Denizcilik sektöründe gemi yönetimi ve liman operasyonları için mühendis yetiştiren programdır. Öğrencilere denizcilik hukuku, gemi yönetimi ve liman işletmeciliği eğitimi verilir
1970'te Gianluigi Aponte tarafından Napoli'de kuruldu. 1978'den beri merkezi Cenevre'de bulunuyor. 2022'de 730 konteyner gemisiyle dünyanın en büyük konteyner şirketi. 155 ülkede 524 ofis ve 100 binin üstünde çalışanı var
Bu video, sunucu Melike Nur Yıldız ile Piri Reis Üniversitesi Deniz Ulaştırma ve İşletme mezunu olan bir denizci arasında geçen bir röportajdır. Melike Nur, şu anda bir denizcilik firmasında ithalat departmanında çalışan ve Instagram'da bir butik sahibi olan bir denizci.. Röportajda deniz ulaştırma işletme ve mühendislik bölümlerinin farkları, mesleğin zorlukları, iş olanakları ve kadınların denizcilik sektöründeki durumu ele alınmaktadır. Ayrıca denizcilik eğitiminin yapısı, iki yıllık ve dört yıllık eğitim arasındaki farklar, İngilizce'nin önemi ve mezuniyet sonrası kariyer seçenekleri detaylı olarak anlatılmaktadır.. Röportajda denizcilik mesleğinin sosyal hayatın tamamen kaybolması, uzun çalışma dönemleri ve psikolojik zorluklar gibi zorlukları vurgulanırken, kadınların bu mesleği erkeklerden daha iyi yapabildiği ve gemilerde düzen ve tertip getirdiği belirtilmektedir. Ayrıca denizcilik eğitiminin yoğun ders programı, simülatörlerin kullanımı, kulüp faaliyetleri ve mezuniyet sonrası gemi mesleğinde çalışmanın yanı sıra tersane satın alma, yeni inşaat ve lojistik gibi alternatif kariyer yolları da paylaşılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin eski öğrencisi Metin Yılmaz ile yaptığı kariyer planlama formatındaki bir röportajdır. Metin, 2020 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği bölümünden mezun olmuş ve denizcilik sektöründe kariyer yapmaktadır.. Röportajda Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği bölümünün eğitim süreci, mezuniyet sonrası kariyer seçenekleri, ehliyet sistemi ve maaş yapısı detaylı olarak ele alınmaktadır. Metin, bölümün eğitim dili, hiyerarşik yapısı, staj deneyimi ve mezunların genellikle uzak yol gemilerinde kaptan olarak çalışmak veya işletme yoluyla kariyer yapmak arasındaki tercihleri hakkında bilgiler paylaşmaktadır.. Röportajda ayrıca denizcilik sektöründe kaptanlık yolculuğu, ehliyet sınavları ve farklı gemi türlerindeki maaş seviyeleri (konteyner gemilerinde 2800 dolar, tanker gemilerinde 6500-7000 dolar, kaptanlıkta daha yüksek maaşlar) hakkında bilgiler verilmektedir. Üniversite tercihinde dikkat edilmesi gereken noktalar ve mezuniyet sonrası hemen iş hayatına atılmak yerine kariyer planlamasının önemi de konuşulmaktadır.
Deniz taşımacılığı ve liman işletmeciliği konularında mühendislik eğitimi veren 4 yıllık lisans programıdır. Öğrenciler deniz taşımacılığı, lojistik ve gemi işletmeciliği konularında eğitim alır. Program 240 AKTS kredisi gerektirir
5000 DWT ve üzeri petrol tankerleri çift cidar veya eşdeğer tasarım şartlarına uymak zorundadır. 600 DWT altı ve 5000 DWT üstü tankerler ağır petrol taşımak zorundadır. Yönetmelik ticari olmayan devlet tankerleri ve askeri tankerleri kapsamaz
Bu videoda Mehmet Ertuğrul Gölgeli, Kocaeli Üniversitesi Karamürsel Meslek Yüksekokulu Deniz Ulaştırma İşletme mezunu olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Video, okulun altı bölümünden (Deniz Ulaştırma ve İşletme, Gemi Makineleri İşletmeciliği, Deniz ve Liman İşletmeciliği, Gemi İnşaatı, Mekatronik ve Elektronik Teknolojisi) bahsederek başlıyor. Ardından yurt imkanları, konaklama seçenekleri, okul çevresindeki ulaşım imkanları ve mezuniyet sonrası kariyer fırsatları hakkında bilgiler veriliyor. Özellikle denizcilik sektörünün gelişimi, mezunların 3000 groston sınırlı vardiya zabiti ehliyeti alması ve bu ehliyeti sınırsız vardiya zabitliğine yükseltme yolları detaylı şekilde anlatılıyor.
