Bölüm 1977/1978'de eğitime başlamıştır. Toplam 1294 öğrenci eğitim görmektedir. Bugüne kadar 1887 mühendis mezun edilmiştir. Akademik kadro 10 profesör, 6 doçent ve 21 araştırma görevlisinden oluşmaktadır
YKS 2024 sayısalda 52 bin sıralama elde edildi. Diş hekimliği ve bazı mühendislik bölümleri burslu kabul edilmiyor
Bu video, Altınbaş Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Ameliyathane Hizmetleri Programı Başkanı Öğretim Görevlisi Özlem Yoldaş tarafından sunulan bir program tanıtımıdır.. Videoda ameliyathane teknolojisi ve hasta güvenliği alanındaki gelişmeler nedeniyle artan kalifiye ara eleman gereksinimi anlatılmaktadır. Programın burs imkanları, çap imkanları, Erasmus değişim programları ve dikey geçiş imkanları hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca mezunların çalışabileceği alanlar, programın hedeflediği öğrenci profili ve amacları açıklanmaktadır.
Ankara'daki devlet üniversiteleri için TYT puanı 150 ve üstü şartı aranmaktadır. Çoğu bölümde 30'ar kişilik kontenjan bulunmaktadır. Bazı bölümler için özel kontenjanlar belirlenmiştir
Bu video, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi ve İstinye Üniversitesi'nde çocuk gelişimi bölümü hakkında bilgi veren bir röportaj ve soru-cevap oturumudur. Videoda öğrenciler, hocalar ve Fatoş Hoca, İlhan Hoca gibi eğitimciler yer almaktadır.. Video, üniversite tercih sürecinde öğrencilere rehberlik etmeyi amaçlamaktadır. İlk bölümde Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi'ndeki çocuk gelişimi bölümü, eğitim içeriği, mezuniyet sonrası iş imkanları ve bölüm tercih koşulları anlatılırken, ikinci bölümde İstinye Üniversitesi'nin Akıllı Tercih programı kapsamında İngilizce hazırlık sınıfları, yatay geçiş imkanları ve önlisans programları hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Videoda ayrıca çocuk gelişimi, adalet, mimari restorasyon gibi önlisans programlarının özellikleri, burs imkanları, iş fırsatları ve 2017 kontenjanları hakkında önemli bilgiler paylaşılmaktadır. Öğrencilerin tercih listelerini yaparken dikkat etmeleri gereken hususlar ve tercih bursu alabilmeleri için dikkat edilmesi gereken noktalar da vurgulanmaktadır.
Yurt dışında eğitim, yüksek kaliteli eğitim ve yabancı dil fırsatı sunar. Kariyer açısından seçkin ve saygın bir konuma gelme şansı sağlar. Avrupa'da İngilizce eğitim programları oldukça yaygındır
"Yeni Bir Hayat Tercih" programının bu bölümünde, Üsküdar Üniversitesi'nden Yardımcı Doçent Dr. Cumhurtaş, Dr. Nevi Yaşar, İsmail Gören ve diğer akademisyenler ile uzman psikolojik danışman Ece Özen yer almaktadır.. Program, üniversite tercih sürecinde öğrencilerin üniversiteleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği konusunu ele almaktadır. Üsküdar Üniversitesi'nin araştırma geliştirme çalışmaları, proje kültürü, teknoloji transferi, sosyal sorumluluk projeleri ve burs imkanları detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca ergoterapi ve psikoloji gibi meslek alanları hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda üniversitenin beyin görüntüleme, moleküler biyoloji ve ilaç laboratuvarları gibi akademik imkanları, "Genç Beyinler Akademisi", "Haydut Tut Elimi" derneği ve "Ekmek Teknesi" gibi sosyal projeleri hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Program, 17 Temmuz'a kadar süren tercih sürecinde öğrencilerin üniversiteleri ziyaret etmeleri ve detaylı araştırma yapmaları tavsiyesiyle sonlanmaktadır.
