Bu video, bir kişinin askerlik yoklama işlemleri ve muayene sürecini adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilere askerlik sürecindeki önemli noktaları detaylı şekilde aktarmaktadır.. Video, öncelikle yoklama kaçağı ve bakaya kavramlarını açıklayarak başlıyor, ardından yoklama kaçağı ve bakaya kaçağı için uygulanan cezaları anlatıyor. Daha sonra e-devlet üzerinden asal yoklama başvurusu yapma, aile hekimine gitme, sınıflandırma işlemleri ve sevk belgesi alma sürecini detaylı şekilde açıklıyor. Konuşmacı, bir sonraki videoda sağlık sorunları olan kişilerin askerlik sürecini anlatacağını belirtiyor.
Taksonomi, canlıları özelliklerine göre gruplara ayıran bilim dalıdır. Dünyada 1.500.000'den fazla hayvan ve 800.000'den fazla bitki türü vardır. Tür, doğal koşullarda çiftleşebilen ve verimli yavrular verebilen birey topluluğudur
Bu video, bir eğitim dersi formatında istatistik konusunu anlatan bir öğretici içeriktir. Konuşmacı, istatistikte verilerin düzenlenmesi, tasnif ve gruplama işlemlerini açıklamaktadır.. Video, ham verilerin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve verilerin düzenlenmesinin önemini vurguluyor. Ardından tasnif kavramı, frekans kavramı ve bunların nasıl hesaplanacağı anlatılıyor. Son olarak gruplama işlemi, sınıf genişliği, alt sınıf değeri ve üst sınıf değeri gibi kavramlar örneklerle açıklanıyor. Video, bu işlemlerin istatistiksel analizde nasıl kullanıldığını ve verilerin daha anlamlı hale getirilmesindeki önemini gösteriyor.
Bu video, veri madenciliği eğitim serisinin 21. videosu olup, bir konuşmacı tarafından KNN (En Yakın K Komşu) sınıflandırma algoritması hakkında bilgi verilmektedir.. Video, KNN algoritmasının temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve ardından Veka programında bu algoritmanın nasıl uygulanacağını gösteriyor. Konuşmacı, KNN'nin Euclidean mesafesi kullanarak en yakın k komşuya bakarak sınıflandırma yaptığını, majority voting (çoğunluk oylaması) özelliğini ve meta classification tekniklerindeki kullanımını anlatıyor.. Videoda ayrıca KNN'nin diğer algoritmalara göre avantaj ve dezavantajları ele alınıyor ve K değerinin nasıl ayarlanabileceği ile bu ayarların başarı oranına etkisi üzerinde duruluyor. Konuşmacı, bir sonraki videoda yapay sinir ağları ile ilgili bilgiler vereceğini belirtiyor.
Bu video, bir eğlence içeriği olup, Nurdi Gondi adlı bokoloji öğretmeninin taşş fakültesinde verdiği dersi göstermektedir. Öğretmen, öğrencilere bokun sınıflandırılması konusunu anlatmaktadır.. Videoda öğretmen, sıradan bok, bordo bereli bok, sing song şarkıcı bok, bol sarımsaklı işkembe boku, isyankar bok, şakacı bok ve asosyal bok gibi çeşitli bok türlerini açıklamaktadır. Her bir bok türünün özellikleri ve karakteristikleri komik bir dille anlatılmaktadır. Dersin sonunda öğretmen, zil çalınca öğrencileri sınıftan çıkarmakta ve matematik öğretmenini kendisini ayartmak için öğretmenler odasına gitmeyi planlamaktadır.