Bu video, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde deniz ulaştırma işletme mühendisliği bölümünü tanıtan bir sunum formatındadır. Sunum, elektrik mühendisliği bölümü 3. sınıf öğrencisi Ramazan Emre'nin açılış konuşmasıyla başlayıp, öğretim görevlisi Gizem Çevik'in detaylı tanıtım sunumuyla devam etmektedir.. Video, İTÜ'nün genel tanıtımıyla başlayıp, deniz ulaştırma işletme mühendisliği bölümünün eğitim programı, staj imkanları, öğrenci kulüpleri, burs fırsatları ve mezunların iş imkanları hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca denizcilik sektöründeki kariyer yolları, gemide ve karada çalışma imkanları, mesleğin psikolojik zorlukları ve aday öğrencilere yönelik tavsiyeler de ele alınmaktadır.. Videoda bölümün 1+4 yıllık eğitim programı, üniformalı eğitim, 12 aylık açık deniz stajı, yedi öğrenci kulübü, Erasmus gibi uluslararası programlar ve Tuzla'daki öğrenci yurtları hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Ayrıca mezunların uzak yol vardiya zabitliği, uzak yol kaptanı, kılavuz kaptan, gemi inşa firmaları, personel departmanları ve liman kontrolü gibi çeşitli iş alanlarında çalışabileceği anlatılmaktadır.
GISbir TV'nin "Deniz Okulu" programında sunulan bu bilgilendirici video, kuru yük gemi çeşitlerinden biri olan handymax ve supramax gemilerini tanıtmaktadır.. Video, handymax ve supramax gemilerinin teknik özelliklerini, kapasitelerini ve kullanım alanlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Bu gemilerin 60.000 deadway ton altı kapasiteye sahip olduğu, handymax gemilerinin 35.000-50.000 deadwe ton, supramax gemilerinin ise 50.000-60.000 deadwe ton arasında olduğu belirtilmektedir. Ayrıca bu gemilerin demir cevheri, kömür, çimento, çelik, gübre ve tahıl gibi kuru yük taşıma için kullanıldığı ve panamax gemilere göre daha fazla yük taşıma kapasitesine sahip olduğu vurgulanmaktadır.
DBA/VGM, konteynerlerin tartılıp bakanlık sistemine girilmesi uygulamasıdır. Sistem, gemi yüklemelerinin güvenli planlanmasını sağlar
Tehlikeli maddeler güvenli, iyi tasarlanmış ve iyi durumda olmalıdır. Paketler yükten etkilenmemeli ve deniz koşullarına dayanıklı olmalıdır. Tehlikeli maddeler üç ambalaj grubuna ayrılır: I, II ve III
Bu video, Arkasline ve Hepacloyd arasında 2015 yılında başlayan işbirliğini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, iki şirket arasındaki slot antlaşmasının gemi paylaşımı anlaşmasına dönüşümünü ve Avrupa-Batı Afrika servisi kapsamında ortaklıklarını anlatmaktadır. Mart ayından itibaren altı gemi ile verilen servisin rotası Antwerp-Hamburg, Cezayir, Dakar, Apapa, Tema, Abidian ve Tangier limanlarını içermektedir. İlk geminin 13 Mart'ta Antwerp limanından çıktığı belirtilmektedir.