THK Üniversitesi'nde eğitim ücretlidir. Ücretler iki eşit taksit halinde ödenir. Uçuş eğitimi ücreti 80.000 USD'dir
Tıp Fakültesi dışındaki programlar için KDV dahil 1.075.000 TL. Tıp Fakültesi için yarı burslu KDV dahil 800.000 TL. Yabancı Dil Hazırlık Programı ücreti tüm bölümler için 1.075.000 TL. Güz dönemi ücreti KDV dahil 537.500 TL. Bahar dönemi ücreti KDV dahil 618.500 TL
Bu videoda Damla, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü Sinoloji Ana Bilim Dalı'nda mezun olmuş bir öğrenci, üniversite tercih dönemi yaklaşırken izleyicilerden gelen soruları cevaplıyor.. Video, Sinoloji'nin ne olduğu, ders programı, kontenjanlar, burs imkanları, mezuniyet süreci, kültür günleri ve seminerler, mezuniyet sonrası iş imkanları gibi konuları detaylı şekilde ele alıyor. Damla, Sinoloji bölümünün ilk iki yılını Ankara'da, bir yılını Tayvan'da Çin dili eğitimi alarak geçirdiğini ve 2019 yılında mezun olduğunu belirtiyor. Ayrıca, Sinoloji bölümünden mezun olduktan sonra Çin'de yüksek lisans yapma imkanı ve Çince öğretmenliği, tercümanlık gibi iş fırsatları hakkında bilgi veriyor.
Bu video, Yurtdışı Eğitim Nokta Net'ten bir sunucu ve Azerbaycan'dan Türkiye'ye gelen Emine Bahşiva arasında geçen bir röportajdır. Emine, Bakü'de doğup Bakütürk Anadolu Lisesi'nde eğitim görmüş bir öğrencidir.. Röportajda YTB (Yabancı Öğrenciler İçin Türkiye Bursları) konusu ele alınmaktadır. Emine, Türkiye'ye gelme hikayesini ve YTB bursluluğunu nasıl keşfettiğini anlatmaktadır. Video, yabancı öğrencilerin Türkiye'de eğitim almak isteyenler için burs imkanları hakkında bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. Sunucu, bu video serisinin takip edilmesini ve izleyicilerin sorularını info@yurtdışıegitim.net üzerinden sorabileceklerini belirtmektedir.
Bu video, her hafta Salı günleri yayınlanan bir programın bir bölümüdür. Programda sunucu, Genç-Kon Uluslararası İlişkiler Komisyonu Başkanı Celal Akça ve Mostar Gençlik Derneği temsilcisi ile yurt dışı eğitim faaliyetleri hakkında bir röportaj gerçekleştiriyor.. Röportajda, Türkiye'ye gelen ve Türkiye'den yurt dışına giden öğrencilerin eğitim süreçleri, adaptasyon süreçleri ve bu süreçlere yönelik yapılan destekler ele alınıyor. Video, yurt dışı uyruklu öğrencilerin Türkiye'de eğitim alması için gerekli belgeler, oryantasyon programları ve mentorluk sistemleri ile yurt dışına giden öğrenciler için burs imkanları hakkında detaylı bilgiler sunuyor.. Röportajda ayrıca Diyanet Vakfı'nın uluslararası ilahiyat projesi, İpekyolu Derneği'nin 68 ülkedeki eğitim imkanları ve Avrupa'da ortaokul ve lise öğrencileri için Fayda Kolejleri ve Kur'an kursları gibi konular da ele alınıyor. 3-4 Mayıs tarihlerinde Ankara'da Semerkant Kültür Merkezi'nde düzenlenecek uluslararası öğrenci buluşması hakkında da bilgi veriliyor.
