Bu video, bir eğitimci tarafından üniversite tercih sürecinde son dört güne giren öğrencilere yönelik tavsiyeler içeren bir rehberdir.. Videoda, tercih listelerini oluştururken dikkat edilmesi gereken noktalar anlatılmaktadır. Konuşmacı, tercih listelerini bitirmeden önce her tercih için "keşke ikiye yerleşseydim diyecek misin?" sorusunu sormayı, üniversiteleri kategorize etmeyi ve alternatiflere bakmayı tavsiye etmektedir. Ayrıca mühendislik bölümü isteyen öğrencilere, istedikleri bölüme ulaşamadıklarında alternatif programlar (matematik, yönetim bilişim sistemleri) hakkında bilgi verilmektedir. Video, tercih sürecinde kafa karıştırıcı durumlardan kaçınmak ve doğru kararlar vermek isteyen öğrencilere yönelik pratik öneriler sunmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, üniversite sınavlarında düşük netlerle yerleşen öğrencilerin durumunu inceleyen bir eğitim içeriğidir.. Video, YÖK Atlas'ı kullanarak çeşitli bölümlerdeki son yerleşen öğrencilerin netlerini analiz ediyor. Kimya, biyoloji, Türk dili ve edebiyatı, muhasebe ve finans yönetimi, ekonomi ve finans gibi bölümlerde eksi netlerle yerleşen öğrencilerin örnekleri gösteriliyor. Konuşmacı, bu öğrencilerin tercihlerinin sadece üniversiteye yerleşmek için yapıldığını ve ilgi, yetenek ve çağın gereklerine uygun bölümlerin seçilmesinin önemini vurguluyor.
Üniversitelerin genel kontenjan doluluk oranı yüzde 99,8 olarak gerçekleşti. 2023'te toplam 26 bin 387 boş kontenjan kaldı. Tıp kontenjanı 18.362'den 18.910'a yükseldi
2022-2025 KPSS puanlarıyla yapılan tüm atamalar tek ekranda listelenmiştir. Puanlar ÖSYM üzerinden ve kamu ilanlarındaki alımlarla değişmektedir. Son atamalarda taban puanlar genellikle 75'in altına inmektedir
Bu video, Hasan Hoca tarafından LGS öğrencilerine yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, LGS sonrası tercih sürecinde öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktaları anlatmaktadır.. Videoda, LGS tercihlerinde yapılan yaygın hatalar ele alınmakta ve öğrencilerin yüzdelik dilimlerine göre riskli ve güvenli tercihleri nasıl yapabilecekleri açıklanmaktadır. Öğretmen, örnek bir tercih listesi oluşturarak öğrencilerin kendi yüzdelik dilimlerine göre tercih yapma stratejilerini göstermektedir.. Tercih sürecinin 3-19 arası süreceği belirtilmekte ve öğretmen, gelecekte bireysel tercih danışmanlığı hizmeti vereceğini ifade etmektedir.
Tercih sıralaması yüksekten düşüğe doğru yapılmalıdır. Sistem tüm tercihleri tek tek okur. Sıralama zorunluluğu yoktur. Diploma puanı her zaman ilk sırada değerlendirilir
Bu video, tercih danışmanlığı yapan bir kanalın eğitim bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, ikinci üniversite kayıt şartları ve tercih süreçleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, 2024 YKS tercihleri sırasında açıköğretim puanı yetmeyen öğrencilerin ikinci üniversite kaydı yapma sürecini anlatmaktadır. Üniversite mezunu olmak veya herhangi bir üniversitede açıköğretimde veya örgünde olmak gibi kayıt şartları, e-devlet üzerinden kayıt yapabilme koşulları ve tercih listesindeki hataların nasıl değiştirilebileceği açıklanmaktadır.. Ayrıca, ikinci üniversite kaydında puan veya sıralama değerlendirilmediği, kayıtlı olduğunuz üniversiteye ve bölüme kayıt yapamayacağınız, farklı bir üniversiteye ve bölüme kayıt yapmanız gerektiği gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır. Açıköğretimde kayıt olurken ödenmesi gereken ücretler (2500 TL civarı) ve tercih yaparken dikkat edilmesi gereken stratejiler de videoda yer almaktadır.