Sınıflandırma, canlıların ortak özelliklerine göre gruplandırılmasıdır. Tür, ortak atadan gelen ve kendi aralarında üreyebilen birey topluluğudur. İkili adlandırma sisteminde tür adı iki kelimeden oluşur
Bu video, Tonguç Akademi tarafından sunulan 9. sınıf biyoloji dersinin bir bölümüdür. Öğretmen, "gençler" diye hitap ederek canlıların sınıflandırılması konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, canlıların neden sınıflandırıldığını açıklayarak başlıyor ve sınıflandırma yapmanın sağladığı avantajları anlatıyor. Ardından taksonomi kavramı, sınıflandırma kriterleri (DNA benzerliği, protein benzerliği, vücut simetriği, embriyonel gelişim evreleri, hücresel yapı, biyokimyasal özellikler, anatomik ve fizyolojik benzerlikler) ve sınıflandırma basamakları (domain, alem, şube, sınıf, takım, aile, cins, tür) detaylı olarak açıklanıyor.. Videoda ayrıca Linne tarafından önerilen ikili adlandırma sistemi, Latince'nin uluslararası düzeyde bir dil birliği oluşturmak için tercih edilmesi ve "Türkiye Cumhuriyeti A Takımı Sert Şut Atar" şifresi ile sınıflandırma kategorilerinin ezberlenmesi kolaylaştırılıyor. Video, örnek sorular çözerek ve ödüllü bir soru ile sonlanıyor.
Bu video, bir öğretmenin TYT biyoloji sınavına hazırlık için sunduğu eğitim kampının 15. günüdür. Öğretmen, canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, canlıların sınıflandırılması konusunu kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak sınıflandırmanın tanımı ve yapay (ampirik) ile doğal (filogenetik) sınıflandırmanın farkları açıklanmakta, ardından Linnaeus'un doğal sınıflandırma yöntemi ve ikili adlandırma sistemi anlatılmaktadır. Daha sonra yedi basamaklı sınıflandırma kademeleri (tür, cins, familya, takım, sınıf, şube ve alem) ve bunların sıralaması açıklanmakta, son olarak prokaryot ve ökaryot canlılar arasındaki farklar karşılaştırmalı bir tablo üzerinden sunulmaktadır.. Videoda ayrıca homolog ve analog organlar, tür ve cins kavramları, kromozom sayısının akrabalık ilişkisini göstermediği, virüslerin canlı ve cansız arası geçiş formu olarak kabul edildiği gibi önemli bilgiler de verilmektedir. ÖSYM sınavlarında sıkça sorulan karşılaştırma sorularına hazırlık amacıyla hazırlanmış olan içerik, canlıların altı ana aileye (bakteriler, arkeler, protistalar, bitkiler, mantarlar ve hayvanlar) ayrıldığını da açıklamaktadır.
Hücre, canlının temel yapısal ve işlevsel birimidir. Canlılar prokaryot ve ökaryot olmak üzere iki gruba ayrılır. ATP tüm canlılar için temel enerji kaynağıdır. Enzimler protein yapılı biyolojik katalizörlerdir
Sesten hareketle şekillenen sanat dalıdır. Edebiyat, müzik, tiyatro ve şiir bu kategoriye girer. Sesler, düşüncelerimizi ifade etmemizi sağlar
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere biyoloji dersinde taksonomi ve canlıların sınıflandırılması konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, taksonomi ve sınıflandırma kavramlarının tanımıyla başlayıp, yapay (ampirik) ve doğal (filogenetik) sınıflandırma yöntemlerini detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından hiyerarşik sınıflandırma sistemi (tür, cins, aile, takım, sınıf, şube ve alem) açıklanmakta ve son olarak türlerin Latince isimlendirilmesi kuralları anlatılmaktadır.. Video, TYT sınavlarında çıkabilecek soru tiplerine değinmekte ve konuyla ilgili örneklerle pekiştirilmektedir. Ayrıca, John Ran ve Linnaeus gibi önemli bilim insanlarının sınıflandırma çalışmaları, analog ve homolog organ kavramları, canlıların akrabalık ilişkileri ve filogenetik sınıflandırma basamakları gibi konular da ele alınmaktadır.