Bu video, "Düzlem" adlı bir programda sunucu, Karatay Üniversitesi'nden Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Mehmet Çelik ve Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Bülent Bingöl ile yapılan bir röportajdır.. Programda, 14 Ağustos Cuma günü tamamlanacak olan üniversite tercih süreci ele alınmakta ve Karatay Üniversitesi'nin eğitim programları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Röportajda Yabancı Diller Yüksekokulu ve Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi'ndeki bölümler, kontenjanlar, burs imkanları ve akademik personel hakkında bilgiler paylaşılmaktadır.. Ayrıca videoda, pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim uygulamaları, UZEM merkezinin başarıları, öğrencilerin sosyal hayatları ve dijital ortamda eğitim deneyimleri de ele alınmaktadır. Üniversitenin öğrencileri sadece meslek sahibi değil, entelektüel bir yapıya sahip yetiştirmeye odaklandığı, staj imkanları, sektör danışmanlığı ve mezunların iş bulma stratejileri hakkında da bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir öğrencinin dil tercih listesi hazırlama sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, İstanbul'da yaşayan ve İngilizce öğretmenliği okumak isteyen bir öğrenci olarak kendi tercih listesini oluşturuyor.. Videoda, 14 günlük dil tercih süreci adım adım gösteriliyor. Konuşmacı, 12.000-16.000 puan aralığında İngilizce öğretmenliği, İngilizce mütercim tercümanlık, İngilizce edebiyatı gibi bölümleri tercih ediyor. Ayrıca, burs imkanları ve maliyetler hakkında da bilgi veriyor. Video, farklı bölgelerde (1. bölge, 2. bölge, 3. bölge) tercih yapma stratejilerini ve kişisel tercihlerin nasıl belirlenebileceğini gösteriyor.
NMESA Blog Üniversitesi kanalından Melisa'nın Koç Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 3. sınıf öğrencisi ve Maria Biyoloji çift anadal öğrencisi Reyhan ile yaptığı röportaj videosu.. Videoda Koç Üniversitesi Hemşirelik Bölümü'nün eğitim süreci, avantajları, burs imkanları ve hemşirelik mesleğinin zorlukları detaylı olarak ele alınmaktadır. Bölümün İngilizce eğitim dili, hazırlık süreci, staj deneyimleri, akredite durumu ve laboratuvar imkanları hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Ayrıca videoda hemşirelik eğitiminin yapısı, birinci ve ikinci sınıf deneyimleri, Koç Hastanesi'ndeki staj imkanları ve fakültenin hocalarla kolay iletişim imkanı gibi avantajları ile kampüsün ayrı kalma sorunu gibi olumsuz yönleri de paylaşılmaktadır. Hemşirelik bölümünde yurt bursu, kitap bursu ve aylık 5 bin TL cep harçlığı verildiği bilgisi de verilmektedir.
Bu video, üç yıldır düzenli olarak analizler yapan bir eğitimci tarafından sunulan, 2020 YKS sonuçlarına göre tıp fakültesine girmek için gerekli şartları ve üniversite tercihlerini analiz eden bir eğitim içeriğidir.. Video, tıp fakültesine girmek için gerekli netler ve başarı sıralamalarının detaylı analizini sunmaktadır. İlk bölümde 22 farklı tıp fakültesine giren öğrencilerin TYT ve AYT netleri, okul puanları ve başarı sıralamaları karşılaştırılırken, ikinci bölümde Kastamonu ve Kafkas gibi devlet üniversitelerinin Türkçe netleri ve tercih sıralamaları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca tercih sıralamasının önemi, okul birinciliğinin değeri, AYT'nin TYT'ye göre değeri ve farklı fakültelere giren öğrencilerin yaş aralıkları gibi detaylar paylaşılmaktadır. Özel üniversitelerdeki burs imkanları ve İstanbul Okan Üniversitesi gibi üniversitelerin net gereksinimleri hakkında bilgiler de verilmektedir.
