Denizde tehlikeli madde taşımacılığı SOLAS ve MARPOL tarafından düzenlenir. IMDG Code 1 Ocak 2004'ten itibaren zorunlu hale getirilmiştir. UN, tüm taşıma tiplerinde tehlikeli madde sınıflandırmasını yapar
Bu video, SOLAS (Uluslararası Deniz Güvenliği Sözleşmesi) kapsamında hazırlanmış, gemi personeline ve yolculara yönelik kapsamlı bir eğitim materyalidir.. Video, denizde can güvenliği için gerekli bilgileri ve acil durumlarda hayatta kalma tekniklerini ele almaktadır. İçerik, role cetvelleri, yangınla mücadele, can filikaları, can yelekleri ve gemideki can kurtarma araçlarının kullanımı gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca helikopterle kurtarma operasyonları, kurtarma sapanları, kuşak sapanları ve kılavuz halatları gibi ekipmanların kullanımı da detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, bir serinin parçası olup, farklı kaselerde kapalı filikalar, kızaklı filikalar ve kurtarma botları, can salları ve cam filikalar, gemiyi terk ettikten sonra canlı kalabilme yolları gibi konular ele alınmaktadır. Güvenlik breefingleri ve gemideki can kurtarma araçlarının düzenli bakımının önemi de vurgulanmaktadır.
DBA/VGM, konteynerlerin tartılıp bakanlık sistemine girilmesi uygulamasıdır. Sistem, gemi yüklemelerinin güvenli planlanmasını sağlar
SOLAS, ticari gemilerde can emniyeti için en önemli uluslararası sözleşmedir. 1974'te kabul edilip 1980'de yürürlüğe girmiştir. 2013'te dünya denizcilik filosunun %99'undan fazlasını temsil eden 162 ülke taraftır
SOLAS, ticari gemilerde can emniyeti için en önemli uluslararası sözleşmedir. 1974'te kabul edilip 1980'de yürürlüğe girmiştir. 2013'te dünya denizcilik filosunun %99'undan fazlasını temsil eden 162 ülke taraftır
Bu video, SOLAS (Uluslararası Deniz Güvenliği Sözleşmesi) kapsamında hazırlanmış, gemi personeline ve yolculara yönelik kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, denizde can güvenliği için gerekli bilgileri ve uygulamaları detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte role cetvelleri, role talimleri, yangınla mücadele, can filikaları, can yelekleri ve gemideki can kurtarma araçlarının kullanımı gibi konular açıklanmaktadır. Ayrıca helikopterle kurtarma operasyonları, helikopter pisti hazırlığı ve kurtarma sapanının kullanımı gibi acil durum teknikleri de anlatılmaktadır.. Video, bir serinin parçası olup, diğer bölümlerde kapalı filikalar, kızaklı filikalar, kurtarma botları, cansallar ve gemiyi terk ettikten sonra canlı kalabilme yolları gibi konular ele alınmaktadır. Can kurtarma araçlarının düzenli bakımının önemi ve filika koyverme tertibatlarının doğru kullanımı gibi pratik bilgiler de sunulmaktadır.
Bu video, denizcilere yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, hand free yanma cihazlarının özelliklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, hand free yanma cihazlarının teknik özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklamaktadır. Cihazların su geçirmez ambalaj içinde olması, kendi içinde ateşleme mekanizması bulunması, minimum 15.000 mum şiddetinde ışık vermesi, en az bir dakika yanması ve suyun altında kaldıktan sonra da yanmaya devam edebilmesi gibi teknik detaylar paylaşılmaktadır. Ayrıca, SOLAS A ve SOLAS BP can sallarında bulunması gereken el mayta sayıları da belirtilmektedir.
Titanic was the largest ship at the time, built by Harland and Wolff in Belfast. White Star Line commissioned it as the second of three Olympic-class liners. The ship carried luxury amenities including gymnasium, swimming pool, and radiotelegraph
Guidelines approved by MSC at 107th session for lifting appliances. Appliances installed after 2026 must comply with recognized classification society standards. Safe working load (SWL) must be permanently marked on lifting appliances