Bu video, kimya eğitimi ve sektör ihtiyaçları hakkında bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Levent Bey (kimyacı ve girişimci), Külçe (Mersin Üniversitesi'nden akademisyen) ve bir kimyagerlik meslek örgütü temsilcisi bulunmaktadır.. Sohbet, kimya sektörünün önemi, Türkiye'deki kimya eğitiminin durumu ve inovasyonun gelişimi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, kimya eğitiminin uygulamalı bir bilim olduğunu ancak günümüzde temel bilimlerin ihmal edildiğini ve kimyacıların üretim sürecine yeterince dahil edilmediğini belirtmektedir. Ayrıca, Bologna süreci kapsamında yapılan değişiklikler ve meslek örgütünün sunduğu sertifikasyon programları da ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca üniversitelerin toplumsal hizmet yapma görevi, sanayicilerin AR-GE ünitelerini kurmaması ve kimyacıların girişimcilik yapabilmesi için gerekli olan eğitim kalitesi ve kaynak aktarımı konuları da tartışılmaktadır. Meslek örgütünün her yıl ortalama 70 civarında eğitim organizasyonu yaptığı ve bu eğitimlerin gelirlerinin bağış olarak yansıdığı bilgisi de paylaşılmaktadır.
Compulsory education starts at age 6 and ends at 18. Primary school lasts 8 years, including mandatory eighth grade exam. Students typically learn one or two foreign languages. System allows 22 years of continuous schooling
Bu video, bir eğitimci tarafından Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi akademisyenlerine yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, akademik bilgi sisteminde (OBS) ders Bologna tanımlarının ve içeriklerinin nasıl ekleneceğini adım adım göstermektedir.. Video, OBS sistemine giriş yapma ile başlayıp, ders Bologna tanımlarının nasıl oluşturulacağını detaylı şekilde anlatmaktadır. Eğitimci, dersin amacı, içeriği, notları, değerlendirme sistemi, AKTS iş yükü tablosu, ders kategorisi, dökümanlar, sınavlar, öğrenme çıktıları, ders akışı, diğer kaynaklar, program çıktısına katkısı, dersin yetkilileri ve ders önerileri gibi tüm alanların nasıl doldurulacağını örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, aynı dersin farklı şubelere verilmesi durumunda bilgilerin nasıl kopyalanacağı da gösterilmektedir.
Academic degrees are awarded after completing higher education courses. Most common degrees are bachelor's, master's, and doctorates. UK degrees are divided into first, second, and third classes
Bu video, bir üniversite öğrencilerinin formasyon hakkı için yaptığı protesto eylemini göstermektedir. Öğrenciler, Feneri Edebiyat Fakültesi'nde yaşanan formasyon hakkını engelleme çabalarına karşı mücadele etmektedir.. Videoda öğrenciler, Bologna süreci ve özel mütevelli heyeti ile birlikte üniversitelerin bilim araştırma merkezlerinden çıkarılmasını, sosyal bilimler alanındaki bölümlerin kapatılmasını ve kendi alanlarına istihdam yaratılmamasını eleştirmektedir. Öğrenciler, formasyon haklarını söke söke alacaklarını belirterek, gelecek eylem planları hakkında tartışmakta ve dersleri boykot etme gibi daha geniş katılımlı eylemler planlamaktadır.
Bu video, bir üniversitenin Fen-Edebiyat Fakültesi'nin tanıtımını yapan resmi bir sunum formatındadır.. Video, fakültenin kuruluş tarihi, bölümleri, akademik personeli, öğrenci sayısı ve fiziksel yapısı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Fakülte 19 bölümde eğitim vermektedir (13ü aktif), 140 akademik personel ve 3261 öğrenciye ev sahipliği yapmaktadır. Ayrıca Bologna Süreci uyum çalışmaları, laboratuvarları ve kampüs içindeki konumu gibi bilgiler de paylaşılmaktadır. Video, üniversitenin en büyük fakültesi olan Fen-Edebiyat Fakültesi'nin büyüme ve gelişim sürecini vurgulayarak sona ermektedir.
Mavi diploma, AB ülkelerinde geçerli olan uluslararası geçerliliği olan bir belgedir. Bologna Süreci'nin parçası olan program 47 ülkede uygulanmaktadır. Öğrencinin akademik yeterliliğini ve belirli alandaki başarısını gösterir
Bu video, bir televizyon programı formatında olup, konuşmacılar arasında İstanbul Üniversitesi mezunu ve akademisyen, İstanbul Teknik Üniversitesi'nden bir hoca, Fatih Hilmioğlu ve diğer akademisyenler bulunmaktadır.. Program, Türkiye'nin üniversite geleneğinin Darülfünun'dan başlayarak Atatürk dönemindeki eğitim reformlarına kadar olan sürecini ele alıyor. Türkiye'deki üniversitelerin (Boğaziçi, ODTÜ, İTÜ) durumu, akademik özgürlük, onursal doktora meselesi, üniversitelerin piyasalaşması ve Bologna süreci gibi konular tartışılmaktadır. Ayrıca, Türkiye'deki demokrasi sorunları, üniversite yönetimlerinin durumu ve Balyoz gibi davaların temellendirilmesi hakkındaki görüşler de paylaşılıyor.. Programın son bölümünde, üniversitelerde yaşanan dincileştirme süreci, Balyoz davası gibi "kumpas ürünü" olarak tanımlanan davalardan dolayı tutuklu bulunanlara özgürlük çağrısı yapılıyor ve Fatih Hilmioğlu'nun Malatya'da kurduğu bilim yuvasının önemi vurgulanıyor. Program, İlker Başbuğ'un "Suçlamalara Karşı Gerçekler" adlı kitabının armağan edilmesiyle sona eriyor.