Bu videoda Celil Hoca, üniversite tercih sıralaması konusunda öğrencilere tavsiyelerde bulunuyor. Konuşmacı, öğrencilerin tercih yaparken dikkat etmesi gereken noktaları açıklıyor.. Video, üniversite tercih sıralamasındaki değişiklikleri ve öğrencilerin tercih yaparken dikkat etmesi gereken stratejileri ele alıyor. Celil Hoca, adayların kendi başarı sıralarının %10'u kadar yukarıdan başlayıp olabildiğince aşağılara inmelerini öneriyor. Ayrıca, tercih yapma hakkının azalması nedeniyle sıralamalarda oynamalar olacağı, ancak bu oynamaların çok büyük olmayacağı belirtiliyor. TYT ve sayısal alanlardaki tercih yapma stratejileri hakkında da bilgiler veriliyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan sınav sonuçları hakkında bilgilendirme içeriğidir.. Videoda, 2023 sınav sonuçlarının nasıl olacağı konusunda kesin bir tahmin yapılamayacağı vurgulanmaktadır. Sınavın önceki yıllara benzer olup olmadığı bilinmediği için, öğrencilerin tatilini keyifle geçirmeleri tavsiye edilmektedir. Ayrıca, sınav sonrası sıralamaların nasıl değişebileceğine dair bir analiz sunulmaktadır: sayısal tercih yapanların eşit ağırlık sıralamalarını etkileyeceği ve eşit ağırlık tercih yapanların sayısal sıralamalarını etkileyeceği açıklanmaktadır.
MEB her yıl lise yerleştirme puanları için kitapçık yayınlar. Taban puan, bölüme giren en son kişinin puanıdır. Yüzdelik dilim, o liseye giren en son kişinin yüzdelik dilimidir
Bu video, bir eğitimci tarafından 2024 LGS sınavı sonrası öğrencilerin tercih yaparken yüzdelik dilim kavramını anlamalarına yardımcı olmak amacıyla hazırlanmış eğitim içeriğidir.. Video, yüzdelik dilim kavramının ne olduğunu, nasıl hesaplandığını ve tercih yaparken neden önemli olduğunu açıklamaktadır. Eğitimci, 2024 LGS sınavının zorluk seviyesini 2022 ve 2023 yıllarına göre karşılaştırarak, matematik bölümünün geçen seneden bir tık daha zor, Türkçe'nin ise geçen seneye yakın zorlukta olduğunu belirtmektedir. Ayrıca, farklı yüzdelik dilimlerin puan karşılıklarını detaylı olarak açıklamaktadır.. Video, son dört LGS'nin yüzdelik dilimlerinin puan karşılıklarını karşılaştırmalı olarak göstererek öğrencilerin kendi yüzdelik dilimlerine göre puan tahminleri yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. Bir sonraki bölümde standart sapma ve kontenjanlar hakkında bilgi verileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin Milli Savunma Üniversitesi'nin tercih sonuçlarını açıklayan bilgilendirici bir içeriktir.. Videoda, tercih sonuçlarının nasıl yorumlanacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Aktif ve pasif yazılan okulların anlamları, mülakat süreci ve tercih sıralaması hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca, mülakat tarihlerinin önemi, tüm evrakların hazırlanması ve duyurularda yazılan maddelerin okunması tavsiye edilmektedir. Konuşmacı, bu sene taban puanların beklentilerin biraz üstünde yükseldiğini de belirtmektedir.
Panikle istenmeyen bölümlere yönelmek OBP'yi yarı yarıya düşürür. Aile ve çevre baskısı kişisel istekleri gölgede bırakır. Sadece boş kontenjana odaklanmak gerçekçi değildir
Bu eğitim videosunda Zeynep Salman, İndeks Akademi rehber olarak öğretmen adaylarına tercih danışmanlığı yapmaktadır. Konuşmacı, öğretmen atamaları mücadelesinde birlikte mücadele ettiği adaylara vefa borcunu ödemek amacıyla bu videoyu hazırlamıştır.. Video, öğretmen adaylarının tercih yaparken dikkat etmesi gereken önemli noktaları adım adım anlatmaktadır. İçerik, "üç artı bir kuralı", hizmet bölgeleri ve hizmet alanları, zorunlu hizmet süreleri, sıralamalarına göre tercih stratejileri ve bonus puan sistemi gibi konuları kapsamaktadır. Tercih süreci üç ana aşamada ele alınmaktadır: önce hizmet bölgeleri ve hizmet alanlarına göre tercih yapma, ardından illere göre açılan kontenjanları ve okulları inceleme, son olarak da okulları detaylı olarak araştırmak.. Videoda ayrıca bekar ve evli öğretmenler için farklı uygulamalar, kırkbir tercihini nasıl kullanacakları, il bazlı kontenjanları nasıl değerlendirecekleri ve Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi'nden hizmet alanları ve puanlarını nasıl bulacakları gibi pratik bilgiler de sunulmaktadır. Konuşmacı, tercih sürecinin karmaşık olabileceğini belirterek, öğrencilerin bu süreci iki kez izlemelerini önermektedir.