Bu videoda, 2018 YKS'de sözelde 13 eşit hakta 106 puan alıp Sabancı Üniversitesi'ne giden bir öğrenci, kendi tercih ve geçiş hikayesini anlatıyor. Fen lisesinde sayısalcı olan ve tıp yerine psikoloji okumayı düşünen öğrenci, Koç Üniversitesi'ni tercih etmek istese de sonunda Sabancı Üniversitesi'ni seçtiğini paylaşıyor.. Video, öğrencinin tercih sürecini kronolojik olarak anlatıyor. Önce Koç Üniversitesi'ni tercih etme kararlılığını, ardından Sabancı Üniversitesi'nin tanıtım ekibinden aldığı bilgileri ve burs imkanlarını inceliyor. Koç Üniversitesi'nin burs politikasının hayal kırıklığına uğratıcı olduğunu fark edince, Sabancı Üniversitesi'nin bölüm değiştirme özgürlüğü ve kampüs atmosferi onu daha çok çekiyor.. Videoda ayrıca Sabancı Üniversitesi'nin eğitim kalitesi, araştırma imkanları, proje imkanları, mezuniyet sonrası iş olanakları ve yurtdışı olanakları gibi avantajları vurgulanıyor. Konuşmacı, birinci sınıf ikinci döneminde Sabancı Üniversitesi'nde okuyan ve uluslararası çalışmalar bölümünü seçmeyi planlayan bir öğrencidir.
Bu video, yurt dışında yüksek lisans yapmak isteyen öğrencilere yönelik bilgilendirme içeriğidir.. Video, yurt dışında yüksek lisans için burs imkanlarının program karakterine göre değiştiğini açıklamaktadır. Akademik yüksek lisans programlarında burs imkanları daha fazla olurken, profesyonel ve kariyer amaçlı programlar için burs imkanlarının daha az olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, öğrencilerin burs ihtiyacı varsa dünya ve Türkiye'de bulunan vakıflar ve özel kurumlardan burs alabilecekleri, çalıştıkları yerlerden de burs alabilecekleri bilgisi verilmektedir.
Bu videoda Metehan Yılmaz, İstanbul Gelişim Üniversitesi Havacılık Yönetimi Bölümü 4. sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Metehan, bölümünü seçme nedenlerini, üniversitenin sunduğu burs imkanlarını, akredite edilmiş bölümlerini ve mezunların yurt dışında geçerli diplomalarını anlatıyor. Ayrıca üniversitenin öğrencilere verdiği değer, ulaşım imkanları, çap imkanları, sosyal kulüpler ve mentor öğrenciler gibi sosyal imkanları da vurguluyor. Video, üniversitenin akademik kadrosunun deneyimli ve profesyonel olduğunu ve öğrencileri geleceğe hazırladığını belirterek sona eriyor.
Bu video, bir sunucu ile EFL ve İsviçre'de bilgisayar mühendisliği yüksek lisansı yapan bir öğrencinin röportajını içermektedir. Konuşmacı, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde bilgisayar mühendisliği lisansını tamamlamış ve şimdi Avrupa'da yüksek lisans yapmaktadır.. Röportajda Türkiye'deki eğitim sistemi ile Avrupa'daki yüksek lisans eğitiminin karşılaştırması, yüksek lisans ve doktora okumak arasındaki farklar, Avrupa'daki eğitim maliyetleri ve burs imkanları ele alınmaktadır. Ayrıca İsviçre'deki staj deneyimleri, günlük rutin, pandemi sürecindeki yaşam ve İsviçre ile Almanya arasındaki yaşam koşulları karşılaştırılmaktadır.. Konuşmacı, İPF'deki eğitim deneyimini, COVID-19 dönemindeki online eğitim geçişini ve İsviçre'de yaşamın pahalı olmasına rağmen Almanya'nın iş bulma açısından daha kolay olduğunu belirtmektedir. Ayrıca yüksek lisans sürecinde yaşadığı motivasyon kaybını ve bunu nasıl aşmayı başardığını da anlatmaktadır.