Bologna Süreci, 48 ülkenin katıldığı Avrupa yükseköğretim alanı oluşturma reformudur. 1998'de Sorbonne Bildirisi ile temelleri atılmış, 1999'da resmi olarak başlamıştır. Süreç tamamen ülkelerin özgür iradesiyle katıldığı, yasal bağlayıcılığı olmayan bir oluşumdur
Tüm mezuniyet yükümlülüklerini tamamlayan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. E-Devlet üzerinden mezuniyet belgesi sorgulanabilir ve alınabilir
Mavi diploma, Avrupa'da tanınan uluslararası geçerliliğe sahip bir belgedir. Bologna Süreci kapsamında Avrupa yükseköğretim sisteminde tanınırlığı sağlar. Diploma sahibi öğrenciler yurt dışında eğitim ve iş fırsatlarına erişebilir
Bu video, bir sunucu ve Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyesi Cem Terzi Hoca ile Kocaeli Üniversitesi Halk Sağlığı Profesörü Onur Hamzaoğlu arasında geçen bir sohbet programıdır.. Program, bilim etiğinin tarihsel gelişiminden başlayarak günümüzde üniversitelerdeki neoliberal kapitalizmin etkilerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, akademik özgürlüğün nasıl zayıfladığını, Bologna Süreci'nin akademik kapitalizmi nasıl yansıttığını ve üniversitelerin nasıl şirketleştirildiğini ele almaktadır. Özellikle Onur Hamzaoğlu'nun Kocaeli Havzası'ndaki çevre kirliliği ve kanser oranları konusundaki çalışmalarından dolayı üniversitesinden aldığı uyarı cezası örneği üzerinden tartışma geliştirilmektedir.. Sohbette ayrıca patent sisteminin bilimsel bilginin paylaşımını nasıl engellediği, "damlama yöntemi" olarak adlandırılan ekonomik büyümenin topluma yansımaması, küresel ısınma gibi küresel sorunlar ve üniversitelerin kapitalist sisteme uygun insan yetiştirmesi gibi konular da tartışılmaktadır. Konuşmacılar, üniversitelerin sanayiye dönüştürülmesi ve bilimsel buluşların özel çıkarlara hizmet etmesi gibi sorunları eleştirel bir bakış açısıyla incelemektedir.
Bu video, bir televizyon programının ikinci bölümünü içermektedir. Programda İstanbul Aydın Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkanı ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Zafer Kutlu ile Anadolu 1 Meslek Yüksekokulu Basım Yayın Teknolojileri Bölüm Başkanı Öğretim Görevlisi Özgür Yaman konuk olarak yer almaktadır.. Program, mühendislik eğitimi, kimlerin mühendis olması gerektiği ve eğitim sisteminin geleceği gibi konuları ele almaktadır. İstanbul Aydın Üniversitesi'nin 2004 yılında meslek yüksekokulu tabanlı olarak kurulmasından başlayarak 11 yıllık yolculuğu, 10 farklı mühendislik bölümü ve Bologna sürecine uyumlu yapısı anlatılmaktadır. Ayrıca üniversitenin Anadolu 1 Meslek Yüksekokulu, Adalet Meslek Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'nda toplam 144 farklı önlisans programı sunduğu belirtilmektedir.. Programda üniversitenin teknolojik altyapısı, laboratuvarları, projeleri, tanıtım merkezleri ve mezunların iş bulma oranları hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Meslek yüksek okullarının iş dünyasındaki durumu ve şansları da programın ikinci bölümünde ele alınacaktır.
Bu video, Saraybosna'da kurulan Uluslararası Saraybosna Üniversitesi'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, üniversitenin kuruluş hikayesini, eğitim faaliyetlerini ve yapısını anlatmaktadır. 2003 yılında kurulan üniversite, 2004-2005 akademik yılında İngilizce dil okulu açarak eğitim faaliyetlerine başlamış, 2010 yılında İlıca'daki kendi kampüsüne taşınmıştır. Üniversite, Bologna Süreci standartlarını uygulamakta olup, üç fakülteden (Sanat ve Sosyal Bilimler, Mühendislik ve Doğa Bilimleri, Ekonomi ve Yönetim Bilimleri) ve çeşitli programlardan oluşmaktadır. Tüm dersler İngilizce olarak verilmekte ve İngilizce dil okulu da bulunmaktadır.