Biyoloji, canlıları ve yaşam süreçlerini inceleyen temel bilim dalıdır. 9. sınıf biyoloji dersinin 1. teması "Yaşam"dır. Testler biyolojik kavramları kavramayı ve yaşamın temel yapı taşlarını anlamayı sağlar
Canlıların sınıflandırılması biyolojik çeşitliliği düzenler ve araştırma kolaylığı sağlar. Yeni türler morfolojik özellikler ve ekolojik rollere göre sınıflandırılır. Alemden tür seviyesine geldikçe benzerlik artar
Bu video, kimya dersi formatında alkollerin sınıflandırılması ve adlandırılması konusunu anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, alkollerin primer, sekonder ve tersiyer olarak sınıflandırılmasıyla başlayıp, IUPAC sistemine göre alkollerin nasıl adlandırılacağını adım adım göstermektedir. İçerikte basit moleküllerden başlayarak karmaşık moleküllere, siklik alkollere ve özel türdeki alkollere (fenol) kadar çeşitli örnekler üzerinden adlandırma kuralları açıklanmaktadır. Ayrıca stereo kimya konuları da ele alınarak, kiralite merkezlerinin mutlak konfigürasyonlarının nasıl belirleneceği gösterilmektedir.
Bu video, Murat Demirsoy tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, müteahhitlik yetki belgesi sınıflandırılması hakkında detaylı bilgiler paylaşmaktadır.. Video, müteahhitlik sınıflandırma belgesinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve H sınıfından A sınıfına kadar olan yetki belgelerinin özelliklerini anlatıyor. Özellikle H sınıfı belgesinin işe yeni başlayanlar için çıkarıldığı ve kentsel dönüşüm alanında 1116 metrekarenin üzerinde inşaat yapamayacağı belirtiliyor. Ayrıca, müteahhitlik belgesi sınıflandırılması için gerekli belgeler ve başvuru süreci adım adım açıklanıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan muhasebe konulu eğitim dersidir. Eğitmen, muhasebe dersinin ilk videosu olduğunu belirtmektedir.. Video, muhasebenin tanımı ve temel işlevlerini ele almaktadır. İlk bölümde muhasebenin işletmenin dili olduğu ve finansal tablo ürettiği açıklanmakta, beş temel unsuru (varlık, borç, sermaye, gelir ve gider) detaylı olarak tanımlanmaktadır. İkinci bölümde ise muhasebenin dört temel işlevi (kaydetme, sınıflandırma, özetleme ve analiz/yorum yapma) anlatılmaktadır.. Videoda her bir kavram için örnekler verilmekte ve işletme kurma örneği üzerinden bu kavramların birbirleriyle ilişkisi açıklanmaktadır. Bir serinin ilk bölümü olan bu video, bir sonraki videoda muhasebede ölçüm kavramı, bilanço temel eşitliği ve mali tabloların hazırlanması konularının işleneceği belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin biyoloji dersi anlatımını içeren eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Canlılar Dünyası" ünitesinin bir parçası olarak canlıların sınıflandırılması ve adlandırılması konusunu detaylı şekilde ele almaktadır.. Video, sınıflandırma ve taksonomi kavramlarının tanımıyla başlayıp, tarihteki ilk sınıflandırma çalışmaları olan Aristo'nun yapay sınıflandırmasından günümüze kadar olan süreci anlatmaktadır. Doğal (filogenetik) sınıflandırma sistemi, homolog ve analog organlar, ikili adlandırma sistemi ve tür kavramının özellikleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca canlı sınıflandırmasının hiyerarşik yapısı ve binominal adlandırma kuralları da videoda yer almaktadır.. Videoda John Ray ve Carl Linnaeus gibi önemli bilim insanlarının sınıflandırma çalışmaları anlatılmakta, YKS sınavlarında çıkabilecek soru kalıplarına değinilmekte ve öğrencilerin konu tekrarı yapmaları tavsiye edilmektedir.