Bu videoda İstanbul Teknik Üniversitesi Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü son sınıf öğrencisi Cemal Berkay Çetin Avcı, bölüm hakkında bilgi veriyor. YouTube kanalındaki arkadaşlarının ricası üzerine çektiği bu tanıtım videosunda, bölümün temel özellikleri ve mezunların iş imkanları hakkında detaylı bilgiler paylaşılıyor.. Video, bölümün temel amacı olan tüm dünya denizlerinde gemileri sevk ve idare edebilecek kaptanlar yetiştirmek üzerine odaklanıyor. Cemal Berkay, bölümün güverte ve makine olarak adlandırılan iki farklı bölümden oluştuğunu, mezunların gemilerde çalışmakla kalmayıp gemi kiralama, tersaneler, denizcilik şirketleri, tedarik zinciri ve yazılım departmanlarında da iş bulabileceklerini anlatıyor. Ayrıca, bölüme girecek öğrencilere tavsiyelerde bulunarak, meslek hakkında bilgi sahibi olmaları, bilgisayar kullanmayı iyi bilmeleri ve kulüplerde faaliyet göstermeleri gerektiğini vurguluyor.
GISbir TV'den Deniz Okulu'ndan sunulan bu eğitim videosunda, kuru yük gemisi çeşitlerinden Cape Size gemileri tanıtılmaktadır.. Video, Cape Size gemilerinin teknik özelliklerini detaylı şekilde ele almaktadır. Bu gemilerin taşıma kapasitesi 110.000-199.000 deadway tonaj aralığında olup, sadece dünyanın en uzun limanları tarafından barındırılabilmektedir. Cape Size gemileri ağırlıklı olarak demir cevheri, kömür ve tahıl taşıma amacıyla kullanılmakta, Panama Kanalı'ndan geçemeyecek kadar büyük oldukları için Atlantik ve Pasifik okyanusları arasında Cape Horn üzerinden transit geçiş yapmak zorundadır. Büyük boyutları ve derin su çekimleri sebebiyle sadece derin su terminallerine sahip büyük limanlara hizmet vermektedirler.
Bu video, bir gemi yüklenirken çekilmiş bir belgesel formatındadır. Videoda zabit ve stevedor gibi görevli kişiler yer almaktadır.. Video, ikinci gün devam eden bir gemi yükleme sürecini göstermektedir. Yükleme işlemi yağmurlu hava durumuna bağlı olarak ambar kapaklarının açılması ve kapatılmasıyla yönetilmektedir. Stevedorlar, malzemeleri ambarlara yerleştirmek için vinçler kullanmakta, metal parçaları birbirine bağlamakta ve yüklerin stabil olması için çeşitli yöntemler uygulamaktadır. Ayrıca, geminin stabilitesi açısından karşılıklı yükleme tekniği uygulanmaktadır.
Bu video, deniz ulaştırma ve işletme teknikeri mesleği hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, deniz ulaştırma ve işletme teknikerinin tanımı ile başlayıp, mesleğin iş yapma alanlarını, çalışma ortamını ve koşullarını anlatmaktadır. Ardından mesleğe nasıl girilebileceği, eğitim süreci ve staj zorunluluğu açıklanmaktadır. Son bölümde ise teknikerin çalışma alanları ve iş bulma olanakları ele alınmaktadır.
Bu video, sunucu Cem ile Reis Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Gemi Makinaları Mühendisliği mezunu Ceyhun Demirci arasında geçen bir röportajdır. Ceyhun, şu anda yeni makinalar işletme mühendisliği ile tamamlama almaktadır.. Röportajda gemi mühendisliği mesleğinin detayları ele alınmaktadır. Ceyhun, mesleğe nasıl karar verdiğini, gemi mühendisliğinin avantajlarını (yüksek maaş, kısa iş bulma süresi, emeklilik imkanları) ve dezavantajlarını (karada ve denizde çalışma koşulları, sağlık ve iş kazası riskleri) anlatmaktadır. Ayrıca Türkiye'deki tersane sayısı ve İstanbul'daki tersane sayısı hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.. Videoda ayrıca gemi mühendisliği bölümünün farklı bölümleri (deniz ulaştırma işletme mühendisliği, makine mühendisliği, gemi makineleri işletme mühendisliği) ve kariyer yapısı da detaylı olarak anlatılmaktadır. Ceyhun, mezunların kariyer zirvesinin birinci kademe olduğunu ve aile hayatı açısından dikkat edilmesi gereken noktaları da açıklamaktadır.