Bu video, bir kişinin eğitim ve kariyer konusunda soru sorduğu ve bir uzmanın cevap verdiği bir soru-cevap formatındadır.. Videoda, mezun olduktan sonra yüksek lisans yapmak ve işe girmek veya şirkette çalışıp sonra yüksek lisans yapmak konusunda bir soru sorulmaktadır. Uzman, eğitim ve çalışma sürecinin birlikte olması gerektiğini vurgulayarak, tezsiz yüksek lisans gibi alternatiflerin olduğunu ve sürekli eğitim yapmanın önemini anlatmaktadır. Ayrıca, Bologna süreci nedeniyle Türkiye'de de yüksek lisans yapmanın yaygınlaşacağı ve bu durumun üniversite mezunlarının değerini etkileyeceği konusunda uyarıda bulunmaktadır.
Bu video, Çankaya Üniversitesi'nde gerçekleştirilen bir eğitim programının kaydıdır. Konuşmacılar arasında Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı ve Hacettepe Üniversitesi'nde 34 yıl çalışmış, eğitim teknolojisi alanında doktora yapmış bir akademisyen bulunmaktadır.. Video, öğretim üyelerine yönelik öğrenme çıktıları ve kalite güvencesi konularını ele almaktadır. İçerikte öğrenme çıktılarının önemi, kalite kültürünün oluşturulması, program ve ders öğrenme çıktıları arasındaki ilişki, 21. yüzyıl becerileri ve Z kuşağı öğrencilerinin eğitim ortamlarındaki davranışları gibi konular işlenmektedir. Eğitmen, teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmalar da içeren bir yapı sunmaktadır.. Eğitimde ayrıca iyi bir öğrenme çıktısının özellikleri (ölçülebilir, açık, basitten karmaşığa doğru, tek fiil kullanması, ulaşılabilir olması), program düzeyindeki öğrenme çıktıları ve ders öğrenme çıktıları arasındaki uyum, Bologna Süreci ve Avrupa yeterlikler çerçevesi kredi transfer sistemleri gibi konular da ele alınmaktadır. Katılımcılar gruplar halinde çalışarak kendi derslerinde öğrenme çıktıları yazma aktivitesiyle etkinlik sona ermektedir.
Bu video, Akdeniz TV'de yayınlanan "Barometre" programında sunucu ve Akdeniz Üniversitesi Rektör Yardımcısı, Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muharrem Kılıç arasında geçen bir röportajdır. Program, Türkiye'nin yükseköğretim sistemi ve yeni yasa taslağı üzerine odaklanmaktadır.. Video, Türkiye'nin yükseköğretim sisteminin tarihsel gelişiminden başlayarak, yeni yasa taslağının getirdiği yenilikleri detaylı olarak ele almaktadır. Konuşmacılar, konseyli üniversite sistemi, rektör seçimi, öğrenci konseyi temsilcilerinin rolü, üniversitelerin kendi bütçelerini yapabilme imkanı ve yabancı üniversitelerin Türkiye'de şube açma imkanı gibi konuları tartışmaktadır.. Programda ayrıca Türkiye'nin yükseköğretim sisteminin dünya genelindeki konumu, okullaşma oranları, üniversite sayısının artışı ve bunun ekonomik kalkınma açısından önemi de tartışılmaktadır. Güney Kore örneği üzerinden yükseköğretim ile ekonomik kalkınma arasındaki ilişki ve Bologna Süreci gibi uluslararası bağlamda yükseköğretim sistemi hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.
Ülke TV'nin "Artı Eksi" programında, Üsküdar Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Muhsin Konuk ve Uluslararası İlişkiler Direktörü Öğretim Görevlisi Emre Üç Sular ile bir röportaj gerçekleştiriliyor.. Video, yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarının eğitim sorunlarını, özellikle Almanya'daki çifte standart uygulamaları ve sınıfsal farklılıklardan kaynaklanan zorlukları ele alıyor. Ayrıca Üsküdar Üniversitesi'nin uluslararası öğrenci kabul politikaları, sınavsız diploma notu ve diploma ile öğrenci kabul etme politikaları, Erasmus programı ve staj imkanları hakkında bilgiler veriliyor.. Röportajda Türkiye'nin eğitim sisteminin gelişimi, Bologna Süreci'nin Türkiye'ye etkileri ve yurt dışından öğrencilerin Üsküdar Üniversitesi'ne başvuru süreci de tartışılmaktadır. Konuşmacılar, yurt dışında yaşayan vatandaşların çocuklarının dil gelişimine katkıda bulunmaları gerektiği ve kültürel bağlarını sıkı tutmaları gerektiğini vurgulamaktadır.