığını, profesör ve yardımcı doçent atamalarında kullanılmadığı halde doçentlik atamalarında kullanıldığını çelişkili buluyor ve bu sınavın kaldırılması gerektiğini savunuyor.
Jüri üyeleri başvurudan ortalama 1-1.5 ay sonra DBS üzerinden belirlenir. Başvuru sonuçları DBS üzerinden TC kimlik ve e-devlet şifresiyle öğrenilir. Başvuru süreci terör davası veya diğer davalardan dolayı dondurulabilir
Bu videoda bir akademisyen, Türkiye'deki akademik sistemindeki sorunları ve bunlara yönelik önerilerini paylaşıyor. Konuşmacı, profesörlüğünü yedi ay önce kaybettiğini ve bu süreçte akademinin içindeki sorunları fark ettiğini belirtiyor.. Video, Türkiye'deki akademik sistemin özellikle doçentlik ve profesörlük kriterlerindeki sorunları ele alıyor. Konuşmacı, niteliksiz doçent ve profesörlerin merkez olduğunu, doktora tezlerinde lise seviyesindeki bilimsel bilgiyle yapılmayacak hataların yapıldığını ve tek yazarlı makale beklentisinin arttığını eleştiriyor. Ayrıca, ULAQ-BİM dergi sistemindeki rassal atama eksikliği ve telefonla makale basılması gibi sorunları da tartışıyor.. Konuşmacı, bu sorunların çözümü için sözlü değerlendirme sisteminin geri getirilmesi, akademisyenlerin bir araya gelerek ortak bir altyapı kurması ve doçentlik sisteminde aşama aşamasının görülebilmesi gibi önerilerde bulunuyor. Video, eleştiri yaparken aynı zamanda yapılan olumlu değişikliklere de değinerek "geri bildirimde akıl akıldan üstündür" diyerek sonlanıyor.
Orijinal araştırma makaleleri doçentlik kriterlerinde kullanılabilir. Araştırma makaleleri başlık, özet, giriş, yöntemler ve sonuç bölümlerinden oluşur. Vaka sunumları SCI-Expanded ise puan getirebilir. Editöre mektuplar ve teknik notlar puan değeri taşımaz
Bu video, bir doktor öğretim üyesi tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, akademisyen olma sürecini ve gerekli şartları detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, akademisyen olmanın nasıl yapıldığını adım adım açıklamaktadır. Öncelikle akademisyenlik kademeleri (araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, öğretim görevlisi Dr., Dr. öğretim üyesi, doçent Dr., Prof. Dr.) tanıtılmakta, ardından ALES sınavı, dil puanı gereklilikleri ve başvuru süreci anlatılmaktadır. Ayrıca torpil sorunu, vakıf ve devlet üniversitelerindeki özlük hakları, DSU hocalık gibi konular da ele alınmaktadır. Video, lisans öğrencilerine ve akademisyen olmak isteyenlere yönelik pratik tavsiyelerle sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının doçentlik başvuru sürecini detaylı şekilde anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, doçentlik başvurularının yılda iki dönem (Mart ve Ekim) gerçekleştirildiğini açıklayarak başlıyor ve başvuru sürecinde dikkat edilmesi gereken tüm adımları adım adım anlatıyor. İçerikte başvuru kılavuzunun kullanımı, gerekli belgelerin (lisans, yüksek lisans, doktora belgeleri, dil sınavları) yüklenmesi, akademik yayınların sisteme ekleme süreci, TR Dizin ve uluslararası indekslerde yer alan dergilerin belgelenmesi, PDF Semi yazılımı kullanarak akademik yayın künyesi hazırlama ve atıflar bölümünün düzenlenmesi gibi konular ele alınıyor.. Video ayrıca 2024 yılında yeni kriterlerin devreye gireceği bilgisini paylaşırken, başvuru sürecinin etik kurallarına uygun şekilde yapılması gerektiğini vurguluyor. Mühendislik alanında örnek verilerek, makaleler, kitaplar, patentler, atıflar, lisansüstü tez danışmanlığı, bilimsel araştırma projeleri ve eğitim öğretim faaliyetleri gibi puanlama kriterleri detaylı şekilde açıklanıyor.
Bu video, Zülale Atalay Laçin'in sahte akademik belgeleri hakkında bilgi veren bir haber formatındadır. Laçin, bir süre önce sahte doçentlik belgesi nedeniyle görevden alınmış ve tutuklanmıştır.. Videoda, Laçin'in master ve doktora belgelerinin de sahte olduğu ortaya çıktığı anlatılmaktadır. Soruşturma sonucunda, Laçin'in 22 Kasım 2000 tarihli siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler konulu yüksek lisans belgesinin ve ODTÜ'den aldığını beyan ettiği doktora belgesinin gerçek olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca, dosyadaki makalelerin akademik olarak Laçin imzasını kullanan Amerika'da bir üniversitede çalışan Zeynep Atalay'a ait olduğu da belirtilmiştir.
YÖKDİL, 2017'den beri YDS'ye alternatif alan bazlı bir sınavdır. Sınav sosyal, fen ve sağlık olmak üzere üç farklı alanda yapılmaktadır
Mart 2024'ten itibaren doçentlik kriterlerinde önemli değişiklikler yapıldı. SCI-E ve SSCI dergilerin çeyreklik dilimlerine göre puanlama sistemi getirildi. BKCI ve CPCI indekslerindeki yayınların puan değeri artırıldı. BAP projeleri puanlamaya dahil edildi