Panikle istenmeyen bölümlere yönelmek OBP'yi yarı yarıya düşürür. Aile ve çevre baskısı kişisel istekleri gölgede bırakır. Sadece boş kontenjana odaklanmak gerçekçi değildir
Bu video, Partikül Matematik kanalından Melih Hoca tarafından sunulan, lise adaylarına yönelik tercih stratejileri hakkında bir eğitim içeriğidir.. Videoda, farklı yüzdelik aralıklarındaki öğrencilerin (yüzde 1-2, 2-8, 8,15-10, 10-15, 15-20, 20-25) tercih yaparken dikkat etmesi gereken noktalar detaylı şekilde anlatılmaktadır. Melih Hoca, kontenjan artışlarının tercihlere etkisini vurgulayarak, öğrencilerin kendi illerindeki kontenjan tablolarını incelemelerini tavsiye etmektedir.. Ayrıca, tercih yaparken sadece sayısal verilere değil, okulun hissiyatına da önem verilmesi gerektiği vurgulanmakta ve tercihlerin bayram süresince düşünülmesi ve sonrasında yapılması gerektiği konusunda uyarıda bulunulmaktadır.
Bu eğitim videosunda Bilişim Akademisi'nden bir öğretmen, LGS tercih sürecinde öğrencilerin yüzdelik dilimlerini nasıl oynayabileceklerini anlatıyor. Öğretmen, üç farklı öğrencinin tercihlerini örnek olarak kullanarak taktiklerini açıklıyor.. Video, LGS tercihlerinde yüzdelik dilimlerin nasıl oynatılacağını detaylı şekilde ele alıyor. Öğretmen, yüzdelik dilimlerin oynama ihtimalini, kontenjan değişikliklerinin etkisini ve tercih sıralamasının nasıl yapılacağını örneklerle gösteriyor. Ayrıca, genel yüzdelik dilim ile il yüzdelik diliminin farklı olması durumunda dikkat edilmesi gereken noktaları ve tercih yaparken en önemli hataları da açıklıyor. Video, öğrencilerin tercih yapmadan önce Bilişim Akademisi'nin "Akıllı Tercih" oynatma listesindeki videoları izlemelerini tavsiye ediyor.
Bu video, İrem Hoca, Ayşe Hoca ve Gün Hoca gibi öğretmenlerin yer aldığı bir röportaj formatındadır. Konuşmacılar LGS (Lise Giriş Sınavı) sonrası lise yerleştirme süreci ve meslek seçimi hakkında bilgi vermektedir.. Video, LGS sonuçlarının değerlendirilmesi, yüzdelik dilimlerin hesaplanması, tercih sisteminin üç aşaması (yerel, merkezi ve pansiyonlu okul yerleştirme) ve meslek lisesi tercihinin akademik ve mesleki açıdan değerlendirilmesi konularını ele almaktadır. Ayrıca, meslek lisesi öğrencilerinin AYT hazırlıklarında yaşadığı zorluklar ve nakil süreci hakkında bilgiler sunulmaktadır.. Videoda ayrıca LGS sonrası öğrencilere ve velilere yönelik tavsiyeler de yer almaktadır. Öğrencilerin matematik konusundaki eksikliklerini gidermeleri, 9. ve 10. sınıflarda planlı çalışmanın önemi, çalışma alışkanlıklarını kaybetmeden devam etmeleri ve müfredatı takip etmeleri tavsiye edilmektedir. Video, LGS sonrası tercih sürecinde A, B ve C plan yapmanın gerekliliği mesajıyla sonlanmaktadır.